Anonym bruker Skrevet 31. mai 2020 #26 Skrevet 31. mai 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Vi har jo snakket med henne men hun mener at vi må tåle skriking med barn. Mens vi mener at hun må ta hensyn å ungen i vognen å gå vekk fra campingplassen så de ikke vekker alle oss andre. Anonymkode: 4a0f1...8ce På alle campingplasser jeg noen gang har sovet på våkner jeg kl 6-7 uansett. Det er fordi det kryr av unger som skriker /skråler/ leker så snart fuglene fiser... Skjønner ikke at dere forventer late morgener på campingplasser uansett jeg!? Så litt raushet med egen familie hadde jo vært greit? åssen skulle hun ha forhindret gråting/skriking? Innen hun har kledd på seg/gått på do for så å ta med ungen utenfor campingen , ville dere alle vært våkne uansett.?? ! Hvis jeg drar på ferie med små barn så ville jeg på forhånd skjønt at det ville blitt en smule slitsomt til tider... Men for 2-3 netter er det helt Ok. Handler on å innrette seg litt.. Høres ut som verdenen kjipeste familie skal jeg være helt ærlig. Er så glad i min hvor vi hjelper hverandre... Anonymkode: ebcd9...8bc
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2020 #27 Skrevet 31. mai 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Vi har jo snakket med henne men hun mener at vi må tåle skriking med barn. Mens vi mener at hun må ta hensyn å ungen i vognen å gå vekk fra campingplassen så de ikke vekker alle oss andre. Anonymkode: 4a0f1...8ce Eh, ja... dere snakket med henne i fjor. Et helt år siden... Nå er det gått et år. Barnet hennes er et år eldre. Sett dere ned og snakk sammen om hvordan dere kan løse turen på best mulig måte i år. Du har fått flere gode råd i tråden, du kommenterer ingen. Det forteller meg at du er veldig konfliktsky. Hvordan ville du følt det om det var du som var din søster og ble utelukket fra familien? Tenk litt på det, føl litt på det... Men for all del, hvis to netter med litt mindre søvn er så ille for deg og dere andre til at dere ønsker å skvise ut en søster og hennes barn... da har hun det kanskje bedre uten dere. Hvis to netter med litt mindre søvn er så ille for dere som du skriver her så ville jeg også vurdert å ta en sjekk hos legen. Åpne hjertet ditt. Kommuniser. Finn løsninger sammen! Anonymkode: f5b6d...869
Eliseflisa Skrevet 31. mai 2020 #28 Skrevet 31. mai 2020 hvorfor skriker ungen da? Burde klare å dempe bråket frem til campingen våknet? At ungen våkner er jo en ting, men må den skrike?
Syngensang Skrevet 31. mai 2020 #29 Skrevet 31. mai 2020 Heilt uttafor å ikkje invitere henne med. Men forstår godt om ho ikkje vil vere med.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2020 #30 Skrevet 31. mai 2020 1 time siden, Syngensang skrev: Heilt uttafor å ikkje invitere henne med. Men forstår godt om ho ikkje vil vere med. Hun ønsker jo å være med å ser ikke hva som er problemet. Anonymkode: 4a0f1...8ce
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2020 #31 Skrevet 31. mai 2020 1 time siden, Eliseflisa skrev: hvorfor skriker ungen da? Burde klare å dempe bråket frem til campingen våknet? At ungen våkner er jo en ting, men må den skrike? Hun prøver vel kanskje å få han til å sove lengre å han protesterer med å skrike. Anonymkode: 4a0f1...8ce
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2020 #32 Skrevet 31. mai 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: På alle campingplasser jeg noen gang har sovet på våkner jeg kl 6-7 uansett. Det er fordi det kryr av unger som skriker /skråler/ leker så snart fuglene fiser... Skjønner ikke at dere forventer late morgener på campingplasser uansett jeg!? Så litt raushet med egen familie hadde jo vært greit? åssen skulle hun ha forhindret gråting/skriking? Innen hun har kledd på seg/gått på do for så å ta med ungen utenfor campingen , ville dere alle vært våkne uansett.?? ! Hvis jeg drar på ferie med små barn så ville jeg på forhånd skjønt at det ville blitt en smule slitsomt til tider... Men for 2-3 netter er det helt Ok. Handler on å innrette seg litt.. Høres ut som verdenen kjipeste familie skal jeg være helt ærlig. Er så glad i min hvor vi hjelper hverandre... Anonymkode: ebcd9...8bc Så tidlig om 6.30 var det ganske stille. Når vi har vært på camping uten henne så har jeg og sønnen min lett sovet til 8.30-9 om morgenen. Selvfølgelig er det litt lyder på campingplassen men det sover vi oss gjennom. Men en unge som skriker våkner vi så klart av. Hadde hun kledd på seg med en gang å gått ut med han å vekk fra teltene så hadde vi ikke våknet skikkelig å dermed sovnet kjapt igjen. Ja for det jo selvfølgelig vi som er ikke kjipe her,ikke hun som nekter å ta hensyn til de andre hun reiser med. Hadde det vært min unge så hadde jeg tatt ungen i vognen å gått en lang tur så hvertfall de andre fikk sove. Anonymkode: 4a0f1...8ce
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2020 #33 Skrevet 1. juni 2020 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Ifjor hadde vi en veldig fin helg på camping sammen med foreldrene mine og mine to søsken.Vi er alle tre voksne å har fått egne barn. Men soving ble det lite av ettersom hun ene søsteren min som hadde ett barn 2.5 år hadde en unge som skreik mye om natten. Akkurat det kan hun ikke gjøre så mye med;men når barnet skriker mye 6 om morgenen,så burde hun tatt barnet i vognen å gått vekk fra campingplassen så hun ikke vekket alle. De lå i telt så vi hørte det godt. Det gjorde hun ikke så alle vi andre våknet 6.30 å fikk ikke sove ettersom hun ikke vil ta hensyn. Det var mange sure rundt frokostbordet for å si det sånn. Etter ha bedt hun om å ta hensyn så håpet vi at hun tok hensyn neste morgen men neida det samme skjer igjen å alle våkner dermed ufrivellig tid å blir sur på henne. Nå planlegger vi tur i neste måned men ønsker ikke å innvitere henne med. Er det innafor nå hun nekter å ta hensyn? Føler det er litt slemt når hun har så lyst å være med,men det ødelegger hele ferien når alle får så lite søvn. Anonymkode: 4a0f1...8ce Du surver over at en toåring gråt i FJOR? Snakker om langsur... kjøp ørepropper eller legg deg tidligere. Anonymkode: 08b7f...162
Pobie Skrevet 1. juni 2020 #34 Skrevet 1. juni 2020 Nei, ikke innafor å ikke invitere sin egen søster pga noen få dager med tidlig oppvåkning. Dere burde heller tilby å hjelpe henne. En 3,5 åring som skriker i løpet av natten og tidlig om morgenen og vekker alle rundt seg må har jo større problemer enn gjennomsnittet. Da burde dere støtte og hjelpe der dere kan, og det aller minste dere kan gjøre hvis dere ikke vil la henne sove for en gangs skyld er å være rause fremfor å klage. Det er ikke big deal å våkne tidlig noen få dager.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2020 #35 Skrevet 1. juni 2020 7 timer siden, Eliseflisa skrev: hvorfor skriker ungen da? Burde klare å dempe bråket frem til campingen våknet? At ungen våkner er jo en ting, men må den skrike? Tenker HI bare overdriver. Anonymkode: f0aa7...8ac
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2020 #36 Skrevet 1. juni 2020 håper du har fått noe og tenke på hi, man utlater ikke noen bare fordi man vil ha mer søvn Anonymkode: bc7bf...4ab
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2020 #37 Skrevet 1. juni 2020 Nei, det er ikke innafor. Det som ville vært innafor var å ringe henne etter ferien sist for å høre hvordan det gikk med henne, og for å invitere barnet på overnattingshelg. Ikke å få henne, på toppen av søvnløsheten og frustrasjonen, til å føle seg som hun som ødela ferien for alle andre. Anonymkode: f54de...17a
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2020 #38 Skrevet 1. juni 2020 Det er jo et under at hun i det hele tatt vil reise på ferie med dere igjen Anonymkode: e9e7b...536
Syngensang Skrevet 1. juni 2020 #39 Skrevet 1. juni 2020 20 timer siden, Anonym bruker skrev: Hun ønsker jo å være med å ser ikke hva som er problemet. Anonymkode: 4a0f1...8ce Nei, det gjer du vel ikkje.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2020 #40 Skrevet 1. juni 2020 Så foreldre og to barn skal på ferie, men ikke søster nr 3? Fy fader Anonymkode: 5a218...355
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2020 #41 Skrevet 1. juni 2020 På 31.5.2020 den 20.20, Anonym bruker skrev: Ifjor hadde vi en veldig fin helg på camping sammen med foreldrene mine og mine to søsken.Vi er alle tre voksne å har fått egne barn. Men soving ble det lite av ettersom hun ene søsteren min som hadde ett barn 2.5 år hadde en unge som skreik mye om natten. Akkurat det kan hun ikke gjøre så mye med;men når barnet skriker mye 6 om morgenen,så burde hun tatt barnet i vognen å gått vekk fra campingplassen så hun ikke vekket alle. De lå i telt så vi hørte det godt. Det gjorde hun ikke så alle vi andre våknet 6.30 å fikk ikke sove ettersom hun ikke vil ta hensyn. Det var mange sure rundt frokostbordet for å si det sånn. Etter ha bedt hun om å ta hensyn så håpet vi at hun tok hensyn neste morgen men neida det samme skjer igjen å alle våkner dermed ufrivellig tid å blir sur på henne. Nå planlegger vi tur i neste måned men ønsker ikke å innvitere henne med. Er det innafor nå hun nekter å ta hensyn? Føler det er litt slemt når hun har så lyst å være med,men det ødelegger hele ferien når alle får så lite søvn. Anonymkode: 4a0f1...8ce Ja, det er veldig slemt. Kjøp sov-i-ro om dere vil sove lenge. Normalt bråk på campingplasser må en tåle, og barnegråt er ikke noe en kan bare skru av. I år, hvis barnet våkner kl 6:30 (som er helt normalt for et barn på den alderen), kan ikke du foreslå at du kan stå opp med barnet en morgen eller to? Det er krevende nok å ha småbarn, om ikke sin egen familie også skal gå å irritere seg over at de gråter. Vis heller at du vil hjelpe. Hun føler seg nok ganske alene når hun står opp så tidlig med et barn og resten av familien hennes ligger rundt og klager og planlegger å ikke invitere henne på neste års FAMILIEferie.. Anonymkode: c2782...27c
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2020 #42 Skrevet 1. juni 2020 Ikke innafor i det hele tatt! Stygt å fryse ut søster og tantebarn. klarer dere virkelig ikke en helg sammen på camping? Anonymkode: 46583...50e
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2020 #43 Skrevet 1. juni 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ja, det er veldig slemt. Kjøp sov-i-ro om dere vil sove lenge. Normalt bråk på campingplasser må en tåle, og barnegråt er ikke noe en kan bare skru av. I år, hvis barnet våkner kl 6:30 (som er helt normalt for et barn på den alderen), kan ikke du foreslå at du kan stå opp med barnet en morgen eller to? Det er krevende nok å ha småbarn, om ikke sin egen familie også skal gå å irritere seg over at de gråter. Vis heller at du vil hjelpe. Hun føler seg nok ganske alene når hun står opp så tidlig med et barn og resten av familien hennes ligger rundt og klager og planlegger å ikke invitere henne på neste års FAMILIEferie.. Anonymkode: c2782...27c Jaha så jeg skal dope ned 8 åringen min for at han skal få nok søvn? Hun får hjelp bare ikke om natten eller tidlig om morgenen. Anonymkode: 4a0f1...8ce
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2020 #44 Skrevet 1. juni 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Så foreldre og to barn skal på ferie, men ikke søster nr 3? Fy fader Anonymkode: 5a218...355 Vi er 4 søsken men bare tre av oss som har barn. Hun som ikke har barn er ikke intressert i å være med naturlig nok. Anonymkode: 4a0f1...8ce
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2020 #45 Skrevet 1. juni 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jaha så jeg skal dope ned 8 åringen min for at han skal få nok søvn? Hun får hjelp bare ikke om natten eller tidlig om morgenen. Anonymkode: 4a0f1...8ce Hvem i alle dager har snakket om dop? Anonymkode: 47d2f...0b7
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2020 #46 Skrevet 1. juni 2020 Jeg foreslår at dere lar være å legge familieferie til en campingplass om dere er så sensitive. Hver sin hytte eller lignende må jo være mye bedre. Og så må jeg bare si at jeg er utrolig takknemlig for min familie 👍 vi er 5 søsken, 4 av oss har barn. Barna er i aldre fra 0 til 14. Camping ferie har aldri vært ett problem. Trenger vi søvn legger vi oss tidigere, for her er flere morgenfugler, men ingen sure bitre voksne. Barn er barn. Ferie er ferie, og ingen har noen sinne daua av ett par netter med mindre søvn. Alt er hva en gjør det til selv. Anonymkode: b1130...884
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2020 #47 Skrevet 1. juni 2020 23 timer siden, Anonym bruker skrev: Du surver over at en toåring gråt i FJOR? Snakker om langsur... kjøp ørepropper eller legg deg tidligere. Anonymkode: 08b7f...162 Og hvis babyen gråter like mye fremdeles, hva med å faktisk ha litt sympati med din søster som har det slik året rundt og tilby deg å stå opp tidlig de 2 dagene turen varer slik at hun for en gangs skyld kan få sove litt lengre? Makan til selvsentrerthet. Anonymkode: 5d590...b23
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2020 #48 Skrevet 2. juni 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jaha så jeg skal dope ned 8 åringen min for at han skal få nok søvn? Hun får hjelp bare ikke om natten eller tidlig om morgenen. Anonymkode: 4a0f1...8ce Så du syns en toåring skal straffes i stedet? Anonymkode: 08b7f...162
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2020 #49 Skrevet 2. juni 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Jaha så jeg skal dope ned 8 åringen min for at han skal få nok søvn? Hun får hjelp bare ikke om natten eller tidlig om morgenen. Anonymkode: 4a0f1...8ce Sov-i-ro er ørepropper, ikke dop... 🙄 Og å legge seg tidligere evt er ikke tortur akkurat, men noe som kalles situasjonstilpassning. Anonymkode: fa46e...874
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2020 #50 Skrevet 2. juni 2020 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Jaha så jeg skal dope ned 8 åringen min for at han skal få nok søvn? Hun får hjelp bare ikke om natten eller tidlig om morgenen. Anonymkode: 4a0f1...8ce Sov-i-ro er ørepropper, ikke dop... 🙄 Og å legge seg tidligere evt er ikke tortur akkurat, men noe som kalles situasjonstilpassning. https://www.vitusapotek.no/sovn/sov-i-ro-orekuler/p/805887 Anonymkode: fa46e...874
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå