Gå til innhold

Nysgjerrig eks


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her antar du jo bare. Hva ved hi får deg til å tro at hun er hyggelig mot mannens eks? Er det ikke like sannsynlig at hi har vært kjølig og uhøflig mot mannens eks, som omvendt? Hun har jo bare negative ting å si om henne.
Jeg ser for meg en mamma som ignorerer en sur og sjalu nydame og insisterer på å oppføre seg som folk mot eksen - til barnas beste.

Anonymkode: 121a2...023

Altså her antar du også! Jeg hilser alltid hyggelig også mine barn. Jeg er ikke sur, sier aldri noe negativt og holder meg høflig unna! Dette er også hjemmet for mine barn også og de syns dette er rart. De har begynt med å rømme på rommene sine når hun kommer. Ikke alltid at man er ond stemor i en relasjon som ikke fungerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Uhm... Hva er problemet? 
 

Hun er mor til barna, og tidligere kone til mannen. Hun er og forbli en del av livet deres. Det er jo supert at barna kan få se oppegående voksne, som samarbeider til tross for opphørt partnerskap. 
Hvis du nekter mamma inn i huset, så er du en komplett idiot. Og barna vil se deg som en komplett idiot. 

Anonymkode: cc52a...041

Hun er IKKE nektet inn i huset. Men jeg syns det er spesielt at hun går inn når vi ikke er hjemme og roter i alle våre saker også mine barns. Det handler ikke om å være hyggelig? Respekt må være gjensidig og jeg kjenner d st hun velger å gjøre det slik ikke er respektfullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Sommerkroppen 2029 skrev:

Da leser vi HI sitt innlegg på ulike måter. Jeg er ikke enig med deg. Dette sier eksen selv om hvorfor han ikke vil si ifra : "Min mann er redd barna vil syns det er trasig om han sier i fra da hun har lagd seg stakkarslig". Jeg ser for meg ei dame som ikke helt kommer seg videre. Klager og syter når hun sitter og drikker kaffe hos dem. Hi skriver hun prater over hodet på barna. Hun framstår som en dame som ikke er helt reflektert over hva hun sitter og snakker om når barna er der. Jeg kjenner også sånne damer. Hater nye samboeren av forskjellige grunner, men har ikke evnen til å se sine egne mangler eller hvordan de prater om andre eller den andre parten når barna er rundt. Manglende sosiale antenner kalles det. 

Nå vet jo verken du eller jeg hvordan de faktisk har det. Men slik JEG forstår HI sitt innlegg, så oppfatter jeg det slik. 

Takk! Akkurat slik føler jeg det er!! Hun kommer seg ikke videre og  er ekstremt opptatt av å snakke om dem dom familie! Ingen her må tro at jeg er sjalu på henne eller prøver å dytte henne unna. Jeg er også mamma med en eks med ny partner og skjønner viktigheten av et godt forhold. Men det må være gjensidig. F.eks kan hun sitte her og snakke om problemer på jobb, eller hvordan ferien skal bli siden hun er alene. Eller hvor trist det er å til ringe helger alene.. er d sunt for barna? Det syns ikke jeg! Men jeg kan ikke be henne inn i livet vårt på en slik måte, det blir helt unaturlig og lite positivt. Hadde hun vært «litt» hyggelig bjudat på hadde nok jeg og mine barn sett annerledes på det også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er forståelig, men det er også forståelig at eksen behandler deg som luft om du ikke har oppført deg noe bra mot henne 😊

Det er ikke slik at ekser har noe større ansvar for å oppføre seg bra mot nye damer enn hva nye damer har ovenfor mannens ekser. Ekser har først og fremst ansvar for å opprettholde en god relasjon med dem de har fått barn med, altså fedrene. De har ingen plikt til å krype for urimelige nydamer.

Anonymkode: 121a2...023

Hvem sier jeg har behandlet henne som luft? Det har jeg ikke! Jeg har invitert henne hit på familiemiddager, hilser alltid hyggelig etc. Dette... handler ikke om det. Å begi seg ut på nytt familieliv er ikke lett men å leve med en eks som kun vil ha sitt tidligere liv tilbake og ikke kommer seg videre er jaggu ikke lett heller. Vi er faktisk 2 familier som skal bli 1. Skjønner at noen tror mitt forsøk på avstand kan virke som jeg er ei hurpe men d er jeg ikke. Jeg har prøvd.., prøvd å prøvd men det BLIR aldri noen gjensidig respekt.. hvor lenge er det ok når egne barn også kjenner på det? Hadde du syns d var ok at en eks av din partner rotet i dine barns skuffer, ditt undertøy og dine ting?

Anonymkode: 9366e...edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Altså... Jeg er ikke skilt Selv og foreldrene mine er ikke skilt.. Så kanskje jeg ikke skjønner dynamikken i «lappeteppefamilier»... Men denne dama går over noen grenser her som jeg ikke skjønner at andre mener er rett.

Ingen skal bare trampe inn i mitt hjem å rote rundt på vaskerom , soverom eller lignende uten avtale. Samme hvilken relasjon det er snakk om.

Mine egne barn får ikke en gang rote i tingene mine .., Det handler om å ta hensyn til privatliv. Det samme gjelder jo da tilbake. 
Jeg banker på først før jeg går inn på soverommet til eldste, nettopp av respekt for privatlivet hennes.

Men det er liksom greit at eksen gjør det!??? Synes du har fått rare svar her inne.

Jeg ville tatt en prat med moren til barna. At du føler det er litt invaderende at hun går igjennom huset deres når ikke annet er avtalt. «Ungene» det er snakk om her er jo straks voksen og kan fint fikse sine egne ting. Har de glemt noe, så ja ja. Da får de selv komme å finne det...

Rart ikke mannen din allerede har sagt i fra.

Anonymkode: c02e7...90e

Takk! Sånn kjenner jeg det. Jeg banker også alltid på til barna og lar de legge sitt tøy på plass. Alle har krav på privatliv. 

Anonymkode: 9366e...edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er forståelig, men det er også forståelig at eksen behandler deg som luft om du ikke har oppført deg noe bra mot henne 😊

Det er ikke slik at ekser har noe større ansvar for å oppføre seg bra mot nye damer enn hva nye damer har ovenfor mannens ekser. Ekser har først og fremst ansvar for å opprettholde en god relasjon med dem de har fått barn med, altså fedrene. De har ingen plikt til å krype for urimelige nydamer.

Anonymkode: 121a2...023

Ingen har behandlet henne som luft... og hvordan for d henne rett til å rote i private ting, eller gå inn i et annet hus når ingen er hjemme?

Anonymkode: 9366e...edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

«Vi flyttet inn i nytt hus for 1 år siden og etter da ba jeg om at overleveringen opphørte.«

Denne kommentaren fra hi er nok til at jeg mistenker at hun ikke er den som i stor grad et positiv til mannens eks og gjerne bidrar til et godt samarbeid...

Eksen skal ikke engang få kommunisere med barnas far når hun kommer med barna, men bare kjøre videre. Hvem er hun til å bestemme at «overleveringen» skal opphøre?

Anonymkode: 121a2...023de 

26 minutter siden, Bonusmamma1 skrev:

Vi har fin tone i det daglige. Vi spiser middager sammen ved bursdager eller andre spesielle anledninger. Jeg henter barna der og er med på idrettsarrangement og prater alltid med henne. Selv om hun ikke hilser på meg når keg møter henne alene. Jeg prøver ikke lage ugreier og de har et godt samarbeid. Dette handler ikke om det! Jeg føler at når hun tillater seg å gå inn i huset uten å spørre, å så gå inn på vaskerom, bad, gjesterom, boder etc er litt mye i privatlivet mitt og mine barns. F.eks når hun var i min datter sine skuffer for å finne en topp... det syns ikke min jente var særlig kult. Hun ønsker fortsatt min mann tilbake, og har sagt dette til felles venner for kort tid siden og er den i denne gjengen som ikke vil ha dialog med meg. Jeg har også en eks med ny partner men kunne ikke drømt om å låse meg inn i deres hjem for å finne barnas ting. Det hadde jeg følt var langt over vanlig folkeskikk. Spesielt siden de er så store. I verste fall om jeg måtte hente noe så hadde jeg ringt på forhånd og sport om lov. 

De må gjerne kommunisere og hun må gjerne komme inn. Men hva med å di hei? Hilse på alle dom bor i dette hjemmet? Samt snakke om ting som angår barna? Dette var aldri en tråd om å være ufin til eks. Men hvor går grensen etter 5 år? Med store barn?

Anonymkode: 9366e...edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Etter tre år med sure miner ifra eksens kaffi-visitter ved tidligere overleveringer. Dette var jo ikke noe som kom over natten liksom. 

Anonymkode: 70107...788

Riktig!!!!!

Anonymkode: 9366e...edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Jordbærblomst skrev:

Hear hear🙌🏼

Så du syns at d er greit at din partner eks er inne i ditt hus uten at du vet det og roter i dine ting? Og at da er du vrang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må jeg bare si at hun har absolutt ikke lov til å være uhøflig mot deg og dine, og det å rote i deres private saker er et alvorlig overtramp.

Samtidig kan jeg sette meg inn i følelsene hennes. Dette er tydeligvis en ensom dame som ikke har det noe godt. Du snakker om to familier som skal bli til en. Selvfølgelig er det vondt for henne, da hun har gitt uttrykk for at hun ønsker sin familie tilbake. Jeg mener ikke at det på noen måte er ditt og din manns ansvar å gjøre henne lykkelig. Men kanskje ha litt overbærenhet med en dame som føler seg ensom og som føler at hun har mistet sin familie. Det er ikke alltid så lett å være den som ble til overs når nye familier skal etableres heller.

 

Anonymkode: 8f51b...85d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Først må jeg bare si at hun har absolutt ikke lov til å være uhøflig mot deg og dine, og det å rote i deres private saker er et alvorlig overtramp.

Samtidig kan jeg sette meg inn i følelsene hennes. Dette er tydeligvis en ensom dame som ikke har det noe godt. Du snakker om to familier som skal bli til en. Selvfølgelig er det vondt for henne, da hun har gitt uttrykk for at hun ønsker sin familie tilbake. Jeg mener ikke at det på noen måte er ditt og din manns ansvar å gjøre henne lykkelig. Men kanskje ha litt overbærenhet med en dame som føler seg ensom og som føler at hun har mistet sin familie. Det er ikke alltid så lett å være den som ble til overs når nye familier skal etableres heller.

 

Anonymkode: 8f51b...85d

Nei men etter 5 år (!!) så får det være nok overbærenhet🙄 det har jo tydeligvis ikke hjulpet for dama...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Først må jeg bare si at hun har absolutt ikke lov til å være uhøflig mot deg og dine, og det å rote i deres private saker er et alvorlig overtramp.

Samtidig kan jeg sette meg inn i følelsene hennes. Dette er tydeligvis en ensom dame som ikke har det noe godt. Du snakker om to familier som skal bli til en. Selvfølgelig er det vondt for henne, da hun har gitt uttrykk for at hun ønsker sin familie tilbake. Jeg mener ikke at det på noen måte er ditt og din manns ansvar å gjøre henne lykkelig. Men kanskje ha litt overbærenhet med en dame som føler seg ensom og som føler at hun har mistet sin familie. Det er ikke alltid så lett å være den som ble til overs når nye familier skal etableres heller.

 

Anonymkode: 8f51b...85d

Det er tross alt 7 - SYV! - år siden hun og His mann ble skilt. Da har det vært på tide å komme seg videre selv for flere år siden!

Det at His mann av "godhet" ikke vil sette ned foten og stoppe hennes invadering av hans og HIs og barnas privatliv, det er dessverre det stikk motsatte av godhet. Ved å gi henne denne tilgangen til mannens liv så vil hun ha altfor mye fokus på han og hans liv, detaljer i hans liv og i hans samliv med Hi. Det blir rett og slett sykelig av henne! Ingen friske personer holder på slik hun holder på, med å snoke gjennom alle tingene i huset til sin eksmann og HI! Det er sykelig!

Virker nesten som om mannen til HI har en eller annen misforstått "medavhengighet" til sin eks sykelige opptatthet av ham. Han mener kanskje vel, siden hun stakkarsliggjør seg selv slik, men ender bare med å støtte eksens sykelige fornektelse av at ekteskapet deres tok slutt for syv år siden, og at hun må skape seg et eget liv uavhengig av ham. Nå trenger hun ikke det, for hun har fri tilgang til eksmannens liv.

Hi, jeg har svart tidligere i tråden. Jeg ville tatt med mannen på familievernkontoret eller i annen parterapi, for det er viktig at han forstår at han på ingen måte hjelper eksen ved å tillate henne å invadere deres hjem og liv, tvert om, han er med på å legge tilrette for at hun slipper å ta ansvar for eget liv. Han må innse at slik hun holder på er sykelig, og han må sette grenser slik at han ikke bidrar til å forverre det. Og ikke minst er dette viktig hvis du og han skal holde sammen, og at barna på begge sider skal slippe å bli skadet av denne damens invadering av deres liv.

Hun kan være god mor for sine barn når hun har ungene, men hun har ikke noen rett til å ha fri tilgang på ditt og mannens hus og liv, Hi!

Anonymkode: 85df6...1ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er tross alt 7 - SYV! - år siden hun og His mann ble skilt. Da har det vært på tide å komme seg videre selv for flere år siden!

Det at His mann av "godhet" ikke vil sette ned foten og stoppe hennes invadering av hans og HIs og barnas privatliv, det er dessverre det stikk motsatte av godhet. Ved å gi henne denne tilgangen til mannens liv så vil hun ha altfor mye fokus på han og hans liv, detaljer i hans liv og i hans samliv med Hi. Det blir rett og slett sykelig av henne! Ingen friske personer holder på slik hun holder på, med å snoke gjennom alle tingene i huset til sin eksmann og HI! Det er sykelig!

Virker nesten som om mannen til HI har en eller annen misforstått "medavhengighet" til sin eks sykelige opptatthet av ham. Han mener kanskje vel, siden hun stakkarsliggjør seg selv slik, men ender bare med å støtte eksens sykelige fornektelse av at ekteskapet deres tok slutt for syv år siden, og at hun må skape seg et eget liv uavhengig av ham. Nå trenger hun ikke det, for hun har fri tilgang til eksmannens liv.

Hi, jeg har svart tidligere i tråden. Jeg ville tatt med mannen på familievernkontoret eller i annen parterapi, for det er viktig at han forstår at han på ingen måte hjelper eksen ved å tillate henne å invadere deres hjem og liv, tvert om, han er med på å legge tilrette for at hun slipper å ta ansvar for eget liv. Han må innse at slik hun holder på er sykelig, og han må sette grenser slik at han ikke bidrar til å forverre det. Og ikke minst er dette viktig hvis du og han skal holde sammen, og at barna på begge sider skal slippe å bli skadet av denne damens invadering av deres liv.

Hun kan være god mor for sine barn når hun har ungene, men hun har ikke noen rett til å ha fri tilgang på ditt og mannens hus og liv, Hi!

Anonymkode: 85df6...1ed

Tusen takk for støtte. Jeg kjenner d absolutt slik. Det var et godt forslag som jeg skal fremme. Også hvordan hun blir mindre avhengig av han! Har ikke klart å kommunisere det slik. Jeg er lei/sliten av at hun tar seg til rette og at hun har trump kortet pga sympati. Jeg skal definitivt drøfte denne vinkelen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De er 15 og 18 og mora leter opp vasketøy for dem? Hadde min 12-åring bedt om hjelp til å hente sitt eget tøy hjemme hos far hadde jeg ledd høyt og lenge... (Jeg går riktignok inn hos min eks av og til, men kun når jeg blir invitert av vertskapet selv. Og aldri for å snuse i tingene deres.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Uhm... Hva er problemet? 
 

Hun er mor til barna, og tidligere kone til mannen. Hun er og forbli en del av livet deres. Det er jo supert at barna kan få se oppegående voksne, som samarbeider til tross for opphørt partnerskap. 
Hvis du nekter mamma inn i huset, så er du en komplett idiot. Og barna vil se deg som en komplett idiot. 

Anonymkode: cc52a...041

Sliter du med leseforståelsen, eller er du bare ute etter å fremstå som dum? Jeg er ikke i tvil om hvem som er idioten her.

Til hi, jeg hadde ikke likt det. Jeg hadde ikke likt om foreldre/svigerforeldre eller andre nære hadde gått gjennom huset mitt når jeg ikke var der, så jeg hadde aldri godtatt at mannens eks rotet gjennom saker og ting.

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

«Vi flyttet inn i nytt hus for 1 år siden og etter da ba jeg om at overleveringen opphørte.«

Denne kommentaren fra hi er nok til at jeg mistenker at hun ikke er den som i stor grad et positiv til mannens eks og gjerne bidrar til et godt samarbeid...

Eksen skal ikke engang få kommunisere med barnas far når hun kommer med barna, men bare kjøre videre. Hvem er hun til å bestemme at «overleveringen» skal opphøre?

Anonymkode: 121a2...023

Hvor står det at eksen ikke skal få kommunisere med barnas far?

 

Jeg er overrasket over enkeltes svar og meninger her i tråden og jeg klarer ikke å ta dem seriøs. Snakk om å ikke lese det som står, men vri på saker for å få hi til å fremstå som dårligere enn det hun sannsynligvis er.

Anonymkode: 8211f...8d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bonusmamma1 skrev:

Tusen takk for støtte. Jeg kjenner d absolutt slik. Det var et godt forslag som jeg skal fremme. Også hvordan hun blir mindre avhengig av han! Har ikke klart å kommunisere det slik. Jeg er lei/sliten av at hun tar seg til rette og at hun har trump kortet pga sympati. Jeg skal definitivt drøfte denne vinkelen!

Ja, gjør det. Jeg tror din mann lar henne holde på fordi han ønsker henne vel og ikke ønsker å gjøre noe han vet hun vil slite med. Men dessverre så gjør det at hun aldri kommer til å ta ansvar for eget liv og gå videre, for han tillater henne å ha altfor fri tilgang til hans og ditt liv. Hun trenger å frigjøre seg fra ham, men hun greier det tydeligvis ikke på egen hånd. Og da er det ekstra viktig at han setter grenser. Spesielt når hun spiller på det å få sympati. Det gjør hun fordi hun vet at mannen din er en god mann, og det hun gjør da er egentlig å utnytte hans godhet.

Jeg mener det er sykelig, slik hun holder på. Derfor er det veldig viktig at hun ikke får holde på som hun gjør. Om hun klager til ham så bør han også ha forberedt en del ting han kan si til henne, for det er viktig at han ikke lar seg manipulere av henne, men at han holder seg saklig når han setter klare grenser som begrenser hennes tilgang til deres hus, hjem og liv. For hun vil nok ikke frivillig akseptere å ikke ha fri tilgang til huset og livene deres lenger, hun vil protestere. Og da er det viktig at han og du står sammen. Og nettopp fordi jeg tror hun vil protestere tror jeg det er viktig at dere får råd fra en nøytral tredjeperson, som familievernkontoret kan være - for han og du må også være forberedt på at hun kan komme til å snike seg inn i deres hus ved å manipulere ungene på 15 og 18. I så fall trenger han og du også strategier for å støtte disse til å stå mot, for jeg tror hun vil forsøke å snike seg inn gjennom barna, få disse til å tie om det osv.

Så jeg tror det er lurt av dere å ha en nøytral fagperson å diskutere dette med. Ikke minst også fordi du og han ikke kan tillate at hun kommer mellom dere med sin sykelige trang til å fortsatt klamre seg til eksmannen og invadere deres liv.

Som sagt, jeg tror mannen din er en god mann som dessverre er blitt vant med å bli manipulert av henne, hennes måte å gjøre seg stakkarslig for å få sympati av ham. Men han gjør henne en langt større tjeneste om han nå greier å sette grenser og ta avstand fra henne på alle måter som ikke går på avtaler om samvær osv.

Håper dere får løst det. Lykke til :)

Anonymkode: 85df6...1ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...