Gå til innhold

Hvordan ser feriebudsjettet ut i år?☀️


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skal si dere alle har god råd! Ingen som er berørt av corona her inne?

Anonymkode: 17e88...ebf

Vi er berørt på den måten at selskapet mannen jobber i har aldri gått bedre. Mye ekstra jobb og mer lønn. De har meget gode bonusordninger .,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Budsjettet er på 25000, men tror vi kommer til å bruke ca halvparten og spare til å gjøre litt ekstra neste sommer. Lever i en litt annen verden enn mange andre her ser jeg. 😛 Fikk litt ekstra jobb pga corona, ellers hadde det vært 0,-.

Anonymkode: cf933...8ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skal si dere alle har god råd! Ingen som er berørt av corona her inne?

Anonymkode: 17e88...ebf

Vi begge jobber i staten og har trygge jobber.
Grunnen til at vi har kr 100.000,- mer i sommer ferien er siden vi har spart opp en del gjennom året til ferien i år, og en det fra fjoråret siden ferien i fjor også ble kaputt siden jeg falt veldig stygt og pådro meg flere brudd like før ferien.

Skulle liksom ta det igjen i år, men det vil nok ikke skje

Anonymkode: e2585...29b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Anonym bruker said:

Hvor mange er dere i husstanden og hvor går turen?

 

Vi hadde planlagt en tur til Spania men der sparte vi de pengene😉. Vi ønsker ikke å reise selv om vi kan dra da JEG mener det ikke er verdt å bli smittet bare fordi vi vil ha sol og varme. Ikke vil jeg ta med evt smitte hjem heller. Jeg er i tillegg blitt gravid (uke 20) å telttur på tynn madrass frister ikke, selm om telttur høres koselig ut. Litt usikker på om vi bare blir hjemme i sommer og låner campingvognen til svigers innimellom. Det frister ikke å reise ut i store folkemengder som dyreparker ol heller, pga evt smitte. Vil tro vi bruker lite penger i år.

Hva med dere?

Anonymkode: e77d6...bd9

Vårt feriebudskjett var i år på 150 000-200 000,men siden det blir kun i norge i år så blir det kun 50 000.

Vi skulle 3 uker til usa og 3 uker til hellas i sommer, begge avlyst, men tar heller 10 dager i usa i påsken og 3 uker i hellas neste sommer, så da sparer vi det feriebudsjettet til neste år

Anonymkode: b80c3...6e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke store planene. Nytt hus, mistet jobb rett etter innflytting. Går hardt på sparepengene om dagen og starter nytt firma som vil koste en del i starten. Så blir nok tur på stranden og litt ekstra is i år. Men det gjør ingenting, for vi bor rett ved sjøen og har sommerparadis rett på utsiden av døren. 

Anonymkode: 82c11...5fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harikke noe ekstra budsjett til ferie. Jeg får ikke feriepenger heller, så jeg må jobbe. Jobber litt ekstra for å oppnå høyere bonus, så jeg kan besøke datteren min

Anonymkode: cc1af...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har satt av 30 000. Da skal vi en uke til Danmark og bla innom Legoland. Resten blir hytta og småturer

Anonymkode: 82d8c...14b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kun sosialhjelp å leve på men tenker å likevel få til en helg på campingplass bare oss to i telt. Så er vi så heldig å få være med foreldrene mine  4 dager på ferie å da pleier de å stå for all mat. Så blir heldigvis litt ferie likevel :)

Anonymkode: 4b57e...45e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå er jeg ikke den du siterer, men når jeg regner på hvor mye vi har til ferie tar jeg:
Feriepenger + det vi har spart opp til ferie - det vi trenger til vanlige utgifter (regninger, mat ++++).
Dersom man er på hytta bruker man vel ikke så mye mer på mat enn det man vil gjøre til vanlig?

Anonymkode: e2585...29b

Neida. Men hvis man skal ha ferie på hytta i 3 uker er vel ikke akkurat 2000.- mye å kose seg for. 

Anonymkode: 88bf0...9ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke laget et budsjett, men foreløpig har vi booket to netter på hotell og inngang i fornøyelsespark. Til sammen 7.000,- Ellers skal vi bo på hytter av venner og familie sammen med venner og familie slik som vi vanligvis gjør. Vi må prøve å få brukt litt penger rundt i landet så mer mat på restaurant, fler opplevelser osv. enn vi pleier. 

Anonymkode: f117e...a8e

Hvilken park skal dere i?

Anonymkode: 2fd28...ed6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å bruke 100.000-150.000,- på sommerferie. Skremmende mye egentlig men det går fort såpass med en familie på ferie i Europa i 5 uker. I år blir det norgesferie og minimalt med penger som går - så vi skal pusse opp i hagen og bygge litt diverse som vi ønsker oss der. Blir en bra sommer. 

Anonymkode: 69286...31b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bare elsker de her trådene som får frem skrytepavene her inne...

Anonymkode: faa55...81a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 - 200 000 på ferie?!?! 😱 vi drar som regel til Danmark 2-3 uker hver sommer da vi har familie der. Bruker vel rundt 40-50 000 til sammen med reise, mat, underholdning osv. Men vi betaler jo ikke for boplass da, så er jo heldige sånn. I sommer blir feriepengene brukt til oppgradering av huset, noe satt av på feriekonto til neste år.

Anonymkode: b5ee0...b8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, Anonym bruker said:

Jeg bare elsker de her trådene som får frem skrytepavene her inne...

Anonymkode: faa55...81a

og enkelte her inne er fra seg av sjalusi og tydeligvis

Anonymkode: b80c3...6e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bare elsker de her trådene som får frem skrytepavene her inne...

Anonymkode: faa55...81a

Jeg tror i grunn de aller fleste har forståelse for at noen har mer eller mindre å rutte med enn seg selv og at man ikke skryter bare fordi man svarer på ett spm 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bare elsker de her trådene som får frem skrytepavene her inne...

Anonymkode: faa55...81a

Her er det mange svar.
Noen sier opp mot kr 200.000,-, andre sier ingenting.
De fleste sier noe et sted mellom.

Det at du kun legger merke til de som sier mye er ikke vår feil

Anonymkode: e2585...29b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her er det mange svar.
Noen sier opp mot kr 200.000,-, andre sier ingenting.
De fleste sier noe et sted mellom.

Det at du kun legger merke til de som sier mye er ikke vår feil

Anonymkode: e2585...29b

Festkug, dere tre somt ydeligvis følte seg truffet av dette, er de som har svart i høyere prisklasser

Anonymkode: faa55...81a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Jeg tror i grunn de aller fleste har forståelse for at noen har mer eller mindre å rutte med enn seg selv og at man ikke skryter bare fordi man svarer på ett spm 

Når enkelte passer på å si hva de egentlig bruker på ferie, selv om de ikke skal bruke det i år, som var spørsmålet, så er det skryt og ikke noe annet.

Anonymkode: faa55...81a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Festkug, dere tre somt ydeligvis følte seg truffet av dette, er de som har svart i høyere prisklasser

Anonymkode: faa55...81a

Jeg sa også at grunnen til at vi hadde så mye i år er siden vi i tillegg til å ha spart hele året har penger fra fjoråret da det ikke ble noe ordentlig ferie da siden jeg falt stygt og ble påført flere brudd like før ferien.
Vi pleier ikke å ha så mye

Anonymkode: e2585...29b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Festkug, dere tre somt ydeligvis følte seg truffet av dette, er de som har svart i høyere prisklasser

Anonymkode: faa55...81a

Jeg vet at vi bruker mye penger på ferier og det står jeg fullstendig inne for. Vi gjør dette fordi vi kan , fordi vi prioriterer og ikke minst har råd til det. For oss er det verdt det. Folk er forskjellige i hva de prioriterer men å skryte ? Nope . På ingen måte. Hva folk måtte mene om vår pengebruk er helt irrelevant . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

og enkelte her inne er fra seg av sjalusi og tydeligvis

Anonymkode: b80c3...6e4

Jeg er ikke «fra meg av sjalusi», selv om jeg mener at endel bruker hinsides mye på ferie. Det går faktisk an å mene det uten å være sjalu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hengebukksvinet skrev:

Jeg er ikke «fra meg av sjalusi», selv om jeg mener at endel bruker hinsides mye på ferie. Det går faktisk an å mene det uten å være sjalu!

Enig. 200 000 på ferie? Det er sykt. Skikkelig I- lands luksus.

Anonymkode: ec381...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enig. 200 000 på ferie? Det er sykt. Skikkelig I- lands luksus.

Anonymkode: ec381...26d

Kan ikke folk få lov til å bruke pengene sine på akkurat hva de vil da? Så lenge de har råd til det? Hvorfor skal vi på død og liv mene noe om hva andre bruker penger på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...