Gå til innhold

Innafor å ikke innvitere henne med?

Anbefalte innlegg

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jaha så jeg skal dope ned 8 åringen min for at han skal få nok søvn? 

Hun får hjelp bare ikke om natten eller tidlig om morgenen.

Anonymkode: 4a0f1...8ce

Dette var det du kom frem til ut fra innlegget til anonym 27c?

Anonymkode: e9e7b...536

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å faktisk avlaste søstera di litt? 

Du kan jo ta barnet med på tur. 

Anonymkode: 2c4d3...060

Skrevet

Skjønner du ikke etter 3 sider ned svar som er uenig med deg at du tar feil? 

Det er ikke greit å skvise en søster ut av ferien med storfamilien fordi barnet hennes våkner tidlig om morgenen! 

Anonymkode: 677ff...8f7

Skrevet

Jeg er også glad i å sove om morgenen, og ville ikke i utgangspunktet likt å bli vekket av skriking klokka seks. Men man tåler selvsagt slikt en gang imellom for å få litt tid sammen med familie. Og selvsagt ville jeg også ha tilbudt meg å la henne sove ut - det høres jo ut som om hun er alene, og det kan være knalltøft! 

Men jeg synes nok at det er litt dårlig stil å ta med et barn med søvnproblemer i telt, ikke av hensyn til familie, men heller for de andre på campingplassen. 

Kan dere ikke reise sammen uten å klumpe dere sammen i telt? Jeg forstår ikke at alternativet er å stenge henne ute heller enn å finne en feriemåte som alle er fornøyd med.

Skrevet
8 timer siden, the amazing spidermamma skrev:

Jeg er også glad i å sove om morgenen, og ville ikke i utgangspunktet likt å bli vekket av skriking klokka seks. Men man tåler selvsagt slikt en gang imellom for å få litt tid sammen med familie. Og selvsagt ville jeg også ha tilbudt meg å la henne sove ut - det høres jo ut som om hun er alene, og det kan være knalltøft! 

Men jeg synes nok at det er litt dårlig stil å ta med et barn med søvnproblemer i telt, ikke av hensyn til familie, men heller for de andre på campingplassen. 

Kan dere ikke reise sammen uten å klumpe dere sammen i telt? Jeg forstår ikke at alternativet er å stenge henne ute heller enn å finne en feriemåte som alle er fornøyd med.

Jeg har ikke råd til å ligge i noe annet en telt,hun andre søsteren min som også klager ligger i kombicamp eller hvordan det skrives men de hørte det godt de også. Alternativet hadde kanskje vært at hun som har en urolig unge leide hytte på campingplassen istedet for å ligge i telt. Da hadde vi kanskje ikke våknet om han var urolig om natten/ tidlig om morgenen.

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke råd til å ligge i noe annet en telt,hun andre søsteren min som også klager ligger i kombicamp eller hvordan det skrives men de hørte det godt de også. Alternativet hadde kanskje vært at hun som har en urolig unge leide hytte på campingplassen istedet for å ligge i telt. Da hadde vi kanskje ikke våknet om han var urolig om natten/ tidlig om morgenen.

Mer egosentriske familiemedlemmer har jeg aldri hørt om eller møtt før 😮

Kjenner jeg blir ekstra glad for familien min når jeg leser svarene dine. 

Anonymkode: 7515d...ea4

Skrevet

Uff, må si at jeg skjønner hi litt også, selv om jeg ikke synes det er greit å stenge henne ute. Hvis jeg først  skal på ferietur ønsker jeg å slappe av og kose meg litt. Da er det ikke særlig fristende å bruke av sårt tiltrengt ferie på å stå opp i otta og passe andres barn altså...

Anonymkode: d9a12...af0

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Uff, må si at jeg skjønner hi litt også, selv om jeg ikke synes det er greit å stenge henne ute. Hvis jeg først  skal på ferietur ønsker jeg å slappe av og kose meg litt. Da er det ikke særlig fristende å bruke av sårt tiltrengt ferie på å stå opp i otta og passe andres barn altså...

Det er snakk om én helg, to netter...

Anonymkode: f5b6d...869

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da drar man iallefall ikke på campingplass og sover i telt, om det er en sårt tiltrengt ferie 😅 man vet jo aldri hva slags "naboer" man får. 

Skrevet

Vurdert å være litt rause å enten spleise på en slik hytte du beskriver til henne og barnet, eller evt til dere selv da om dere mener at hun ikke fortjener såpass? 

Tro meg, så himla dyre er de ikke (hytte tilknyttet felles sanitær) 

Anonymkode: fa46e...874

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dere får legge dere på en annen del av campingplassen da

Skrevet
På 1.6.2020 den 1.08, Anonym bruker skrev:

Så tidlig om 6.30 var det ganske stille. Når vi har vært på camping uten henne så har jeg og sønnen min lett sovet til 8.30-9 om morgenen. Selvfølgelig er det litt lyder på campingplassen men det sover vi oss gjennom. Men en unge som skriker våkner vi så klart av.

Hadde  hun kledd på seg med en gang å gått ut med han å vekk fra teltene så hadde vi ikke våknet skikkelig å dermed sovnet kjapt igjen. 

Ja for det jo selvfølgelig vi som er ikke kjipe her,ikke hun som nekter å ta hensyn til de andre hun reiser med. Hadde det vært min unge så hadde jeg tatt ungen i vognen å gått en lang tur så hvertfall de andre fikk sove. 

Ja, det er faktisk dere som er de kjipe her. Og som du ser mener flesteparten i tråden her det også. Kanskje på tide p taxier innover deg?

Anonymkode: 71a1b...925

Skrevet
23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jaha så jeg skal dope ned 8 åringen min for at han skal få nok søvn? 

Hun får hjelp bare ikke om natten eller tidlig om morgenen.

Du kan jo gjøre alle en tjeneste og bli hjemme selv? 

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan jo gjøre alle en tjeneste og bli hjemme selv? 

Hvorfor skal jeg det? Jeg har rolig sønn som ikke vekker noen så både søsteren min og foreldrene mine ønsker at vi er med. Men både foreldrene og hun ene søsteren min ønsker ferie der vi får sove hele natten uten å vekket av skriking å vi ønsker å sove lenge. Ungene våres er også så store at ønsker å til 8.30-9. 

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skal jeg det? Jeg har rolig sønn som ikke vekker noen så både søsteren min og foreldrene mine ønsker at vi er med. Men både foreldrene og hun ene søsteren min ønsker ferie der vi får sove hele natten uten å vekket av skriking å vi ønsker å sove lenge. Ungene våres er også så store at ønsker å til 8.30-9. 

Da får dere heller si det som det er til denne søsteren din, at dere ikke anser henne og hennes barn som likeverdige medlemmer av familien og ikke ønsker å ha henne og barnet med på tur, at dere ønsker å utelukke henne fra slike familieturer fordi dere er en gjeng egoister.

Stå for det dere gjør... men la meg gjette... du vil jo ikke snakke med henne på forhånd før denne turen, så sjansen er stor for at du også er for feig til å være ærlig.

Det er snakk om to netter, og du og resten av gjengen synes det er verdt å ødelegge familieforholdet for. Det sier mye, svært mye, og ikke noe godt, om deg og resten av familien. All sympati til din søster og hennes barn.

Anonymkode: f5b6d...869

Skrevet

Hva slags forhold har dere resten av året egentlig? Synes som alle andre her at dere høres veldig selvsentrerte ut. Spleis på ei hytte til hun med det lille barnet. 

Anonymkode: 51444...fe6

Skrevet

Hadde jeg vært denne søsteren, hadde jeg villet få vite sannheten. At foreldrene mine verdsetter de andre barna og barnebarna mer enn meg og mitt barn og at søsken ser på oss som en byrde. 

Da hadde jeg kunnet tatt et valg om å definere gode og nære venner som familie og holdt meg langt unna dere andre. 

Dere er rett og slett kvalme!!!! 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde jeg vært denne søsteren, hadde jeg villet få vite sannheten. At foreldrene mine verdsetter de andre barna og barnebarna mer enn meg og mitt barn og at søsken ser på oss som en byrde. 

Da hadde jeg kunnet tatt et valg om å definere gode og nære venner som familie og holdt meg langt unna dere andre. 

Dere er rett og slett kvalme!!!! 

Å herregud snakk om sette seg selv i offerrollen!

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men det er jo sannheten! Dere klarer ikke 2(!) netter i året engang. Da kan ikke denne søsteren (og datteren og barnebarn) bety så innmari mye for dere. 

Til sammenligning er jeg hos min far én uke til 10 dager i året. Da kommer også mine brødre med sine familier. Jeg er den eneste som har barn som er morgenfugl, han er oppe mellom 6 og 6.30. Både morfaren, tanter og onkler står gladelig opp med han, de bytter på gjennom hele uka og ber meg ta det med ro. Morfaren blir nesten litt snurt hvis sønnen min ikke kommer inn og vekker han når han våkner. 

Det er ekte familie. 

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo du som setter deg i offerrollen, buhu søsteren min har en unge som våkner så tidlig og vekker oss. Buhu meg meg meg. Du fremstår så blottet for empati at jeg håper og tror du troller.

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo du som sutrer! Du må være svært tander når det gjelder søvn om 2 netter med dårlig søvn er krise og mer verd enn å inkludere alle. Jeg tenker også at dere er en kjip familie. Raushet er ikke deres kjennetegn.

Anonymkode: 32ec0...cef

Skrevet

Har denne søsteren din fått all oppmerksomheten til foreldrene deres opp gjennom livet?

Anonymkode: ec4d9...9ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...