Gå til innhold

Jækla bønder!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

På en av årets varmeste kvelder syns idioten av en bonde at det passer seg å spre dritt på de to små åkerlappene sine! 

En sjelden gang kan man sitte på egen terrasse en fin fredagskveld og ta seg et lite glass vin, og så blir man jagd inn av den intense drittlukten. 

Jeg skjønner at jorden trenger gjødsling, men å spre dritt som blir liggende og koke i 34 grader kan vel neppe være gjort for annet enn å plage naboene. 

 

Anonymkode: f14bc...0e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

På en av årets varmeste kvelder syns idioten av en bonde at det passer seg å spre dritt på de to små åkerlappene sine! 

En sjelden gang kan man sitte på egen terrasse en fin fredagskveld og ta seg et lite glass vin, og så blir man jagd inn av den intense drittlukten. 

Jeg skjønner at jorden trenger gjødsling, men å spre dritt som blir liggende og koke i 34 grader kan vel neppe være gjort for annet enn å plage naboene. 

 

Anonymkode: f14bc...0e8

Er du en så plahsom nabo da, siden du mistenker det?

Anonymkode: 358e1...021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia bonden 👏

De er en viktig brikke i norsk samfunn og må få gjøre jobben sin når det de og ikke ditt behov for å drikke alkohol.. 

Anonymkode: d4077...cef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Heia bonden 👏

De er en viktig brikke i norsk samfunn og må få gjøre jobben sin når det de og ikke ditt behov for å drikke alkohol.. 

Anonymkode: d4077...cef

Hvilket behov dekker de ved å spre dritt en fredagskveld?

Og hvis det du fikk ut av mitt innlegg var at det er vinglasset som er problemet så må du nesten bare tro det. Men til din opplysning kan man også drikke vin innendørs. Det er ikke det som skaper frustrasjon. 

Hi

Anonymkode: f14bc...0e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en sjarmerende duft, synes jeg.

Litt som sigarettrøyk.

Anonymkode: c8bce...6f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er du en så plahsom nabo da, siden du mistenker det?

Anonymkode: 358e1...021

Vil ikke tro det, jeg har aldri snakket med han. Men vi er jo flere naboer her 🤪

hi

Anonymkode: f14bc...0e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det heter faktisk agronom, ikke bonde.

Anonymkode: 3d819...3a0

Nei. Da må man ha en utdannelse. Det har ikke denne bonden. 

Hvorfor kommer du med ting som ikke stemmer? 

Anonymkode: f14bc...0e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvilket behov dekker de ved å spre dritt en fredagskveld?

Og hvis det du fikk ut av mitt innlegg var at det er vinglasset som er problemet så må du nesten bare tro det. Men til din opplysning kan man også drikke vin innendørs. Det er ikke det som skaper frustrasjon. 

Hi

Anonymkode: f14bc...0e8

Fordi det skal regne resten av helga. Og de er avhengig av regn etter å ha sprayet drit?HI

Anonymkode: 7cc1e...59c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Fordi det skal regne resten av helga. Og de er avhengig av regn etter å ha sprayet drit?HI

Anonymkode: 7cc1e...59c

Nei. Det melder opphold til mandag. Tror du været er likt over hele landet? Det at dritten blir liggende og brenne i solen er et av mitt argument for at det er idiotisk å spre i kveld. 

Og hvorfor signerer du med hi?

hi

Anonymkode: f14bc...0e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan jo lure på hvem det er verst for..

Deg som sitter på ræva og klager

Eller

Bonden som sitter i en traktor og nok har jobbet hele dagen

Anonymkode: 9735b...407

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Da må man ha en utdannelse. Det har ikke denne bonden. 

Hvorfor kommer du med ting som ikke stemmer? 

Anonymkode: f14bc...0e8

Du vet hva han gikk på vgs? 

Anonymkode: 9735b...407

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du vet hva han gikk på vgs? 

Anonymkode: 9735b...407

Ja. 

Anonymkode: f14bc...0e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi kan jo lure på hvem det er verst for..

Deg som sitter på ræva og klager

Eller

Bonden som sitter i en traktor og nok har jobbet hele dagen

Anonymkode: 9735b...407

Meg. Absolutt verst for meg. 

Hi

Anonymkode: f14bc...0e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Meg. Absolutt verst for meg. 

Hi

Anonymkode: f14bc...0e8

Det er enda verre for oss, for vi må høre på den der sytingen og klagingen din.

Anonymkode: c7129...8d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er enda verre for oss, for vi må høre på den der sytingen og klagingen din.

Anonymkode: c7129...8d9

Det må du da ikke?

1. Jeg skriver. Du hører ingenting. 

2. Det er ingen problem for deg å la være å lese i tråden. 

Har du litt tungt for det?

hi

Anonymkode: f14bc...0e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvilket behov dekker de ved å spre dritt en fredagskveld?

Og hvis det du fikk ut av mitt innlegg var at det er vinglasset som er problemet så må du nesten bare tro det. Men til din opplysning kan man også drikke vin innendørs. Det er ikke det som skaper frustrasjon. 

Hi

Anonymkode: f14bc...0e8

Nå vet jeg ikke hvilken del av landet du bor i, men møkken trekker bedre ned i jorden når det er varmt siden den er mer flytende da.
Regn etterpå gjør det enda bedre, de fleste steder av landet er den den varmeste dagen i dag, kjøligere i morgen og regn natt til søndag.
Syns det høres logisk ut at han gjorde det i kveld, jeg

Anonymkode: 2ac47...1e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå vet jeg ikke hvilken del av landet du bor i, men møkken trekker bedre ned i jorden når det er varmt siden den er mer flytende da.
Regn etterpå gjør det enda bedre, de fleste steder av landet er den den varmeste dagen i dag, kjøligere i morgen og regn natt til søndag.
Syns det høres logisk ut at han gjorde det i kveld, jeg

Anonymkode: 2ac47...1e8

Her er det ikke meldt regn på flere dager. Jeg syns faktisk at man kan ta litt hensyn og vente til regnet nærmer seg når det er helg og fri for de fleste. 

Det var mange i nabolaget som koste seg med grilling og godt lag på terrassen, nå er alle gått inn selv om det fremdeles er 24 grader ute. Det syns jeg faktisk er unødvendig av en heltidsbonde. 

Hi

Anonymkode: f14bc...0e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre det er meldt regn snart, burde bonden ha ventet med dette. Bor selv på landet og det virker nesten som om bøndene sprer møkk i tur og orden slik at det lukter dritt konstant i månedsvis. Husker det lukta helt jævlig på konfirmasjonsdagen min også. Og så har vi den bonden som har som tradisjon å spre møkk hver eneste sankthansaften. #livetpålandet

Anonymkode: ec18b...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er enda verre for oss, for vi må høre på den der sytingen og klagingen din.

Anonymkode: c7129...8d9

Du var vel en solstråle 🙄

Anonymkode: 358e1...021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at du frivillig bosatte deg så nært en bondegård, Hi. Da var vel dette noe du burde tatt med i betraktningen.

Forstår at det er frustrerende, men sånn er det nå engang.

Ellers er det jo også en mulighet til å snakke med bonden og se om det er mulig å ta hensyn både til alt bonden må ta hensyn til og til nabolaget.

Anonymkode: baeda...772

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her er det ikke meldt regn på flere dager. Jeg syns faktisk at man kan ta litt hensyn og vente til regnet nærmer seg når det er helg og fri for de fleste. 

Det var mange i nabolaget som koste seg med grilling og godt lag på terrassen, nå er alle gått inn selv om det fremdeles er 24 grader ute. Det syns jeg faktisk er unødvendig av en heltidsbonde. 

Hi

Anonymkode: f14bc...0e8

Ok, det er meldt regn på mandag (som du sa lenger oppe).
Vel kanskje han ønsket at dere skulle slippe lukten i helgen.

Uansett, du har valgt å bosette deg i nærheten av en gård, er ikke akkurat som om han kan flytte jordene

Anonymkode: 2ac47...1e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Med mindre det er meldt regn snart, burde bonden ha ventet med dette. Bor selv på landet og det virker nesten som om bøndene sprer møkk i tur og orden slik at det lukter dritt konstant i månedsvis. Husker det lukta helt jævlig på konfirmasjonsdagen min også. Og så har vi den bonden som har som tradisjon å spre møkk hver eneste sankthansaften. #livetpålandet

Anonymkode: ec18b...229

Ikke sant!? Noen ganger føler jeg at det er litt markeringsbehov ute og går. Man kan faktisk planlegge litt slik at man ikke plager naboer.

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Regner med at du frivillig bosatte deg så nært en bondegård, Hi. Da var vel dette noe du burde tatt med i betraktningen.

Forstår at det er frustrerende, men sånn er det nå engang.

Ellers er det jo også en mulighet til å snakke med bonden og se om det er mulig å ta hensyn både til alt bonden må ta hensyn til og til nabolaget.

Anonymkode: baeda...772

 

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok, det er meldt regn på mandag (som du sa lenger oppe).
Vel kanskje han ønsket at dere skulle slippe lukten i helgen.

Uansett, du har valgt å bosette deg i nærheten av en gård, er ikke akkurat som om han kan flytte jordene

Anonymkode: 2ac47...1e8

Når man sprer fredag kveld lukter det hele helgen, kan jeg love deg. Han kunne spredd søndag ettermiddag uten å plage noen. 

Det skal godt gjøres å bosette seg såpass langt unna dyrket innmark at man slipper unna møkkalukta her jeg bor. Jeg har generelt ikke mot bønder og deres misjon, altså, men jeg syns de kan ta litt hensyn på helligdager og sjeldent fine sommerdager. 

Hi

Anonymkode: f14bc...0e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke sant!? Noen ganger føler jeg at det er litt markeringsbehov ute og går. Man kan faktisk planlegge litt slik at man ikke plager naboer.

 

Når man sprer fredag kveld lukter det hele helgen, kan jeg love deg. Han kunne spredd søndag ettermiddag uten å plage noen. 

Det skal godt gjøres å bosette seg såpass langt unna dyrket innmark at man slipper unna møkkalukta her jeg bor. Jeg har generelt ikke mot bønder og deres misjon, altså, men jeg syns de kan ta litt hensyn på helligdager og sjeldent fine sommerdager. 

Hi

Anonymkode: f14bc...0e8

Du synes... men har du gjort noe for å få en dialog med denne bonden?

Anonymkode: baeda...772

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når man sprer fredag kveld lukter det hele helgen, kan jeg love deg. Han kunne spredd søndag ettermiddag uten å plage noen. 

 

Anonymkode: f14bc...0e8

Jeg bor også i nærheten av en gård, nei, det gjør det IKKE

Anonymkode: 2ac47...1e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...