Gå til innhold

Irriterende folk i trafikken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange som er på biltur i disse ferietider. Noen som vil få ut litt frustrasjon på irriterende folk i trafikken? 

I dag ble jeg liggende bak en bil som kjørte konsekvent ca 70 km/t. Dvs. at hver gang vi kom inn i ei 60-sone så kjørte han ifra meg. Når det blei 80 igjen, tok jeg han igjen og ble liggende bak og irritere meg. En bil bak meg kjørte forbi meg og han, og jeg gjorde meg klar til å kjøre forbi ved neste anledning. Men nå når en bil hadde kjørt forbi så fikk han opp farta. 😂

Kjørte nedi i en undersjøisk tunnel. På vei opp igjen, der er det to kjørefelt i samme retning, der durte han på i 100 km/t. Da vi kom ut igjen i 80-sona, la han seg på 70-75 igjen. 🤪

Anonymkode: 9bcc3...2cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånne folk er sinnsykt plagsomme! Spesielt de som bremser ned til 60 for hver minste sving eller tunnel (why?) og så gir på til 90-100 på de strekningene det faktisk hadde vært mulig å kjøre forbi dem.

Generelt sett er trafikksinker plagsomme, og jeg blir stadig forundret over at de ikke skjønner at de jevnlig bør blinke seg ut til siden og slippe folk forbi. Ved å kjøre altfor sakte og ikke slippe forbi, skaper de faktisk farlige situasjoner. 

I tillegg irriterte jeg meg veldig over noen av fergene jeg tok nå sist biltur. På de fleste er de flinke og vinker store og tunge kjøretøy + bobiler ol. ut i egne felt og lar personbiler kjøre av først på andre siden, men enkelte gadd ikke å dirigere i det hele tatt og jeg ble 10-15 min forsinket og mistet neste ferge fordi jeg havnet bak 4-5 bobiler og to trailere som sneglet seg oppover i 40 km/t i 80-sonen over en liten fjellovergang. 

Anonymkode: f146d...437

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mange som er på biltur i disse ferietider. Noen som vil få ut litt frustrasjon på irriterende folk i trafikken? 

I dag ble jeg liggende bak en bil som kjørte konsekvent ca 70 km/t. Dvs. at hver gang vi kom inn i ei 60-sone så kjørte han ifra meg. Når det blei 80 igjen, tok jeg han igjen og ble liggende bak og irritere meg. En bil bak meg kjørte forbi meg og han, og jeg gjorde meg klar til å kjøre forbi ved neste anledning. Men nå når en bil hadde kjørt forbi så fikk han opp farta. 😂

Kjørte nedi i en undersjøisk tunnel. På vei opp igjen, der er det to kjørefelt i samme retning, der durte han på i 100 km/t. Da vi kom ut igjen i 80-sona, la han seg på 70-75 igjen. 🤪

Anonymkode: 9bcc3...2cc

Jeg er brennsikker på at jeg møtte den samme mannen på vei fra Oslo til Trondheim for et par uker siden🤪 Stemmer på en prikk😂 Eller kanskje han har en bror🤔

Anonymkode: ac9ce...e38

Skrevet

Sikkert mannen min. Det irriterer meg og. 

Anonymkode: 6b8de...2dd

Skrevet

De som filmer/ tar bilder av naturen mens de kjører, og derfor blir liggende og vingle midt i veien, godt under fartsgrensen. Deler av hovedveien gjennom kommunen her har fantastisk utsikt, og mange turister vil ta bilder. Noe som i og for seg er greit, men da bør de stoppe først. Og forresten, det er parkering forbudt på forkjørsvei, så når jeg sier stoppe mener jeg i en busslomme, en avkjørsel eller på en rasteplass. Ikke rett rundt en sving i 80-sona.

De som kjører sakte slik hi beskriver er også vanvittig irriterende, og særlig når de gjør sitt beste for å slippe å bli forbikjørt ved å gi på ved alle forbikjøringsstrekningene.

Skrevet

Folk som ligger 10-20 under fartsgrensa irriterer meg også noe helt vanvittig. Men det som irriterer meg enda mer, er de som ligger som bil nr 2 og ikke evner å kjøre forbi når de har muligheten. Eller svinge til siden sånn at de lenger bak kan kjøre forbi uten at det oppstår farlige situasjoner.

På enkelte veistrekninger er det mye trafikk og veldig få forbikjøringsmuligheter. Det rareste jeg ser er bobiler som da har en kilometer med kø bak seg men bare tusler videre. Hadde det vært meg, hadde jeg følt meg skikkelig dum og svingt til siden ganske kjapt. Eller bare elsker disse folka å irritere livet av andre?

Anonymkode: b00b5...fa0

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Folk som ligger 10-20 under fartsgrensa irriterer meg også noe helt vanvittig. Men det som irriterer meg enda mer, er de som ligger som bil nr 2 og ikke evner å kjøre forbi når de har muligheten. Eller svinge til siden sånn at de lenger bak kan kjøre forbi uten at det oppstår farlige situasjoner.

På enkelte veistrekninger er det mye trafikk og veldig få forbikjøringsmuligheter. Det rareste jeg ser er bobiler som da har en kilometer med kø bak seg men bare tusler videre. Hadde det vært meg, hadde jeg følt meg skikkelig dum og svingt til siden ganske kjapt. Eller bare elsker disse folka å irritere livet av andre?

Anonymkode: b00b5...fa0

Jeg vet at dette helt sikkert ikke stemmer, men når jeg ser slike bobiler får jeg ett av to bilder i hodet mitt. 

Ene: En liten familie med gladkristne som gauler på sanger mens de ler og har det SÅ kjekt på bilturen sin, og ikke en gang tenker over at ikke andre synes det er toppen av lykke å kjøre i bil mens man i ren lykke braser ut i sang etter sang.

Andre: Et eldre ektepar der kona er veldig opptatt av å fortelle mannen sin alt, også hvordan han skal kjøre, type: "Neimen Sigvart, no må du ikkje kjøyre så fort, kan du ikkje SJÅ at det kjem ein sving langt der framme? Bruk bremsen, Sigvart, bruk bremsen!".

Og sånn går nå kjøreturen min.

Anonymkode: f146d...437

Skrevet

1 BLINKLYS 😡😵🤬🥶😱😡🤬

Å stå og vente på å få kjøre ut på en trafikkert vei. Lommen er akkurat ikke stor nok til at det er mulig å komme ut, så du fortsetter å vente. Så bremset den første bilen etter lommen ned og svinger av der du står, uten blinklys 😡 Med blinklys kunne du ha brukt lommen og vært på vei videre 🤬

2 RÆVKJØRERE

Ligger f.eks i ettermiddagskø som ruller greit fort, under fartsgrensa, men går ikke raskere da fila er fylt opp fremover. En bil legger seg oppi revæ og forventer at en etter en viker.

3 MEG FØRST

De som kaster seg ut foran deg fra en sidevei for så å bremse ned til sinketempo.

Anonymkode: dc3c5...d2c

Skrevet

De som breeeeemser foran hver sving, de som ligger enten konsekvent 10 km under fartsgrensen eller de som ligger jamt i 70, uansett om det er 50 eller 80 sone. De som ikke sjekker speilet og slipper de 15 bilene de har samlet forbi. 

Anonymkode: bc11e...8d4

Skrevet

Alle de dere over har nevnt,  men jeg legger til de som blir overraska over at jeg bremser ned når jeg kommer til ei 40-sone, og som bare må holde 60 til de er halvveis inni bagasjerommet mitt, og som deretter veiver/hytter med neven/tuter/blinker fordi jeg holder fartsgrensa. Om de vil kjøre over unger på skoleveien, så får de heller kjøre forbi. Jeg kjører ikke for fort der unger ferdes.

Skrevet

De som alltid skal kjøre forbi køen i ytterste fil, for å forvente at oss i køen slipper dem inn når veien går over til et felt eller det er andre hindringer som gjør at de må legge seg inn. 

Skrevet
26 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Alle de dere over har nevnt,  men jeg legger til de som blir overraska over at jeg bremser ned når jeg kommer til ei 40-sone, og som bare må holde 60 til de er halvveis inni bagasjerommet mitt, og som deretter veiver/hytter med neven/tuter/blinker fordi jeg holder fartsgrensa. Om de vil kjøre over unger på skoleveien, så får de heller kjøre forbi. Jeg kjører ikke for fort der unger ferdes.

Det er da jeg konsekvent velger å kjøre i 35. For de kan ikke komme forbi og jeg håper en av dem skal få infarkt.

Skrevet (endret)
12 minutter siden, prekæs skrev:

De som alltid skal kjøre forbi køen i ytterste fil, for å forvente at oss i køen slipper dem inn når veien går over til et felt eller det er andre hindringer som gjør at de må legge seg inn. 

Der har jeg god trening på vise-fingeren-tjeneste. Granfosstunnellen ut av Oslo i rushtidshelvete og folk som skal suse forbi i ytre felt og legge seg inn i siste liten er jo en klassiker. Jeg slipper ingen inn og håper de  blir tatt av neste trailer.

Endret av sug lut
Skrevet
2 minutter siden, sug lut skrev:

Det er da jeg konsekvent velger å kjøre i 35. For de kan ikke komme forbi og jeg håper en av dem skal få infarkt.

Aldri si aldri. Hadde en unggutt liggende bak meg i 30-sonen. Var liten tvil om at han irriterte seg over at jeg holdt fartsgrensen. Når vi kommer over i 40-sonen, ser jeg at han forsøker å se om det er mulig å kjøre forbi meg, legger seg helt over den gule linja. Det kommer for mange biler, så da legger han seg heller på høyre side, en smal busslomme, og legger seg i 60-70 km. Jeg måtte bråbremse for å unngå en kollisjon ...

Hater ellers folk som ligger i venstrefilen uten å kjøre forbi, pluss alle som ikke klarer å bruke blinklys i rundkjøring. 

Anonymkode: 9fa54...693

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Aldri si aldri. Hadde en unggutt liggende bak meg i 30-sonen. Var liten tvil om at han irriterte seg over at jeg holdt fartsgrensen. Når vi kommer over i 40-sonen, ser jeg at han forsøker å se om det er mulig å kjøre forbi meg, legger seg helt over den gule linja. Det kommer for mange biler, så da legger han seg heller på høyre side, en smal busslomme, og legger seg i 60-70 km. Jeg måtte bråbremse for å unngå en kollisjon ...

Hater ellers folk som ligger i venstrefilen uten å kjøre forbi, pluss alle som ikke klarer å bruke blinklys i rundkjøring. 

De sistnevnte er konsekvent Teslaførere.

Skrevet
1 minutt siden, sug lut skrev:

De sistnevnte er konsekvent Teslaførere.

Eller menn 50+.

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eller menn 50+.

Er ikke det de samme?

Skrevet
8 minutter siden, Mr. Freeze skrev:

Er ikke det de samme?

Her i området er det en Tesla med personlig nummerskilt som sier 50...😂

Anonymkode: 65707...16f

Skrevet

De som kjører forbi en kø som står stille, og som blir overrasket når de skjønner at det er en grunn til at køen står stille, at folk faktisk ikke bare sto der for morro skyld.

Motorsyklister som sniker seg mellom bilene og som sneier forbi bilen min i stor fart, eller som kjører forbi på venstresiden så man nesten får hjerteinfarkt fordi man absolutt ikke forventer at noen skal komme der. Har sett mye rar kjøring fra utålmodige motorsyklister i det siste.

Anonymkode: c03cc...6f7

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

De som kjører forbi en kø som står stille, og som blir overrasket når de skjønner at det er en grunn til at køen står stille, at folk faktisk ikke bare sto der for morro skyld.

Motorsyklister som sniker seg mellom bilene og som sneier forbi bilen min i stor fart, eller som kjører forbi på venstresiden så man nesten får hjerteinfarkt fordi man absolutt ikke forventer at noen skal komme der. Har sett mye rar kjøring fra utålmodige motorsyklister i det siste.

Mente på høyresiden, ikke venstre

Skrevet

Når man nærmer seg ferja og folk må på død og lov kjøre forbi for å rekke den. Det gleder meg sånn inn i sjela hver gang jeg ser farlige forbikjøringer fører til at vedkommende bare rykker to plasser frem i køen.. eller mister ferja likevel 😉

Skrevet

Kom på en til. Folk som ikke kan lese trafikken, og som bare tenker på seg selv. F.eks. når det er mye kø både inn og ut av et lyskryss, så er det alltid noen som kjører på grønt lys, selv om det ikke er plass til dem på den andre siden og blir stående midt i krysset. Når de andre retningene får grønt så kommer ikke de fram på grunn av sosemikkelen som står i midten og sperrer. Det samme med de som står bak og tuter om man ikke kjører på grønt av samme årsak. Om man ikke skjønner at det beste for alle ikke nødvendigvis er det beste for en selv i trafikken, så bør man gå. 

Skrevet
16 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Kom på en til. Folk som ikke kan lese trafikken, og som bare tenker på seg selv. F.eks. når det er mye kø både inn og ut av et lyskryss, så er det alltid noen som kjører på grønt lys, selv om det ikke er plass til dem på den andre siden og blir stående midt i krysset. Når de andre retningene får grønt så kommer ikke de fram på grunn av sosemikkelen som står i midten og sperrer. Det samme med de som står bak og tuter om man ikke kjører på grønt av samme årsak. Om man ikke skjønner at det beste for alle ikke nødvendigvis er det beste for en selv i trafikken, så bør man gå. 

Sånn har jeg gjort noen ganger, er litt for kjapp av og til. Så da står jeg der da, som en tulling midt i krysset og gremmes over meg selv :flau:

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sånn har jeg gjort noen ganger, er litt for kjapp av og til. Så da står jeg der da, som en tulling midt i krysset og gremmes over meg selv :flau:

:D Trøst deg med at du ikke er det eneste medlemmet i den klubben.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Haha, det gjorde jeg midt i Bergen sentrum i rushtiden. Har sjelden følt meg så utilpass og fått så mange sinte blikk. 

Til mitt forsvar var jeg en landmus på bytur, med skyhøy puls og ren angst i blikket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...