Gå til innhold

Er dette angst?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er kriseteam i de fleste kommuner. Be fastlegen om en henvisning dit eller til kommunepsykologen. 

Går dit selv nå å får hjelp for angst. Det hjelper! 

Anonymkode: 0c491...d8d

Henvisning til kriseteam?

Anonymkode: 6de93...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Henvisning til kriseteam?

Anonymkode: 6de93...5b0

Det var voldsomt ja 😳

Anonymkode: e5ec6...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det var voldsomt ja 😳

Anonymkode: e5ec6...33f

Det er gratis, det er et tilbud de fleste kommuner har i stedet for kommunepsykolog. Det er ikke voldsomt men det hjelper. 

Anonymkode: 0c491...d8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det alltid vært sånn eller har det blitt sånn nå? Det kan være et tegn på utbrenthet tenker jeg. 

Anonymkode: 17385...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er gratis, det er et tilbud de fleste kommuner har i stedet for kommunepsykolog. Det er ikke voldsomt men det hjelper. 

Anonymkode: 0c491...d8d

Kommunene er pålagt å ha psykolog. Men, ikke alle bruker denne til direkte pasientkontakt, men heller til veiledning av ansatte i psykisk helse, og til mer grunnleggende forebygging.
Kriseteam er noe som blir brukt når man blir utsatt for mer akutte hendelser som f.eks ulykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.7.2020 den 23.11, Anonym bruker skrev:

Jeg kan bli veldig stressa om vanlige ring, bekymret og redd.. Veldig sunt og, mister fotfeste på en måte.. Dette blir verre og verre ser jeg... 

Ønsker å bli kvitt dette.. Er redd å snakke med fastlege,,, hører mange som ikke får den hjelpen de trenger.. 

Ligner dette på angst? 

Anonymkode: ede51...498

Nei, du er bare en hysterisk kjerring... Har flere slike venninner... Ta deg sammen!!! 

Anonymkode: 16417...802

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke det er angst, men jeg tenker du burde ta en prat med fastlegen og få henvisning til psykisk helsevesen i kommunen. Der kan du få snakke med en psykiatrisk sykepleier. Hvis du synes det er vanskelig å si det direkte til fastlege så skriv det heller ned og ta med.

Det er et gratis lavterskeltilbud, hvor du kan få hjelp til å sortere litt tanker. De fleste kommuner har også kurs du kan gå på(både med tema relasjoner og stressmestring) enten via psykisk helse eller en frisklivssentral. 

Anonymkode: bd3eb...e5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.7.2020 den 17.44, Anonym bruker skrev:

Det er gratis, det er et tilbud de fleste kommuner har i stedet for kommunepsykolog. Det er ikke voldsomt men det hjelper. 

Anonymkode: 0c491...d8d

Det er ikke det kriseteam er til for

Anonymkode: 6de93...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.7.2020 den 22.49, Anonym bruker skrev:

Det er kriseteam i de fleste kommuner. Be fastlegen om en henvisning dit eller til kommunepsykologen. 

Går dit selv nå å får hjelp for angst. Det hjelper! 

Anonymkode: 0c491...d8d

Kristeamet her i kommunen er samansett av helsesøster lege og div andre helsepersonell og blir kalt ut ved plutseleg dødsfall, ulukker osb. Mogleg det er annleis andre plassar. Det vi har her som kanskje kan hjelpe hi, om det finst i den kommunen ho bur i er psykisk sykepleier, det er eit lavterskel tilbod for lettare psykiske plager. Eg var henvist dit ein periode eg var mykje sjukmeldt. 

Anonymkode: 94c34...afa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.7.2020 den 8.26, Anonym bruker skrev:

Det er ikke det kriseteam er til for

Anonymkode: 6de93...5b0

Det er kriseteamet sin jobb i denne kommunen. 

Anonymkode: 0c491...d8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...