Gå til innhold

Hvordan ser feriebudsjettet ut i år?☀️


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor mange er dere i husstanden og hvor går turen?

 

Vi hadde planlagt en tur til Spania men der sparte vi de pengene😉. Vi ønsker ikke å reise selv om vi kan dra da JEG mener det ikke er verdt å bli smittet bare fordi vi vil ha sol og varme. Ikke vil jeg ta med evt smitte hjem heller. Jeg er i tillegg blitt gravid (uke 20) å telttur på tynn madrass frister ikke, selm om telttur høres koselig ut. Litt usikker på om vi bare blir hjemme i sommer og låner campingvognen til svigers innimellom. Det frister ikke å reise ut i store folkemengder som dyreparker ol heller, pga evt smitte. Vil tro vi bruker lite penger i år.

Hva med dere?

Anonymkode: e77d6...bd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har budsjett på 65 totalt i sommer. Vi har låste penger i en reise som ikke blir noe av . Enten kommer de pengene om noen måneder eller så flytter vi reisen til neste sommer . I sommer blir det Danmark og dersom det åpnes videre i Europa så kanskje Tyskland eller Kroatia. Vi tar det på sparket. Vi reiser dog kun til land hvor det ikke er reiseråd mot 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en kjip tur på verksted tror jeg kanskje at jeg har ca 2000 kroner igjen 😒

Anonymkode: e8914...d5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har egentlig rundt kr 100.000,- til ferie i år, men kommer ikke til å dra noen steder, men heller bruke alle de tingene som skjer i nærområdet, og her vi bor er det mange muligheter. Det blir jo litt, men langt unna kr 100.000,-.
Trenger også en del nye møbler til uteområdet om ikke så lenge, og tenkte vi kjøper dem i år hvor vi har mindre utgifter til ferie.

Legger av pengene som blir igjen til ny bil som vi trenger i løpet av året.

Anonymkode: e2585...29b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Etter en kjip tur på verksted tror jeg kanskje at jeg har ca 2000 kroner igjen 😒

Anonymkode: e8914...d5f

Så kjedelig, men greit det skjer et år man likevel ikke kan reise noe særlig.
Hvert det et par ganger selv, og klarte å få en fin ferie de årene også :)

Anonymkode: e2585...29b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke kommet så langt at vi hadde lagt de store planene for ferien før alt stengte ned, men har en feriekonto som vi setter av penger på hver mnd. De blir i stor grad stående da vi ikke har de store planene i sommer. Muligens bruker vi noe av det på å legge asfalt utenfor😊

Anonymkode: 88097...59c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde egentlig bestilt tre uker i Spania. Flybilletter er betalt for lenge siden, og hvis de åpner opp mister vi ca 12.000 kr der. Vi har ingen ønske om å dra sydover når ting er sånn som det er nå. Huset og leiebilen fikk vi tilbake pengene på.

Ferien i år blir mye billigere enn beregnet. Vi har tilgang på gratis sommerhus i Danmark, og da blir det kun bensin og en overnatting på vei ned og en på vei hjem. Vi blir i Danmark omkring to uker, og resten av ferien tilbringes på hytta eller hjemme. 

Feirebudsjettet har vel sunket fra omkring 50.000 kr til 7.000 kr. Litt avhengig av om vi drar i noen parker eller lignende. 

Anonymkode: 80ccb...132

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så kjedelig, men greit det skjer et år man likevel ikke kan reise noe særlig.
Hvert det et par ganger selv, og klarte å få en fin ferie de årene også :)

Anonymkode: e2585...29b

Ja, bare så forferdelig kjedelig at alle ferieplanene gikk i dass. Vi får kose oss med telttur og pølser fra First Price 😅

Anonymkode: e8914...d5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde satt av 100 000 kr og skulle til Kreta, seks personer der yngste er 11 år. Nå vet vi ikke helt hva vi skal, men halverer nok fort pengesummen vil jeg tro. 

Anonymkode: b6726...021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ca 10 000,- på flybilletter til andre siden av landet til familie. Plan før og etter korona. 

Anonymkode: ec381...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde budsjettert ca 60 tusen til ferie.

Nå blir det vel bare et par tusen. Vi har hytte og kommer til å bruke den mesteparten av tiden, resten blir vi hjemme.

2 voksne og et barn på 9 år

Anonymkode: 03b9f...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke laget et budsjett, men foreløpig har vi booket to netter på hotell og inngang i fornøyelsespark. Til sammen 7.000,- Ellers skal vi bo på hytter av venner og familie sammen med venner og familie slik som vi vanligvis gjør. Vi må prøve å få brukt litt penger rundt i landet så mer mat på restaurant, fler opplevelser osv. enn vi pleier. 

Anonymkode: f117e...a8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde budsjettert ca 60 tusen til ferie.

Nå blir det vel bare et par tusen. Vi har hytte og kommer til å bruke den mesteparten av tiden, resten blir vi hjemme.

2 voksne og et barn på 9 år

Anonymkode: 03b9f...22c

Så da klarer dere tre dere med 2000.- til mat og kos hele ferien? 

 

Anonymkode: 88bf0...9ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Så da klarer dere tre dere med 2000.- til mat og kos hele ferien? 

 

Anonymkode: 88bf0...9ef

Nå er jeg ikke den du siterer, men når jeg regner på hvor mye vi har til ferie tar jeg:
Feriepenger + det vi har spart opp til ferie - det vi trenger til vanlige utgifter (regninger, mat ++++).
Dersom man er på hytta bruker man vel ikke så mye mer på mat enn det man vil gjøre til vanlig?

Anonymkode: e2585...29b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe budsjett. 

Kjøpt nytt hus, så vi kommer til å bruke en del på oppussing og møbler. Ellers blir det telttur på øy, hytteturer og dyreparken. Sikkert noen dagsturer hit og dit også.

Anonymkode: 3e0b3...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte leilighet i Spania, i januar. Himla bra timing🤪
Vi kommer ikke til å gjøre noe annet enn å være hjemme. Mannen kommer til å jobbe, og ta ferie til høsten/ neste år. Jeg har ikke mulighet til det. Så får vi se hva det blir til. Håper på sol og varme her hjemme. Feriebudsjettet blir dermed ikke så mye over en vanlig måned. 

Anonymkode: 90e86...9e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0kr. Måtte bruke alle oppsparte feriepenger på regninger når min tidligere arbeidsgiver ikke ga meg lønn... 😩. Så jeg må jobbe hele sommeren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har besluttet å spare pengene til en skikkelig STOR ferie når verden er et trygt sted igjen. Så i år går det kanskje 10 000,-  Hadde planer om å bruke rundt 80 000,-  

Anonymkode: 10513...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ca 16000 uten om feriepengene som vi kan bruke til å kose oss i ferien, vi har allerede kjøpt sesongkort til kongeparken og vi har kjøpt basseng til hagen, så tror vi kommer til å få en fin ferie, håper på fint vær 🌞🌞

Anonymkode: 2a51b...f42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ca. 70 000 i feriepenger og litt overtid. Er meg og 1 barn på 10 år. Har ikke noe budsjett og har ikke helt bestemt oss for hva vi skal gjøre. Mulig vi drar til Finland, om det åpnes for det, ellers blir det teltturer i nærmiljøet 😊

Anonymkode: e7489...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si dere alle har god råd! Ingen som er berørt av corona her inne?

Anonymkode: 17e88...ebf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brukt 80-100k de siste somrene, men i år drar vi til hytta. Legger pengene i uteområder, utemøbler og mer sparing i fond.

Anonymkode: 0f334...580

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Skal si dere alle har god råd! Ingen som er berørt av corona her inne?

Anonymkode: 17e88...ebf

Har fått enda mer å gjøre med coronaen- ikke mindre.  Begge har stabile jobber og stabil inntekt.

Anonymkode: 0f334...580

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skal si dere alle har god råd! Ingen som er berørt av corona her inne?

Anonymkode: 17e88...ebf

Jobber i kommunen og pga. Corona har det blitt ekstra overtid den siste tiden 

Anonymkode: e7489...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...