Gå til innhold

Urimelig gjort?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, jessie skrev:

Det første du sa synes jeg var litt styggt sagt. Vi aner da ingenting om omstendighetene til at hun bor hjemme, noe kan ha skjedd som vi ikke vet om.

 

Være raus med barn er jeg enig i, men er ikke dermed sagt at man skal la en 5 åring "ødelegge" eller "ta" leker fra andre fordi du skal være "raus". 

Hun liker ikke nevøen engang... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis de ikke tåler en femårings lek, bør de ikke brukes av en toåring heller! Da kan de være farlige for små barn. Løse deler i halsen f eks... 

Hvis din mor og far ikke hører på deg mht dine ting, så bør du ikke bo hos dem. Ferdig, slutt, finale. Og prøv å bli litt mer voksen mht din nevø. Han er ikke et problem, han er et lite barn.

Anonymkode: d4643...6d9

Dette 😊

Anonymkode: 0ede7...423

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg HI

Du er gjenkjennbar, og det er faktisk helt greit at du skriver gang på gang her inne. Du kan skrive hva du vil. 
Det jeg oppriktig lurer på er hva dine planer er fremover for deg og datteren din? Jeg tror oppriktig du og datteren din trenger å flytte for dere selv. Jeg tror du trenger egen leilighet der du selv kan bestemme. Har du jobb og økonomi til dette så synes jeg du skal prøve å flytte for deg selv. 
Du sliter åpenbart med disse familierelasjonene du tvinges til å omgås når du åpenbart kunne trengt litt alenetid. 
Så jeg spør ikke av ondskap, jeg spør fordi jeg lurer. Har du noen plan fremover for å komme deg unna og få familien din på avstand?

Anonymkode: 08295...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke særlig urimeligt om man rydder vekk noen leker, Særlig der barnet tar de med seg og lille jenta ikke får leke med de. Og besteforeldre som skal vise hennes nye leker og vise de frem til han. Og jeg orker ikke å høre krangling mellom jenta mi og nevøen min om diverse leker så jeg rydder dem bort isteden  for. Besteforeldre skjemmer han veldig mye og han får forrang for andres eiendeler via besteforeldres «ja», hadde det vært dem som kjøpte disse lekene hadde det forestilt seg noe annet men er jeg som bruker penger på de.

Jeg bryr meg ikke om flytt ut gjengen, om dere ikke har noe bedre og si så «flytt ut» fra denne tråden :) 

Anonymkode: d60f0...720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må huske på at det er en forskjell på å ha et barnebarn boende i huset hele tiden og å ha et på besøk. 

Jeg regner med det er todelt, både at besteforeldrene ønsker å skjemme han litt vekk fordi de ikke er en del av hans liv på samme måte, og at han er litt sjalu på at din datter har besteforeldrene 24/7 og han bare har de litt av og til. 

Anonymkode: 005ad...b8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 21.7.2020 den 10.22, Anonym bruker skrev:

Kjære deg HI

Du er gjenkjennbar, og det er faktisk helt greit at du skriver gang på gang her inne. Du kan skrive hva du vil. 
Det jeg oppriktig lurer på er hva dine planer er fremover for deg og datteren din? Jeg tror oppriktig du og datteren din trenger å flytte for dere selv. Jeg tror du trenger egen leilighet der du selv kan bestemme. Har du jobb og økonomi til dette så synes jeg du skal prøve å flytte for deg selv. 
Du sliter åpenbart med disse familierelasjonene du tvinges til å omgås når du åpenbart kunne trengt litt alenetid. 
Så jeg spør ikke av ondskap, jeg spør fordi jeg lurer. Har du noen plan fremover for å komme deg unna og få familien din på avstand?

Anonymkode: 08295...46a

Ikke lett og flytte Da de ikke har noen boliger ledige enda her. Og gidder ikke og flytte til et annet fylke. For fikk bare det svaret. Da jenta har venner og barnehage her og jeg har bra jobb osv. Men ja jeg har planer en gang i livet og få min egen bolig der jeg kan bestemme og hvor mye besøk jeg ønsker av familie osv. Men nå må jeg bare leve litt til her, men uansett om det er litt til jeg skal være her så vil jeg at jenta mi skal bli respektert og hennes eiendeler også. Er ikke så kjekt og se at hun blir lei seg når nevøen min for viljen sin over hennes gjenstander. 

Anonymkode: d60f0...720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.7.2020 den 14.04, Anonym bruker skrev:

Jeg kan ikke noe for at jeg ikke er så mye fan av nevøen min. 

Anonymkode: d60f0...720

Hvem sin skyld er det at du ikke liker nevøen din på fem (!!!) år da? Hans? Foreldrene dine?

Du slår meg som en som overbeskytter den sarte lille prinsessa si og anser alle (særlig av det mannlige kjønn) som en trussel mot henne. Du må ta innover deg at den lille prinsessa di ikke er verdt mer enn et hvilket som helt annet barn, og alle andre enn deg liker nok nevøen like godt som dattera di.

Trpr både du og dattera di har godt av at du blir mer selvstendig og flytter ut.

Anonymkode: 59fab...62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvem sin skyld er det at du ikke liker nevøen din på fem (!!!) år da? Hans? Foreldrene dine?

Du slår meg som en som overbeskytter den sarte lille prinsessa si og anser alle (særlig av det mannlige kjønn) som en trussel mot henne. Du må ta innover deg at den lille prinsessa di ikke er verdt mer enn et hvilket som helt annet barn, og alle andre enn deg liker nok nevøen like godt som dattera di.

Trpr både du og dattera di har godt av at du blir mer selvstendig og flytter ut.

Anonymkode: 59fab...62f

Hvem har sagt at at jeg behandler henne som en liten prinsesse? Så du synes er ok at et annet barn stjeler fra barna dine? off meg da, Er ikke hans sin feil jeg likte han veldig mye før foreldrene mine fikk han til og bli bortskjemt men det er en annen historie. En du ikke har noe med. Barna dine er heller ikke vert noe heller da som du mener. 

Anonymkode: d60f0...720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo ikke særlig urimeligt om man rydder vekk noen leker, Særlig der barnet tar de med seg og lille jenta ikke får leke med de. Og besteforeldre som skal vise hennes nye leker og vise de frem til han. Og jeg orker ikke å høre krangling mellom jenta mi og nevøen min om diverse leker så jeg rydder dem bort isteden  for. Besteforeldre skjemmer han veldig mye og han får forrang for andres eiendeler via besteforeldres «ja», hadde det vært dem som kjøpte disse lekene hadde det forestilt seg noe annet men er jeg som bruker penger på de.

Jeg bryr meg ikke om flytt ut gjengen, om dere ikke har noe bedre og si så «flytt ut» fra denne tråden :) 

Anonymkode: d60f0...720

Men så slutt å klage på hva mora og faren din gjør her, da. Ingen av dem leser denne tråden uansett. DU har bestemt deg for å bo der, og DE har bestemt seg for at de driter i hvem sine leker det er som blir brukt og gitt bort. Feilen er jo at du vender din aggresjon mot et uskyldig barn som bare gjør det alle barn gjør: leker med tilgjengelige leker og tar med seg hjem det han får. Man skal være rimelig magert utstyrt hvis man ikke klarer å se at konflikten er mellom to VOKSNE parter, som har bestemt seg for å dulle med hvert sitt favorittbarn. Men du er sur på ungen likevel og har bestemt deg for å mislike ham, grunnet noe han ikke har skyld i ...🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvem har sagt at at jeg behandler henne som en liten prinsesse? Så du synes er ok at et annet barn stjeler fra barna dine? off meg da, Er ikke hans sin feil jeg likte han veldig mye før foreldrene mine fikk han til og bli bortskjemt men det er en annen historie. En du ikke har noe med. Barna dine er heller ikke vert noe heller da som du mener. 

Anonymkode: d60f0...720

Hvis en 5-åring tar en leke som ligget tilgjengelig for ham, så vil jeg aldri i villeste helvete tenke at han STJELER en leke fra barnet mitt i det hele tatt. Du demoniserer jo noe voldsomt her.

Og jeg sa vel heller ikke at dattera di ikke er verdt noe. Hjelpes som du kommuniserer...

Anonymkode: 59fab...62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis en 5-åring tar en leke som ligget tilgjengelig for ham, så vil jeg aldri i villeste helvete tenke at han STJELER en leke fra barnet mitt i det hele tatt. Du demoniserer jo noe voldsomt her.

Og jeg sa vel heller ikke at dattera di ikke er verdt noe. Hjelpes som du kommuniserer...

Anonymkode: 59fab...62f

Herregud 

Du leste ikke det jeg skrev? 
Jeg skrev at han tar dem med seg HJEM. Selvsagt er det ikke stjeling om han leker med dem her hjemme. Jeezz les innlegget før du svarer. Ikke noe særlig bra og kommunisere du heller..

Anonymkode: d60f0...720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis en 5-åring tar en leke som ligget tilgjengelig for ham, så vil jeg aldri i villeste helvete tenke at han STJELER en leke fra barnet mitt i det hele tatt. Du demoniserer jo noe voldsomt her.

Og jeg sa vel heller ikke at dattera di ikke er verdt noe. Hjelpes som du kommuniserer...

Anonymkode: 59fab...62f

Hallo. Hi er trolig veldig ung. Hun bor hos foreldrene. Åpenbart er det en historie der som gjør henne sår og bitter. Her inne har jeg gang på gang observert dere såkalt voksne damer angripe hi gang på gang. Klart hun går i forsvar.

Ja, jeg tenker også at hi trenger å vokse litt, hvem trenger ikke det tidlig i tjueårene? 
Men dere voksne modne mødre, gi henne litt slækk da. Dere angriper henne alle som en her inne. 

Anonymkode: 08295...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Pashla skrev:

Men så slutt å klage på hva mora og faren din gjør her, da. Ingen av dem leser denne tråden uansett. DU har bestemt deg for å bo der, og DE har bestemt seg for at de driter i hvem sine leker det er som blir brukt og gitt bort. Feilen er jo at du vender din aggresjon mot et uskyldig barn som bare gjør det alle barn gjør: leker med tilgjengelige leker og tar med seg hjem det han får. Man skal være rimelig magert utstyrt hvis man ikke klarer å se at konflikten er mellom to VOKSNE parter, som har bestemt seg for å dulle med hvert sitt favorittbarn. Men du er sur på ungen likevel og har bestemt deg for å mislike ham, grunnet noe han ikke har skyld i ...🙄

Hvem sa jeg var aggressiv mot et barn? herregud les før du skriver. Snart sier du også at jeg dreper og voldtar  barn? Herregud ro deg ned pingvin.. 

Anonymkode: d60f0...720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Herregud 

Du leste ikke det jeg skrev? 
Jeg skrev at han tar dem med seg HJEM. Selvsagt er det ikke stjeling om han leker med dem her hjemme. Jeezz les innlegget før du svarer. Ikke noe særlig bra og kommunisere du heller..

Anonymkode: d60f0...720

Men det er jo ikke 5 åringen sin skyld, du kan jo ikke laste han for at voksne rundt han ikke lærer han hva som er rett og galt.

Anonymkode: 6cfbc...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hallo. Hi er trolig veldig ung. Hun bor hos foreldrene. Åpenbart er det en historie der som gjør henne sår og bitter. Her inne har jeg gang på gang observert dere såkalt voksne damer angripe hi gang på gang. Klart hun går i forsvar.

Ja, jeg tenker også at hi trenger å vokse litt, hvem trenger ikke det tidlig i tjueårene? 
Men dere voksne modne mødre, gi henne litt slækk da. Dere angriper henne alle som en her inne. 

Anonymkode: 08295...46a

Vent - du syns voksne skal være rause og forstående overfor følelsene til en ca. tjueåring? Men vi kan ikke be en tjueåring være forstående overfor en FEM-åring?

Du er jammen ikke sann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvem sa jeg var aggressiv mot et barn? herregud les før du skriver. Snart sier du også at jeg dreper og voldtar  barn? Herregud ro deg ned pingvin.. 

Anonymkode: d60f0...720

«Hvem sa» ....eh. Dine uttalelser her i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men det er jo ikke 5 åringen sin skyld, du kan jo ikke laste han for at voksne rundt han ikke lærer han hva som er rett og galt.

Anonymkode: 6cfbc...d55

Nei det er ikke han jeg misliker men misklier oppførselen hans, Og av foreldre og besteforelde som blir sure om jeg prøver ig si hva som er rett og galt.

Anonymkode: d60f0...720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud 

Du leste ikke det jeg skrev? 
Jeg skrev at han tar dem med seg HJEM. Selvsagt er det ikke stjeling om han leker med dem her hjemme. Jeezz les innlegget før du svarer. Ikke noe særlig bra og kommunisere du heller..

Anonymkode: d60f0...720

Han stjeler ting med seg hjem? Han FÅR dem med seg hjem. Riktignok FÅR han dem av noen som ikke eier dem, men da er det jo mora di som STJELER. Send regning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pashla skrev:

Vent - du syns voksne skal være rause og forstående overfor følelsene til en ca. tjueåring? Men vi kan ikke be en tjueåring være forstående overfor en FEM-åring?

Du er jammen ikke sann...

Jeg kommenterte at folk angriper henne for å forsvare seg. Jeg sier at hi åpenbart trenger å bli voksen. Kollektivt angrep av ti voksne mødre får henne neppe på bedre tanker. 

Anonymkode: 08295...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei det er ikke han jeg misliker men misklier oppførselen hans, Og av foreldre og besteforelde som blir sure om jeg prøver ig si hva som er rett og galt.

Anonymkode: d60f0...720

Du vil jo på tørre møkka bo der? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pashla skrev:

«Hvem sa» ....eh. Dine uttalelser her i tråden.

Det verste er nokk at du er en eldre voksen på 30-40 årene som angriper andre. Er ikke så «voksent» og angripe andre og kommer med egne antakelser om andre i er slikt forum. Som eldre dame/mann burde du vist bedre. Ikke rart det er så mye nettmobbing. 

Anonymkode: d60f0...720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg kommenterte at folk angriper henne for å forsvare seg. Jeg sier at hi åpenbart trenger å bli voksen. Kollektivt angrep av ti voksne mødre får henne neppe på bedre tanker. 

Anonymkode: 08295...46a

Vi kan jo ikke svare at hun har rett, hvis ingen mener det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det verste er nokk at du er en eldre voksen på 30-40 årene som angriper andre. Er ikke så «voksent» og angripe andre og kommer med egne antakelser om andre i er slikt forum. Som eldre dame/mann burde du vist bedre. Ikke rart det er så mye nettmobbing. 

Anonymkode: d60f0...720

Å motsi deg er ikke å mobbe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pashla skrev:

Vi kan jo ikke svare at hun har rett, hvis ingen mener det...

Alt trenger ikke og bety om og være «rett» men om og ha litt forståelse. Folk kommenter her for og lufte det ut men disse forumene er fult av sinte gamle mødre som heller skal gå til  angrep en og hjelpe andre. Som gjør det 10x ganger verre, Har vært borti andre sine tråder der det er fult av sinna kvinnfolk, som heller skal rakke ned Og kaller seg selv «voksne» noe som de ikke oppfører seg når de skal angripe andre.

Anonymkode: d60f0...720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...