Gå til innhold

Hvordan ser feriebudsjettet ut i år?☀️


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Kan ikke folk få lov til å bruke pengene sine på akkurat hva de vil da? Så lenge de har råd til det? Hvorfor skal vi på død og liv mene noe om hva andre bruker penger på? 

Hvorfor har du så voldsomt trang til å rettferdiggjøre deg hele tiden?

Anonymkode: faa55...81a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvorfor har du så voldsomt trang til å rettferdiggjøre deg hele tiden?

Anonymkode: faa55...81a

Jeg trenger ikke rettferdiggjøre noe som helst. Det bare er smått irriterende at vi mennesker hele tiden skal mene så mye om hva andre folk bruker tid og penger på. Så lenge folk har penger og lyst så må da folk få lov til å gjøre det de vil ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Jeg trenger ikke rettferdiggjøre noe som helst. Det bare er smått irriterende at vi mennesker hele tiden skal mene så mye om hva andre folk bruker tid og penger på. Så lenge folk har penger og lyst så må da folk få lov til å gjøre det de vil ? 

Og jeg har lov til å mene hva jeg vil. Jeg visste at du ville være en av de som kom til å gå i strupen på meg med en gang, o'boy hadde jeg rett

Anonymkode: faa55...81a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Og jeg har lov til å mene hva jeg vil. Jeg visste at du ville være en av de som kom til å gå i strupen på meg med en gang, o'boy hadde jeg rett

Anonymkode: faa55...81a

Heldigvis går jeg sjelden i strupen på noen😊. Jeg lurer oppriktig på hvorfor du gidder å mene noe som helst om hva andre bruker pengene sine på? ( så lenge de ikke gjør noe ulovlig etc) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Heldigvis går jeg sjelden i strupen på noen😊. Jeg lurer oppriktig på hvorfor du gidder å mene noe som helst om hva andre bruker pengene sine på? ( så lenge de ikke gjør noe ulovlig etc) 

Nå har ikke jeg kommentert et ord om hva folk bruker pengene sine på, det er skrytingen jeg kommenterer

Anonymkode: faa55...81a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nå har ikke jeg kommentert et ord om hva folk bruker pengene sine på, det er skrytingen jeg kommenterer

Anonymkode: faa55...81a

Du kommenterer det DU mener er skryt . Ikke alle vil være enig i at noen i denne tråden skryter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir vel bannlyst, men vi har ingen feriebudsjett. Vi har veldig god råd og behøver ikke tenke på hva vi bruker penger på. 
I år har vi bygd nytt basseng til hagen, og ferien blir på hytta ved vannet.

Anonymkode: a8db2...e71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Du kommenterer det DU mener er skryt . Ikke alle vil være enig i at noen i denne tråden skryter. 

Ehhh, ja selvføgelig er det min mening jeg kommer med, har ikke behov for at andre skal være enig med meg.

Anonymkode: faa55...81a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.6.2020 den 16.42, Anonym bruker skrev:

Skal si dere alle har god råd! Ingen som er berørt av corona her inne?

Anonymkode: 17e88...ebf

Vi har jobber som gir mer jobb pga korona. 

Anonymkode: 57066...f9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så typisk norsk, det er ikke lov å si noe hvis man har god råd. Er bare de med dårlig råd som har lov til å fortelle om feriebudsjette sitt 😋

Her kommer litt mer skryt, vi får nok utbetalt nærmere 200 000 nå i juni. Dvs ca 100 000 mer enn vanlig. Har ikke satt noen grense for hvor mye som går til ferie, blir mye hjemme i år og pusser opp på huset. Skal kjøpe meg noen terrassemøbler jeg har sikla på lenge.

Anonymkode: a5251...e21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Kan ikke folk få lov til å bruke pengene sine på akkurat hva de vil da? Så lenge de har råd til det? Hvorfor skal vi på død og liv mene noe om hva andre bruker penger på? 

Selvfølgelig KAN alle få lov til å bruke så mye penger på hva de vil. Akkurat som alle KAN fly så mye de vil. Man KAN leve et liv der man bare tenker på seg og sitt. Ingen kan nekte noen det, det er ikke ulovlig. Akkurat som dette er lov, har alle lov å ha meninger om hva som er viktig og hvilke verdier vi og andre forfekter, hva slags samfunn vi ønsker osv. og det har man lov å si høyt. 

Anonymkode: ec381...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi aner ikke hva budsjettet vårt blir, vi. 

Vi venter på svar om dagpenger for mannen, han har vært både delvis permittert og delvis arbeidsledig pga coronaen. Og han har jobbet litt nå, men vi vet ikke hvor mye det blir framover. 

Og så har vi en utgift på noenogtyve tusen som vi kanskje må betale, men kanskje ikke... 

Så det blir en nøktern ferie, men hvor nøktern vet vi ikke... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå har ikke jeg kommentert et ord om hva folk bruker pengene sine på, det er skrytingen jeg kommenterer

Anonymkode: faa55...81a

Hva er skryting da? HI spurte om andres feriebudsjett, og folk svarer ærlig. De fleste svarer rundt 20 000 - 50 000 kr. Noen svarer mindre, noen svarer mer, men alle svarer på samme spørsmål. Hvorfor er det da greit å svare at man planlegger å bruke 20 000 kr på en ferie, men skryt om man hadde planlagt å bruke 100 000 kr på en ferie? 

Anonymkode: b6726...021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er skryting da? HI spurte om andres feriebudsjett, og folk svarer ærlig. De fleste svarer rundt 20 000 - 50 000 kr. Noen svarer mindre, noen svarer mer, men alle svarer på samme spørsmål. Hvorfor er det da greit å svare at man planlegger å bruke 20 000 kr på en ferie, men skryt om man hadde planlagt å bruke 100 000 kr på en ferie? 

Anonymkode: b6726...021

Og hvorfor er det greit å ødelegge tråden med denne kranglingen?
Ved å fremheve de få som sier de har et høyt budsjett får man inntrykk av at det er flere som har sagt det enn det virkelig er.
Samtidig blir det mer "flaut" for andre med lavt å svare.

Anonymkode: e2585...29b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.6.2020 den 16.42, Anonym bruker skrev:

Skal si dere alle har god råd! Ingen som er berørt av corona her inne?

Anonymkode: 17e88...ebf

Jeg kan bare svare for meg, men for min del har jeg mer penger etter corona. Har måtte jobbe lengre og flere vakter som resulterte i mer lønn, fikk 6-7 uker betalingsfri bgh/SFO, det utgjør mange tusen, og for ikke å glemme alle pengene vi har spart på å ikke gå på kino, badeland, dyrepark ol. 

 

Anonymkode: 13e55...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparer feriepengene hvert år😅

men reiser vel kanskje for 20-40 000 i året fordelt på 3-5 turer

Vi er 4 stk. Mye av reise gjøres med bil. Og lengre turer er backpacking (langt avsted) kun med håndbagasje utenom høysesong og billige flybilletter. Jeg har ungene 50-50 så backpacking budsjettet er for en person.

usikker på årets feriebudsjette totalt. Har alt avlyst 3 turer til nå. Men kanskje backpacking til jul? Sommeren blir vi hjemme på stranden og i telt på heia
 

Anonymkode: 46330...95c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe feriebudsjett i år. Blir forhåpentligvis noen campingturer, og litt mer kos på mat og is. Så +/÷ 5000 kr kanskje. Kunne brukt mer, men ikke i nærheten av 100 000+. Samla inntekt på rundt 850 000, så vi har så vi greier oss, men skal vi på noe luksusferie må det spares i noen år først 😅 Men har kjøpt stort basseng og uteboblebad (til en relativt rimelig penge) som vi håper å få brukt masse i sommer, og vi har egen campingvogn. Så tenker vi har gode muligheter til å både kose oss hjemme, og å få til noen campingturer.

Anonymkode: 24435...939

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...