Gå til innhold

Overreagerte jeg her?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Håper av hele mitt hjerte at dette er trolling. Får så fryktelig vondt av den gutten som først var paralysert av skrekk av å se bestevennen bli banket opp, og så etterpå får kjeft for å ikke ha grepet inn. ❤️ 

Anonymkode: a5e92...f49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, du overreagerer, både fysisk og psykisk var reaksjonen din for voldsom. Du har ikke lov å ta et barn så hardt i armen at han får vondt og skrike til han. Din oppførsel er jo ikke bedre enn de som banket opp din sønn, og du er voksen!!! Får din sønn det noe bedre av å miste bestevennen sin i tillegg til å ha blitt banket opp? Hvordan tror du kameraten hans følte seg etter først å ha vært vitne til at noe så ubehagelig og fælt skjedde med vennen for deretter å bli angrepet og kastet på dør av deg? Det du burde ha gjort var å sette deg ned med guttene og snakke med dem, la dem fortelle hva de opplevde og følte og trygge dem. Så kunne dere ha snakket om hva man kan gjøre og hvordan man kan hjelpe hverandre i en slik situasjon. Det du burde gjøre nå er å ta kontakt med gutten og foreldrene hans og si unnskyld for at du overreagerte og be dem over slik at dere kan snakke om det som har skjedd slik at begge guttene kan føle seg bedre og fortsette å være venner. Du/dere burde også ta kontakt med foreldrene til den/de som banket sønnen din og ta en prat med dem om hva som har skjedd og be om at de tar en prat med sitt barn. 

Anonymkode: f68ff...333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hei

Barnet mitt kom hjem gråtende med fullt av blod og dagen etter var barnet fullt av blåmerker.

barnet hadde blitt banket av noen gutter og bestevennen hadde bare stått og sett på .

Jeg ble rasende og skrek at han ikke var velkommen til oss mer og at han skulle holde seg unna barnet mitt, og han prøvde og gå inn og jeg tok han i armen og tok han ut, han fikk vondt det så jeg.

De blir 10 i år. Overragerte jeg veldig her?

Tror egentlig reaksjonen kom mest pga redsel for mitt barn

Anonymkode: d1ee9...0b7

Ja, du overreagerer. De er 10 år gamle. Hadde de vært 15-16 er det lov å bli forbanna. Men skjønner at du er lei deg, men ikke la det gå utover bestevennen. Du ødelegger kanskje vennskapet deres med å kjefte og tydeligvis gjøre ham vondt... 

Anonymkode: 0a068...c32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss. En bestevenn på 10 år blir ansvarliggjort for å ikke være ridder i skinnende rustning i en skremmende situasjon. 

Anonymkode: f77fa...d8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for alle svar

ser dere mener jeg overragerte. Er hvis ikke lov til og være redd for ungen sin lengre.

Takk for meg.

Fått de svarene jeg trenger nå

Anonymkode: d1ee9...0b7

Du er ikke «redd for ungen din» når du angriper en helt uskyldig annen unge. Håper mora hans kommer bort og gir deg det glatte lag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

fordi barnet fortalte meg det, at han bare sto og så på.

 

Anonymkode: d1ee9...0b7

Altså... En 10 åring som står å ser på... Han var vel redd da!!!! Du snakker med FORELDRENE!! 

Anonymkode: ab7af...8a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Håper av hele mitt hjerte at dette er trolling. Får så fryktelig vondt av den gutten som først var paralysert av skrekk av å se bestevennen bli banket opp, og så etterpå får kjeft for å ikke ha grepet inn. ❤️ 

Anonymkode: a5e92...f49

Enig med deg. 😥❤️

Anonymkode: ab7af...8a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars stakkars gutt. Fikk helt vondt av kameraten til sønnen din. Tenk hvor redd han var når sønnen din ble banket opp. Og så oppfører du deg sånn mot han😲😩 Han er 10 år og en liten gutt. Ikke sikkert han hadde så mye å stille opp med. Hadde sikkert bare endt opp med at han og hadde blitt banket opp... 

Synd på sønnen din og, men han fikk nok trøst og støtte fra deg. Synes du heller skal rette sinnet ditt mot guttene som gjorde dette. 

Anonymkode: 9b057...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og man tar da vel ikke et barn hardt i armen så han får vondt. Helt ærlig så høres du ikke helt god ut. 

Anonymkode: 9b057...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.7.2020 den 14.22, Anonym bruker skrev:

Takk for alle svar

ser dere mener jeg overragerte. Er hvis ikke lov til og være redd for ungen sin lengre.

Takk for meg.

Fått de svarene jeg trenger nå

Anonymkode: d1ee9...0b7

Veeeeldig rart svar. Jo, man skal være redd for barna sine. Man skal hjelpe barna sine. PÅ EN RIKTIG MÅTE! 

Ser for meg at du skuler på barn som slår ditt barn i bhg også? 🙄

Anonymkode: ab7af...8a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff dette var rett og slett vondt å lese. Stakkars sønnen din som fikk juling. Men stakkars den 10 åringen som først ser sin bestevenn på juling , så får han kjeft av deg og blir tatt tak i.. og hans foreldre støtter deg?? Jeg ber til min skaper om at dette er tull hi.. om ikke; ring denne gutten og legg deg paddeflat!! Inviter han over, snakk med begge guttene og det som har hendt og vis de omsorg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.7.2020 den 14.22, Anonym bruker skrev:

Takk for alle svar

ser dere mener jeg overragerte. Er hvis ikke lov til og være redd for ungen sin lengre.

Takk for meg.

Fått de svarene jeg trenger nå

Anonymkode: d1ee9...0b7

Klart du har lov å bli redd og sint når barnet ditt har blitt banket opp. Men du har ikke lov å ta et annet barn hardt i armen og behandle han dårlig likevel. 

Anonymkode: f68ff...333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.7.2020 den 14.22, Anonym bruker skrev:

Takk for alle svar

ser dere mener jeg overragerte. Er hvis ikke lov til og være redd for ungen sin lengre.

Takk for meg.

Fått de svarene jeg trenger nå

Anonymkode: d1ee9...0b7

Jeg håper du drukner i dårlig samvittighet og skammer deg så jævlig at du aldri tør å møte på foreldrene til dette barnet igjen. 

Du skriver at begge barna FYLLER 10 år. De er små barn og hvor gamle var disse eldre guttene? Hm? At en snart 10 åringer fryser til og blir handlingslammet i en slik situasjon er overhodet ikke rart og kan ikke klandres for det som skjedde. Du sier du ble redd for ungen din og så skriver du også at ungen din kunne blitt drept? Du overdriver KRAFTIG. Tenker du har sett for mye på film du. Sjeldent barn dreper hverandre altså og hvertfall tilfeldig. 
 

Du tenker kun på barnet ditt i den situasjonen her og driter fullstendig i kompisen. Jeg klarer ikke å se på filmer som inneholder vold og overgrep og jeg er en voksen! Hvordan tror du det var for et lite barn å oppleve synet av vold på nært hold og se sin gode kompis bli utsatt for det? Han stakkars må ha blitt LIVREDD og rett og slett gått i et overlevelsesmodus. Det som mange overgrepsofre går inn i når de føler det ikke er noe de kan gjøre enn å vente på at det skal være over. Så vil dette barnet inn til dere etterpå fordi han er REDD for å gå ute alene og bli banket opp av disse gutta han også, men blir møtt med et ustabilt monster av en voksen person som utøver vold mot han og skriker i trynet på han. Det må ha gjort han enda mer redd. Ser for meg at du tenker det barnet hadde fortjent å bli banket opp han også så han får kjenne på det samme som din sønn, for du viser tydelig at du driter i hvordan dette barnet hadde det etter hendelsen og tenker kun på ditt barn. Du topper denne grusomheten med å pålegge skyld der det ABSOLUTT ikke hører hjemme. Det er ikke dette barnets skyld at din gutt ble banka opp. Det er heller ikke sønnen din sin skyld. Det er ikke foreldrene til det andre barnet eller din feil heller. Det er KUN disse eldre barna som er ansvarlig for handlingen og hadde du vært oppegående hadde du tatt begge barna inn og fått frem all relevant informasjon og ivaretatt barna i det kaoset de begge må ha følt på innsiden etter denne hendelsen. Når barna har det vanskelig inni seg så er det ikke vår jobb å hoppe inn i kaoset med de, men være den stødige klippen som hjelper og trygger barnet. Her sviktet du begge barna og foreldrene til det andre barnet og jeg hadde anmeldt deg TVERT!!! Vold er aldri greit og hvis du kan oppføre seg sånn mot noen andre barn så kan man begynne å lure på hvordan du behandler ditt eget barn innenfor husets vegger når ingen ser. Du som voksen klarer ikke å reagere rasjonelt og holde hodet kaldt, men forventer at et lite barn på 9 år skal? Jeg får så vondt i meg på vegne av begge barna. Hva slags rollemodell er egentlig du? 

Ikke tør du å ta lese svarene du får og avslutte tråden, men heller fraskriver deg all ansvar og unnskylder din vold mot barn og så bare logger av. Feigt, svakt og meget oppsiktvekkende av en ‘’voksen’’ person. Tenker du har godt av sinnemestring og veiledning av barnevern for å lære deg å forstå barn. Også BØR du be om unnskyldning både til barnet og foreldrene og din sønn. For han risikerer å miste en venn også. 

Anonymkode: cd778...f58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes HI får litt vel mye kjeft her. Ja hun ble sint på han og det er en normal situasjon, tenkt deg at barnet ditt uten å si fra begynte å leke gjemsel når dere var på et kjøpesenter, barnet ditt er plutselig borte, du blir grepet av panikk, begynner å lete og når man finner barnet igjen så blir man sint og barnet får kjeft. Man blir sint fordi man blir redd og kjefter deretter. Jeg synes det burde kommet frem i hovedtråden at der fantes voksne ganske nært, men igjen så kan han ha fått panikk og ikke helt vist hva han skulle gjøre. Når det er sagt så er dette en god mulighet å sitte ned med guttene, si unnskyld til vennen også snakke om hva man bør gjøre om en slik situasjon skulle oppstå igjen. Sønnen til HI må jo også føle at det er sårt at vennen bare sto å så på. 

Anonymkode: cf635...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes HI får litt vel mye kjeft her. Ja hun ble sint på han og det er en normal situasjon, tenkt deg at barnet ditt uten å si fra begynte å leke gjemsel når dere var på et kjøpesenter, barnet ditt er plutselig borte, du blir grepet av panikk, begynner å lete og når man finner barnet igjen så blir man sint og barnet får kjeft. Man blir sint fordi man blir redd og kjefter deretter. Jeg synes det burde kommet frem i hovedtråden at der fantes voksne ganske nært, men igjen så kan han ha fått panikk og ikke helt vist hva han skulle gjøre. Når det er sagt så er dette en god mulighet å sitte ned med guttene, si unnskyld til vennen også snakke om hva man bør gjøre om en slik situasjon skulle oppstå igjen. Sønnen til HI må jo også føle at det er sårt at vennen bare sto å så på. 

Anonymkode: cf635...9f8

Har du tenkt på at disse som banket his barn også kan ha truet vennen? "Sladrer du så slår vi deg ihjel!" eller noe. 

Jeg synes det er helt utrolig å legge så mye ansvar på en 9-10-åring og samtidig unnskylde den voksne med at hun ble redd. Hvis voksne har lov å overreagere så til de grader fordi de blir redde, bør man ikke da også la tvilen komme et barn til gode? Det er helt greit å si på en vennlig måte at slik kunne du gjort. Men da må man også være villig til å høre på barnets versjon av hvorfor det ikke gjorde slik. 

Jeg synes det er hårreisende å skulle pålegge et barn større ansvar for å holde seg kald og tenke rasjonelt når det er redd, enn voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om HI leser denne tråden, selv om hun "avsluttet" den?

Skjønner hun fikk litt vondt i magen av at alle var uenig med henne og mente hun overreagerte kraftig, men hun bør jo ta til seg at alle er veldig enige her, sjelden det skjer i en tråd på denne siden.

HI, det meste kan tilgis, om man selv innser at her handlet jeg feil, og ber om unnskyldning. Kameraten til sønnen din bør få vite at han er helt uten skyld i dette og ikke kan klandres for at din sønn fikk juling. Det er veldig feil at han skal gå rundt med dårlig samvittighet nå altså.

Anonymkode: 58be7...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes HI får litt vel mye kjeft her. Ja hun ble sint på han og det er en normal situasjon, tenkt deg at barnet ditt uten å si fra begynte å leke gjemsel når dere var på et kjøpesenter, barnet ditt er plutselig borte, du blir grepet av panikk, begynner å lete og når man finner barnet igjen så blir man sint og barnet får kjeft. Man blir sint fordi man blir redd og kjefter deretter. Jeg synes det burde kommet frem i hovedtråden at der fantes voksne ganske nært, men igjen så kan han ha fått panikk og ikke helt vist hva han skulle gjøre. Når det er sagt så er dette en god mulighet å sitte ned med guttene, si unnskyld til vennen også snakke om hva man bør gjøre om en slik situasjon skulle oppstå igjen. Sønnen til HI må jo også føle at det er sårt at vennen bare sto å så på. 

Anonymkode: cf635...9f8

Du gir mye ansvar på den lille 10 åringen sine skuldre, samtidig som du innskylder hi med at hun var redd. Hva tror du 10 åringen var, ikke bare når vennen hans ble banket opp, men og når moren til vennen hans angrep han både fysisk og verbalt?

Anonymkode: 30226...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du reagerte totalt feil. Gva slags person et du som legger skyld på en 10 åring. Hva meiner du han skulle gjort

Anonymkode: f104e...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes HI får litt vel mye kjeft her. Ja hun ble sint på han og det er en normal situasjon, tenkt deg at barnet ditt uten å si fra begynte å leke gjemsel når dere var på et kjøpesenter, barnet ditt er plutselig borte, du blir grepet av panikk, begynner å lete og når man finner barnet igjen så blir man sint og barnet får kjeft. Man blir sint fordi man blir redd og kjefter deretter. Jeg synes det burde kommet frem i hovedtråden at der fantes voksne ganske nært, men igjen så kan han ha fått panikk og ikke helt vist hva han skulle gjøre. Når det er sagt så er dette en god mulighet å sitte ned med guttene, si unnskyld til vennen også snakke om hva man bør gjøre om en slik situasjon skulle oppstå igjen. Sønnen til HI må jo også føle at det er sårt at vennen bare sto å så på. 

Anonymkode: cf635...9f8

Hun tok det ut på en uskyldig tredjepart fordi hun selv trengte et offer å avreagere på. Det går ikke an å forsvare. Og er heller ikke sammenlignbart med at du blir sur på et barn som stikker av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.7.2020 den 14.01, Anonym bruker skrev:

Hei

Barnet mitt kom hjem gråtende med fullt av blod og dagen etter var barnet fullt av blåmerker.

barnet hadde blitt banket av noen gutter og bestevennen hadde bare stått og sett på .

Jeg ble rasende og skrek at han ikke var velkommen til oss mer og at han skulle holde seg unna barnet mitt, og han prøvde og gå inn og jeg tok han i armen og tok han ut, han fikk vondt det så jeg.

De blir 10 i år. Overragerte jeg veldig her?

Tror egentlig reaksjonen kom mest pga redsel for mitt barn

Anonymkode: d1ee9...0b7

Ja, du overreagerte kraftig. Kanskje vennen ble vettskremt og ikke visste hva han skulle gjøre.

Anonymkode: 06a5d...c06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg håper du drukner i dårlig samvittighet og skammer deg så jævlig at du aldri tør å møte på foreldrene til dette barnet igjen. 

Du skriver at begge barna FYLLER 10 år. De er små barn og hvor gamle var disse eldre guttene? Hm? At en snart 10 åringer fryser til og blir handlingslammet i en slik situasjon er overhodet ikke rart og kan ikke klandres for det som skjedde. Du sier du ble redd for ungen din og så skriver du også at ungen din kunne blitt drept? Du overdriver KRAFTIG. Tenker du har sett for mye på film du. Sjeldent barn dreper hverandre altså og hvertfall tilfeldig. 
 

Du tenker kun på barnet ditt i den situasjonen her og driter fullstendig i kompisen. Jeg klarer ikke å se på filmer som inneholder vold og overgrep og jeg er en voksen! Hvordan tror du det var for et lite barn å oppleve synet av vold på nært hold og se sin gode kompis bli utsatt for det? Han stakkars må ha blitt LIVREDD og rett og slett gått i et overlevelsesmodus. Det som mange overgrepsofre går inn i når de føler det ikke er noe de kan gjøre enn å vente på at det skal være over. Så vil dette barnet inn til dere etterpå fordi han er REDD for å gå ute alene og bli banket opp av disse gutta han også, men blir møtt med et ustabilt monster av en voksen person som utøver vold mot han og skriker i trynet på han. Det må ha gjort han enda mer redd. Ser for meg at du tenker det barnet hadde fortjent å bli banket opp han også så han får kjenne på det samme som din sønn, for du viser tydelig at du driter i hvordan dette barnet hadde det etter hendelsen og tenker kun på ditt barn. Du topper denne grusomheten med å pålegge skyld der det ABSOLUTT ikke hører hjemme. Det er ikke dette barnets skyld at din gutt ble banka opp. Det er heller ikke sønnen din sin skyld. Det er ikke foreldrene til det andre barnet eller din feil heller. Det er KUN disse eldre barna som er ansvarlig for handlingen og hadde du vært oppegående hadde du tatt begge barna inn og fått frem all relevant informasjon og ivaretatt barna i det kaoset de begge må ha følt på innsiden etter denne hendelsen. Når barna har det vanskelig inni seg så er det ikke vår jobb å hoppe inn i kaoset med de, men være den stødige klippen som hjelper og trygger barnet. Her sviktet du begge barna og foreldrene til det andre barnet og jeg hadde anmeldt deg TVERT!!! Vold er aldri greit og hvis du kan oppføre seg sånn mot noen andre barn så kan man begynne å lure på hvordan du behandler ditt eget barn innenfor husets vegger når ingen ser. Du som voksen klarer ikke å reagere rasjonelt og holde hodet kaldt, men forventer at et lite barn på 9 år skal? Jeg får så vondt i meg på vegne av begge barna. Hva slags rollemodell er egentlig du? 

Ikke tør du å ta lese svarene du får og avslutte tråden, men heller fraskriver deg all ansvar og unnskylder din vold mot barn og så bare logger av. Feigt, svakt og meget oppsiktvekkende av en ‘’voksen’’ person. Tenker du har godt av sinnemestring og veiledning av barnevern for å lære deg å forstå barn. Også BØR du be om unnskyldning både til barnet og foreldrene og din sønn. For han risikerer å miste en venn også. 

Anonymkode: cd778...f58

Amen!

Hi, hvis du leser dette, ta kontakt med barnevernet eller andre for å få hjelp. Slik du holder på så er du ingen god rollemodell for barnet ditt.

Hi, du skriver et sted at "barnet mitt forstår meg". Dette er også et tydelig tegn på at du trenger hjelp. Du må ta ansvar for egne følelser og du må lære deg å oppføre deg rasjonelt rundt barna. Slik det er nå forventer du langt mer av 9-10-åringer enn du forventer av deg selv.

Du forventer at så små barn skal opptre rasjonelt i en skremmende og truende situasjon. Du forventer at barn skal forstå deg etter at DU opptrer voldelig mot den andre gutten og skriker irrasjonelt til ham og legger skyld på han som ikke har noen skyld i noe. Så skriver du at han bare stod og så på og ditt barn kunne blitt drept - og selv om du mener ditt barn kunne blitt drept av de andre ungdommene, så forventer du at en 9-10-åring skal rope på hjelp (og om din teori stemmer, risikere å bli skadet selv) eller stikke av for å finne voksne. Men du, i en situasjon hvor du på ingen måte selv er truet, du skriker til en liten gutt og er voldelig mot ham. Hvorfor mener du at et lite barn skal oppføre seg langt mer modent enn det du som voksen greier?

Du trenger hjelp til å regulere egne følelser, for det greier du ikke nå. Hvis du ikke tar tak i det, tar ansvar for deg selv, da risikerer du å skade din egen gutt mer. Ikke fysisk, men psykisk. For du er allerede godt på vei slik du oppfører deg. Du søker støtte hos din sønn, eller han er vant med å måtte roe/støtte deg, få hans bekreftelse på at han "forstår deg". Det er så usunt at jeg ikke har ord! Du er nok ikke klar over det, men disse ordene viser at gutten din er vant med å ta følelsesmessig ansvar for dine problemer med å takle dine følelser.

Jeg tror dessuten at det kunne blitt langt verre for gutten din om den andre stakk av. For de minuttene som ville gått før voksne ev. hadde kommet til, da ville gutten din visst at han var helt alene med de som banket ham. Han ville ikke visst om hjelp var på vei eller om han nå var overlatt til seg selv. Det kunne skapt langt større redsel og angst hos din gutt. I tillegg kan det at kameraten ikke forlot ham vært med på å gjøre at de som mishandlet din gutt ikke ble enda mer voldelig. Så den lille gutten som var tøff nok til å bli med din sønn, han kan ha reddet din gutt. Men det har du vel ikke vurdert en gang...

Du trenger hjelp til å regulere dine egne følelser, HI, for slik du holder på nå skader du sønnen din uten å forstå det selv. Det at du sier du ikke er komfortabel med det du gjorde, det er et godt tegn, for det viser at du tross alt har en samvittighet og et moralsk kompass som ikke er helt ute av drift. Det betyr også at du med litt veiledning trolig kan bli en langt bedre mor enn det du var i denne situasjonen. Men da må du også begynne å ta ansvar for egne følelser og ikke la din gutt og andre barn ta ansvar for dine følelser, slik du gjør nå.

Anonymkode: 15669...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...