Gå til innhold

Nysgjerrig eks


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Trenger noen tanker fra andre om hva dere tenker om dette. Min mann og hand eks har vært skilt i 7 år og vi har vært sammen i 5 samt samboere i 4. De har to felles barn på 15 og 18 år. Hun har aldri klart å slippe taket og henger på han så ofte hun kan. Blant annet når barna skifter uke kommer hun inn og sitter over en time. Snakker om egne private ting og over hodet på barna. Hun hilser knapt på meg og mine to barn og opptrer med manglende sosiale antenner.  Vi flyttet inn i nytt hus for 1 år siden og etter da ba jeg om at overleveringen opphørte. Det har det omtrent gjort. Vi har et feriehus vi bruker mye de ukene ungene ikke er hos oss og nå har hun flere ganger vært med en av ungene inn for hente noe. I påsken ble med hun inn for å lete etter et staffeli og var i alle våre boder og garasje for å lete. Sist uke skulle eldste sønn ha noe klær, vi satte d i en pose i gangen før vi dro. Hun blir med inn og har raidet vaskerom, klesstativ og bad for deres klær... jeg syns det er vanskelig at hans eks skal plukke på våre skitne klær, se mitt undertøy på snora og våre saker på badet. Jeg mener også at de er så store at de klarer dette selv om de trenger noe. Min mann er redd barna vil syns det er trasig om han sier i fra da hun har lagd seg stakkarslig. Jeg føler meg invadert i eget hjem og har nå begynt å rydde i alle våre ting før vi drar vekk. Er jeg sensitiv eller hva tenker dere andre ?

Anonymkode: 9366e...edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner deg, men samtidig vil jeg sterkt anbefale deg å velge dine kamper med omhu. 

Anonymkode: 5452b...007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt. Barna er voksne å mor kan pent vente i bilen. Her hadde jeg krevd at far gir sin eks klar tale. «Barna må gjerne komme å hente ting, men du har ingenting å gjøre i vårt hjem». Klart det føles invaderende . Dette hadde jeg ikke godtatt. Hun bor ikke der å har ingenting å gjøre i deres hjem når dere ikke er hjemme. Bråk eller ikke bråk, man må kunne si ifra til voksne folk om slikt. 

Anonymkode: 3fdfd...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde jeg helt klart ikke godtatt heller!

Ungene er så store at dette greier de helt fint selv, de trenger ikke mor til dette!

Far skal selvfølgelig si fra til henne om at det fra nå er uaktuelt at hun blir med inn og så bare si det videre til ungene at de må greie seg selv, at han ikke lenger synes det er greit at hun skal ha fri tilgang til deres hjem. Ungene er så store at jeg tror de vil forstå det om de blir bevisstgjort på dette, spesielt om de f.eks. spørres hvordan de tror mor ville taklet det om HI skulle begynne å ta seg tilrette i deres mors hjem...

Og om ungene ikke finner noe, da får de ringe til sin far eller HI. Moren deres skal da virkelig ikke være så kjent i deres hjem at hun skal lete gjennom alt for å finne ting ungene, som faktisk bor der, ikke finner selv.

Jeg som hater kamera hadde nesten insistert på kamera montert en periode innendørs for å se om hun respekterer dette eller ikke.

 

Anonymkode: 85df6...1ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde jeg aldri godtatt i mitt eget hjem! 
 

Du har din fulle rett til å sette foten ned og stoppe dette med en gang. Tipper så store unger skjønner det også, om de får en god forklaring på dette i forkant. 
 

Jeg hadde følt meg overvåket og tråkket på i eget hjem, og konstant vært stressa for at noen jeg ikke ønsker i hjemmet mitt har vært innom å snoket i alle skuffer og skap når jeg ikke er tilstede. Dama må jo vær helt gal som driver på sånn? 
Selv om hun har barn med mannen betyr det jo ikke at hun har rett til åpen dør inn i DERES hjem! Det er ingenting der som er hennes, og hun tråkker seg inn når dere ikke er hjemme som om hun hadde eierskap til huset. 
 

Dette må du faktisk stoppe med en gang, du bestemmer over eget liv og eget hjem! 

Anonymkode: ae6a0...b19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde jeg IKKE godtatt!! Mannen din må si ordentlig ifra, så hun (kanskje??) skjønner det!! Og ungene kan også passe på å få med seg alt de skal, så ikke moren får en "grunn" til å komme inn hos dere. 

Anonymkode: 8e84b...72b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må jo si fra! Ikke mannen, ikke ungene, men du! Det er ditt hjem, dine regler, ditt undertøy på snora. 

Anonymkode: f364d...4ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhm... Hva er problemet? 
 

Hun er mor til barna, og tidligere kone til mannen. Hun er og forbli en del av livet deres. Det er jo supert at barna kan få se oppegående voksne, som samarbeider til tross for opphørt partnerskap. 
Hvis du nekter mamma inn i huset, så er du en komplett idiot. Og barna vil se deg som en komplett idiot. 

Anonymkode: cc52a...041

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uhm... Hva er problemet? 
 

Hun er mor til barna, og tidligere kone til mannen. Hun er og forbli en del av livet deres. Det er jo supert at barna kan få se oppegående voksne, som samarbeider til tross for opphørt partnerskap. 
Hvis du nekter mamma inn i huset, så er du en komplett idiot. Og barna vil se deg som en komplett idiot. 

Anonymkode: cc52a...041

Så når avtalen er å hente en pose med klær, som står i gangen, så er det helt på sin plass at hun traver gjennom hele huset og roter rundt i dems saker???

Anonymkode: 6c47a...a1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste rådet familievernkontoret gir par med barn som skal skille lag, er at de må samarbeide godt og være rause med hverandre. Et brudd er vondt nok for barna om ikke foreldrene knapt nok skal snakke sammen i tillegg. Konseptet «den onde stemor» har jo et innhold når fisefine nydamer føler seg truet av at far og mor fremdeles kan snakke sammen.

De flinkeste foreldrene er de som etter å ha skilt lag fremdeles behandler hverandre som venner, snakker sammen på en hyggelig måte og kanskje til og med inviterer hverandre inn på en kaffekopp (skrekk og gru!!!). Du har til og med de som spiser middag sammen innimellom og feirer jul sammen for å glede felles barn.

Men alt dette bli selvsagt vanskelig når barna har en stemor som blir fornærma når barnas mor ikke bare dytter barna ut av bilen og kjører av gårde så fort som mulig uten å hilse på barnefar. Hadde sikkert vært kjempehyggelig for barna om mora gjorde det på denne måten i stedet.

Merkelig hvordan kontakt mellom foreldre sjeldent er et problem for stefedre, mens så mange stemødre går av skaftet over et godt foreldresamarbeid.

Anonymkode: 121a2...023

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uhm... Hva er problemet? 
 

Hun er mor til barna, og tidligere kone til mannen. Hun er og forbli en del av livet deres. Det er jo supert at barna kan få se oppegående voksne, som samarbeider til tross for opphørt partnerskap. 
Hvis du nekter mamma inn i huset, så er du en komplett idiot. Og barna vil se deg som en komplett idiot. 

Anonymkode: cc52a...041

Hun er mor til barna hans ja - that's it. Derfor har hun ingenting med å invadere huset til eksen og samboeren hans, når de ikke er hjemme. Makan til frekkhet! Disse barna er også så store, at de kan lete selv eller ringe far som kanskje kan fortelle dem hvor sakene deres ligger. Det finnes overhodet ingen logisk forklaring på hvorfor eksen skal snoke på denne måten. Hun må jo rett og slett være litt kort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sommerkroppen 2029 skrev:

Hun er mor til barna hans ja - that's it. Derfor har hun ingenting med å invadere huset til eksen og samboeren hans, når de ikke er hjemme. Makan til frekkhet! Disse barna er også så store, at de kan lete selv eller ringe far som kanskje kan fortelle dem hvor sakene deres ligger. Det finnes overhodet ingen logisk forklaring på hvorfor eksen skal snoke på denne måten. Hun må jo rett og slett være litt kort!

Ikke rart familievernkontorene har det så travelt, med sånne stemødre. 
 

Les svaret over deg! Hun beskriver det veldig godt 

Anonymkode: cc52a...041

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det viktigste rådet familievernkontoret gir par med barn som skal skille lag, er at de må samarbeide godt og være rause med hverandre. Et brudd er vondt nok for barna om ikke foreldrene knapt nok skal snakke sammen i tillegg. Konseptet «den onde stemor» har jo et innhold når fisefine nydamer føler seg truet av at far og mor fremdeles kan snakke sammen.

De flinkeste foreldrene er de som etter å ha skilt lag fremdeles behandler hverandre som venner, snakker sammen på en hyggelig måte og kanskje til og med inviterer hverandre inn på en kaffekopp (skrekk og gru!!!). Du har til og med de som spiser middag sammen innimellom og feirer jul sammen for å glede felles barn.

Men alt dette bli selvsagt vanskelig når barna har en stemor som blir fornærma når barnas mor ikke bare dytter barna ut av bilen og kjører av gårde så fort som mulig uten å hilse på barnefar. Hadde sikkert vært kjempehyggelig for barna om mora gjorde det på denne måten i stedet.

Merkelig hvordan kontakt mellom foreldre sjeldent er et problem for stefedre, mens så mange stemødre går av skaftet over et godt foreldresamarbeid.

Anonymkode: 121a2...023

Hear hear🙌🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke rart familievernkontorene har det så travelt, med sånne stemødre. 
 

Les svaret over deg! Hun beskriver det veldig godt 

Anonymkode: cc52a...041

Har nettopp gjort det, og kan ikke se at dette er i samsvar med oppførselen i HI sitt tilfelle. Et godt samarbeid er viktig, at foreldrene er venner er også viktig. Det som ikke er greit, er når eksen kommer inn og drikker kaffe uten å hilse høflig og greit på alle i huset, ikke bare eksen. Jeg er sikker på at HI aldri hadde reagert om dama hadde vært normalt hyggelig og pratet til alle som satt der, ikke bare eksmannen sin. Det er overhodet ikke noe fruktbart forhold som gagner ungene. De er så store at sånt får de også med seg. 

Og at stemor er slem når hun reagerer på at ekskona går igjennom skuffer, skap og rom sammen med barna når de selv ikke er hjemme. Det er jo uhørt, hun går jo langt over grensen her! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Sommerkroppen 2029 skrev:

Har nettopp gjort det, og kan ikke se at dette er i samsvar med oppførselen i HI sitt tilfelle. Et godt samarbeid er viktig, at foreldrene er venner er også viktig. Det som ikke er greit, er når eksen kommer inn og drikker kaffe uten å hilse høflig og greit på alle i huset, ikke bare eksen. Jeg er sikker på at HI aldri hadde reagert om dama hadde vært normalt hyggelig og pratet til alle som satt der, ikke bare eksmannen sin. Det er overhodet ikke noe fruktbart forhold som gagner ungene. De er så store at sånt får de også med seg. 

Og at stemor er slem når hun reagerer på at ekskona går igjennom skuffer, skap og rom sammen med barna når de selv ikke er hjemme. Det er jo uhørt, hun går jo langt over grensen her! 

 

Her antar du jo bare. Hva ved hi får deg til å tro at hun er hyggelig mot mannens eks? Er det ikke like sannsynlig at hi har vært kjølig og uhøflig mot mannens eks, som omvendt? Hun har jo bare negative ting å si om henne.
Jeg ser for meg en mamma som ignorerer en sur og sjalu nydame og insisterer på å oppføre seg som folk mot eksen - til barnas beste.

Anonymkode: 121a2...023

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her antar du jo bare. Hva ved hi får deg til å tro at hun er hyggelig mot mannens eks? Er det ikke like sannsynlig at hi har vært kjølig og uhøflig mot mannens eks, som omvendt? Hun har jo bare negative ting å si om henne.
Jeg ser for meg en mamma som ignorerer en sur og sjalu nydame og insisterer på å oppføre seg som folk mot eksen - til barnas beste.

Anonymkode: 121a2...023

Da leser vi HI sitt innlegg på ulike måter. Jeg er ikke enig med deg. Dette sier eksen selv om hvorfor han ikke vil si ifra : "Min mann er redd barna vil syns det er trasig om han sier i fra da hun har lagd seg stakkarslig". Jeg ser for meg ei dame som ikke helt kommer seg videre. Klager og syter når hun sitter og drikker kaffe hos dem. Hi skriver hun prater over hodet på barna. Hun framstår som en dame som ikke er helt reflektert over hva hun sitter og snakker om når barna er der. Jeg kjenner også sånne damer. Hater nye samboeren av forskjellige grunner, men har ikke evnen til å se sine egne mangler eller hvordan de prater om andre eller den andre parten når barna er rundt. Manglende sosiale antenner kalles det. 

Nå vet jo verken du eller jeg hvordan de faktisk har det. Men slik JEG forstår HI sitt innlegg, så oppfatter jeg det slik. 

Endret av Sommerkroppen 2029
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her antar du jo bare. Hva ved hi får deg til å tro at hun er hyggelig mot mannens eks? Er det ikke like sannsynlig at hi har vært kjølig og uhøflig mot mannens eks, som omvendt? Hun har jo bare negative ting å si om henne.
Jeg ser for meg en mamma som ignorerer en sur og sjalu nydame og insisterer på å oppføre seg som folk mot eksen - til barnas beste.

Anonymkode: 121a2...023

Jeg hadde ærlig talt også strevd med å være blid og imøtekommende med en eks som omtrent behandlet meg som luft i 5 år. Og som hadde den frekkhet å snoke rundt i huset mitt når jeg ikke var der 😄 

Anonymkode: 70107...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde ærlig talt også strevd med å være blid og imøtekommende med en eks som omtrent behandlet meg som luft i 5 år. Og som hadde den frekkhet å snoke rundt i huset mitt når jeg ikke var der 😄 

Anonymkode: 70107...788

Det er forståelig, men det er også forståelig at eksen behandler deg som luft om du ikke har oppført deg noe bra mot henne 😊

Det er ikke slik at ekser har noe større ansvar for å oppføre seg bra mot nye damer enn hva nye damer har ovenfor mannens ekser. Ekser har først og fremst ansvar for å opprettholde en god relasjon med dem de har fått barn med, altså fedrene. De har ingen plikt til å krype for urimelige nydamer.

Anonymkode: 121a2...023

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså... Jeg er ikke skilt Selv og foreldrene mine er ikke skilt.. Så kanskje jeg ikke skjønner dynamikken i «lappeteppefamilier»... Men denne dama går over noen grenser her som jeg ikke skjønner at andre mener er rett.

Ingen skal bare trampe inn i mitt hjem å rote rundt på vaskerom , soverom eller lignende uten avtale. Samme hvilken relasjon det er snakk om.

Mine egne barn får ikke en gang rote i tingene mine .., Det handler om å ta hensyn til privatliv. Det samme gjelder jo da tilbake. 
Jeg banker på først før jeg går inn på soverommet til eldste, nettopp av respekt for privatlivet hennes.

Men det er liksom greit at eksen gjør det!??? Synes du har fått rare svar her inne.

Jeg ville tatt en prat med moren til barna. At du føler det er litt invaderende at hun går igjennom huset deres når ikke annet er avtalt. «Ungene» det er snakk om her er jo straks voksen og kan fint fikse sine egne ting. Har de glemt noe, så ja ja. Da får de selv komme å finne det...

Rart ikke mannen din allerede har sagt i fra.

Anonymkode: c02e7...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er forståelig, men det er også forståelig at eksen behandler deg som luft om du ikke har oppført deg noe bra mot henne 😊

Det er ikke slik at ekser har noe større ansvar for å oppføre seg bra mot nye damer enn hva nye damer har ovenfor mannens ekser. Ekser har først og fremst ansvar for å opprettholde en god relasjon med dem de har fått barn med, altså fedrene. De har ingen plikt til å krype for urimelige nydamer.

Anonymkode: 121a2...023

Men hvordan vet du at HI har vært ufin mot denne eksen? Det blir jo bare antagelser. Dama har jo ingen antenner. Du setter deg ikke til og drikker kaffe hos eksen din en time hver gang om du ikke føler deg velkommen. 

Anonymkode: 70107...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men hvordan vet du at HI har vært ufin mot denne eksen? Det blir jo bare antagelser. Dama har jo ingen antenner. Du setter deg ikke til og drikker kaffe hos eksen din en time hver gang om du ikke føler deg velkommen. 

Anonymkode: 70107...788

Hun er velkommen. 

Anonymkode: cc52a...041

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men hvordan vet du at HI har vært ufin mot denne eksen? Det blir jo bare antagelser. Dama har jo ingen antenner. Du setter deg ikke til og drikker kaffe hos eksen din en time hver gang om du ikke føler deg velkommen. 

Anonymkode: 70107...788

«Vi flyttet inn i nytt hus for 1 år siden og etter da ba jeg om at overleveringen opphørte.«

Denne kommentaren fra hi er nok til at jeg mistenker at hun ikke er den som i stor grad et positiv til mannens eks og gjerne bidrar til et godt samarbeid...

Eksen skal ikke engang få kommunisere med barnas far når hun kommer med barna, men bare kjøre videre. Hvem er hun til å bestemme at «overleveringen» skal opphøre?

Anonymkode: 121a2...023

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

«Vi flyttet inn i nytt hus for 1 år siden og etter da ba jeg om at overleveringen opphørte.«

Denne kommentaren fra hi er nok til at jeg mistenker at hun ikke er den som i stor grad et positiv til mannens eks og gjerne bidrar til et godt samarbeid...

Eksen skal ikke engang få kommunisere med barnas far når hun kommer med barna, men bare kjøre videre. Hvem er hun til å bestemme at «overleveringen» skal opphøre?

Anonymkode: 121a2...023

Etter tre år med sure miner ifra eksens kaffi-visitter ved tidligere overleveringer. Dette var jo ikke noe som kom over natten liksom. 

Anonymkode: 70107...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det viktigste rådet familievernkontoret gir par med barn som skal skille lag, er at de må samarbeide godt og være rause med hverandre. Et brudd er vondt nok for barna om ikke foreldrene knapt nok skal snakke sammen i tillegg. Konseptet «den onde stemor» har jo et innhold når fisefine nydamer føler seg truet av at far og mor fremdeles kan snakke sammen.

De flinkeste foreldrene er de som etter å ha skilt lag fremdeles behandler hverandre som venner, snakker sammen på en hyggelig måte og kanskje til og med inviterer hverandre inn på en kaffekopp (skrekk og gru!!!). Du har til og med de som spiser middag sammen innimellom og feirer jul sammen for å glede felles barn.

Men alt dette bli selvsagt vanskelig når barna har en stemor som blir fornærma når barnas mor ikke bare dytter barna ut av bilen og kjører av gårde så fort som mulig uten å hilse på barnefar. Hadde sikkert vært kjempehyggelig for barna om mora gjorde det på denne måten i stedet.

Merkelig hvordan kontakt mellom foreldre sjeldent er et problem for stefedre, mens så mange stemødre går av skaftet over et godt foreldresamarbeid.

Anonymkode: 121a2...023

"Par som skal skille lag... fisefine nydamer føler seg truet...

De flinkeste foreldrene...behandler hverandre som venner...

Stemor blir fornærma..."

 

Jeg har svært vanskelig for å forstå at du virkelig leste det Hi har skrevet.

Når det er SYV år siden mor og far skilte lag, det er FEM år siden Hi og far ble sammen og FIRE år siden de ble samboere, da er ikke Hi "nydame" lenger. Hi er fars familie og har vært det i flere år, de har et stabilt forhold.

Du skriver at de flinkeste foreldrene er de som behandler hverandre som venner. Overser du dine venners ektefeller om du er på besøk? Gjennomsøker du dine venners hjem regelmessig når de selv ikke er hjemme? Jeg og mine venner ser på slik oppførsel som udannet og uhøflig, ja, rett ut så frekk oppførsel at de som holdt på slik nok ikke ville blitt invitert særlig ofte.

Stemor fornærmet... Ja, men det har hun da i aller høyeste grad grunn til å bli også! Fordi barnas mor kommer inn i His (og mannens og barnas) hjem og hilser knapt på HI, forholder seg ikke til egne barn, kun fokuserer på å snakke med sin eksmann og sitt eget privatliv. Hi har all grunn til å bli fornærmet, nei, ikke bare fornærmet, men fly hakkende forbanna på denne kvinnen som regelmessig gjennomsøker HI og mannens hus, gå gjennom HIs ting, i et hus hun strengt tatt ikke har noe å gjøre i.

Etter å ha holdt ut med dette i tre år (Hi må jo ha en helgens tålmodighet og en engels godvilje som har holdt ut så lenge med å bli behandlet som en dritt i eget hjem av mannens eks), så ba Hi om at dette måtte det bli en slutt på. Hun ønsket at hennes families privatliv og hjem forble privat, ikke noe hun som han ble skilt fra for SYV år siden skal ha fri tilgang til.

En person som HI, som har holdt ut i så mange år med en så urimelig og udannet og frekk oppførsel, hun er nok ikke en person som ville satt en stopp for at barnas mor kom inn for en kopp kaffe og en prat innimellom. Men nesten hver gang? Når barnas mor knapt gidder hilse på HI? Når barnas mor overser egne unger? Når hun kun fokuserer på sin eks? Når hun bruker mulighetene når HI og mannen ikke er hjemme til å snoke i alle rom og His og mannens saker?

Hi og mannen har vært mer enn raus, de har strukket seg lenger enn langt. Men denne moren er invaderende og rett ut forferdelig frekk. Hun har ikke noe i det huset å gjøre når Hi eller mannen ikke er der. Og skal hun komme innom for en prat, så må hun likevel følge normale sosiale koder - dvs. være høflig mot alle, vise andre respekt. Denne moren gjør ikke noe av dette. Hun har hatt år med godvilje, og den har hun utnyttet grovt. Nå er barna så store at det er på tide å sette grenser og ikke la seg trampe på.

Vennskap, raushet, samarbeid - alt vel og bra. Men det fordrer faktisk at alle parter bidrar til det på en ordentlig måte. Her har Hi og mannen strukket seg mye lenger enn normalt. Og jeg er sikker på at ingen familievernkontor ville ha sagt at "nydama" og mannen må godta å få sitt private hjem invadert og gjennomsøkt av mannens eks fra syv år tilbake. Tvert om ville en oppegående saksbehandler/terapeut på fvk ha oppmuntret til å sette sunne grenser til denne moren. Grenser som vil ivareta Hi og mannens og ungenes privatliv i eget liv, og likevel opprettholde et godt nok samarbeid med barnas mor.

Anonymkode: 85df6...1ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke rart familievernkontorene har det så travelt, med sånne stemødre. 
 

Les svaret over deg! Hun beskriver det veldig godt 

Anonymkode: cc52a...041

Vi har fin tone i det daglige. Vi spiser middager sammen ved bursdager eller andre spesielle anledninger. Jeg henter barna der og er med på idrettsarrangement og prater alltid med henne. Selv om hun ikke hilser på meg når keg møter henne alene. Jeg prøver ikke lage ugreier og de har et godt samarbeid. Dette handler ikke om det! Jeg føler at når hun tillater seg å gå inn i huset uten å spørre, å så gå inn på vaskerom, bad, gjesterom, boder etc er litt mye i privatlivet mitt og mine barns. F.eks når hun var i min datter sine skuffer for å finne en topp... det syns ikke min jente var særlig kult. Hun ønsker fortsatt min mann tilbake, og har sagt dette til felles venner for kort tid siden og er den i denne gjengen som ikke vil ha dialog med meg. Jeg har også en eks med ny partner men kunne ikke drømt om å låse meg inn i deres hjem for å finne barnas ting. Det hadde jeg følt var langt over vanlig folkeskikk. Spesielt siden de er så store. I verste fall om jeg måtte hente noe så hadde jeg ringt på forhånd og sport om lov. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...