Gå til innhold

Betale for poser🛍


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber i butikk og jeg kjenner at man nesten kvier seg for å ta betalt for posene.

Er flere som kommenterer om man virkelig må betale for «reklame», men vi, butikken selv bruker tusenvis i mnd.på å betale posene.Kundene tenker kanskje ikke over det?Gjør du?

Vi betaler eks.2 kr.posen, men tar bare 1kr til kundene,rent tap for oss.»Alle» tar vell betalt for posene nå?

Anonymkode: 3cf7c...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

All reklame koster, og kundene gir butikkene mye reklame, så tap kan det ikke kalles. Det som irriterer meg med mange poser fra andre steder enn matbutikker er at de er helt ubrukelige til å bruke igjen, f.eks som søppelpose.

Anonymkode: 2b1cc...4f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang noe klager på å måtte betale for posene, så kan du anbefale handlenettene (regner med at dere selger det også) og forklare at de holder i flere år, og at de derfor gir veldig mye for prisen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis posene er nøytrale, uten reklametrykk synes jeg det er greit å betale, men reklameposene irriterer meg.

Anonymkode: 34807...f37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler for posene. Irriterer meg over folk som kommer på ETTER de har betalt at de trenger (flere) poser. Det har vært vanlig å betale for poser i årevis, så det vet folk om nå. Vil de ikke betale for pose kan de ta med pose eller sekk selv eller bære varene i hendene. J#*$& grådige snyltere. 

Anonymkode: 74970...363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt greit å betale for pose så lenge betjeningen husker å spørre. Har opplevd å måtte dra kortet for en pose etter kjøpet er gjennomført fordi betjeningen glemte å spørre. Da synes jeg de bør spandere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, topaz skrev:

Jeg synes det er helt greit å betale for pose så lenge betjeningen husker å spørre. Har opplevd å måtte dra kortet for en pose etter kjøpet er gjennomført fordi betjeningen glemte å spørre. Da synes jeg de bør spandere. 

Er det ikke (minst) like mye ditt ansvar å vite at du trenger en pose eller flere? Det er jo du som handler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Betaler for posene. Irriterer meg over folk som kommer på ETTER de har betalt at de trenger (flere) poser. Det har vært vanlig å betale for poser i årevis, så det vet folk om nå. Vil de ikke betale for pose kan de ta med pose eller sekk selv eller bære varene i hendene. J#*$& grådige snyltere. 

Anonymkode: 74970...363

Seriøst? Når jeg handler for en hel uke, er det nærmest haug på handlevognen. På spørsmålet om jeg vil ha poser, svarer jeg alltid "ja", og legger til at jeg trenger mange, med et nikk mot den enorme haugen. Likevel ender jeg nesten alltid opp med å spørre etter flere fordi jeg ikke får mange nok. Det er også flere ganger jeg har handlet mindre mengder og vedkommende i kassen har glemt å spørre meg om poser og jeg selv ikke kom på det heller akkurat da, og så må jeg jo da spørre etter jeg har betalt når jeg oppdager at det mangler poser. Ingen av delene er med vilje for å snylte, situasjonen bare blir sånn. Heldigvis tilbyr flere og flere butikker selvbetjening, så da blir det et ikke-problem. 

Anonymkode: 9a00d...0b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Seriøst? Når jeg handler for en hel uke, er det nærmest haug på handlevognen. På spørsmålet om jeg vil ha poser, svarer jeg alltid "ja", og legger til at jeg trenger mange, med et nikk mot den enorme haugen. Likevel ender jeg nesten alltid opp med å spørre etter flere fordi jeg ikke får mange nok. Det er også flere ganger jeg har handlet mindre mengder og vedkommende i kassen har glemt å spørre meg om poser og jeg selv ikke kom på det heller akkurat da, og så må jeg jo da spørre etter jeg har betalt når jeg oppdager at det mangler poser. Ingen av delene er med vilje for å snylte, situasjonen bare blir sånn. Heldigvis tilbyr flere og flere butikker selvbetjening, så da blir det et ikke-problem. 

Anonymkode: 9a00d...0b4

Er ikke en selvfølge at du trenger poser. I dagens miljøbevisste verden har mange med egne poser. Så kan like godt være at ber ikke du om det, så trenger du det ikke. 

Anonymkode: 68c7e...968

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Superdolly skrev:

Er det ikke (minst) like mye ditt ansvar å vite at du trenger en pose eller flere? Det er jo du som handler?

Tror egentlig ikke vi snakker om matbutikker her altså. Det har ikke vært vanlig å betale for poser i klesbutikker før det siste året. På hm spør de nå «ønsker du å kjøpe en pose?». Hvis du handler en bukse på høyer, husker du altså da alltid å presisere at du trenger pose?

Anonymkode: 514fc...87a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir mer og mer vanlig å ta betalt for poser. Mange av kleskjedene gjør det, bokhandlere, flere interiørkjeder... Ikke bare matbutikker. 

Jeg tror folk begynner å bli vant til det. Jeg jobber også i butikk, og vi skal begynne å ta betalt for poser nå. Jeg tenker at folk betaler for miljøbelastningen. De kan jo strengt tatt bare ta med seg en pose eller et bærenett hjemmefra. 

Anonymkode: 7ed11...083

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å betale for pose plager meg ikke i det hele tatt. For de som klager ville jeg sagt at: betaling er innført i forsøk på å prøve å redusere plast i naturen ved at folk velger å bruker poser igjen eller tar med stoff poser. 

Anonymkode: 4d4f4...c7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler gladelig for poser, men vrenger dem alltid hvis det er reklame på dem. Betaler ikke for å reklamere for diverse butikker. 

Anonymkode: e2f3b...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror egentlig ikke vi snakker om matbutikker her altså. Det har ikke vært vanlig å betale for poser i klesbutikker før det siste året. På hm spør de nå «ønsker du å kjøpe en pose?». Hvis du handler en bukse på høyer, husker du altså da alltid å presisere at du trenger pose?

Anonymkode: 514fc...87a

Jeg sier fra at jeg trenger pose hvis jeg trenger pose, men jeg har som oftest med meg egne handlenett, både i klesbutikker og dagligvare. Jeg synes det er mitt ansvar å huske det jeg skal handle, og det er også jeg som vet om jeg trenger noe å bære varene hjem i, uansett om det er mat, klær eller sko.

Jeg har aldri handlet på Høyer i hele mitt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I matbutikkene har jeg ingenting imot å betale for posene. Bruker dem til søppel etterpå. I klesbutikker, bokhandel osv kjøper jeg aldri pose, men har med meg en passe stor veske. 

Anonymkode: ec7b7...efd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg betaler gladelig for poser, men vrenger dem alltid hvis det er reklame på dem. Betaler ikke for å reklamere for diverse butikker. 

Anonymkode: e2f3b...7ff

Da tenker jeg at du bruker prinsippene dine på et helt galt sted 😂

Går du med klær som Nike, Adidas osv på vrangen også? Eller, du kjøper sikkert ikke slike klær?

Hvorfor skal man ha i mot å betale for en vare man får? Butikkene får jo ikke posene sine gratis, de heller. Man står helt fritt til å takke nei til pose. 

Anonymkode: bff24...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Superdolly skrev:

Jeg sier fra at jeg trenger pose hvis jeg trenger pose, men jeg har som oftest med meg egne handlenett, både i klesbutikker og dagligvare. Jeg synes det er mitt ansvar å huske det jeg skal handle, og det er også jeg som vet om jeg trenger noe å bære varene hjem i, uansett om det er mat, klær eller sko.

Jeg har aldri handlet på Høyer i hele mitt liv.

Neida, men du forsto sikkert at Høyer bare var et eksempel? Jeg ser nå at du er en person som helst vil bli forbundet med Fretex. Det er også en form for snobberi.

Anonymkode: 514fc...87a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Neida, men du forsto sikkert at Høyer bare var et eksempel? Jeg ser nå at du er en person som helst vil bli forbundet med Fretex. Det er også en form for snobberi.

Anonymkode: 514fc...87a

Jeg har aldri handlet på Fretex heller. Synes du du åpner for god diskusjon når du kaller meg snobb? 

Jeg skrev ellers dette, som svar på ditt spørsmål:

"Jeg synes det er mitt ansvar å huske det jeg skal handle, og det er også jeg som vet om jeg trenger noe å bære varene hjem i, uansett om det er mat, klær eller sko."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg betaler gladelig for poser, men vrenger dem alltid hvis det er reklame på dem. Betaler ikke for å reklamere for diverse butikker. 

Anonymkode: e2f3b...7ff

Det ser jo bare skikkelig teit ut.

Når jeg ser noen med vrengte poser tenker jeg psyko, ser ekstra godt på posen og hvilken kjede det er fra slik at de for ekstra reklame. Vanlige poser enser jeg sjeldent.

Anonymkode: dfd30...ab3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Superdolly skrev:

Jeg har aldri handlet på Fretex heller. Synes du du åpner for god diskusjon når du kaller meg snobb? 

Jeg skrev ellers dette, som svar på ditt spørsmål:

"Jeg synes det er mitt ansvar å huske det jeg skal handle, og det er også jeg som vet om jeg trenger noe å bære varene hjem i, uansett om det er mat, klær eller sko."

Jeg synes at du la hele resten av diskusjonen død når du slang på at du aldri i ditt liv har handlet på Høyer. Hva var poenget med den bemerkningen?

Anonymkode: 514fc...87a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes at du la hele resten av diskusjonen død når du slang på at du aldri i ditt liv har handlet på Høyer. Hva var poenget med den bemerkningen?

Anonymkode: 514fc...87a

:popcorn:

Anonymkode: dd0bf...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes at du la hele resten av diskusjonen død når du slang på at du aldri i ditt liv har handlet på Høyer. Hva var poenget med den bemerkningen?

Anonymkode: 514fc...87a

Hva var poenget med å dra fram akkurat Høyer? Jeg oppfattet deg som temmelig nedlatende når du dro fram en butikk jeg antar er veldig dyr, og jeg tolket det til at du skulle gjøre et poeng ut av forskjellen på oss som handler i kjedebutikker og dere som holder dere til de mer eksklusive stedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg betaler gladelig for poser, men vrenger dem alltid hvis det er reklame på dem. Betaler ikke for å reklamere for diverse butikker. 

Anonymkode: e2f3b...7ff

Kjøper du helt logofrie klær, vesker, sko, sekker osv. også? Eller er det spesielt poser som er ille med reklame? 
Jeg har stort sett med handlenett, både ved mathandling og annen handling. Da slipper jeg de ubrukelige posene. Så kjøper jeg mange poser i butikken når jeg går tom for poser til søppelet. 

Anonymkode: 54704...022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler gjerne for pose når jeg ikke har med egen, men jeg unngår det helst. Spesielt på butikker med ukurrante poser, men også på matbutikk blir det mange flere poser enn jeg rekker å bruke opp om jeg ikke bruker gjenbruksposer. 

Anonymkode: da97a...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler med glede for poser som er brukendes, men det irriterer meg at stort sett alle butikker bortsett fra matbutikker har poser som er så ubrukelige at de knapt holder til å bære varene jeg har kjøpt hjem. De farger av (feks posene fra apotekene, Norli og Ark), de såkalte forsterkningene på håndtakene løsner etter ti minutter og håndtakene revner om du har kjøpt mer enn en bok, og de er i tillegg formet på en sånn måte at de er ubrukelige til søppelposer også, fordi de knapt kan knytes sammen på skikkelig vis. Også flere matbutikker har dårlige poser, som feks Meny og Mega. 
 

Hva er galt med å kjøpe inn ordentlige poser ala det de har på Rema og Jakobs??  

Anonymkode: 1ab81...670

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...