Gå til innhold

Vanskelig eks


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men strengt tatt så burde jo nav kutte 7000 i støtte til deg, jeg synes ikke det er kult å være med på å spleise på motorsykkel til faren til dine barn. Om du ikke vil be nav om å regne ut bidraget og kreve det inn fra han så kan du jo alltids få deg en deltidsjobb for å dekke opp de 7000 du lar han slippe unna med. 
 

Anonymkode: c2e7f...9d5

Men det er jo heller ikke far sin feil at mor har dårlig inntekt og at han skal straffes for det

Anonymkode: c525f...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det er jo heller ikke far sin feil at mor har dårlig inntekt og at han skal straffes for det

Anonymkode: c525f...e1b

Men de er foreldre sammen, og barna skal ikke straffes for at mor har lav inntekt. 

Anonymkode: 588dd...3f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men det er jo heller ikke far sin feil at mor har dårlig inntekt og at han skal straffes for det

Anonymkode: c525f...e1b

Det er nå ikke straff å ta vare på sine egen barn enten det er økonomisk eller at skjerper seg og kan øke samværet. Regner med han ikke ble tvunget til å få 2 barn i så fall må han ta det til retten. 

Man sier f.eks. ikke at mødre blir straffet om de får lite i bidrag fordi far ikke har god nok lønn. 

Anonymkode: c2e7f...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men de er foreldre sammen, og barna skal ikke straffes for at mor har lav inntekt. 

Anonymkode: 588dd...3f6

Hvem de?

Anonymkode: c525f...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er nå ikke straff å ta vare på sine egen barn enten det er økonomisk eller at skjerper seg og kan øke samværet. Regner med han ikke ble tvunget til å få 2 barn i så fall må han ta det til retten. 

Man sier f.eks. ikke at mødre blir straffet om de får lite i bidrag fordi far ikke har god nok lønn. 

Anonymkode: c2e7f...9d5

Nei, men man sier at mor straffes hvis far har veldig lav inntekt og dermed ikke er bidragspliktig

Anonymkode: c525f...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvem de?

Anonymkode: c525f...e1b

Mor og far.

Anonymkode: 588dd...3f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men strengt tatt så burde jo nav kutte 7000 i støtte til deg, jeg synes ikke det er kult å være med på å spleise på motorsykkel til faren til dine barn. Om du ikke vil be nav om å regne ut bidraget og kreve det inn fra han så kan du jo alltids få deg en deltidsjobb for å dekke opp de 7000 du lar han slippe unna med. 
 

Anonymkode: c2e7f...9d5

Jeg kan ikke jobbe jeg. 

Anonymkode: b0155...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kan ikke jobbe jeg. 

Anonymkode: b0155...5c5

Men da burde virkelig faren betale det han skal. 

Anonymkode: c2e7f...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.7.2020 den 17.37, Anonym bruker skrev:

Ja det blir jo spennende å se hvor mye bidraget ender på om 4-6 mnd da 🤔 han bor alene og har bare seg selv og forsørge..så bidragsevne har han i massevis! Er jo ikke sånn at barna skal bli skadelidende fordi bf er en gjerrigknark! Jeg ender fortsatt opp på over 13 000 i mnd ifølge kalkulatoren. Og stønad til barnetilsyn har jeg ikke krav på av ulike årsaker ifølge nav..men det blir spennende å se, kanskje jeg oppdaterer når søknaden er ferdig behandlet 😆 men spørsmålet mitt var egentlig om noen har erfaring med hvor lang tid nav faktisk bruker på å behandle dette? 4-6 mnd er jo bare veiledende behandlingstider, så er det noen som har fått vedtak mye tidligere enn det?

Anonymkode: 0b4fb...163

Om du ikke har krav på stønad til barnetilsyn så tjener du over 6g. Jeg har krav på og tjener over 500.000 i året. Så dette stemmer ikke. 

Her brukte de 4 uker på behandling av søknad. Far sendte derimot inn ønske om rebehandling i fjor, som var utenom fastsatte tider for dette, og da tok det 6 måneder. 

Anonymkode: ea5e3...35e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om du ikke har krav på stønad til barnetilsyn så tjener du over 6g. Jeg har krav på og tjener over 500.000 i året. Så dette stemmer ikke. 

Her brukte de 4 uker på behandling av søknad. Far sendte derimot inn ønske om rebehandling i fjor, som var utenom fastsatte tider for dette, og da tok det 6 måneder. 

Anonymkode: ea5e3...35e

Du får ikke støtte om du ikke er i arbeid eller inder utdanning. Så om hi er ufør får hun ikke støtte. 

Anonymkode: c3ab0...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bare å ta det gjennom nav. Både beregning og innkreving. Og med din årslønn vil du også ha krav på bidragsforskudd. Dvs at du vil få ca 2500kr i mnd fra nav, om far ikke betaler inn sin del feks. Vi har alt gjennom nav, ellers ville jeg ikke sett noe til de usle 1300kr jeg skal få i mnd (tilsammen for to barn!). 

Anonymkode: 8971e...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du får ikke støtte om du ikke er i arbeid eller inder utdanning. Så om hi er ufør får hun ikke støtte. 

Anonymkode: c3ab0...9c2

Jeg var under utdanning når jeg ble alene. Fikk overgangsstønad og støtte til barnetilsyn

Anonymkode: ea5e3...35e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg var under utdanning når jeg ble alene. Fikk overgangsstønad og støtte til barnetilsyn

Anonymkode: ea5e3...35e

Det er jo det hun sier da

Anonymkode: c525f...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 13.7.2020 den 11.14, Anonym bruker skrev:

Men det er jo heller ikke far sin feil at mor har dårlig inntekt og at han skal straffes for det

Anonymkode: c525f...e1b

Jeg har lav inntekt fordi jeg er syk. Det er jo heller ikke min feil. Og far som stiller så opp, med å ha barnet hele 6 helger i året, og ingen ferier. Og jeg har virkelig prøvd å få får til å ha mer samvær. Da barnet var yngre og jeg ble syk, slet jeg jo mye med å ta meg av barnet. Men nei, han skulle ikke ha barnet noe ekstra. Og jeg tilbød meg og betale far, og at bidraget ville gå ned. 

Men ja, alt er vel min feil. Før vi fikk barnet, så diskuterte vi det faktisk i flere år. For mine sykdommer har jeg alltid hatt, men da vi valgte og få barn, så var de i mild grad. Men han var fullstendig klar over at jeg kunne bli dårligere. Og avtalen oss i mellom var at han skulle ha barnet minst 50%, hvis vi gikk fra hverandre. Hvis ikke hadde jeg aldri fått barn med han. 

Anonymkode: 1de1f...c73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.7.2020 den 11.14, Anonym bruker skrev:

Men det er jo heller ikke far sin feil at mor har dårlig inntekt og at han skal straffes for det

Anonymkode: c525f...e1b

Han «straffes» ikke. Han forsørger sitt eget barn etter evne.

Anonymkode: 0dc60...38c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.7.2020 den 14.27, Anonym bruker skrev:

Nei, men man sier at mor straffes hvis far har veldig lav inntekt og dermed ikke er bidragspliktig

Anonymkode: c525f...e1b

Hvem sier det? Jeg har aldri hørt noen si at mor straffes fordi far tjener lite...

Anonymkode: 0dc60...38c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvem sier det? Jeg har aldri hørt noen si at mor straffes fordi far tjener lite...

Anonymkode: 0dc60...38c

Om det skal snakkes om at noen straffes, så må det vel være barna da? Bidraget skal jo primært gå til å dekke utgifter til de. 

Anonymkode: 8971e...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Ja på tide med en liten oppdatering! Bidraget endte på 11830 pr mnd! Var kanskje ikke noe vits for barnefar å ta dette gjennom nav..da han måtte betale mer i bidrag enn hva jeg hadde foreslått 🙄

Anonymkode: 0b4fb...163

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Ja på tide med en liten oppdatering! Bidraget endte på 11830 pr mnd! Var kanskje ikke noe vits for barnefar å ta dette gjennom nav..da han måtte betale mer i bidrag enn hva jeg hadde foreslått 🙄

Anonymkode: 0b4fb...163

Det er jo helt vilt.

Anonymkode: c525f...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Det er jo helt vilt.

Anonymkode: c525f...e1b

Nei..det er helt rett og rimelig og det staten har kommet frem til at det koster å forsørge 2 barn..med mat/husly/barnehage/fritidsaktiviteter/klær/strøm/tlf regninger osv......!

Anonymkode: 0b4fb...163

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Nei..det er helt rett og rimelig og det staten har kommet frem til at det koster å forsørge 2 barn..med mat/husly/barnehage/fritidsaktiviteter/klær/strøm/tlf regninger osv......!

Anonymkode: 0b4fb...163

Fremdeles helt vilt. Han skal ikke betale barnehage

Anonymkode: c525f...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Fremdeles helt vilt. Han skal ikke betale barnehage

Anonymkode: c525f...e1b

Hvorfor skal ikke far være med å betale barnehageutgiftene?

Anonymkode: c4183...225

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 3.12.2020 den 21.16):

Ja på tide med en liten oppdatering! Bidraget endte på 11830 pr mnd! Var kanskje ikke noe vits for barnefar å ta dette gjennom nav..da han måtte betale mer i bidrag enn hva jeg hadde foreslått 🙄

Anonymkode: 0b4fb...163

Wow! Det var jammen litt av en sum. Og jeg som knapt ser noe til de usle 1300kr pr mnd jeg skal motta til sammen for to barn....

Anonymkode: 8971e...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 10.7.2020 den 15.56):

Jeg har avsluttet et forhold med en mann og vi har 2 barn...på meklingskontoret så fikk vi beskjed om at vi selv kunne gå inn på nav's bidragskalkulator å regne ut hvor mye bidrag som skulle betales. Jeg gjorde det og kom frem til 12000, men slo av noen hundre lapper fordi jeg var usikker på nøyaktig hvor mye samvær det kommer til å bli. Demed så tok jeg en mellomting. Han skulle etter planen starte å betale i juli..men etter å ha hatt samvær med barna i 3 dager hjemme hos meg desverre..lang historie men skulle han ha samvær så var han nødt til å bo hos meg denne gangen..det gikk ikke særlig bra da han begynte å rope direkte brøle til meg faktisk at jeg var grådig og det var helt borti helvette at jeg skulle suge han for penger..😮 alle han hadde snakket med hadde sagt at det ikke var normalt å betale mere enn 7000 max 8000 i mnd i barnebidrag..jeg er såklart ikke enig fordi det er individuellt og avhenger av inntekt osv. Nå skal det sies at når jeg trykket inn tallene på bidragskalkulatoren så regnet jeg at han hadde en årsinntekt på 650 000.. og da ble svaret 12000. Så sporte jeg han hvor mye han har i inntekt og da viser det seg at han har 800 000 i året. Da blir bidraget betraktelig mer enn 12000...nå har han bestemt at han skal få nav til å beregne bidraget..og er rasende på meg for jeg prøver å svindle han å er ei grådig kjerring! Jeg har ingen problemer med at han får nav til å beregne bidraget for da havner vi ifølge kalkulatoren på over 13000 i mnd. Problemet er jo at det er 4-6 mnd behandlingstid på dette..og i mellomtiden så blir jeg å slite kraftig økonomisk. Har barnehage som skal betales og allt annet man trenger til 2 barn hver mnd..jeg kan få bidragsforskudd men det er så lite at det hjelper ikke 😫 er det noen som har erfaring om hvor lang tid nav virkelig bruker på å behandle dette? Jeg synes eksen er vanskelig og egoistisk! I tillegg til sine 800 000 i lønn fra arbeidsgiver så har han skattefrie leieinntekter i tillegg på nesten 10 000 hver mnd..dekker hele boliglånet hans. Denne inntekten er ikke med i beregningen av barnebidraget siden det er skattefrie inntekter..

Anonymkode: 0b4fb...163

Hvorfor sliter du økonomisk? Er jo ikke hans din feil at du har en ræva betalt jobb. 

Anonymkode: 425e7...b3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hvorfor sliter du økonomisk? Er jo ikke hans din feil at du har en ræva betalt jobb. 

Anonymkode: 425e7...b3c

Jeg håper dagen din tar seg opp. 

Anonymkode: 8b71b...3d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...