Gå til innhold

Jeg kan aldri nyte ett eneste måltid UTE på resturant - røykere!🚬


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

36 minutter siden, gale damen skrev:

Jeg forstår ikke helt dette voldsomme hatet mot de stakkars røykerne. Det er helt legitimt å mobbe røykere ser det ut som, men jeg klarer ikke helt å forstå at det er greit.

Noen over sier at det er ni prosent av befolkningen som røyker til daglig. Jeg skjønner ikke at ni prosent kan utgjøre et så stort problem for så mange i denne tråden.

La de stakkars røykerne som fremdeles tør å tenne seg en røyk i friluft få lov til det, så kan man prise seg lykkelig i sitt stille sinn over at man ikke selv er en av dem. De er en utdøende gruppe. Så vidt jeg har forstått er det skikkelig taperaktig blant de unge å røyke, og de fleste av dem begynner jo ikke med det, så problemet med røykere i friluft vil langsomt forsvinne av seg selv. Antagelig i takt med økningen av fullstendig uoppdragne barn som freser rundt beina dine i samme uterestaurant, mens de hyler og bærer seg og sparker folk på skinnleggene.

:klappe:

Anonymkode: 43a93...262

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da har du sikkert flere allergier vil jeg tro. Er du like sint på andre  som gjør ting som kan utløse astmanfall hos deg, enn røykere?

Anonymkode: 43a93...262

Jeg går ikke rundt og er sint på røykere. Tror faktisk flertallet av de, klarer å ta hensyn. Men de tilfellene jeg nevnte, så synes jeg de er idioter som overhodet ikke tar hensyn. 

Anonymkode: 6931c...739

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røyker, men tar mange hensyn. Går bort fra stranda, går bort fra folkemengder, røyker ikke i gågata, kaster sneiper i bosset osv. Er flau over å være røyker og unngår folk så langt jeg kan. Hater dessuten alle pengene som blir til aske. Hender derimot jeg røyker på uteservering om vi sitter lenge, fordi jeg kan. Den dagen ikke det er lov lenger er det helt ok. Jeg leter stadig etter motivasjon til å kutte, men livet har til nå bydd på såpass mange utfordringer at det enda, desverre, er sisteprioritet. Kanskje det hadde vært enklere med enda flere forbudte steder.

Men hvorfor er det ok å mobbe røykere? Ja, det finnes idioter blant oss som i alle andre grupper. De aller fleste er likevel hyggelige folk med sosiale antenner, akkurat slik det er i alle andre grupper og samfunnslag. Foreslår å be restauranter med uteservering om og dele opp uteplassen med én del røykfri og én del for røykere der det er mulig. Det hadde vært fint og kunne være ute uten og skjemmes og uten og tenke på hvem som blir plaget.

Jeg har også egenskaper ved andre jeg skjemmes av, eller reagerer på og skulle ønske jeg slapp fordi jeg blir syk, men føler det er en liten pris å betale ved og omgås andre, som jo tross alt er viktigere for meg. På det jevne har folk mye takhøyde for andres vaner og uvaner, men enkelte har litt å gå på der. 

Anonymkode: 43444...6b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tallene jeg kom med kommer fra SSB. Hvor har du dine tall fra?

Anonymkode: 91dcd...ea8

Rett ut av luften slik som deg. Dine tall er basert på at 9% røyker og 9% festrøyker og at det derfor er 82% som plages av røyk. I blant annet denne tråden ser man at ikke alle blant de 82%plages. Altså stemmer ikke dine tall, i likhet med mine, på noe annet enn hvor mange som røyker. 

Anonymkode: 578a2...4d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tåler ikke røyk, og får kraftig astma anfall. Kommer jeg meg ikke vekk, så kunne jeg ha dødd jo. Og noen røykere er store idioter. Jeg har hatt røyker som har forfulgt meg, da han forsto at jeg prøvde å komme meg unna. Eller alle de som må stå inni busskuret å røyke, når det er pøsende regn.

Livet mitt er faktisk ganske hemmet av allergi. 

Anonymkode: 6931c...739

Jeg kan få anfall av parfyme. Kan jeg nekte folk å bruke det i nærheten av meg? Det snører seg i halsen på meg og jeg må dra fra stedet kun fordi en eller annen ønsker å lukte «godt»

Anonymkode: 578a2...4d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

De kan gjøre det samme som de gjør når de går ut og spiser eller drikker på vinteren.

Regner med at de har greid å løse "problemet" med mat, drikke, vesker o.l. når de går på do også, så ergo er dette ikke et argument heller.

Mennesker er mennesker, men man har ingen automatisk rett til å utsette andre for helseskadelig røyk bare fordi man selv har en uvane. Og i hvert fall ikke når de fint kan ta hensyn til andre med små grep.

De siste fire spørsmålene dine sier mer om deg som menneske enn de er relevante for saken.

Anonymkode: 91dcd...ea8

Problemet er vel at det finnes folk som ikke liker røykere over alt. Hvis de går rundt hjørnet, så er det noen rundt hjørnet som ikke liker det og noen rundt neste hjørne og sånn kan man jo ende opp med å reise fra Aker brygge til Asker for å ta en røyk fordi man skal ta hensyn til alle som misliker noe. (Selvsagt satt på spissen). 
Man får ikke varige men av å puste inn sigarettrøyk passivt to timer i mnd heller. Det skal litt mer til. Folk er hysteriske og tror levetiden deres kortes ned med 3 år per gang de lukter at noen røyker

Anonymkode: 578a2...4d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har for vane å daske personer som røyker i ansiktet. Det er veldig vanskelig for meg å kvitte meg med den vanen, så det må de bare godta...

Anonymkode: ecec4...003

Det var en elendig sammenligning. Å røyke ute er lov, å daske folk i ansiktet er fysisk vold og ulovlig. 

Anonymkode: 816ad...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/21/2020 at 12:05 AM, Anonym bruker said:

Sola skinner her på Østlandet. En ting som irriterer meg med sol, finvær og resturantbesøk er at det ikke går an å sitte ute. Der sitter nemlig alle røykerne å nyter solen også. Det fyres opp røyk etter røyk på det ene bordet etter det andre, aldri frisk luft å få. Det ender jo med at jeg setter meg inne.

 

Det frister lite å sitte i en røyksky som gravid, med barn og sensitiv på røyklukt. 
 

Er det bare jeg som irriterer meg over dette?

Anonymkode: 94721...65d

lufta er for alle... jeg bryr meg ikke om det og de fleste røykere tar stor hensyn til barn her jeg bor i alle fall

Anonymkode: fad0e...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...