Gå til innhold

Urimelig gjort?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en liten jente på snart 2 år og. Og en nevø på snart 5 år. 
Begge 2 har en stor interesse for små figurer. Jeg har kjøpt jenta mi sånne små figurer som er 8 cm såklart. Men jeg rydder dem vekk når nevøen min er på besøk siden når jenta mi leker med lekene sine som han synes er kule så tar han de fra henne uansett når hun leker med de, og hun blir veldig opprørt, Foreldrene mine sier heller ingenting enn at det det er litt morsomt siden han er «en liten tyv», Men jeg synes ikke det er noe og le av eller at det er morsomt, Når jenta mi blir grinende etter å ha blitt frattat leken/lekene. 
Så skal di alltid vise han frem nye leker som jeg har kjøpt til jenta mi. Og da tror han at de er hans siden de viser de frem. Og synes jeg oppfører meg teit siden jeg rydder noen av lekene vekk.. 
Liker han noe så prøver han og stikke av med de. Noe de også små ler av..

Anonymkode: d60f0...720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare rydd dem bort du, det er helt i orden. Og vær så snill og flytt for deg selv, har lest flere innlegg fra deg, og det er åpenbart ikke bra for deg å bo hjemme. 

Anonymkode: 26fd1...f2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye har du drukket? Gjør forøvrig som du vil. Du beskriver normale situasjoner, du bestemmer i ditt hjem.

Anonymkode: f3b92...ef4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har skrevet om disse ungene og foreldrene dine en million ganger. Jeg gir samme svar som alltid: FLYTT UT.

Anonymkode: c0abb...1fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har skrevet om disse ungene og foreldrene dine en million ganger. Jeg gir samme svar som alltid: FLYTT UT.

Anonymkode: c0abb...1fa

Hva om jeg har skrevet det 1 gang og er ny bruker for 2 dager siden? chill folkens.. 

Anonymkode: d60f0...720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva om jeg har skrevet det 1 gang og er ny bruker for 2 dager siden? chill folkens.. 

Anonymkode: d60f0...720

Du er totalt gjenkjennbar.... flytt ut. 

Anonymkode: d4643...6d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva om jeg har skrevet det 1 gang og er ny bruker for 2 dager siden? chill folkens.. 

Anonymkode: d60f0...720

Det har du sagt før. Rådet er uansett det samme.

Anonymkode: c0abb...1fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ganske gjenkjennbar, og de samme rådene du får hver gang gjelder fremdeles. 

Er du gammel nok til å ha en 2-åring er du gammel nok til å flytte hjemmefra. 

Søskenbarn kan leke fint sammen de, men det blir jo helt feil når den ene bor hos bestemor og den andre vare kommer på besøk. Regner med det er litt sjalusi fra gutten på 5 også. 

Helt normale problemstillinger. Det er også helt normalt å rydde vekk noen leker man er redd for når man får besøk av en litt uvøren fetter som er 3 år eldre. Det som ikke er normalt er at bestemor vet om alle lekene til det ene barnet... 

Anonymkode: 005ad...b8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan ikke 5 åringen låne ett par av disse figurene? Eller bestemor kjøpe identiske til 5 åringen? Fint å lære barna å dele og låne bort. Går barnet ditt i bhg? 

Anonymkode: 0ede7...423

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor kan ikke 5 åringen låne ett par av disse figurene? Eller bestemor kjøpe identiske til 5 åringen? Fint å lære barna å dele og låne bort. Går barnet ditt i bhg? 

Anonymkode: 0ede7...423

hun kjøper til han men han får di hjemme hos seg, Mest fordi han får stikke av med lekene siden han liker de. Og blir dyrt og erstatte vær leke som blir tatt og ikke levert tilbake. Og spesielt da jenta mi ikke kan si enna om hun synes er ok at han får låne de

Anonymkode: d60f0...720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

hun kjøper til han men han får di hjemme hos seg, Mest fordi han får stikke av med lekene siden han liker de. Og blir dyrt og erstatte vær leke som blir tatt og ikke levert tilbake. Og spesielt da jenta mi ikke kan si enna om hun synes er ok at han får låne de

Anonymkode: d60f0...720

Flytt ut da

Anonymkode: 6cfbc...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir helt svett av måten du skriver på, ut i fra den bor du hjemme fordi du ikke er i stand til å ivareta et barn (eller deg selv) alene.

Anonymkode: fbd85...2a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Flytt ut da

Anonymkode: 6cfbc...d55

 

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Blir helt svett av måten du skriver på, ut i fra den bor du hjemme fordi du ikke er i stand til å ivareta et barn (eller deg selv) alene.

Anonymkode: fbd85...2a3

Herregud hvem er dere for og dømme? om dere ikke har noe bedre og si så heller la vær og skrive.. Er ikke så «voksent» av dere heller og rakke ned på andre og komme med deres egne antakelser

Anonymkode: d60f0...720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

Herregud hvem er dere for og dømme? om dere ikke har noe bedre og si så heller la vær og skrive.. Er ikke så «voksent» av dere heller og rakke ned på andre og komme med deres egne antakelser

Anonymkode: d60f0...720

Hvordan dømmer jeg deg når jeg sier flytt ut da?

Anonymkode: 6cfbc...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er sykelig eiersyk, på din datters vegne. Husker jeg riktig at du også hadde asperger som barn, slik din nevø? Mulig denne svart/hvitt tenkningen har sammenheng med det

Anonymkode: eedde...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gjort det samme som deg. Veldig merkelig av din mor å omtale han som en liten tyv med latter i stemmen. Datteren din blir jo lei seg, og han burde lære seg å leke med andre på en mindre konfliktskapende måte. Da nytter det ikke med besteforeldre som heller bensin på bålet for usosial oppførsel. 

Drit i "flytt ut" gjengen. 

Anonymkode: e6daa...fda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde gjort det samme som deg. Veldig merkelig av din mor å omtale han som en liten tyv med latter i stemmen. Datteren din blir jo lei seg, og han burde lære seg å leke med andre på en mindre konfliktskapende måte. Da nytter det ikke med besteforeldre som heller bensin på bålet for usosial oppførsel. 

Drit i "flytt ut" gjengen. 

Anonymkode: e6daa...fda

Men det burde jo være i hi og datteren sin interesse å flytte ut fra et hjem med så mye konflikter

Anonymkode: 6cfbc...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.7.2020 den 22.17, Anonym bruker skrev:

Men det burde jo være i hi og datteren sin interesse å flytte ut fra et hjem med så mye konflikter

Anonymkode: 6cfbc...d55

Det er ikke konflilter bare når det gjelder dette temaet, Fordi de klarer ikke og si nei, Så har jo jeg ikke noe valg en og legge vekk noen leker, Ikke alle lekene som tåler stor gutt lek heller.

Anonymkode: d60f0...720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke konflilter bare når det gjelder dette temaet, Fordi de klarer ikke og si nei, Så har jo jeg ikke noe valg en og legge vekk noen leker, Ikke alle lekene som tåler stor gutt lek heller.

Anonymkode: d60f0...720

Hvis de ikke tåler en femårings lek, bør de ikke brukes av en toåring heller! Da kan de være farlige for små barn. Løse deler i halsen f eks... 

Hvis din mor og far ikke hører på deg mht dine ting, så bør du ikke bo hos dem. Ferdig, slutt, finale. Og prøv å bli litt mer voksen mht din nevø. Han er ikke et problem, han er et lite barn.

Anonymkode: d4643...6d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis de ikke tåler en femårings lek, bør de ikke brukes av en toåring heller! Da kan de være farlige for små barn. Løse deler i halsen f eks... 

Hvis din mor og far ikke hører på deg mht dine ting, så bør du ikke bo hos dem. Ferdig, slutt, finale. Og prøv å bli litt mer voksen mht din nevø. Han er ikke et problem, han er et lite barn.

Anonymkode: d4643...6d9

Jeg kan ikke noe for at jeg ikke er så mye fan av nevøen min. Da jeg mener «stor gutt lek» så betyr det at han hiver de rundt omkring. Hvordan forventer du at jeg skal bli mer «voksen», vis du er så opptatt av at jeg skal flytte ut så kan du finne en leilighet til meg da og betale? Slutt og blad deg inn i mer en det står på tråden, er ikke særlig voksent heller av deg. Hvordan hadde du gjort om tantebarnet ditt tog fra ditt barn hele tiden? At barnet ditt ikke fikk ha lekene for seg selv siden et annet barn fikk alltid ta de med seg?

Anonymkode: d60f0...720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke konflilter bare når det gjelder dette temaet, Fordi de klarer ikke og si nei, Så har jo jeg ikke noe valg en og legge vekk noen leker, Ikke alle lekene som tåler stor gutt lek heller.

Anonymkode: d60f0...720

Du har et valg om hvor du vil bo

Anonymkode: 6cfbc...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kan ikke noe for at jeg ikke er så mye fan av nevøen min. Da jeg mener «stor gutt lek» så betyr det at han hiver de rundt omkring. Hvordan forventer du at jeg skal bli mer «voksen», vis du er så opptatt av at jeg skal flytte ut så kan du finne en leilighet til meg da og betale? Slutt og blad deg inn i mer en det står på tråden, er ikke særlig voksent heller av deg. Hvordan hadde du gjort om tantebarnet ditt tog fra ditt barn hele tiden? At barnet ditt ikke fikk ha lekene for seg selv siden et annet barn fikk alltid ta de med seg?

Anonymkode: d60f0...720

Hvis du ikke har råd til en bolig bør du ikke sette barn til verden. 
 

Og hvis du ikke klarer å se med litt rausere blikk på en femåring bør du slett ikke omgås barn heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Pashla skrev:

Hvis du ikke har råd til en bolig bør du ikke sette barn til verden. 
 

Og hvis du ikke klarer å se med litt rausere blikk på en femåring bør du slett ikke omgås barn heller.

Det første du sa synes jeg var litt styggt sagt. Vi aner da ingenting om omstendighetene til at hun bor hjemme, noe kan ha skjedd som vi ikke vet om.

 

Være raus med barn er jeg enig i, men er ikke dermed sagt at man skal la en 5 åring "ødelegge" eller "ta" leker fra andre fordi du skal være "raus". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...