Gå til innhold

Jeg kan aldri nyte ett eneste måltid UTE på resturant - røykere!🚬


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sola skinner her på Østlandet. En ting som irriterer meg med sol, finvær og resturantbesøk er at det ikke går an å sitte ute. Der sitter nemlig alle røykerne å nyter solen også. Det fyres opp røyk etter røyk på det ene bordet etter det andre, aldri frisk luft å få. Det ender jo med at jeg setter meg inne.

 

Det frister lite å sitte i en røyksky som gravid, med barn og sensitiv på røyklukt. 
 

Er det bare jeg som irriterer meg over dette?

Anonymkode: 94721...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neida, du er ikke alene.

Når det ikke er koronasituasjon så settes jo bordene også kjempetett, så man sitter jo nesten oppå de som røyker. Det er en uting å få masse røyk på seg når man er ute for å spise.

Ofte setter de opp markiser for å solskjerme og levegger mot vind også, og da blir det jo ganske tett med røyk når det er mange som røyker.

Tror uansett at det bare er et tidsspørsmål før også røyking på uteserveringssteder blir ulovlig.

Anonymkode: 91dcd...ea8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er lov til å røyke der, så har de like rett til å kose seg der som det du har, så jeg synes det er litt tåpelig å irrtere seg over det og man må heller sitte inne eller gå et annet sted.

Anonymkode: 43a93...262

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars... 

Litt røyking utendørs har aldri drept noen, altså. Sånn bortsett fra røykerne, eventuelt. 

Anonymkode: 32fcf...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det irriterer meg faktisk ikke. Røykere må da også få lov å spise ute og også kose seg med en røyk eller to. 

Sterkt parfymerte mennesker og de som bruker høyttaler når de snakker i tlf irriterer meg mer. 

Anonymkode: 155b3...7ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper inderlig at de snart forbyr røyking på uterestauranter her i landet. 

Anonymkode: 0dfa9...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner problemstillingen, men det er jo snart ikke lov å røyke noe sted lenger, og vi snakker tross alt lovlig vare her. Enten så må de forby og kriminalisere røyk og sigaretter, eller så må de stakkars sjelene som fortsatt røyker få lov å kose seg med sigaretten på uteserveringa.

Anonymkode: 3dbef...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner problemstillingen, men det er jo snart ikke lov å røyke noe sted lenger, og vi snakker tross alt lovlig vare her. Enten så må de forby og kriminalisere røyk og sigaretter, eller så må de stakkars sjelene som fortsatt røyker få lov å kose seg med sigaretten på uteserveringa.

Anonymkode: 3dbef...b84

De kan fint gå utenfor å røyke og så komme og sette seg igjen. Det er helseskadelig for mange og det utelukker mange fra å bruke tilbud om uteservering. De som røyker utelukkes ikke fra servering selv om de ev. nektes å røyke på uterestaurant.

Det er pr. i dag 9 % av befolkningen som røyker daglig og like mange som røyker en gang iblant. Ingen vits at over 80 % skal plages fordi disse skal ses på som stakkarslige om de ikke får røyke der de får servering. Samme diskusjon gikk da det ble ulovlig med røyking innendørs. Restauranter og utesteder kom til å gå konkurs, tape omsetning osv. osv. Det skjedde ikke, og restauranter og utesteder har ikke færre besøkende det meste av året når uteservering ikke er åpent i Norge pga. vær. Så å holde på retten til å røyke der det er uteservering er utdatert. Røykerne kan fint gå utenfor og ta seg en røyk og så komme og sette seg igjen. Ikke har de vondt av det heller.

Før røykeforbudet kom i 2004 røyket 26 % av befolkningen daglig og 11 % av og til. Å kutte muligheten til å røyke på uteserveringssteder vil ikke skade noen, heller tvert imot...

Anonymkode: 91dcd...ea8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner problemstillingen, men det er jo snart ikke lov å røyke noe sted lenger, og vi snakker tross alt lovlig vare her. Enten så må de forby og kriminalisere røyk og sigaretter, eller så må de stakkars sjelene som fortsatt røyker få lov å kose seg med sigaretten på uteserveringa.

Anonymkode: 3dbef...b84

Hvorfor må de røyke mens de spiser og drikker når dette er til sjenanse for alle rundt dem? Det er mye som er lovlig som man ikke trenger å gjøre på restaurant som skal være for alle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Pobie skrev:

Hvorfor må de røyke mens de spiser og drikker når dette er til sjenanse for alle rundt dem? Det er mye som er lovlig som man ikke trenger å gjøre på restaurant som skal være for alle. 

Fordi det er lovlig, og de har like mye rett til å kose seg der som alle andre. Skal vi nekte de som er dynket i parfyme å bruke det, hva med skrikende unger, folk som snakker høyt i telefonen osv. Det er ganse mange ting som kan irritere og plage en hvis en går inn for det.

Anonymkode: 43a93...262

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fordi det er lovlig, og de har like mye rett til å kose seg der som alle andre. Skal vi nekte de som er dynket i parfyme å bruke det, hva med skrikende unger, folk som snakker høyt i telefonen osv. Det er ganse mange ting som kan irritere og plage en hvis en går inn for det.

Anonymkode: 43a93...262

Og de kan ikke kose seg uten å røyke en plass der det er til sjenanse for andre? Hvorfor kan de ikke gå rundt hjørnet å røyke og så komme tilbake igjen, slik at vi andre også kan kose oss? Jeg snakker ikke høyt i telefonen når jeg sitter i offentligheten omgitt av andre mennesker, og jeg prøver å kontrollere barna så godt jeg kan slik at de ikke er til sjenanse for andre. Men røykere skal det altså være fritt frem for at de ødelegger for alle andre fordi de absolutt må sitte og røyke midt iblant andre mennesker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fordi det er lovlig, og de har like mye rett til å kose seg der som alle andre. Skal vi nekte de som er dynket i parfyme å bruke det, hva med skrikende unger, folk som snakker høyt i telefonen osv. Det er ganse mange ting som kan irritere og plage en hvis en går inn for det.

Anonymkode: 43a93...262

Det er også lovlig å ha beina på bordet og klippe tåmegler ved restaurantbordet. Grunnen til å la det være er ikke Norges lover, det er folkeskikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sug lut skrev:

Det er også lovlig å ha beina på bordet og klippe tåmegler ved restaurantbordet. Grunnen til å la det være er ikke Norges lover, det er folkeskikk.

Det er også lov å fise og rape også. De fleste lar være å gjøre det også. 

Anonymkode: cf6e1...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

De kan fint gå utenfor å røyke og så komme og sette seg igjen. Det er helseskadelig for mange og det utelukker mange fra å bruke tilbud om uteservering. De som røyker utelukkes ikke fra servering selv om de ev. nektes å røyke på uterestaurant.

Det er pr. i dag 9 % av befolkningen som røyker daglig og like mange som røyker en gang iblant. Ingen vits at over 80 % skal plages fordi disse skal ses på som stakkarslige om de ikke får røyke der de får servering. Samme diskusjon gikk da det ble ulovlig med røyking innendørs. Restauranter og utesteder kom til å gå konkurs, tape omsetning osv. osv. Det skjedde ikke, og restauranter og utesteder har ikke færre besøkende det meste av året når uteservering ikke er åpent i Norge pga. vær. Så å holde på retten til å røyke der det er uteservering er utdatert. Røykerne kan fint gå utenfor og ta seg en røyk og så komme og sette seg igjen. Ikke har de vondt av det heller.

Før røykeforbudet kom i 2004 røyket 26 % av befolkningen daglig og 11 % av og til. Å kutte muligheten til å røyke på uteserveringssteder vil ikke skade noen, heller tvert imot...

Anonymkode: 91dcd...ea8

Det er ikke 80% som plage. Ta med alle de som ikke har råd til å spise ute. Kanskje 20% av befolkningen? De som ikke plages, kanskje 40% av befolkningen. Så er det da 20% som røyker og 20% som plages av at de røyker? 
Det er trist at folk skal bli sett på som samfunnstapere kun fordi de har en uvane som er vanskelig å bli kvitt.

Anonymkode: 578a2...4d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sug lut skrev:

Det er også lovlig å ha beina på bordet og klippe tåmegler ved restaurantbordet. Grunnen til å la det være er ikke Norges lover, det er folkeskikk.

Å være hyggelig er også folkeskikk

Anonymkode: 578a2...4d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig håper jeg dette blir forbudt. Jeg mener man heller kan legge til rette at de kan få røyke på anviste plasser, men at alle skal kunne få muligheten til å kunne sitte ute. Jeg syntes det er en uting at man blir påtvunget å sitte i røykskyer fordi man vil nyte mat/drikke ute. Klarer man ikke å sitte ute ett par timer uten å røyke? Jeg har inntrykk av at folk røyker mer på uteservering fordi de kan. Jeg har sittet ute ett par timer hvor folk har tatt seg både 4-5 røyk på ett par timer. Håper ikke de røyker like mye hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det plager meg overhode ikke. Røyker ikke selv, men tåler fint at folk røyker i nærheten av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt plager det meg ikke. Hvis noen holder røyken slik at den kommer rett på meg, sier jeg vennlig fra. Da flytter de litt på seg eller stumper røyken. 

Anonymkode: 3f9e8...cca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å være hyggelig er også folkeskikk

Anonymkode: 578a2...4d0

Å være hyggelig er en avveiningssak. Å klippe tånegler ved bordet er ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, sug lut skrev:

Det er også lovlig å ha beina på bordet og klippe tåmegler ved restaurantbordet. Grunnen til å la det være er ikke Norges lover, det er folkeskikk.

Nå fikk jeg en akutt trang til å klore ut øynene mine. Nydelig bilde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette egentlig er problem, jeg var på Olivia i Hegdehaugsveien i går og tror jeg så en røyker på hele den store uteserveringen

Anonymkode: 22048...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Leverpostei skrev:

Nå fikk jeg en akutt trang til å klore ut øynene mine. Nydelig bilde. 

Beklager for øynene 😂 men det viser jo at det virker, så dette kan man jo vurdere å gjøre ved siden av plagsomme røykere, faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Er dette egentlig er problem, jeg var på Olivia i Hegdehaugsveien i går og tror jeg så en røyker på hele den store uteserveringen

Anonymkode: 22048...ed1

Jeg skjønner heller ikke det, egentlig. Det er jo ingen som røyker lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg håper inderlig at de snart forbyr røyking på uterestauranter her i landet. 

Anonymkode: 0dfa9...e3f

Enig! Må jo komme snart

Anonymkode: e9156...f13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje de stakkars 10% som fortsatt røyker kan få lov til det, også ute blant andre. Lovlig vare som det blir poengtert her, og så få som bedriver det at det kan da umulig være et problem. Jeg syns mangelen på folkeskikk er verre og mer plagsom når det gjelder dundrende musikk fra verandaer, unger fri for oppdragelse, meg først mentalitet i alle deler av samfunnet, og generelt uhøflige folk som har glemt ja takk og nei takk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...