Gå til innhold

Vi skal på hyttetur,men


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hei :)

Nå har vi vert på hyttetur og vi ble enig før at alle barna la seg halv ni, så da gikk det fint.

min kan klokka godt han , kunne den ganske bra et år før han begynte på skolen.

 

Anonymkode: 05868...f26

Så bra dere fant en løsning på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det personer som ikke ønsker å ta hensyn til de andre som er med på turen,så blir de gjerne ikke innvitert med neste gang. Vi har en søster i familien som ikke tar hensyn til andre så det går ut over oss,så når vi planlegget ny tur nå for sommeren så ble det nedstemt å spørre om hun ville bli med. Vet hun hadde hatt veldig lyst å være med,men da må hun først lære å ta en hensyn. Men hun er 40 år så tvilsomt at hun lærer det nå :P

Anonymkode: 650e7...ba8

Ja, det er bare å si fra at man ikke ønsker mennesker med på tur, når det er fordi de ikke klarer å ta hensyn. Og fortell hvorfor. Det er mulig det er litt sent å lære det når man er 40. Likevel, jeg tror det er større sjanse for at hun lærer det, hvis det får direkte konsekvenser, enn hvis det ikke gjør det.

Altfor mange tør ikke si fra hva som er årsaken, de bare sniker seg unna, og så føler personen seg utelatt uten grunn. Da blir det gjerne verre og verre. 

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja det er gruusomt avøt barnet må legge seg en hel time tidligere enn ellers bare en eneste helg i året.

Anonymkode: 650e7...ba8

He he. Det blir nok traumer resten av livet på det barnet, ja! ;) 

Anonymkode: 603b6...d51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

det høres lurt og og legge det ut slik, tusen takk for tips :)

Anonymkode: 05868...f26

Glemte å si dette i går, men jeg synes du skal fokusere på å få frem dine egne tanker, og ikke på at hun skal være enig.

Da har du sagt hva du mener, og så kan hun tygge litt på det i etterkant. Det kan ofte ta litt tid før man innser at man har tatt feil, er for streng, etc, så ikke forvent at hun sier seg enig med deg, med en eneste gang :) 

Anonymkode: 603b6...d51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er bare å si fra at man ikke ønsker mennesker med på tur, når det er fordi de ikke klarer å ta hensyn. Og fortell hvorfor. Det er mulig det er litt sent å lære det når man er 40. Likevel, jeg tror det er større sjanse for at hun lærer det, hvis det får direkte konsekvenser, enn hvis det ikke gjør det.

Altfor mange tør ikke si fra hva som er årsaken, de bare sniker seg unna, og så føler personen seg utelatt uten grunn. Da blir det gjerne verre og verre. 

He he. Det blir nok traumer resten av livet på det barnet, ja! ;) 

Anonymkode: 603b6...d51

Vi var direkte mot henne å tok det opp å forslag til løsninger så det ikke fikk ut over oss andre. Men neste dag så tar heller ikke hensyn å det ganske mange som ble sure på henne den dagen da.

Anonymkode: 650e7...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi var direkte mot henne å tok det opp å forslag til løsninger så det ikke fikk ut over oss andre. Men neste dag så tar heller ikke hensyn å det ganske mange som ble sure på henne den dagen da.

Anonymkode: 650e7...ba8

Ja, men da har hun fått klar beskjed, og da er det bare å si nei til at hun får bli med igjen. Alle voksne mennesker klarer å ta hensyn til andre, det finnes ingen unnskyldning for å ikke ta hensyn (selv om en del forsøker seg med unnskyldninger og forklaringer og innvendinger). Så dere må bare dra på tur med verdens beste samvittighet. Hennes lykke er ikke viktigere enn lykken til dere andre. Det er veldig surt og bortkastet å skulle dra på ferie med noen som bestandig ødelegger. 

Anonymkode: 603b6...d51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi var direkte mot henne å tok det opp å forslag til løsninger så det ikke fikk ut over oss andre. Men neste dag så tar heller ikke hensyn å det ganske mange som ble sure på henne den dagen da.

Anonymkode: 650e7...ba8

Vær så snill å fortell oss også! 😌

Anonymkode: 276a1...939

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja det er gruusomt avøt barnet må legge seg en hel time tidligere enn ellers bare en eneste helg i året.

Anonymkode: 650e7...ba8

Jeg synes hele innstillingen til rigide leggetider når det er fri, høres trist ut. Kjekt for mor da🙄

Endret av Sommerkroppen 2029
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Sommerkroppen 2029 skrev:

Jeg synes hele innstillingen til rigide leggetider når det er fri, høres trist ut. Kjekt for mor da🙄

Nå fremstår du som veldig uvitende. Jeg måtte også legge sønnen min lenge før alle de andre barna vi var på ferie med for sønnen min trenger mye søvn. Hvis ikke blir neste dag ett mareritt å han ødelegger dagen for alle andre. Det går selvsagt ikke så da er det mitt ansvar å legge sønnen min tidlig nok så han får nok søvn,så neste  dag blir hyggelig for alle sammen.

Anonymkode: 650e7...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19.45? Er det vanlig å legge så store barn så tidlig? Mitt barn på fem legger seg 20.30.

Jeg hadde forøvrig bare sagt at da legger vi til ulike tidspunkt. 

Anonymkode: f1aee...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå fremstår du som veldig uvitende. Jeg måtte også legge sønnen min lenge før alle de andre barna vi var på ferie med for sønnen min trenger mye søvn. Hvis ikke blir neste dag ett mareritt å han ødelegger dagen for alle andre. Det går selvsagt ikke så da er det mitt ansvar å legge sønnen min tidlig nok så han får nok søvn,så neste  dag blir hyggelig for alle sammen.

Anonymkode: 650e7...ba8

Men hvis han uansett var trøtt da, så syntes han sikkert ikke det var et stort problem at noen andre barn ikke la seg på likt...🙄

Anonymkode: 5dd9c...33d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.5.2020 den 13.54, Anonym bruker skrev:

Er nok det lureste.

Er du et barn, så skal man selvfølgelig ta større hensyn til deg enn til de voksne. Og er du en voksen, så tror jeg dessverre at toget at gått for å lære grunnleggende sosial adferd.

Anonymkode: 603b6...d51

Du avsluttet ikke, ser jeg? Men rullet videre til personangrep i stedet for argumenter.

Sikker på at et forum som dette er stedet for deg, når du blir så uforholdsmessig sur og usaklig på alle som motsier deg? 

Anonymkode: 5dd9c...33d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.5.2020 den 9.37, Anonym bruker skrev:

Vi var direkte mot henne å tok det opp å forslag til løsninger så det ikke fikk ut over oss andre. Men neste dag så tar heller ikke hensyn å det ganske mange som ble sure på henne den dagen da.

Anonymkode: 650e7...ba8

Jeg har hele veien i denne tråden støttet deg i at dere bare må sette grenser dersom en voksen dame ikke vil ta hensyn.

Men er det du som har skrevet tråden om søsteren og camping og barnet som skriker?

Det er i så fall en helt annen sak!

Som jeg har skrevet i denne tråden her, gjentatte ganger, så er det barna man skal ta hensyn til. Det gjør man ikke når man bare stenger døren for søsteren og det går ut over sønnen hennes. Han er et barn.

Her må dere voksne lære dere å sette ungene foran dere, slik at UNGENE får en fin ferie, alle sammen, både han lille som skriker og de litt eldre (som sikkert ikke ønsker å våkne av den minste). Her har du som tante og din bror som er onkel og deres foreldre som er besteforeldre, like stort ansvar for at alle ungene skal ha det bra, som hva søsteren din har. 

Ble rett og slett litt flau av å lese den historien. Det må kunne gå an å se forskjell på barn og voksne, og ta hensyn til barna den bittelille tiden de faktisk er små. 

Anonymkode: 603b6...d51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men hvis han uansett var trøtt da, så syntes han sikkert ikke det var et stort problem at noen andre barn ikke la seg på likt...🙄

Anonymkode: 5dd9c...33d

Ehh jo! Det blir like mye skriking hver gang han må legge seg tidligere enn andre.

Anonymkode: 650e7...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 31.5.2020 den 20.48, Anonym bruker skrev:

Nå fremstår du som veldig uvitende. Jeg måtte også legge sønnen min lenge før alle de andre barna vi var på ferie med for sønnen min trenger mye søvn. Hvis ikke blir neste dag ett mareritt å han ødelegger dagen for alle andre. Det går selvsagt ikke så da er det mitt ansvar å legge sønnen min tidlig nok så han får nok søvn,så neste  dag blir hyggelig for alle sammen.

Anonymkode: 650e7...ba8

Ja men da legger du sønnen din når han må legge seg. Men du trenger jo ikke å kreve at andres barn gjør det samme selv om ditt barn har store søvnbehov. 

Endret av Sommerkroppen 2029
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.5.2020 den 0.43, Anonym bruker skrev:

Er det personer som ikke ønsker å ta hensyn til de andre som er med på turen,så blir de gjerne ikke innvitert med neste gang. Vi har en søster i familien som ikke tar hensyn til andre så det går ut over oss,så når vi planlegget ny tur nå for sommeren så ble det nedstemt å spørre om hun ville bli med. Vet hun hadde hatt veldig lyst å være med,men da må hun først lære å ta en hensyn. Men hun er 40 år så tvilsomt at hun lærer det nå :P

Anonymkode: 650e7...ba8

Er du den samme personen som skrev innlegget om søsteren som ikke blir invitert med på felles familietur i år, fordi hun hadde et lite barn som gråt så tidlig på morgenen? Som måtte gå ut av campingområdet slik at hun kunne ta hensyn til dere? I så fall: Du er slem! Fysj for en innstilling 😞 😞 

Anonymkode: 91512...d85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...