Gå til innhold

Barnet mitt har en stemor


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Og nå vil hun med på skoleavslutningen. Jeg er IKKE interessert i at hun skal med der...


Det er blitt leid et lokale som passer for klassestørrelsen vår, og hvis hver av elevene bare har med seg to foreldre, holder vi oss innenfor koronareglene også.
Men så har hun funnet ut at de av elevene som er tvillinger, også har blitt tellet inn med to pårørende hver. Og det har de jo ikke, siden de har samme foreldre. I teorien blir det da to ledige plasser på festen, og hun vil ha en av dem!

Hva skal jeg si?

Anonymkode: c851d...f9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

La henne være med hvis barnet vil.

Synes du er kjip ellers

Anonymkode: a9f84...ddf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

La henne være med hvis barnet vil.

Synes du er kjip ellers

Anonymkode: a9f84...ddf

Dette.

Anonymkode: cbf7a...370

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde verden vært normal syns jeg det er en selvfølge at hun kunne vært med, men når det er tatt utgangspunkt i 2 stk pr barn, syns jeg hun bør holde seg hjemme. Dere er sikkert ikke de eneste av foreldrene i klassen som er skilt. 

Anonymkode: 99e54...686

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hadde verden vært normal syns jeg det er en selvfølge at hun kunne vært med, men når det er tatt utgangspunkt i 2 stk pr barn, syns jeg hun bør holde seg hjemme. Dere er sikkert ikke de eneste av foreldrene i klassen som er skilt. 

Anonymkode: 99e54...686

Ser ut til at festkomiteen er enig med henne i at ubenyttede plasser kan brukes av hvem som helst. Så da trenger hun bare å få tvillingmammaen til å invitere henne...

Anonymkode: c851d...f9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ser ut til at festkomiteen er enig med henne i at ubenyttede plasser kan brukes av hvem som helst. Så da trenger hun bare å få tvillingmammaen til å invitere henne...

Anonymkode: c851d...f9f

Men er ikke det hyggelig da?

Anonymkode: b8189...f13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men er ikke det hyggelig da?

Anonymkode: b8189...f13

Hun prøver å spille rollen som viktig person i mitt barns liv.

Anonymkode: c851d...f9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hun prøver å spille rollen som viktig person i mitt barns liv.

Anonymkode: c851d...f9f

Er hun ikke det da? Hun er jo samboer eller gift med barnets far

Anonymkode: b8189...f13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Er hun ikke det da? Hun er jo samboer eller gift med barnets far

Anonymkode: b8189...f13

Trenger hun å være med overalt og gjøre seg viktigere enn hun er? Jeg vil få en hyggeligere dag uten henne.

Anonymkode: c851d...f9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Trenger hun å være med overalt og gjøre seg viktigere enn hun er? Jeg vil få en hyggeligere dag uten henne.

Anonymkode: c851d...f9f

Det handler ikke om deg. Det handler om barnet ditt. Hvis hun ønsker å stille opp for barnet, så må hun vel få gjøre det. Hvorfor bryr du deg om det?

Anonymkode: b8189...f13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Anonym bruker said:

Trenger hun å være med overalt og gjøre seg viktigere enn hun er? Jeg vil få en hyggeligere dag uten henne.

Anonymkode: c851d...f9f

du virker jo super koselig selv

Anonymkode: a9f84...ddf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne stemødre er så slitsomme og gjennomskubare. Skal presse seg med overalt for å leke «mamma», bare fordi de tror at de da setter mor på plass.

Blir hun for ille så ta det opp på familievernkontoret. De pleier å fortelle invaderende steforeldre hvor plassen deres er.

Anonymkode: 9adee...608

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Sånne stemødre er så slitsomme og gjennomskubare. Skal presse seg med overalt for å leke «mamma», bare fordi de tror at de da setter mor på plass.

Blir hun for ille så ta det opp på familievernkontoret. De pleier å fortelle invaderende steforeldre hvor plassen deres er.

Anonymkode: 9adee...608

Hahaha, det gjør de virkelig ikke!

Familievernkontoret er opptatt av å få familier til å fungere, ikke av å stille seg på lag med den mest furtne av de voksne.

Voks heller opp og innse at barnet har flere voksenpersoner i livet sitt nå. 

Anonymkode: cbf7a...370

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker i grunn at du kan mene akkurat hva du vil om dama og hate henne herfra til h** men hvis ungen din vil ha henne der så er det alt som betyr noe. flere personer som bryr seg om barna enn bare mor og far er bare flott. Hun kommer aldri til å ta din plass. Du bør i grunn kun være glad for at hun involverer seg i ditt barns liv 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette synes jeg skal være barnet som bestemmer...

....ikke mors sjalusi.

Anonymkode: 5ac2c...4a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skoleavslutninger er vel for barnas foreldre og nå i 'corona-tider' bør man holde seg unna om man ikke må 

 

Anonymkode: 2a7f0...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er grunnen til at du ikke vil at så hun skal være med?

Jeg forstår godt at sånt kan være å trenge seg på. Aldri en god følelse. Men for min del har det litt å si hva slags forhold du har til eksen, hvirdan dere samarbeider osv. 

Anonymkode: adc59...6c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Og nå vil hun med på skoleavslutningen. Jeg er IKKE interessert i at hun skal med der...


Det er blitt leid et lokale som passer for klassestørrelsen vår, og hvis hver av elevene bare har med seg to foreldre, holder vi oss innenfor koronareglene også.
Men så har hun funnet ut at de av elevene som er tvillinger, også har blitt tellet inn med to pårørende hver. Og det har de jo ikke, siden de har samme foreldre. I teorien blir det da to ledige plasser på festen, og hun vil ha en av dem!

Hva skal jeg si?

Anonymkode: c851d...f9f

Si at det kan hun greit gi faen i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, sug lut skrev:

Si at det kan hun greit gi faen i.

Men Sug lut da... du bruker da være litt mer oppegående. Eller var du sarkastisk nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, ulenissen skrev:

Men Sug lut da... du bruker da være litt mer oppegående. Eller var du sarkastisk nå?

Nei. Stemor har ingen ting der å gjøre når det er for foreldrene og vi er midt i adgangsbegrensning. Stemødre kommer og går, de er sjelden vesentlige når de er den insisterende masetypen som hi beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hun prøver å spille rollen som viktig person i mitt barns liv.

Anonymkode: c851d...f9f

Hun er en viktig person i ditt barns liv. 

Du må jobbe litt med sjalusien din. 

 

Anonymkode: 4b303...908

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hun prøver å spille rollen som viktig person i mitt barns liv.

Anonymkode: c851d...f9f

Hun ER en viktig rolle i ditt barns liv, jo fortere du innser det og legger vekk konkurransen så vil ting bli mye bedre... De aller aller fleste ste foreldre prøver IKKE overta mor/far sin plass, men en omsorgsperson det er de like fullt!!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at hun bryr seg såpass mye om barnet, da. Hvis barnet vil ha henne med, har du ingen rett til å nekte. Det er barnets avslutning, ikke din. 

Anonymkode: 3e287...d8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...