Gå til innhold

Søppelsortering på bad


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har dere bare en bøtte dere putter alt i, eller har dere flere. Opplever at det er mye både papir og plast og det blir ikke til at vi tar med søppelet til kjøkkenet for å sortere.

Anonymkode: 6f7ce...659

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en bøtte til restsøppel. Tar stort sett med meg plast- og papirsøppel ut på kjøkkenet

Anonymkode: f593a...653

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei bøtte til q-tips, bomullspads, truseinnlegg osv. Restsøppel altså. 

Tom plastemballasje og dorullkjerner og sånt tar vi med ut i søpla på kjøkkenet. 
 

Har ikke behov for kildesortering på badet...

Anonymkode: 08e31...6c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en bøtte på badet til restavfall, papir og plast tar vi med til kjøkkenet og legger i riktig dunk der.

Anonymkode: f3641...a90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På badet går alt i samme bøtta. Orker ikke bære med meg søppel til kjøkkenet, som regel skal jeg innom andre rom på veien. 

Anonymkode: 217fa...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stort bad så jeg har 1 vanlig søppeldunk for rest, også 3 bokser for henholdsvis plast, papir og metall. Funker kjempefint! 

Anonymkode: 4ffef...dd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enkelt. Har ikke søppel på badet.

Anonymkode: ebbdd...7a2

Samme her. 

Anonymkode: 204da...f2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Samme her. 

Anonymkode: 204da...f2f

Har bare små barn skjønner jeg, eller har dere en gjestetoalett med søppeldunk kanskje?

Jeg har tre tenåringer i hus, to gutter og en jente, og jeg kan love deg at deres gjester ikke synes det er greit å gå ut på kjøkkenet og kaste bind/tamponger når de er på besøk ;)

 

Anonymkode: f3641...a90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en dunk på badet og en på toalettet. Er nok ikke 100% konsekvente på sortering her, men prøver så godt vi kan å ta plast og papirsøppel med oss ut av badet. Men jeg sjekker ikke dunken for å se om noe har kommet "feil".

Anonymkode: f3a2e...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har bare små barn skjønner jeg, eller har dere en gjestetoalett med søppeldunk kanskje?

Jeg har tre tenåringer i hus, to gutter og en jente, og jeg kan love deg at deres gjester ikke synes det er greit å gå ut på kjøkkenet og kaste bind/tamponger når de er på besøk ;)

 

Anonymkode: f3641...a90

Hæ? Fire tenåringer i mitt hus med fast bopel i samme hus. Det er alltid et ukjent antall andre tenåringer i hus i tillegg, og det er svært sjelden et problem. Tamponger eller bind pakkes i toalettpapir av de aller fleste jeg kjenner, og kastes i søpla. Ingen av jentene synes mensen er flaut, heller. Eller gutta for den saks skyld. Vi har to bad med toalett og et ekstra toalett. Ingen av dem har søppelspann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har bare små barn skjønner jeg, eller har dere en gjestetoalett med søppeldunk kanskje?

Jeg har tre tenåringer i hus, to gutter og en jente, og jeg kan love deg at deres gjester ikke synes det er greit å gå ut på kjøkkenet og kaste bind/tamponger når de er på besøk ;)

 

Anonymkode: f3641...a90

Barn fra 5 til 16 :)

Anonymkode: 204da...f2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, amandine skrev:

Hæ? Fire tenåringer i mitt hus med fast bopel i samme hus. Det er alltid et ukjent antall andre tenåringer i hus i tillegg, og det er svært sjelden et problem. Tamponger eller bind pakkes i toalettpapir av de aller fleste jeg kjenner, og kastes i søpla. Ingen av jentene synes mensen er flaut, heller. Eller gutta for den saks skyld. Vi har to bad med toalett og et ekstra toalett. Ingen av dem har søppelspann. 

Jeg skjønner ikke hvorfor man heller vil ha bind og tamponger i søppla på kjøkkenet enn å ha søppelkasse på badet

Anonymkode: f593a...653

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor man heller vil ha bind og tamponger i søppla på kjøkkenet enn å ha søppelkasse på badet

Anonymkode: f593a...653

Jeg vil ha det et sted det ikke står og godgjør seg på varmekabler. Et sted det er høy rotasjon på søpla og hvor det blir tømt hyppig. Verre er det ikke, egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, amandine skrev:

Hæ? Fire tenåringer i mitt hus med fast bopel i samme hus. Det er alltid et ukjent antall andre tenåringer i hus i tillegg, og det er svært sjelden et problem. Tamponger eller bind pakkes i toalettpapir av de aller fleste jeg kjenner, og kastes i søpla. Ingen av jentene synes mensen er flaut, heller. Eller gutta for den saks skyld. Vi har to bad med toalett og et ekstra toalett. Ingen av dem har søppelspann. 

Jeg spylte alltid ned alt sånn i do hos slike sære folk som ikke har søppel på badet!!! Alt av bind, plast og tamponger. Eller unngikk å dra til dem... Så uhygienisk å pakke alt inn i papir. Legge blodhaugen fra seg, vaske hender og så bære dette rundt i huset for å kaste det. Vaske hender igjen da etter å ha spasert rundt med blodet. Bruke en halv rull for at det ikke skal sive gjennom.... Mensblod har heller ikke noe på et kjøkken å gjøre... du har særs lite empati dersom du mener alle synes dette er helt greit. Normale folk har da søppeldunk på badet. Litt hensyn kan man faktisk ta til gjester. 

Anonymkode: d2207...1f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, amandine skrev:

Jeg vil ha det et sted det ikke står og godgjør seg på varmekabler. Et sted det er høy rotasjon på søpla og hvor det blir tømt hyppig. Verre er det ikke, egentlig. 

Det er jo bare å tømme søpla på badet også. Værre er det faktisk ikke....

Anonymkode: d2207...1f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg spylte alltid ned alt sånn i do hos slike sære folk som ikke har søppel på badet!!! Alt av bind, plast og tamponger. Eller unngikk å dra til dem... Så uhygienisk å pakke alt inn i papir. Legge blodhaugen fra seg, vaske hender og så bære dette rundt i huset for å kaste det. Vaske hender igjen da etter å ha spasert rundt med blodet. Bruke en halv rull for at det ikke skal sive gjennom.... Mensblod har heller ikke noe på et kjøkken å gjøre... du har særs lite empati dersom du mener alle synes dette er helt greit. Normale folk har da søppeldunk på badet. Litt hensyn kan man faktisk ta til gjester. 

Anonymkode: d2207...1f4

Er du alltid så løsningsorientert og hyggelig?☀️

Anonymkode: 204da...f2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driter i å sortere på badene. Hår, plast, bind, tamponger, barberblad og tommer barberskumbokser ryker i søppelbøtta som restavfall. 

Anonymkode: cf364...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Er du alltid så løsningsorientert og hyggelig?☀️

Anonymkode: 204da...f2f

Løsningsorientert? Det er ikke vanskelig å ha en søppekdunk der den trengs altså. At gjester skal måtte vandre rundt med brukte mensgreier for å kaste der det lages mat er jo ganske sært. De tenker ikke mye på andre 

Anonymkode: d2207...1f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søppelkasser på bad og do er en selvfølge. Vi gidder virkelig ikke å måtte gå tur med søpla, med bomullsdotter og q-tips og linselommer og kleenex og tomme sjampoflasker - vi vil kaste der vi er. Det er da heller ikke sånn at man i her i husholdningen blør kontinuerlig, det er enkelt å tømme fortløpende de dagene det er aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Løsningsorientert? Det er ikke vanskelig å ha en søppekdunk der den trengs altså. At gjester skal måtte vandre rundt med brukte mensgreier for å kaste der det lages mat er jo ganske sært. De tenker ikke mye på andre 

Anonymkode: d2207...1f4

Det som er sært er vel å gå helt passiv-aggressiv-bananas på grunn av andres måte å håndtere søppelet sitt på. 

Anonymkode: 204da...f2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det som er sært er vel å gå helt passiv-aggressiv-bananas på grunn av andres måte å håndtere søppelet sitt på. 

Anonymkode: 204da...f2f

Har jeg gjort det altså? Sikker på det ikke bare er du som reagerer på mitt svar? Kan jeg ikke få mene mitt?

Anonymkode: d2207...1f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har jeg gjort det altså? Sikker på det ikke bare er du som reagerer på mitt svar? Kan jeg ikke få mene mitt?

Anonymkode: d2207...1f4

Fint at du har meninger, men du burde kanskje jobbe litt med formidlingen. Peace out✌️

Anonymkode: 204da...f2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fint at du har meninger, men du burde kanskje jobbe litt med formidlingen. Peace out✌️

Anonymkode: 204da...f2f

Og kanskje du burde jekke litt ned på hersketeknikkforsøkene dine.. 

Anonymkode: d2207...1f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Løsningsorientert? Det er ikke vanskelig å ha en søppekdunk der den trengs altså. At gjester skal måtte vandre rundt med brukte mensgreier for å kaste der det lages mat er jo ganske sært. De tenker ikke mye på andre 

Anonymkode: d2207...1f4

Det tenker jeg, utrolig sært

Anonymkode: f593a...653

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...