Anonym bruker Skrevet 14. juli 2020 #1 Skrevet 14. juli 2020 Jeg jobber i butikk og jeg kjenner at man nesten kvier seg for Ä ta betalt for posene. Er flere som kommenterer om man virkelig mÄ betale for «reklame», men vi, butikken selv bruker tusenvis i mnd.pÄ Ä betale posene.Kundene tenker kanskje ikke over det?GjÞr du? Vi betaler eks.2 kr.posen, men tar bare 1kr til kundene,rent tap for oss.»Alle» tar vell betalt for posene nÄ? Anonymkode: 3cf7c...0ca
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2020 #2 Skrevet 14. juli 2020 All reklame koster, og kundene gir butikkene mye reklame, sÄ tap kan det ikke kalles. Det som irriterer meg med mange poser fra andre steder enn matbutikker er at de er helt ubrukelige til Ä bruke igjen, f.eks som sÞppelpose. Anonymkode: 2b1cc...4f8
Himmel og hav Skrevet 14. juli 2020 #3 Skrevet 14. juli 2020 Neste gang noe klager pĂ„ Ă„ mĂ„tte betale for posene, sĂ„ kan du anbefale handlenettene (regner med at dere selger det ogsĂ„) og forklare at de holder i flere Ă„r, og at de derfor gir veldig mye for prisen.Â
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2020 #4 Skrevet 15. juli 2020 Hvis posene er nĂžytrale, uten reklametrykk synes jeg det er greit Ă„ betale, men reklameposene irriterer meg. Anonymkode: 34807...f37
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2020 #5 Skrevet 15. juli 2020 Betaler for posene. Irriterer meg over folk som kommer pÄ ETTER de har betalt at de trenger (flere) poser. Det har vÊrt vanlig Ä betale for poser i Ärevis, sÄ det vet folk om nÄ. Vil de ikke betale for pose kan de ta med pose eller sekk selv eller bÊre varene i hendene. J#*$& grÄdige snyltere. Anonymkode: 74970...363
topaz Skrevet 15. juli 2020 #6 Skrevet 15. juli 2020 Jeg synes det er helt greit Ă„ betale for pose sĂ„ lenge betjeningen husker Ă„ spĂžrre. Har opplevd Ă„ mĂ„tte dra kortet for en pose etter kjĂžpet er gjennomfĂžrt fordi betjeningen glemte Ă„ spĂžrre. Da synes jeg de bĂžr spandere.Â
Superdolly Skrevet 15. juli 2020 #7 Skrevet 15. juli 2020 6 minutter siden, topaz skrev: Jeg synes det er helt greit Ä betale for pose sÄ lenge betjeningen husker Ä spÞrre. Har opplevd Ä mÄtte dra kortet for en pose etter kjÞpet er gjennomfÞrt fordi betjeningen glemte Ä spÞrre. Da synes jeg de bÞr spandere. Er det ikke (minst) like mye ditt ansvar Ä vite at du trenger en pose eller flere? Det er jo du som handler?
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2020 #8 Skrevet 15. juli 2020 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Betaler for posene. Irriterer meg over folk som kommer pÄ ETTER de har betalt at de trenger (flere) poser. Det har vÊrt vanlig Ä betale for poser i Ärevis, sÄ det vet folk om nÄ. Vil de ikke betale for pose kan de ta med pose eller sekk selv eller bÊre varene i hendene. J#*$& grÄdige snyltere. Anonymkode: 74970...363 SeriÞst? NÄr jeg handler for en hel uke, er det nÊrmest haug pÄ handlevognen. PÄ spÞrsmÄlet om jeg vil ha poser, svarer jeg alltid "ja", og legger til at jeg trenger mange, med et nikk mot den enorme haugen. Likevel ender jeg nesten alltid opp med Ä spÞrre etter flere fordi jeg ikke fÄr mange nok. Det er ogsÄ flere ganger jeg har handlet mindre mengder og vedkommende i kassen har glemt Ä spÞrre meg om poser og jeg selv ikke kom pÄ det heller akkurat da, og sÄ mÄ jeg jo da spÞrre etter jeg har betalt nÄr jeg oppdager at det mangler poser. Ingen av delene er med vilje for Ä snylte, situasjonen bare blir sÄnn. Heldigvis tilbyr flere og flere butikker selvbetjening, sÄ da blir det et ikke-problem. Anonymkode: 9a00d...0b4
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2020 #9 Skrevet 15. juli 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: SeriÞst? NÄr jeg handler for en hel uke, er det nÊrmest haug pÄ handlevognen. PÄ spÞrsmÄlet om jeg vil ha poser, svarer jeg alltid "ja", og legger til at jeg trenger mange, med et nikk mot den enorme haugen. Likevel ender jeg nesten alltid opp med Ä spÞrre etter flere fordi jeg ikke fÄr mange nok. Det er ogsÄ flere ganger jeg har handlet mindre mengder og vedkommende i kassen har glemt Ä spÞrre meg om poser og jeg selv ikke kom pÄ det heller akkurat da, og sÄ mÄ jeg jo da spÞrre etter jeg har betalt nÄr jeg oppdager at det mangler poser. Ingen av delene er med vilje for Ä snylte, situasjonen bare blir sÄnn. Heldigvis tilbyr flere og flere butikker selvbetjening, sÄ da blir det et ikke-problem. Anonymkode: 9a00d...0b4 Er ikke en selvfÞlge at du trenger poser. I dagens miljÞbevisste verden har mange med egne poser. SÄ kan like godt vÊre at ber ikke du om det, sÄ trenger du det ikke. Anonymkode: 68c7e...968
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2020 #10 Skrevet 15. juli 2020 14 minutter siden, Superdolly skrev: Er det ikke (minst) like mye ditt ansvar Ä vite at du trenger en pose eller flere? Det er jo du som handler? Tror egentlig ikke vi snakker om matbutikker her altsÄ. Det har ikke vÊrt vanlig Ä betale for poser i klesbutikker fÞr det siste Äret. PÄ hm spÞr de nÄ «Þnsker du Ä kjÞpe en pose?». Hvis du handler en bukse pÄ hÞyer, husker du altsÄ da alltid Ä presisere at du trenger pose? Anonymkode: 514fc...87a
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2020 #11 Skrevet 15. juli 2020 Det blir mer og mer vanlig Ä ta betalt for poser. Mange av kleskjedene gjÞr det, bokhandlere, flere interiÞrkjeder... Ikke bare matbutikker. Jeg tror folk begynner Ä bli vant til det. Jeg jobber ogsÄ i butikk, og vi skal begynne Ä ta betalt for poser nÄ. Jeg tenker at folk betaler for miljÞbelastningen. De kan jo strengt tatt bare ta med seg en pose eller et bÊrenett hjemmefra. Anonymkode: 7ed11...083
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2020 #12 Skrevet 15. juli 2020 Det Ä betale for pose plager meg ikke i det hele tatt. For de som klager ville jeg sagt at: betaling er innfÞrt i forsÞk pÄ Ä prÞve Ä redusere plast i naturen ved at folk velger Ä bruker poser igjen eller tar med stoff poser. Anonymkode: 4d4f4...c7d
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2020 #13 Skrevet 15. juli 2020 Jeg betaler gladelig for poser, men vrenger dem alltid hvis det er reklame pÄ dem. Betaler ikke for Ä reklamere for diverse butikker. Anonymkode: e2f3b...7ff
Superdolly Skrevet 15. juli 2020 #14 Skrevet 15. juli 2020 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tror egentlig ikke vi snakker om matbutikker her altsÄ. Det har ikke vÊrt vanlig Ä betale for poser i klesbutikker fÞr det siste Äret. PÄ hm spÞr de nÄ «Þnsker du Ä kjÞpe en pose?». Hvis du handler en bukse pÄ hÞyer, husker du altsÄ da alltid Ä presisere at du trenger pose? Anonymkode: 514fc...87a Jeg sier fra at jeg trenger pose hvis jeg trenger pose, men jeg har som oftest med meg egne handlenett, bÄde i klesbutikker og dagligvare. Jeg synes det er mitt ansvar Ä huske det jeg skal handle, og det er ogsÄ jeg som vet om jeg trenger noe Ä bÊre varene hjem i, uansett om det er mat, klÊr eller sko. Jeg har aldri handlet pÄ HÞyer i hele mitt liv.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2020 #15 Skrevet 15. juli 2020 I matbutikkene har jeg ingenting imot Ä betale for posene. Bruker dem til sÞppel etterpÄ. I klesbutikker, bokhandel osv kjÞper jeg aldri pose, men har med meg en passe stor veske. Anonymkode: ec7b7...efd
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2020 #16 Skrevet 15. juli 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg betaler gladelig for poser, men vrenger dem alltid hvis det er reklame pĂ„ dem. Betaler ikke for Ă„ reklamere for diverse butikker. Anonymkode: e2f3b...7ff Da tenker jeg at du bruker prinsippene dine pĂ„ et helt galt sted đ GĂ„r du med klĂŠr som Nike, Adidas osv pĂ„ vrangen ogsĂ„? Eller, du kjĂžper sikkert ikke slike klĂŠr? Hvorfor skal man ha i mot Ă„ betale for en vare man fĂ„r? Butikkene fĂ„r jo ikke posene sine gratis, de heller. Man stĂ„r helt fritt til Ä takke nei til pose. Anonymkode: bff24...459
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2020 #17 Skrevet 15. juli 2020 7 minutter siden, Superdolly skrev: Jeg sier fra at jeg trenger pose hvis jeg trenger pose, men jeg har som oftest med meg egne handlenett, bÄde i klesbutikker og dagligvare. Jeg synes det er mitt ansvar Ä huske det jeg skal handle, og det er ogsÄ jeg som vet om jeg trenger noe Ä bÊre varene hjem i, uansett om det er mat, klÊr eller sko. Jeg har aldri handlet pÄ HÞyer i hele mitt liv. Neida, men du forsto sikkert at HÞyer bare var et eksempel? Jeg ser nÄ at du er en person som helst vil bli forbundet med Fretex. Det er ogsÄ en form for snobberi. Anonymkode: 514fc...87a
Superdolly Skrevet 15. juli 2020 #18 Skrevet 15. juli 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Neida, men du forsto sikkert at HÞyer bare var et eksempel? Jeg ser nÄ at du er en person som helst vil bli forbundet med Fretex. Det er ogsÄ en form for snobberi. Anonymkode: 514fc...87a Jeg har aldri handlet pÄ Fretex heller. Synes du du Äpner for god diskusjon nÄr du kaller meg snobb? Jeg skrev ellers dette, som svar pÄ ditt spÞrsmÄl: "Jeg synes det er mitt ansvar Ä huske det jeg skal handle, og det er ogsÄ jeg som vet om jeg trenger noe Ä bÊre varene hjem i, uansett om det er mat, klÊr eller sko."
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2020 #19 Skrevet 15. juli 2020 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg betaler gladelig for poser, men vrenger dem alltid hvis det er reklame pÄ dem. Betaler ikke for Ä reklamere for diverse butikker. Anonymkode: e2f3b...7ff Det ser jo bare skikkelig teit ut. NÄr jeg ser noen med vrengte poser tenker jeg psyko, ser ekstra godt pÄ posen og hvilken kjede det er fra slik at de for ekstra reklame. Vanlige poser enser jeg sjeldent. Anonymkode: dfd30...ab3
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2020 #20 Skrevet 15. juli 2020 13 minutter siden, Superdolly skrev: Jeg har aldri handlet pÄ Fretex heller. Synes du du Äpner for god diskusjon nÄr du kaller meg snobb? Jeg skrev ellers dette, som svar pÄ ditt spÞrsmÄl: "Jeg synes det er mitt ansvar Ä huske det jeg skal handle, og det er ogsÄ jeg som vet om jeg trenger noe Ä bÊre varene hjem i, uansett om det er mat, klÊr eller sko." Jeg synes at du la hele resten av diskusjonen dÞd nÄr du slang pÄ at du aldri i ditt liv har handlet pÄ HÞyer. Hva var poenget med den bemerkningen? Anonymkode: 514fc...87a
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2020 #21 Skrevet 15. juli 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes at du la hele resten av diskusjonen dÞd nÄr du slang pÄ at du aldri i ditt liv har handlet pÄ HÞyer. Hva var poenget med den bemerkningen? Anonymkode: 514fc...87a Anonymkode: dd0bf...ab6
Superdolly Skrevet 15. juli 2020 #22 Skrevet 15. juli 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes at du la hele resten av diskusjonen dÞd nÄr du slang pÄ at du aldri i ditt liv har handlet pÄ HÞyer. Hva var poenget med den bemerkningen? Anonymkode: 514fc...87a Hva var poenget med Ä dra fram akkurat HÞyer? Jeg oppfattet deg som temmelig nedlatende nÄr du dro fram en butikk jeg antar er veldig dyr, og jeg tolket det til at du skulle gjÞre et poeng ut av forskjellen pÄ oss som handler i kjedebutikker og dere som holder dere til de mer eksklusive stedene.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2020 #23 Skrevet 15. juli 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg betaler gladelig for poser, men vrenger dem alltid hvis det er reklame pÄ dem. Betaler ikke for Ä reklamere for diverse butikker. Anonymkode: e2f3b...7ff KjÞper du helt logofrie klÊr, vesker, sko, sekker osv. ogsÄ? Eller er det spesielt poser som er ille med reklame? Jeg har stort sett med handlenett, bÄde ved mathandling og annen handling. Da slipper jeg de ubrukelige posene. SÄ kjÞper jeg mange poser i butikken nÄr jeg gÄr tom for poser til sÞppelet. Anonymkode: 54704...022
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2020 #24 Skrevet 15. juli 2020 Jeg betaler gjerne for pose nÄr jeg ikke har med egen, men jeg unngÄr det helst. Spesielt pÄ butikker med ukurrante poser, men ogsÄ pÄ matbutikk blir det mange flere poser enn jeg rekker Ä bruke opp om jeg ikke bruker gjenbruksposer. Anonymkode: da97a...a93
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2020 #25 Skrevet 15. juli 2020 Jeg betaler med glede for poser som er brukendes, men det irriterer meg at stort sett alle butikker bortsett fra matbutikker har poser som er sÄ ubrukelige at de knapt holder til Ä bÊre varene jeg har kjÞpt hjem. De farger av (feks posene fra apotekene, Norli og Ark), de sÄkalte forsterkningene pÄ hÄndtakene lÞsner etter ti minutter og hÄndtakene revner om du har kjÞpt mer enn en bok, og de er i tillegg formet pÄ en sÄnn mÄte at de er ubrukelige til sÞppelposer ogsÄ, fordi de knapt kan knytes sammen pÄ skikkelig vis. OgsÄ flere matbutikker har dÄrlige poser, som feks Meny og Mega.  Hva er galt med Ä kjÞpe inn ordentlige poser ala det de har pÄ Rema og Jakobs??  Anonymkode: 1ab81...670
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ