Anonym bruker Skrevet 31. mai 2020 #1 Skrevet 31. mai 2020 Ifjor hadde vi en veldig fin helg på camping sammen med foreldrene mine og mine to søsken.Vi er alle tre voksne å har fått egne barn. Men soving ble det lite av ettersom hun ene søsteren min som hadde ett barn 2.5 år hadde en unge som skreik mye om natten. Akkurat det kan hun ikke gjøre så mye med;men når barnet skriker mye 6 om morgenen,så burde hun tatt barnet i vognen å gått vekk fra campingplassen så hun ikke vekket alle. De lå i telt så vi hørte det godt. Det gjorde hun ikke så alle vi andre våknet 6.30 å fikk ikke sove ettersom hun ikke vil ta hensyn. Det var mange sure rundt frokostbordet for å si det sånn. Etter ha bedt hun om å ta hensyn så håpet vi at hun tok hensyn neste morgen men neida det samme skjer igjen å alle våkner dermed ufrivellig tid å blir sur på henne. Nå planlegger vi tur i neste måned men ønsker ikke å innvitere henne med. Er det innafor nå hun nekter å ta hensyn? Føler det er litt slemt når hun har så lyst å være med,men det ødelegger hele ferien når alle får så lite søvn. Anonymkode: 4a0f1...8ce
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2020 #2 Skrevet 31. mai 2020 Nei synes ikke det er greit. Anonymkode: bc7bf...4ab
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2020 #3 Skrevet 31. mai 2020 Har ikke ungen blitt et år eldre? Ville nå gitt det en sjanse jeg da, verdien av tur med besteforeldre og søskenbarn er verdt litt lite søvn noen dager Anonymkode: 677ff...8f7
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2020 #4 Skrevet 31. mai 2020 Vurdert å snakke sammen? For det første - det er ikke sikkert barnet har samme problem nå. For det andre - hva med å si at dere virkelig ønsker at hun/de blir med, men at dere da må finne en løsning hvis barnet hennes vekker alle andre i år slik som i fjor. Kommunikasjon er ikke overvurdert... Anonymkode: f5b6d...869
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2020 #5 Skrevet 31. mai 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Har ikke ungen blitt et år eldre? Ville nå gitt det en sjanse jeg da, verdien av tur med besteforeldre og søskenbarn er verdt litt lite søvn noen dager Anonymkode: 677ff...8f7 Hehe joda barnet er blitt ett år eldre men tror ikke søsteren min har blitt noe flinkere til å ta hensyn. Vet hun sliter med litt med søvn enda med barnet. Vi to andre som har barn har unger fra 8 år og oppover så de sover gjerne til 8.30-9,å da er det ikke så gøy å bli vekket 6.30- 7. Anonymkode: 4a0f1...8ce
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2020 #6 Skrevet 31. mai 2020 Hva med å la ungene sove sammen, særlig hvis de er på omtrent samme alder, Det gjør jo ofte at de tilpasser seg litt til hverandre. Anonymkode: ec4d9...9ff
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2020 #7 Skrevet 31. mai 2020 Altså, dere vil garantert våkne av barnet selv om hun tar det med bort. Hun rekker jo ikke å gå tur med barnet før det begynner å skrike.. Hva skal de gjøre langt utenfor campingplassen, forresten? Jeg tenker at man gjerne er litt rause innad i familien. Kan garantere at hun ikke syns det er gøy å bli vekket så tidlig selv, men sånn er det med små barn innimellom. Kanskje én eller annen kunne avlaste henne én morgen, når hun først har mulighet til å få litt avlastning. Jeg har selv en morgenfugl. På sine 7 år, kan jeg telle på én hånd de gangene han har sovet lenger enn kl 6. Nå skriker ikke min så mye lenger, men litt bråk ble det jo når han var yngre. Hadde blitt rimelig såret om det resulterte i at vi ble utestengt fra familieturer et par ganger i året. Anonymkode: 7515d...ea4
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2020 #8 Skrevet 31. mai 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hehe joda barnet er blitt ett år eldre men tror ikke søsteren min har blitt noe flinkere til å ta hensyn. Vet hun sliter med litt med søvn enda med barnet. Vi to andre som har barn har unger fra 8 år og oppover så de sover gjerne til 8.30-9,å da er det ikke så gøy å bli vekket 6.30- 7. Anonymkode: 4a0f1...8ce Nei, det er ikke gøy, men tenk hvordan det er for henne som blir vekt så tidlig sju dager i uka, året rundt.. Du kan ikke seriøst mene at søsteren din, og tantebarnet ditt, skal bli ekskludert fra ferie med storfamilien pga søvnproblemer? Anonymkode: 677ff...8f7
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2020 #9 Skrevet 31. mai 2020 Jeg har vært heldig med mine murmeldyr, men synes du er helt på trynet. Det er snakk om en helg! Hvis dere ikke klarer å hygge dere tross lite søvn i 2 netter er dere verdens kjipeste familie. Jeg har stått opp med nieser og nevøer før fuglene har våkna for at foreldrene skal få sove for en gangs skyld Du. Er en dårlig tante Anonymkode: 87b84...634
MammantilNurket Skrevet 31. mai 2020 #10 Skrevet 31. mai 2020 Det hørtes ut som en forferdelig ferie! Jeg ville absolutt ikke feriert med dem igjen.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2020 #11 Skrevet 31. mai 2020 Hadde aldri ekskludert pga. litt lite søvn for en helg. Hva skjedde med å være raus med hverandre? Med mindre fokus på søvn vil søsteren din mest sannsynlig stresse ned og få mer kapasitet til å kose seg sammen med dere. Og blir det for lite søvn får dere ta hensyn til dere selv og legge dere tidligere👍 Anonymkode: 21dc2...49f
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2020 #12 Skrevet 31. mai 2020 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, det er ikke gøy, men tenk hvordan det er for henne som blir vekt så tidlig sju dager i uka, året rundt.. Du kan ikke seriøst mene at søsteren din, og tantebarnet ditt, skal bli ekskludert fra ferie med storfamilien pga søvnproblemer? Anonymkode: 677ff...8f7 Problemet er jo at søsteren bare lar ungen grine. Hadde hun tatt barnet vekk og gjort et forsøk på å vise hensyn, så hadde man jo ønsket å feriere sammen igjen. Jeg har en søster som er helt lik. Så fort hun er sammen med familien, setter hun seg ned og løfter ikke en finger for å bidra med noe som helst. Forventer bare at alle andre skal hjelpe barna med alt mulig feks. Det er veldig irriterende.. Anonymkode: 45cac...019
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2020 #13 Skrevet 31. mai 2020 Er du villig til å ekskludere for 2 netter med den potensielt dårlige stemningen det medfører? Ikke mye raushet i familien skjønner jeg. Min yngre søster (som da var barnløs) stod opp med min eldste et par dager i påskeferien da vi ferierte sammen. Jeg var så takknemlig at jeg nesten gråt. Nå har hun små barn, mens mine er store og jeg tar gjerne noen morgenøkter i ferien for å la henne sove ekstra. Jeg gleder meg til noen morgener med nevøene mine på 1 og 3 år. Gode klemmer og smørblide barn kl. 6😊 Så kjekt med litt tid alene med dem. Som jeg gleder meg til ferie!!! Anonymkode: 32ec0...cef
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2020 #14 Skrevet 31. mai 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Problemet er jo at søsteren bare lar ungen grine. Hadde hun tatt barnet vekk og gjort et forsøk på å vise hensyn, så hadde man jo ønsket å feriere sammen igjen. Jeg har en søster som er helt lik. Så fort hun er sammen med familien, setter hun seg ned og løfter ikke en finger for å bidra med noe som helst. Forventer bare at alle andre skal hjelpe barna med alt mulig feks. Det er veldig irriterende.. Anonymkode: 45cac...019 Søsteren min er litt sånn hun også å derfor blir vi så irriterte! Hun kunne tatt ungen i vogn å gått på tur utenfor campingplassen så hun ikke vekket alle,men det gidder hun ikke. Anonymkode: 4a0f1...8ce
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2020 #15 Skrevet 31. mai 2020 Du unnlater helt å kommentere på det at det faktisk er mulig å snakke sammen på forhånd. Forstår at du har bestemt deg. Har du tenkt på hva dette risikerer å gjøre med storfamilien på sikt når dere andre velger å utestenge henne og hennes barn? Ja, hun burde gjort ting litt annerledes i fjor. Men nå er det gått et år, det er mulig å snakke sammen. Igjen - kommunikasjon er ikke overvurdert... Anonymkode: f5b6d...869
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2020 #16 Skrevet 31. mai 2020 Stakkars søsteren din, hun er sikkert kjempesliten. Hvorfor kunne ikke du tatt ungen i vogna og gått en tur med han, så kunne hun få slappe av litt. Anonymkode: 2a7b7...d8f
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2020 #17 Skrevet 31. mai 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du unnlater helt å kommentere på det at det faktisk er mulig å snakke sammen på forhånd. Forstår at du har bestemt deg. Har du tenkt på hva dette risikerer å gjøre med storfamilien på sikt når dere andre velger å utestenge henne og hennes barn? Ja, hun burde gjort ting litt annerledes i fjor. Men nå er det gått et år, det er mulig å snakke sammen. Igjen - kommunikasjon er ikke overvurdert... Anonymkode: f5b6d...869 Vi har jo snakket med henne men hun mener at vi må tåle skriking med barn. Mens vi mener at hun må ta hensyn å ungen i vognen å gå vekk fra campingplassen så de ikke vekker alle oss andre. Anonymkode: 4a0f1...8ce
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2020 #18 Skrevet 31. mai 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Stakkars søsteren din, hun er sikkert kjempesliten. Hvorfor kunne ikke du tatt ungen i vogna og gått en tur med han, så kunne hun få slappe av litt. Anonymkode: 2a7b7...d8f Om kvelden når ungen skreik så gikk en times tur å fikk dermed barnet til å sovne. Men tidlig om morgenen så får du klare sin egen unge. Anonymkode: 4a0f1...8ce
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2020 #19 Skrevet 31. mai 2020 Okei, så er hun en litt egoistisk og vanskelig person, men hun har et barn med søvnproblemer og hun ønsker å være med på familieferie. Da er dere litt rause med henne. Det er ikke barnet sin feil at dere synes mammaen er en egoist. Barnet har blitt et år eldre og det er begrenset hvor lenge det gråter når det våkner om morgenen altså. Hva med å la barnet sove i teltet til besteforeldrene, det å våkne sammen med dem kan være nok til at det ikke blir gråt om morgenen. Hva med å snakke sammen og finne på noe gøy som hun kan få om kvelden og gi barnet når det våkner om morgenen, jeg foreslår en ny bok, bamse, et fruktfat, hva som helst som kan vekke barnets interesse og dermed få en koselig start og ikke en start full av gråt og fortvilelse. Det må da være av både besteforeldrenes og tanter/onkler sin interesse å starte dagen med et smil istedenfor gråt... Anonymkode: 677ff...8f7
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2020 #20 Skrevet 31. mai 2020 Hm..da mine morgenfugler var så små trengte de mat og ro når de sto opp. Ville funket dårlig å gå rett på tur eller sitte på en stein utenfor hørevidde til andre er klare til å stå opp. Anonymkode: 8b3ff...9c8
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2020 #21 Skrevet 31. mai 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ifjor hadde vi en veldig fin helg på camping sammen med foreldrene mine og mine to søsken.Vi er alle tre voksne å har fått egne barn. Men soving ble det lite av ettersom hun ene søsteren min som hadde ett barn 2.5 år hadde en unge som skreik mye om natten. Akkurat det kan hun ikke gjøre så mye med;men når barnet skriker mye 6 om morgenen,så burde hun tatt barnet i vognen å gått vekk fra campingplassen så hun ikke vekket alle. De lå i telt så vi hørte det godt. Det gjorde hun ikke så alle vi andre våknet 6.30 å fikk ikke sove ettersom hun ikke vil ta hensyn. Det var mange sure rundt frokostbordet for å si det sånn. Etter ha bedt hun om å ta hensyn så håpet vi at hun tok hensyn neste morgen men neida det samme skjer igjen å alle våkner dermed ufrivellig tid å blir sur på henne. Nå planlegger vi tur i neste måned men ønsker ikke å innvitere henne med. Er det innafor nå hun nekter å ta hensyn? Føler det er litt slemt når hun har så lyst å være med,men det ødelegger hele ferien når alle får så lite søvn. Anonymkode: 4a0f1...8ce Atte hæ? Skjønner ikke at Hun vil være med dere på tur. 😫 Dere har ikke så høy takhøyde og er ikke særlig rause. Anonymkode: f0aa7...8ac
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2020 #22 Skrevet 31. mai 2020 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Om kvelden når ungen skreik så gikk en times tur å fikk dermed barnet til å sovne. Men tidlig om morgenen så får du klare sin egen unge. Anonymkode: 4a0f1...8ce 🙄 Anonymkode: f0aa7...8ac
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2020 #23 Skrevet 31. mai 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hehe joda barnet er blitt ett år eldre men tror ikke søsteren min har blitt noe flinkere til å ta hensyn. Vet hun sliter med litt med søvn enda med barnet. Vi to andre som har barn har unger fra 8 år og oppover så de sover gjerne til 8.30-9,å da er det ikke så gøy å bli vekket 6.30- 7. Anonymkode: 4a0f1...8ce Seriøst! Se litt lenger enn til din egen nesetipp. Du høres veldig ego og slem ut rett og slett. Anonymkode: f0aa7...8ac
Leverpostei Skrevet 31. mai 2020 #24 Skrevet 31. mai 2020 Jeg henger ikke med - snakker vi om et barn som i fjor var 2,5 år? Altså 3,5 år denne sommeren? Som står opp 6.30? Det er helt normalt, altså. På en campingplass er det jo uansett mange som er tidlig oppe, som prater, leker og koker kaffe. Og nå mener du at dette barnet på 3,5 år skal settes hylende i en vogn slik at andre kan sove? Dette gir ingen mening for meg.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2020 #25 Skrevet 31. mai 2020 Nå kjente jeg at jeg er skikkelig glad for at jeg har den familien jeg har! Vi slet også med søvn da mitt barn var på den alderen. Var på ferie med foreldrene mine og to søsken, og da vi kom frem fortalte de at de hadde avtalt å bytte på å stå opp med barnet, slik at jeg kunne få sove. Ingen av dem har noensinne klaget over bråk, de syntes bare synd på meg som fikk så lite søvn og gjorde alt for å hjelpe meg. ❤️ Anonymkode: 137a0...acb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå