Gå til innhold

Er dette angst?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg kan bli veldig stressa om vanlige ring, bekymret og redd.. Veldig sunt og, mister fotfeste på en måte.. Dette blir verre og verre ser jeg... 

Ønsker å bli kvitt dette.. Er redd å snakke med fastlege,,, hører mange som ikke får den hjelpen de trenger.. 

Ligner dette på angst? 

Anonymkode: ede51...498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kan bli veldig stressa om vanlige ring, bekymret og redd.. Veldig sunt og, mister fotfeste på en måte.. Dette blir verre og verre ser jeg... 

Ønsker å bli kvitt dette.. Er redd å snakke med fastlege,,, hører mange som ikke får den hjelpen de trenger.. 

Ligner dette på angst? 

Anonymkode: ede51...498

Ikke angst 

Anonymkode: e5ec6...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir også veldig sint og mister fotfeste på en måte.. Blir veldig emosjonell nesten gal

Anonymkode: ede51...498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hva tror du dette er om ikke angst? 

Anonymkode: ede51...498

Du skriver ganske dårlig med symptomer på angst er:

Symptomer  angst
  • tretthet.
  • uro.
  • hodepine.
  • kvalme
  • nummenhet i hender og føtter.
  • muskelspenninger og/eller muskelsmerter.
  • problemer med å svelge.
  • pustevansker.

Anonymkode: e5ec6...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Det er ikke angst kanskje men jeg har ofte en indre uro og veldig trett.. 

 

Anonymkode: ede51...498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For eks jeg takler ikke små endringer i planene mine, blir desperat av ting som ikke går min vei... 

Anonymkode: ede51...498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For eks jeg takler ikke små endringer i planene mine, blir desperat av ting som ikke går min vei... 

Anonymkode: ede51...498

Akutt stressreaksjon?

Anonymkode: 01ae8...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Akutt stressreaksjon?

Anonymkode: 01ae8...a31

... eller hvor lenge har du hatt det slik? 

Anonymkode: 01ae8...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du skriver ganske dårlig med symptomer på angst er:

Symptomer  angst
  • tretthet.
  • uro.
  • hodepine.
  • kvalme
  • nummenhet i hender og føtter.
  • muskelspenninger og/eller muskelsmerter.
  • problemer med å svelge.
  • pustevansker.

Anonymkode: e5ec6...33f

Dette er vel mest symptomer på panikkangst? 

Sinne er også et symptom på angst, og mye annet. Du kan jo også oppsøke en psykolog privat?

Anonymkode: 12b18...7a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du sliter med å regulere deg, takler dårlig endringer og at du kanskje i større grad enn andre rammes av katastrofetanker.

Angst er det nok ikke, men en henvisning til VPP er kanskje lurt 

Anonymkode: ac759...7b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en indre uro hele livet som blir verre synes jeg... Aldri avslappet eller sjeldent... 

Anonymkode: ede51...498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Generalisert angstlidelse og har symptomer som:

-Sover ikke

- Harahjerte/hjertebank

-svimmelhet

- Synsforstyrrelser(grunnet svimmelhet)

- Uro for noe uspesifisert

- til tider tungt å puste grunnet muskelspenninger

- Globusfølelse i halsen 

Dette er ikke et anfall men noe jeg har i større eller mindre grad døgnet igjennom i perioder jeg har det verst.

Når jeg har hatt panikkangstanfall: heldigvis skjedd bare 3 ganger , ble lagt inn på sykehus en av de gangebe.

-Hypervebtilering som til slutt gir kramper i armer og ben(ikke akkurat men musklene trekker seg sammen så jeg blir helt stiv)/pustevansker

- brystsmerter/med hjertebank

-brusing/piping i ørene 

-nummenhet i ansikt /armer og ben.

Første gang dette skjedde havnet jeg på sykehus for å utelukke hjerteinfarkt.

 

 

Anonymkode: 19f32...d70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Angst er noe «eget» man vet godt hva er om man har det. Angstbegrepet er misbrukt på mange vis de siste årene, slik at det sidestilles med å grue seg, være bekymret mm. Angst er noe annet, utover disse følelsene. Jeg har bipolar lidelse og er for tiden uten medisiner (fikk for lave blodplateverdier, må ha pause/bytte). Det første som skjedde var at angsten kom tilbake. Hadde glemt hvordan det er, vært mange år uten. Det tar mye kapasitet, slitsomt.

Anonymkode: 680f2...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

For eks jeg takler ikke små endringer i planene mine, blir desperat av ting som ikke går min vei... 

Anonymkode: ede51...498

Anonymkode : ede52... 498 Har du sjekket deg for adhd?? Kan være det som er problemet, da finner mann ikke roen i det hele tatt... 

 

Anonymkode: 25a6b...976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Angst er noe «eget» man vet godt hva er om man har det. Angstbegrepet er misbrukt på mange vis de siste årene, slik at det sidestilles med å grue seg, være bekymret mm. Angst er noe annet, utover disse følelsene. Jeg har bipolar lidelse og er for tiden uten medisiner (fikk for lave blodplateverdier, må ha pause/bytte). Det første som skjedde var at angsten kom tilbake. Hadde glemt hvordan det er, vært mange år uten. Det tar mye kapasitet, slitsomt.

Anonymkode: 680f2...e0e

Enig... Normale følelser som periodevis med stress, grue seg, fobier blir sykeliggjort. Angst er noe ganske annet.

Anonymkode: 19f32...d70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kan bli veldig stressa om vanlige ring, bekymret og redd.. Veldig sunt og, mister fotfeste på en måte.. Dette blir verre og verre ser jeg... 

Ønsker å bli kvitt dette.. Er redd å snakke med fastlege,,, hører mange som ikke får den hjelpen de trenger.. 

Ligner dette på angst? 

Anonymkode: ede51...498

ADHD , symptomene er noe annerledes på kvinner enn menn

Anonymkode: af2eb...061

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange sliter med å håndtere endringer, og blir fort stresset, og det kan skyldes så mangt. For mange handler det om tap av kontroll. Så lenge alt er plassert i system og går på skinner bevarer man roen, skjer det uforutsette ting eller man opplever stress så opprettholder man ikke disse skjemaene og ting blir kaotisk. 
Så lenge det plager deg i utstrakt grad anbefaler jeg å gå til fastlege og be om henvisning videre til spesialisthelsetjenesten.

Fint du tar tak i ting☺️

Anonymkode: 5a893...17e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Veldig mange sliter med å håndtere endringer, og blir fort stresset, og det kan skyldes så mangt. For mange handler det om tap av kontroll. Så lenge alt er plassert i system og går på skinner bevarer man roen, skjer det uforutsette ting eller man opplever stress så opprettholder man ikke disse skjemaene og ting blir kaotisk. 
Så lenge det plager deg i utstrakt grad anbefaler jeg å gå til fastlege og be om henvisning videre til spesialisthelsetjenesten.

Fint du tar tak i ting☺️

Anonymkode: 5a893...17e

Enig. Men det hi prøver å beskrive er ikke angst. Men at hun sliter med noe er helt sikkert

Anonymkode: e5ec6...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, Anonym bruker said:

Jeg kan bli veldig stressa om vanlige ring, bekymret og redd.. Veldig sunt og, mister fotfeste på en måte.. Dette blir verre og verre ser jeg... 

Ønsker å bli kvitt dette.. Er redd å snakke med fastlege,,, hører mange som ikke får den hjelpen de trenger.. 

Ligner dette på angst? 

Anonymkode: ede51...498

nei det er sutring

Anonymkode: c8a82...5f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.7.2020 den 23.49, Anonym bruker skrev:

Jeg har hatt en indre uro hele livet som blir verre synes jeg... Aldri avslappet eller sjeldent... 

Anonymkode: ede51...498

Da er det vel ikke angst, men ADHD.

Anonymkode: 4e13e...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har du det med folk rundt deg? Parforhold? Konflikter med andre? Redsel for å bli forlatt? Eller andre relasjonsproblemer?

Anonymkode: a4180...08f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan har du det med folk rundt deg? Parforhold? Konflikter med andre? Redsel for å bli forlatt? Eller andre relasjonsproblemer?

Anonymkode: a4180...08f

Skal du smøre på henne bordeline personlighetsforstyrrelse over nett, eller?

Anonymkode: 680f2...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kriseteam i de fleste kommuner. Be fastlegen om en henvisning dit eller til kommunepsykologen. 

Går dit selv nå å får hjelp for angst. Det hjelper! 

Anonymkode: 0c491...d8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...