Gå til innhold

Overreagerte jeg her?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei

Barnet mitt kom hjem gråtende med fullt av blod og dagen etter var barnet fullt av blåmerker.

barnet hadde blitt banket av noen gutter og bestevennen hadde bare stått og sett på .

Jeg ble rasende og skrek at han ikke var velkommen til oss mer og at han skulle holde seg unna barnet mitt, og han prøvde og gå inn og jeg tok han i armen og tok han ut, han fikk vondt det så jeg.

De blir 10 i år. Overragerte jeg veldig her?

Tror egentlig reaksjonen kom mest pga redsel for mitt barn

Anonymkode: d1ee9...0b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva vet du om hvorfor han ikke hjalp da? Ja, jeg synes du overreagerer. Er det sånn du vil at barnet ditt skal oppføre seg mot andre?

Anonymkode: 30226...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrefred, ja, du overreagerte og jeg håper foreldrene anmelder deg for vold! 

Hvordan er du bedre enn de som gikk på din gutt?

Jeg hadde anmeldt deg, uten tvil. 

Anonymkode: e7702...0be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Anonym bruker said:

Hva vet du om hvorfor han ikke hjalp da? Ja, jeg synes du overreagerer. Er det sånn du vil at barnet ditt skal oppføre seg mot andre?

Anonymkode: 30226...3f4

fordi barnet fortalte meg det, at han bare sto og så på.

 

Anonymkode: d1ee9...0b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

fordi barnet fortalte meg det, at han bare sto og så på.

 

Anonymkode: d1ee9...0b7

Men hvorfor gjorde han det? Har du ofret det en tanke?

Anonymkode: 30226...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

fordi barnet fortalte meg det, at han bare sto og så på.

 

Anonymkode: d1ee9...0b7

Han var vel redd da. Han er 10 år. Du er voksen. Skam deg. 

Anonymkode: e7702...0be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, Anonym bruker said:

Herrefred, ja, du overreagerte og jeg håper foreldrene anmelder deg for vold! 

Hvordan er du bedre enn de som gikk på din gutt?

Jeg hadde anmeldt deg, uten tvil. 

Anonymkode: e7702...0be

Har snakket med foreldrene hans, de ringte og de er skuffet over sin egen sønn og synes ikke jeg overragerte ,men jeg føler likevel at jeg gikk over streken og sliter med dårlig samvittighet

Anonymkode: d1ee9...0b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du overreagerer voldsomt! Du bør be både gutten din sin bestevenn og foreldrene hans om unnskyldning umiddelbart! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Anonym bruker said:

Men hvorfor gjorde han det? Har du ofret det en tanke?

Anonymkode: 30226...3f4

ikke greit og stå og se på at noen blir banket opp, hadde hentet en voksen, vi bor tross alt bare 3 minutter unna

Anonymkode: d1ee9...0b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Anonym bruker said:

Han var vel redd da. Han er 10 år. Du er voksen. Skam deg. 

Anonymkode: e7702...0be

ja jeg skammer meg,men likevel synes jeg ikke det er greit at han bare sto og så på, min kunne bli drept

Anonymkode: d1ee9...0b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har snakket med foreldrene hans, de ringte og de er skuffet over sin egen sønn og synes ikke jeg overragerte ,men jeg føler likevel at jeg gikk over streken og sliter med dårlig samvittighet

Anonymkode: d1ee9...0b7

Både du og foreldrene overvurderer en 10-åring! Ungen ble vel redd! Han fikk nok panikk (som du tydeligvis også gjorde)Du kan ikke forvente at et barn skal gripe inn i en slik situasjon! Du gikk langt over streken og bør be om unnskyldning til gutten!

Endret av ulenissen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du overreagerte og det er jo aldri greit å bruke fysisk makt mot barn, hverken egne eller andre. 

Og foreldrene til kompisen er skuffet over han? En tiåring? Jeg er målløs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, ulenissen said:

Du overreagerer voldsomt! Du bør be både gutten din sin bestevenn og foreldrene hans om unnskyldning umiddelbart! 

Barnet mitt skjønner meg, og foreldrene hans forsto også at jeg reagerte som jeg gjorde, og de er skuffet over barnet sitt, så har snakket med foreldrene til barnet og de ser heldigvis hvorfor jeg reagerte

Anonymkode: d1ee9...0b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Har snakket med foreldrene hans, de ringte og de er skuffet over sin egen sønn og synes ikke jeg overragerte ,men jeg føler likevel at jeg gikk over streken og sliter med dårlig samvittighet

Anonymkode: d1ee9...0b7

Ditt barn blir banket av andre barn og du velger å skjelle ut og legge hånd på vennen, litt av forbilde må jeg si. Du er ikke det spor bedre enn de som banket din sønn, du er verre siden du er voksen og brukte din makt mot et barn.

Anonymkode: 30226...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

ikke greit og stå og se på at noen blir banket opp, hadde hentet en voksen, vi bor tross alt bare 3 minutter unna

Anonymkode: d1ee9...0b7

Så du har ikke sjenket det en tanke altså med andre ord

Anonymkode: 30226...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, *Miss Marple* said:

Du overreagerte og det er jo aldri greit å bruke fysisk makt mot barn, hverken egne eller andre. 

Og foreldrene til kompisen er skuffet over han? En tiåring? Jeg er målløs. 

ikke greit og kun stå og se på heller.

Ja det var de, de skjønte i alle fall hvorfor jeg reagerte , skulle jo forstått at det var dumt og skrive her. her er man perfekte hele tiden

Anonymkode: d1ee9...0b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, *Miss Marple* skrev:

Du overreagerte og det er jo aldri greit å bruke fysisk makt mot barn, hverken egne eller andre. 

Og foreldrene til kompisen er skuffet over han? En tiåring? Jeg er målløs. 

Jo, hvis det er snakk om at de slår hverandre så er det faktisk det. 

Anonymkode: 8bb83...074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

ikke greit og kun stå og se på heller.

Ja det var de, de skjønte i alle fall hvorfor jeg reagerte , skulle jo forstått at det var dumt og skrive her. her er man perfekte hele tiden

Anonymkode: d1ee9...0b7

Man er ikke perfekt selv om man skjønner at en tiåring kan bli paralysert av skrekk, at det ikke er greit å ta barn så hardt i armen at de får vondt eller utttrykker skuffelse over at et barn ikke reagerer rasjonelt. Det kalles å være en ansvarlig voksen. 

Stakkars gutter, begge to! Dere svikter som voksne, alle foreldrene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

ikke greit og kun stå og se på heller.

Ja det var de, de skjønte i alle fall hvorfor jeg reagerte , skulle jo forstått at det var dumt og skrive her. her er man perfekte hele tiden

Anonymkode: d1ee9...0b7

Du spør om du overreagerte og når alle sier at du gjorde det, så blir du muggen. Hvorfor spurte du egentlig? Burde ikke svarene her si deg noe?

Anonymkode: 30226...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Barnet mitt skjønner meg, og foreldrene hans forsto også at jeg reagerte som jeg gjorde, og de er skuffet over barnet sitt, så har snakket med foreldrene til barnet og de ser heldigvis hvorfor jeg reagerte

Anonymkode: d1ee9...0b7

Det spørs om de ser annerledes på det når de får summet seg, eller at de får snakket om det med andre som kommer med innspill.  Jeg hadde tatt kraftig affære hvis noen hadde tatt hardt i mitt barn. 
 

Du må jo forstå at en tiåring kan ha problemer med å reagere med å fryse til når sånt skjer. Voksne har gjort det samme.. 

Anonymkode: cd1b1...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært barna som banket sønnen din som du klikket på, så hadde jeg sagt «Null problem»

Men, at du går løs på bestevennen fordi han ikke i en alder av 10, brukte seg selv som skjold mot en hel gjeng eldre gutter, er helt absurd. Du er jo stokk dum! 

Anonymkode: d67be...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, hvis det er snakk om at de slår hverandre så er det faktisk det. 

Anonymkode: 8bb83...074

Hva mener du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

ja jeg skammer meg,men likevel synes jeg ikke det er greit at han bare sto og så på, min kunne bli drept

Anonymkode: d1ee9...0b7

Nå er det ikke så ofte barn dreper hverandre da, man dør ikke av å få juling...

Skjønner at du ble redd, og at du mente den andre gutten burde løpe etter hjelp fremfor å se på, men det er jammen ikke lett å være 10 år og havne i en slik situasjon heller. Ikke ville han forlate vennen og ikke turte han bryte inn, stakkar.

Ville helt klart tatt en snakk med den gutten som sikkert har det vondt nå og fortalt at du ble redd og ikke handlet helt gjennomtenkt, at du nå i ettertid når du har roet deg ned ser at dette var vanskelig for han også.

Anonymkode: 58be7...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, *Miss Marple* skrev:

Hva mener du? 

At hvis det er snakk om at barn skader hverandre, eller andre, så er det faktisk greit å ta tak i barnet eller barna for å separere de. Det er greit å bruke fysisk makt mot barn i noen situasjoner.

Anonymkode: 8bb83...074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barnet mitt skjønner meg, og foreldrene hans forsto også at jeg reagerte som jeg gjorde, og de er skuffet over barnet sitt, så har snakket med foreldrene til barnet og de ser heldigvis hvorfor jeg reagerte

Anonymkode: d1ee9...0b7

Du unnskylder din reaksjon mot ditt barn sin venn med at du ble redd, mens dere alle er kollektivt skuffet fordi 10-åringen ikke hjalp. Du har ikke tenkt et sekund på at han og kanskje var redd? Stakkars lille 10-åring som mer eller mindre får skylden for dette, er dere helt forrykte alle dere voksne? Ikke nok med det, du setter og ditt barn opp mot sin venn.

Anonymkode: 30226...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...