Gå til innhold

Vanskelig eks


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skal fellesskapet betale det faren har råd til å påkoste selv??

Anonymkode: 0dc60...38c

Og der bekreftet du at du kun er ett nettroll 😂😂😂

Anonymkode: 39dcd...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og der bekreftet du at du kun er ett nettroll 😂😂😂

Anonymkode: 39dcd...c10

Fordi jeg ikke syns staten skal påta seg forsørgerplikt på vegne av folk med mer enn nok penger?

Anonymkode: 0dc60...38c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette fikk jeg med opplysningene du har oppgitt.

BEFD918A-FE4F-457B-B3BC-C4E8DEC5AF50.png

Anonymkode: 09e7a...119

Men du har jo lagt til mer samvær enn HI sier de har....

Anonymkode: 0dc60...38c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er rart med de tallene du får. Her betaler far bidrag for 1 barn, og han betaler 4800, han har samvær en helg annenhver måned, ingen ferier, og han tjener 800 000, jeg tjener 290 000. 

Anonymkode: 1de1f...c73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk! Det han ikke betaler i vurderingsperioden, skal han tilbakebetale 😉

Min eks endte opp med en gjeld på 25.000 til meg, pluss bidrag. Så bare hold ut! Det blir verdt det 

Anonymkode: 084ac...9a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det blir jo spennende å se hvor mye bidraget ender på om 4-6 mnd da 🤔 han bor alene og har bare seg selv og forsørge..så bidragsevne har han i massevis! Er jo ikke sånn at barna skal bli skadelidende fordi bf er en gjerrigknark! Jeg ender fortsatt opp på over 13 000 i mnd ifølge kalkulatoren. Og stønad til barnetilsyn har jeg ikke krav på av ulike årsaker ifølge nav..men det blir spennende å se, kanskje jeg oppdaterer når søknaden er ferdig behandlet 😆 men spørsmålet mitt var egentlig om noen har erfaring med hvor lang tid nav faktisk bruker på å behandle dette? 4-6 mnd er jo bare veiledende behandlingstider, så er det noen som har fått vedtak mye tidligere enn det?

Anonymkode: 0b4fb...163

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja det blir jo spennende å se hvor mye bidraget ender på om 4-6 mnd da 🤔 han bor alene og har bare seg selv og forsørge..så bidragsevne har han i massevis! Er jo ikke sånn at barna skal bli skadelidende fordi bf er en gjerrigknark! Jeg ender fortsatt opp på over 13 000 i mnd ifølge kalkulatoren. Og stønad til barnetilsyn har jeg ikke krav på av ulike årsaker ifølge nav..men det blir spennende å se, kanskje jeg oppdaterer når søknaden er ferdig behandlet 😆 men spørsmålet mitt var egentlig om noen har erfaring med hvor lang tid nav faktisk bruker på å behandle dette? 4-6 mnd er jo bare veiledende behandlingstider, så er det noen som har fått vedtak mye tidligere enn det?

Anonymkode: 0b4fb...163

Ikke krav på stønad til barnepass? Alle som er i lønnet arbeid har krav på dette så sant du tjener under 6g. Noe du gjør. Så her er det bare mer og mer trolling...

Anonymkode: 39dcd...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja det blir jo spennende å se hvor mye bidraget ender på om 4-6 mnd da 🤔 han bor alene og har bare seg selv og forsørge..så bidragsevne har han i massevis! Er jo ikke sånn at barna skal bli skadelidende fordi bf er en gjerrigknark! Jeg ender fortsatt opp på over 13 000 i mnd ifølge kalkulatoren. Og stønad til barnetilsyn har jeg ikke krav på av ulike årsaker ifølge nav..men det blir spennende å se, kanskje jeg oppdaterer når søknaden er ferdig behandlet 😆 men spørsmålet mitt var egentlig om noen har erfaring med hvor lang tid nav faktisk bruker på å behandle dette? 4-6 mnd er jo bare veiledende behandlingstider, så er det noen som har fått vedtak mye tidligere enn det?

Anonymkode: 0b4fb...163

Også skal jeg legge til at jeg ba han om 11500 pr mnd i bidrag hvis vi skulle ha det privat..men det var jo såklart før han slo seg vrang og skulle få fastsatt bidraget. Og før jeg var klar over at han tjener enda mer enn hva jeg hadde regnet inn i kalkulatoren først..

Anonymkode: 0b4fb...163

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ikke krav på stønad til barnepass? Alle som er i lønnet arbeid har krav på dette så sant du tjener under 6g. Noe du gjør. Så her er det bare mer og mer trolling...

Anonymkode: 39dcd...c10

Nei det er ikke trolling..vi bodde separat en stund når eldste barnet var yngre..da fikk jeg stønad til barnetilsyn i et halvt år. Ifølge nav så har jeg ikke krav på det igjenn om jeg får barn med samme mann igjenn 😉

Anonymkode: 0b4fb...163

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei det er ikke trolling..vi bodde separat en stund når eldste barnet var yngre..da fikk jeg stønad til barnetilsyn i et halvt år. Ifølge nav så har jeg ikke krav på det igjenn om jeg får barn med samme mann igjenn 😉

Anonymkode: 0b4fb...163

Eh, jo. 

Anonymkode: 381e7...4f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett på redusert foreldrebetaling og gratis kjernetid i barnehagen. Men det går ikke via nav. Det går via kommunen, så du må inn på hjemmesiden til kommunen du bor i å søke redusert foreldrebetaling på et skjema der. Vi hadde mer i inntekt enn deg, men for begge barna så betalte vi 3200kr totalt i måneden etter å ha søkt. 

Anonymkode: c3a59...925

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eh, jo. 

Anonymkode: 381e7...4f6

Jeg trodde heller ikke at det stemte, men hi har faktisk rett

Du regnes ikke som enslig mor eller far hvis:

  • du har samboer, uavhengig av om dette er den andre forelderen eller ikke
  • du eller den andre forelderen får, eller tidligere har fått stønad, til enslig mor eller far og får et nytt barn med samme partner
  • du er fosterforelder for barnet du er enslig mor eller far for
  • du er så mye sammen med den andre av barnets foreldre at du ikke regnes som enslig mor eller far.

https://www.nav.no/no/person/familie/enslig-mor-eller-far/barnetilsyn#chapter-2

Anonymkode: c525f...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja det blir jo spennende å se hvor mye bidraget ender på om 4-6 mnd da 🤔 han bor alene og har bare seg selv og forsørge..så bidragsevne har han i massevis! Er jo ikke sånn at barna skal bli skadelidende fordi bf er en gjerrigknark! Jeg ender fortsatt opp på over 13 000 i mnd ifølge kalkulatoren. Og stønad til barnetilsyn har jeg ikke krav på av ulike årsaker ifølge nav..men det blir spennende å se, kanskje jeg oppdaterer når søknaden er ferdig behandlet 😆 men spørsmålet mitt var egentlig om noen har erfaring med hvor lang tid nav faktisk bruker på å behandle dette? 4-6 mnd er jo bare veiledende behandlingstider, så er det noen som har fått vedtak mye tidligere enn det?

Anonymkode: 0b4fb...163

Men du har uansett rett på redusert betaling

Anonymkode: c525f...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette kom jeg til.

La inn et barn på 3 år og 1 på 5 år. Fars inntekt 800 000 kr og mor 330 000 kr .

Screenshot_20200710-200800_Chrome.jpg

Anonymkode: 0ed15...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da har vel du større inntekt selv. Jeg har prøvd NAVs kalkulator nå, og summen for 2 så små barn, som har to samværshelger i måneden, blir ganske riktig 12.200 kroner.

Anonymkode: 0dc60...38c

Men du må også ta hensyn til ferie (3 uker), deling av jul og påske og da blir samværsprosenten over 4 netter i måneden.

Anonymkode: c4183...225

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jobber fullt har 330000 i året...betaler barnehage for 2. Prøv selv å gå inn på bidragskalkulatoren til nav så ser dere selv hva som kommer opp! Han har som sagt 800 00å jeg har 330000 også må dere legge til utgifter til barnehage på 7000 i mnd. Så velger dere samvær på 0-1,99 netter pr mnd. Og samvær på 2-3,99 netter i mnd så ser dere selv hva kalkulatoren sier. Jeg ringte nav i går å sporte om man kan bruke kalkulatoren på siden deres og om den er riktig..ja fikk jeg til svar..det skulle ikke være noe feil med den.

Anonymkode: 0b4fb...163

12000 hørtes helt villt ut. Da må jeg sannelig sende nytt krav jeg også. Eksen tjener nærmere en mill, jeg har rett i underkant av 300.000. Får 6000 i bidrag i mnd og jeg har tatt det via nav, siden han nekte å hverken betale eller å ha samvær , så her er også samværet på 0-1.99 netter pr  Mnd. Min eks har ikke huslån, ikke utgifter til husleie heller, for han bor sammen med moren i et hus som foreldrene har nedbetalt for mange år siden. Eneste utgiftene han har, er på faste avgifter, som kommunale avgifter, mat og saker som han trenger.

Anonymkode: ccc98...8ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men du må også ta hensyn til ferie (3 uker), deling av jul og påske og da blir samværsprosenten over 4 netter i måneden.

Anonymkode: c4183...225

Ingen ting i tråden tyder på at de deler ferier. Han er jo på besøk hjemme hos HI nå i sommer for å se barna; da kan han vel nødig regne det som at ungene overnatter hos ham? 

Anonymkode: 0dc60...38c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.7.2020 den 22.36, Anonym bruker skrev:

Ingen ting i tråden tyder på at de deler ferier. Han er jo på besøk hjemme hos HI nå i sommer for å se barna; da kan han vel nødig regne det som at ungene overnatter hos ham? 

Anonymkode: 0dc60...38c

Selv ikke med 0 -1,9 dager samvær klarte jeg å få summen hennes over 12000kr. Så her er det nok bare HI som prøver å trolle...

Anonymkode: 39dcd...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det nok skjedd en feil, min eks tjener mer enn din eks men betaler rundt halvparten for våre 2 barn. Din inntekt og eventuelle bidrag fra nav skal også være med i utregningen. På bidragskalkulatoren fikk også vi ett mye høyere beløp enn det som er faktisk, da det ikke tas høyde for alt som skal trekkes fra. Dere bør ta det direkte gjennom nav og ikke basert på kalkulatoren, slik at dette blir rettferdig for far også

Anonymkode: ea5e3...35e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Selv ikke med 0 -1,9 dager samvær klarte jeg å få summen hennes over 12000kr. Så her er det nok bare HI som prøver å trolle...

Anonymkode: 39dcd...c10

Vel, jeg fikk det til 12.200, som sagt. Med eksakt den infoen hun ga.

Anonymkode: 0dc60...38c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer selv på dette med Nav kalkulatoren! Jeg har 2 barn med min eks og det kommer opp på kalkulatoren at barna skal ha 14000 i mnd. Han har høy lønn. Jeg har ikke lønn og kan ikke jobbe pga helsen min. Jeg klarer å ta vare på barna, men ikke ha en jobb. 

Eksen klarer ikke å følge opp barna med de problemene de har. Utredningen av diagnoser på begge. Skole og sosiale utfordringer etc. Helseproblemer og oppfølging. Psykologisk oppfølging.. Det er en stor jobb i seg selv, og de trenger oppfølging. 

Far har barna annenhvert helg ish.. Regnet over et år er det kun hver 3 helg han får til. 2 uker sommerferie og 0,5 uke i høst og 0,5 uke i jula/nyttår. 

Jeg har også spurt Nav om dette er rett (over telefonen), og når de så på min private avtale så truer de med å stoppe mine stønader siden jeg får utbetalt 7225 til barna. De mente at jeg burde gå for bidrag via Nav. 

Men jeg vet jo at om jeg går via Nav så blir det HELVETE med eksen! Han har huset sitt som han pusser opp. Den nye bilen (for 3 år siden) som ikke er nedbetalt. Han har akkurat tatt lappen på sykkel og kjøpt seg sykkel. Han driver med ekstremsport i flere varianter. Han handler kun mat når barna kommer ellers bestiller han alt.

Om han må gi opp sin livstil fordi jeg får det krevd via Nav så rakner det for han psykisk. Han har behov for det pusterommet selv om han burde vært mer tilgjengelig for barn. 

Jeg ville vært forsiktig med å kreve for mye av eksen, for du må kunne samarbeide med han pga barna. 

Anonymkode: b0155...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men jeg vet jo at om jeg går via Nav så blir det HELVETE med eksen! Han har huset sitt som han pusser opp. Den nye bilen (for 3 år siden) som ikke er nedbetalt. Han har akkurat tatt lappen på sykkel og kjøpt seg sykkel. Han driver med ekstremsport i flere varianter. Han handler kun mat når barna kommer ellers bestiller han alt.

Om han må gi opp sin livstil fordi jeg får det krevd via Nav så rakner det for han psykisk. Han har behov for det pusterommet selv om han burde vært mer tilgjengelig for barn. 

Jeg ville vært forsiktig med å kreve for mye av eksen, for du må kunne samarbeide med han pga barna. 

Anonymkode: b0155...5c5

Så, kort fortalt: Staten betaler på vegne sv din eksmann slik at han kan fortsette å leke unggutt og ha høyt personlig forbruk...

Anonymkode: 0dc60...38c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg lurer selv på dette med Nav kalkulatoren! Jeg har 2 barn med min eks og det kommer opp på kalkulatoren at barna skal ha 14000 i mnd. Han har høy lønn. Jeg har ikke lønn og kan ikke jobbe pga helsen min. Jeg klarer å ta vare på barna, men ikke ha en jobb. 

Eksen klarer ikke å følge opp barna med de problemene de har. Utredningen av diagnoser på begge. Skole og sosiale utfordringer etc. Helseproblemer og oppfølging. Psykologisk oppfølging.. Det er en stor jobb i seg selv, og de trenger oppfølging. 

Far har barna annenhvert helg ish.. Regnet over et år er det kun hver 3 helg han får til. 2 uker sommerferie og 0,5 uke i høst og 0,5 uke i jula/nyttår. 

Jeg har også spurt Nav om dette er rett (over telefonen), og når de så på min private avtale så truer de med å stoppe mine stønader siden jeg får utbetalt 7225 til barna. De mente at jeg burde gå for bidrag via Nav. 

Men jeg vet jo at om jeg går via Nav så blir det HELVETE med eksen! Han har huset sitt som han pusser opp. Den nye bilen (for 3 år siden) som ikke er nedbetalt. Han har akkurat tatt lappen på sykkel og kjøpt seg sykkel. Han driver med ekstremsport i flere varianter. Han handler kun mat når barna kommer ellers bestiller han alt.

Om han må gi opp sin livstil fordi jeg får det krevd via Nav så rakner det for han psykisk. Han har behov for det pusterommet selv om han burde vært mer tilgjengelig for barn. 

Jeg ville vært forsiktig med å kreve for mye av eksen, for du må kunne samarbeide med han pga barna. 

Anonymkode: b0155...5c5

Spiller det egentlig noen særlig rolle om eksen lager "helvete"?

Iflg. deg selv har han barna sjelden og han greier heller ikke å ta seg av barnas primære behov. Det å sende barna til ham, med så store utfordringer som de tydeligvis har, høres ut som omsorgssvikt, siden han ikke greier å ta hensyn til deres diagnoser.

Ingen har behov for å leve som en bortskjemt, egoistisk drittunge. La ham betale det bidraget han er pliktig til og slutt å sy puter under armene på ham. Slik det er nå støtter du hans egoisme og manglende omsorgsevne, og du sier til og med at det er helt ok at han ikke greier å følge opp egne barn... han må jo få alt han peker på og få gjøre akkurat det han selv vil, dakkar...

Det ekstra han skal betale i bidrag vil ikke gjøre at han må "gi opp sin livsstil". Det betyr at han må gjøre noen små endringer i en livsstil som han helt reelt og faktisk ikke har råd til. Du kan ikke forvente at denne mannen skal begynne å oppføre seg som en voksen når du selv ikke en gang behandler ham som voksen...

 

Anonymkode: ebccf...6fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg lurer selv på dette med Nav kalkulatoren! Jeg har 2 barn med min eks og det kommer opp på kalkulatoren at barna skal ha 14000 i mnd. Han har høy lønn. Jeg har ikke lønn og kan ikke jobbe pga helsen min. Jeg klarer å ta vare på barna, men ikke ha en jobb. 

Eksen klarer ikke å følge opp barna med de problemene de har. Utredningen av diagnoser på begge. Skole og sosiale utfordringer etc. Helseproblemer og oppfølging. Psykologisk oppfølging.. Det er en stor jobb i seg selv, og de trenger oppfølging. 

Far har barna annenhvert helg ish.. Regnet over et år er det kun hver 3 helg han får til. 2 uker sommerferie og 0,5 uke i høst og 0,5 uke i jula/nyttår. 

Jeg har også spurt Nav om dette er rett (over telefonen), og når de så på min private avtale så truer de med å stoppe mine stønader siden jeg får utbetalt 7225 til barna. De mente at jeg burde gå for bidrag via Nav. 

Men jeg vet jo at om jeg går via Nav så blir det HELVETE med eksen! Han har huset sitt som han pusser opp. Den nye bilen (for 3 år siden) som ikke er nedbetalt. Han har akkurat tatt lappen på sykkel og kjøpt seg sykkel. Han driver med ekstremsport i flere varianter. Han handler kun mat når barna kommer ellers bestiller han alt.

Om han må gi opp sin livstil fordi jeg får det krevd via Nav så rakner det for han psykisk. Han har behov for det pusterommet selv om han burde vært mer tilgjengelig for barn. 

Jeg ville vært forsiktig med å kreve for mye av eksen, for du må kunne samarbeide med han pga barna. 

Anonymkode: b0155...5c5

Men strengt tatt så burde jo nav kutte 7000 i støtte til deg, jeg synes ikke det er kult å være med på å spleise på motorsykkel til faren til dine barn. Om du ikke vil be nav om å regne ut bidraget og kreve det inn fra han så kan du jo alltids få deg en deltidsjobb for å dekke opp de 7000 du lar han slippe unna med. 
 

Anonymkode: c2e7f...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...