Anonym bruker Skrevet 11. juni 2020 #1 Skrevet 11. juni 2020 Min datter og hennes venninner står i byen for å vente på læreren, og det kommer bort en mørkhudet mann og skal låne en telefon av de. Jentene sier nei, for de skal ikke låne vekk telefonen til fremmede, uansett hudfarge! Dette har vi foreldre sagt da en av dem fikk frastjålet telefonen i en sånn anledning. Så sier denne personen endel stygge ord, banner, kaller dem rasister og til sist Black life matters...... Må si at jeg synes det er tragisk når folk bruker dette begrepet og ordet rasisme i hytt og pine, er rett og slett ikke rart at det har blitt slik i denne verden. Og nå snakker jeg ikke om dette med at det er forskjellsbehandling i butikker, busser, steder i byer og slik , det må det bli slutt på for alle er like mye verdt ! Anonymkode: 73e9e...a45
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2020 #2 Skrevet 11. juni 2020 https://www.nrk.no/ytring/pakistaner-pa-ta-hev-1.13720685 Jeg synes denne er bra. Du gjør nemlig noe av det samme som personen som ville låne telefon. Han påropte seg rasistisk behandlet. Men du ville vel neppe skrevet et innlegg som en lyshudet idiot som gjorde det samme. Så slik artikkelen jeg liker til skriver om, Så må folk med annen hudfarge være MER høflige enn andre for at deres etnisitet ikke skal nevnes. Anonymkode: 1680d...da9
ostepop123 Skrevet 11. juni 2020 #3 Skrevet 11. juni 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: https://www.nrk.no/ytring/pakistaner-pa-ta-hev-1.13720685 Jeg synes denne er bra. Du gjør nemlig noe av det samme som personen som ville låne telefon. Han påropte seg rasistisk behandlet. Men du ville vel neppe skrevet et innlegg som en lyshudet idiot som gjorde det samme. Så slik artikkelen jeg liker til skriver om, Så må folk med annen hudfarge være MER høflige enn andre for at deres etnisitet ikke skal nevnes. Anonymkode: 1680d...da9 Spot on. Takk!
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2020 #4 Skrevet 11. juni 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: https://www.nrk.no/ytring/pakistaner-pa-ta-hev-1.13720685 Jeg synes denne er bra. Du gjør nemlig noe av det samme som personen som ville låne telefon. Han påropte seg rasistisk behandlet. Men du ville vel neppe skrevet et innlegg som en lyshudet idiot som gjorde det samme. Så slik artikkelen jeg liker til skriver om, Så må folk med annen hudfarge være MER høflige enn andre for at deres etnisitet ikke skal nevnes. Anonymkode: 1680d...da9 Nå var det ein mørkhuda person som gjorde dette og ikkje ein kvit. Kva er problemet ditt. Anonymkode: eff14...123
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2020 #5 Skrevet 11. juni 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: https://www.nrk.no/ytring/pakistaner-pa-ta-hev-1.13720685 Jeg synes denne er bra. Du gjør nemlig noe av det samme som personen som ville låne telefon. Han påropte seg rasistisk behandlet. Men du ville vel neppe skrevet et innlegg som en lyshudet idiot som gjorde det samme. Så slik artikkelen jeg liker til skriver om, Så må folk med annen hudfarge være MER høflige enn andre for at deres etnisitet ikke skal nevnes. Anonymkode: 1680d...da9 Ehhh...? Når den mørkhudede beskylder dem for å være rasister for å ikke låne bort tlf til noen ukjente så er de rasister som synes det var dårlig gjort å bli kalt rasister når det ikke hadde NOE med hudfarge å gjøre?? En hvit fremmed ville neppe dratt rasismekortet altså. Du rører. Anonymkode: 16fd4...76a
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2020 #6 Skrevet 11. juni 2020 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: https://www.nrk.no/ytring/pakistaner-pa-ta-hev-1.13720685 Jeg synes denne er bra. Du gjør nemlig noe av det samme som personen som ville låne telefon. Han påropte seg rasistisk behandlet. Men du ville vel neppe skrevet et innlegg som en lyshudet idiot som gjorde det samme. Så slik artikkelen jeg liker til skriver om, Så må folk med annen hudfarge være MER høflige enn andre for at deres etnisitet ikke skal nevnes. Anonymkode: 1680d...da9 Mer høflig? Han skjelte dem ut og kalte dem rasister?? Han kunne bare sagt ok og gått?? Anonymkode: 16fd4...76a
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2020 #7 Skrevet 11. juni 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå var det ein mørkhuda person som gjorde dette og ikkje ein kvit. Kva er problemet ditt. Anonymkode: eff14...123 Poenget er at om det hadde vært 15.000 nynazister istedet så ville du ha reagert annerledes. Anonymkode: b69e2...6cd
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2020 #8 Skrevet 11. juni 2020 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: https://www.nrk.no/ytring/pakistaner-pa-ta-hev-1.13720685 Jeg synes denne er bra. Du gjør nemlig noe av det samme som personen som ville låne telefon. Han påropte seg rasistisk behandlet. Men du ville vel neppe skrevet et innlegg som en lyshudet idiot som gjorde det samme. Så slik artikkelen jeg liker til skriver om, Så må folk med annen hudfarge være MER høflige enn andre for at deres etnisitet ikke skal nevnes. Anonymkode: 1680d...da9 Vel, han var jo ikke i nærheten av høflig Anonymkode: c95d0...959
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2020 #9 Skrevet 11. juni 2020 12 minutes ago, Anonym bruker said: Nå var det ein mørkhuda person som gjorde dette og ikkje ein kvit. Kva er problemet ditt. Anonymkode: eff14...123 Tror du virkelig at hi ville skrevet et innlegg om en tilfeldig dust som var uhøflig mot datteren? Det tror ikke jeg. Anonymkode: 1680d...da9
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2020 #10 Skrevet 11. juni 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Tror du virkelig at hi ville skrevet et innlegg om en tilfeldig dust som var uhøflig mot datteren? Det tror ikke jeg. Anonymkode: 1680d...da9 Hvorfor ikke? Det er jo nok av sånne innlegg her inne Anonymkode: c95d0...959
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2020 #11 Skrevet 11. juni 2020 Just now, Anonym bruker said: Vel, han var jo ikke i nærheten av høflig Anonymkode: c95d0...959 Poenget er. Hvis en lyshudet og en mørkhudet er akkurat like uhøflige, så vil hudfargen kun bli kommentert om den mørkhudede. Hvis en mørkhudet skal slippe oppmerksomhet om hudfarge må de være mer høflige enn den jevne nordmann. Anonymkode: 1680d...da9
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2020 #12 Skrevet 11. juni 2020 2 minutes ago, Anonym bruker said: Hvorfor ikke? Det er jo nok av sånne innlegg her inne Anonymkode: c95d0...959 Eh, really? Folk skriver innlegg om små episoder med uhøflighet? Det har ikke jeg sett Anonymkode: 1680d...da9
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2020 #13 Skrevet 11. juni 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Eh, really? Folk skriver innlegg om små episoder med uhøflighet? Det har ikke jeg sett Anonymkode: 1680d...da9 Ja, really Anonymkode: c95d0...959
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2020 #14 Skrevet 11. juni 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Poenget er. Hvis en lyshudet og en mørkhudet er akkurat like uhøflige, så vil hudfargen kun bli kommentert om den mørkhudede. Hvis en mørkhudet skal slippe oppmerksomhet om hudfarge må de være mer høflige enn den jevne nordmann. Anonymkode: 1680d...da9 Nei, det er samme hva hudfarge vedkommende har, men grunnen til at jeg kommenterte med at personen var mørk, det var pga dette som skjer nå og at han med en gong dro dette rasisme kortet. Står i teksten min at vi har sagt at hun får ikke lov å låne ut mobilen til noen, uansett hudfarge, gjelder og kjønn , alder og alt. Har absolutt ingen ting imot hudfarge, har mange venner som er mørke, det er oppførselen jeg har imot, uansett hvordan folk ser ut! Anonymkode: 73e9e...a45
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2020 #15 Skrevet 11. juni 2020 56 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tror du virkelig at hi ville skrevet et innlegg om en tilfeldig dust som var uhøflig mot datteren? Det tror ikke jeg. Anonymkode: 1680d...da9 Men hele poenget her var jo at HAN dro rasismekortet, da må han nødvendigvis ha annen rase... Anonymkode: 16fd4...76a
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2020 #16 Skrevet 11. juni 2020 55 minutter siden, Anonym bruker skrev: Poenget er. Hvis en lyshudet og en mørkhudet er akkurat like uhøflige, så vil hudfargen kun bli kommentert om den mørkhudede. Hvis en mørkhudet skal slippe oppmerksomhet om hudfarge må de være mer høflige enn den jevne nordmann. Anonymkode: 1680d...da9 Nå er det DU som opptrer krenka og påberoper rasisme. Det var han som dro rasismekortet og stemplet situasjonen. Situasjonen hadde selvsagt ikke blitt slik om han var hvit, da kunne han jo ikke ropt rasist til dem. Og saken hadde vært uhøflighet ikke rasisme. Du beviser jo bare hi poeng her... Anonymkode: 16fd4...76a
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2020 #17 Skrevet 11. juni 2020 Er det mulig å være så ignorant og låst i en tankerekke som man ser i denne tråden? Det er jo akkurat som voksne folk mister både hodet og leseevnen når man diskuterer rasisme og fordommer. Anonymkode: 7294f...d00
ostepop123 Skrevet 11. juni 2020 #18 Skrevet 11. juni 2020 40 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå er det DU som opptrer krenka og påberoper rasisme. Det var han som dro rasismekortet og stemplet situasjonen. Situasjonen hadde selvsagt ikke blitt slik om han var hvit, da kunne han jo ikke ropt rasist til dem. Og saken hadde vært uhøflighet ikke rasisme. Du beviser jo bare hi poeng her... Anonymkode: 16fd4...76a Du trenger jo ikke vranglese. La oss bytte ut rasismeanklagen med noe annet usaklig da (ja, for i følge HI hadde ikke hudfarge noe med saken å gjøre i dette tilfellet). For eksempel: en mann med lys hud spør HIs datter om å få låne telefonen, hun sier nei, og han roper etter henne: "faen så kjip du er som ikke låner meg telefonen, hva er feil med deg egentlig, hæ?" - ville HI laget et innlegg her av det? Ville hun isåfall nevnt mannens hudfarge?
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2020 #19 Skrevet 11. juni 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Poenget er. Hvis en lyshudet og en mørkhudet er akkurat like uhøflige, så vil hudfargen kun bli kommentert om den mørkhudede. Hvis en mørkhudet skal slippe oppmerksomhet om hudfarge må de være mer høflige enn den jevne nordmann. Anonymkode: 1680d...da9 Nå var det jo tullingen som ville låne telefonen som dro inn rasisme her da. Anonymkode: 42da7...332
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2020 #20 Skrevet 11. juni 2020 6 minutter siden, ostepop123 skrev: Du trenger jo ikke vranglese. La oss bytte ut rasismeanklagen med noe annet usaklig da (ja, for i følge HI hadde ikke hudfarge noe med saken å gjøre i dette tilfellet). For eksempel: en mann med lys hud spør HIs datter om å få låne telefonen, hun sier nei, og han roper etter henne: "faen så kjip du er som ikke låner meg telefonen, hva er feil med deg egentlig, hæ?" - ville HI laget et innlegg her av det? Ville hun isåfall nevnt mannens hudfarge? Mannens hudfarge er jo ikke irrelevant når han kaller his datter for rasist. En hvit man ville vel neppe kalt en hvit jente rasist. Tror du hi og datteren ville reagert mildere hvis han hadde kalt jenta jævla hore, jævla kommunist eller jævla jøde? Anonymkode: 42da7...332
ostepop123 Skrevet 11. juni 2020 #21 Skrevet 11. juni 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Mannens hudfarge er jo ikke irrelevant når han kaller his datter for rasist. En hvit man ville vel neppe kalt en hvit jente rasist. Tror du hi og datteren ville reagert mildere hvis han hadde kalt jenta jævla hore, jævla kommunist eller jævla jøde? Anonymkode: 42da7...332 Jo, det er irrelevant, fordi du må ta et steg tilbake å bruke eksemplene du kommer med under for å finne andre paralleller. Mannen var åpenbart ufin og urimelig. Dét er ikke poenget. Jeg tror derimot ikke HI hadde laget et innlegg her om mannen hadde vært lys i huden og kalt henne "jævla hore".
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2020 #22 Skrevet 11. juni 2020 20 minutter siden, ostepop123 skrev: Du trenger jo ikke vranglese. La oss bytte ut rasismeanklagen med noe annet usaklig da (ja, for i følge HI hadde ikke hudfarge noe med saken å gjøre i dette tilfellet). For eksempel: en mann med lys hud spør HIs datter om å få låne telefonen, hun sier nei, og han roper etter henne: "faen så kjip du er som ikke låner meg telefonen, hva er feil med deg egentlig, hæ?" - ville HI laget et innlegg her av det? Ville hun isåfall nevnt mannens hudfarge? Men kjære vene, DA har jo ikke hudfargen noe å si, så selvsagt ville ikke den dras fram. Her roper en mørkhudet mann rasist etter folk fordi han ikke får det som han vil. Han drar inn rasisme. Ser du ikke det?? Anonymkode: 16fd4...76a
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2020 #23 Skrevet 11. juni 2020 8 minutter siden, ostepop123 skrev: Jo, det er irrelevant, fordi du må ta et steg tilbake å bruke eksemplene du kommer med under for å finne andre paralleller. Mannen var åpenbart ufin og urimelig. Dét er ikke poenget. Jeg tror derimot ikke HI hadde laget et innlegg her om mannen hadde vært lys i huden og kalt henne "jævla hore". Hva du tror har jo ingenting med saken å gjøre Anonymkode: c95d0...959
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2020 #24 Skrevet 11. juni 2020 8 minutter siden, ostepop123 skrev: Jo, det er irrelevant, fordi du må ta et steg tilbake å bruke eksemplene du kommer med under for å finne andre paralleller. Mannen var åpenbart ufin og urimelig. Dét er ikke poenget. Jeg tror derimot ikke HI hadde laget et innlegg her om mannen hadde vært lys i huden og kalt henne "jævla hore". Du er helt blind her du, fullstendig opphengt i at VI ser rasistisk på dette og misser hele poenget. Det er jo HAN som hevdet rasisme og deg er DET hi prøver få fram. At firdi han var mørk slenger han ut rasist med en gang han ikke får det som han vil. Anonymkode: 16fd4...76a
ostepop123 Skrevet 11. juni 2020 #25 Skrevet 11. juni 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men kjære vene, DA har jo ikke hudfargen noe å si, så selvsagt ville ikke den dras fram. Her roper en mørkhudet mann rasist etter folk fordi han ikke får det som han vil. Han drar inn rasisme. Ser du ikke det?? Anonymkode: 16fd4...76a Men om du evner å ta et steg tilbake å se på situasjonen som en mann som er usaklig, ufin og urimelig - ser du ikke at det er en forskjell mellom hvordan vi vurderer mennesker og adresserer det som er problematisk?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå