Gå til innhold

Synes Mette Marit er en sånn kvinne som blir vakrere


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tror heller det er snakk om at MM begynner å bli godt voksen, og da er hun ikke like truende lengre.

Tror aldri jeg har sett kvinner enes om at noen andre kvinner er så pen, hvis disse kvinnene ikke har minst en skjønnhetsfeil (alderdom, helseproblemer, overvekt, etc). 

Anonymkode: b25b6...5f1

Ser ikke sammenhengen her? Ikke truende?! Så hun er penere fordi hun ikke er truende?! 
Hvem er truende? Da jeg var tenåring var man truende fordi man var ansiktspen og hadde kroppen i tillegg. Så det når vi møtte jentene fra nabobyen. Hun populære i min klasse ble utkonkurrert av nabobyens populære. Ei annen i min klasse ble ikke attraktiv før hun ble 14-15. Mens de populære vippet mot overvekt og ordinært utseende ble hun hengslete kjedelige jenta modellpen. Reaksjoner ble det jo og. Hun ble ikke enset mens hun var i bakgrunnen, men det ble faktisk nettmobbing og fysisk slossing etter hvert som hun begynte å få oppmerksomhet. 

Anonymkode: 3eba6...0f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det kan jo komme av forskjellig smak og da. Selv om du synes en kvinne er vakker, er det ikke sikkert at alle deler den meningen, uten at det bunner i utrygghet, dårlig selvtillit eller selvfølelse

Anonymkode: f4be3...d07

Selvfølgelig kan det handle om individuell smak, men nå var mitt poeng at det er forskjell på menns og kvinners smak på gruppenivå. Har aldri opplevd så mange menn som er uenig i at en pen dame er en pen dame, som jeg opplever at kvinner er det. Og hvorfor er det sånn liksom?

Anonymkode: b25b6...5f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ser ikke sammenhengen her? Ikke truende?! Så hun er penere fordi hun ikke er truende?! 
Hvem er truende? Da jeg var tenåring var man truende fordi man var ansiktspen og hadde kroppen i tillegg. Så det når vi møtte jentene fra nabobyen. Hun populære i min klasse ble utkonkurrert av nabobyens populære. Ei annen i min klasse ble ikke attraktiv før hun ble 14-15. Mens de populære vippet mot overvekt og ordinært utseende ble hun hengslete kjedelige jenta modellpen. Reaksjoner ble det jo og. Hun ble ikke enset mens hun var i bakgrunnen, men det ble faktisk nettmobbing og fysisk slossing etter hvert som hun begynte å få oppmerksomhet. 

Anonymkode: 3eba6...0f2

Det jeg har uthevet er det jeg siktet til. At man er truende på andre kvinner, ikke nødvendigvis på menn. 

Litt usikker på hva du mener med resten. Jeg vet jo ikke hva du mener med at det ble mobbing og slossing. Var det hun selv som sloss? Kvinner som sloss? Menn som sloss? Og hva sloss de om?

Anonymkode: b25b6...5f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det var poenget mitt.

Nettopp dette, mangel på trygghet, er grunnen til at jeg tror det sjelden skjer at kvinner komplimenterer de som virkelig ER vakre.

Har faktisk, litt på gøy, nevnt noen kvinner som er vakre, i ymse tråder, for å se om protestene ville komme. Ikke bare kom de, de haglet inn. Mens de som ble nevnt fra annet hold, var konsekvent kvinner med overvekt, dårlig selvfølelse, helseproblemer og andre ting.

Det er derfor jeg tenker det må være en slik grunn som foreligger, når opptil flere kvinner går fra å ikke synes MM er noe spesielt, til å plutselig synes at hun er det. 

Det er jo bare å tenke på hvordan sympatien snudde brått, da den smellvakre svenske prinsessen, plutselig ble utsatt for utroskap. Før var det hun som var den mest populære blant menn, og dermed hennes eldre søster som var den mest populære blant kvinner. Men plutselig fikk vi se at også den yngste var som oss andre, sårbar og utsatt for svik. Og da ble det plutselig også mye enklere å synes hun var vakker. 

Anonymkode: b25b6...5f1

Herre. Det er deg igjen.

Anonymkode: 15f99...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig kan det handle om individuell smak, men nå var mitt poeng at det er forskjell på menns og kvinners smak på gruppenivå. Har aldri opplevd så mange menn som er uenig i at en pen dame er en pen dame, som jeg opplever at kvinner er det. Og hvorfor er det sånn liksom?

Anonymkode: b25b6...5f1

Men er det sånn da? Ikke etter min erfaring

Anonymkode: f4be3...d07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det var poenget mitt.

Nettopp dette, mangel på trygghet, er grunnen til at jeg tror det sjelden skjer at kvinner komplimenterer de som virkelig ER vakre.

Har faktisk, litt på gøy, nevnt noen kvinner som er vakre, i ymse tråder, for å se om protestene ville komme. Ikke bare kom de, de haglet inn. Mens de som ble nevnt fra annet hold, var konsekvent kvinner med overvekt, dårlig selvfølelse, helseproblemer og andre ting.

Det er derfor jeg tenker det må være en slik grunn som foreligger, når opptil flere kvinner går fra å ikke synes MM er noe spesielt, til å plutselig synes at hun er det. 

Det er jo bare å tenke på hvordan sympatien snudde brått, da den smellvakre svenske prinsessen, plutselig ble utsatt for utroskap. Før var det hun som var den mest populære blant menn, og dermed hennes eldre søster som var den mest populære blant kvinner. Men plutselig fikk vi se at også den yngste var som oss andre, sårbar og utsatt for svik. Og da ble det plutselig også mye enklere å synes hun var vakker. 

Anonymkode: b25b6...5f1

Du tar feil. De fleste kvinner trenger ikke være hverken slanke eller vakre for å være trygge nok i seg selv til å annerkjenne at andre kvinner er vakre å se på. 

Du argumenterer helt hodeløst. 

Anonymkode: 48452...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det jeg har uthevet er det jeg siktet til. At man er truende på andre kvinner, ikke nødvendigvis på menn. 

Litt usikker på hva du mener med resten. Jeg vet jo ikke hva du mener med at det ble mobbing og slossing. Var det hun selv som sloss? Kvinner som sloss? Menn som sloss? Og hva sloss de om?

Anonymkode: b25b6...5f1

Andre jenter begynte å angripe henne fysisk, i fylla, men man så hatet. Og hva annet er det enn sjalusi når hun ikke hadde gjort noe for å provosere, tatt kjæresten til noen? 
Voksne oppfører seg ikke slik helst. 
 

Anonymkode: 3eba6...0f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du tar feil. De fleste kvinner trenger ikke være hverken slanke eller vakre for å være trygge nok i seg selv til å annerkjenne at andre kvinner er vakre å se på. 

Du argumenterer helt hodeløst. 

Anonymkode: 48452...974

Selvfølgelig trenger de ikke være utrygge fordi de er overvektige eller ikke ser ut som VS modeller. 

Anonymkode: 3eba6...0f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herre. Det er deg igjen.

Anonymkode: 15f99...6f2

Ikke den du siterer, men er det du som driver med denne kommentaren hele tiden her? Ser det i flere tråder liksom

Anonymkode: 3eba6...0f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du tar feil. De fleste kvinner trenger ikke være hverken slanke eller vakre for å være trygge nok i seg selv til å annerkjenne at andre kvinner er vakre å se på. 

Du argumenterer helt hodeløst. 

Anonymkode: 48452...974

Heh?

Jeg har da ikke sagt at de må være slanke og vakre for å være trygge på seg selv?

Kanskje hvis du faktisk leser det jeg skriver, og tenker før du svarer, så fremstår det ikke som så hodeløst ;) 

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig trenger de ikke være utrygge fordi de er overvektige eller ikke ser ut som VS modeller. 

Anonymkode: 3eba6...0f2

Nemlig. 

Anonymkode: b25b6...5f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Andre jenter begynte å angripe henne fysisk, i fylla, men man så hatet. Og hva annet er det enn sjalusi når hun ikke hadde gjort noe for å provosere, tatt kjæresten til noen? 
Voksne oppfører seg ikke slik helst. 
 

Anonymkode: 3eba6...0f2

Ja, det er akkurat denne tendensen jeg siktet til!

Man ser dessverre dette gjennom hele voksenlivet også, hos enkelte, selv om de har andre metoder. Og det er denne tendensen jeg legger merke til når kvinner typisk trekker frem andre kvinner for å fronte disse som pene. Da skyldes det gjerne noen indre verdier som gjør at de oppleves som mindre truende. 

Enten man opplever MM som pen eller ikke, så må de fleste være enig i at utseendet hennes ikke akkurat har endret seg dramatisk i det siste. Så da må det typisk være noe annet som gjør at hun er blitt «plutselig pen».

Anonymkode: b25b6...5f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags damer er det dere omgås, egentlig? Angriper og hater andre for utseende? Glad jeg er omgitt av flotte, intelligente, sterke, vakre kvinner som ønsker hverandre vel, heier på hverandre, støtter hverandre og hjelper hverandre opp og frem. 

Anonymkode: bc443...02d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva slags damer er det dere omgås, egentlig? Angriper og hater andre for utseende? Glad jeg er omgitt av flotte, intelligente, sterke, vakre kvinner som ønsker hverandre vel, heier på hverandre, støtter hverandre og hjelper hverandre opp og frem. 

Anonymkode: bc443...02d

Omgåes ikke slike til vanlig. 

Men det du sier om å heie hverandre frem er jo litt det jeg sikter til når det gjelder kun en bestemt type dame. Burde det ikke gjelde for ALLE damer som gjør bra ting, og ikke bare for de som, av noen grunn, ikke er så truende? 

Anonymkode: b25b6...5f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Omgåes ikke slike til vanlig. 

Men det du sier om å heie hverandre frem er jo litt det jeg sikter til når det gjelder kun en bestemt type dame. Burde det ikke gjelde for ALLE damer som gjør bra ting, og ikke bare for de som, av noen grunn, ikke er så truende? 

Anonymkode: b25b6...5f1

Jo, selvfølgelig. Og det gjør det også, i alle fall i min omgangskrets. 

Anonymkode: bc443...02d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, selvfølgelig. Og det gjør det også, i alle fall i min omgangskrets. 

Anonymkode: bc443...02d

I min også, heldigvis. 

Og dermed reagerer jeg når man plutselig trekker frem MM, og flere sier de liker henne bedre nå enn før. Hvorfor det liksom.

Anonymkode: b25b6...5f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, KellyTaylor skrev:

Må ærlig innrømme at jeg ikke har likt MM og forhåndsdømt henne fra én . 

Men i de seinere år har jeg snudd og må si vi har et flott kronprinspar med like så flotte barn. 

 

Jeg er stikk motsatt av deg. Jeg nektet å være med på pjattingen da hun ble sammen med kronprinsen. Spiller ingen rolle for meg hva hun har puttet i seg, vist på video eller hvem hun har barn med. Startet med veldig positiv innstilling. Dessverre liker jeg henne mindre og mindre som tida går. Synes hun viser dårlige holdninger og har dumme uttalelser, og en ikke helt liten dose myrsnipesyndrom.

Anonymkode: 67dad...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er stikk motsatt av deg. Jeg nektet å være med på pjattingen da hun ble sammen med kronprinsen. Spiller ingen rolle for meg hva hun har puttet i seg, vist på video eller hvem hun har barn med. Startet med veldig positiv innstilling. Dessverre liker jeg henne mindre og mindre som tida går. Synes hun viser dårlige holdninger og har dumme uttalelser, og en ikke helt liten dose myrsnipesyndrom.

Anonymkode: 67dad...a7e

Uten at jeg har så fryktelig sterke meninger om MM, og ikke vet hva myrsnipesyndrom er, så må jeg vel si at dine meninger er de som treffer mine egne best.

Ser ikke helt hva MM har gjort som er så vanvittig mye å rope opp om. 

Anonymkode: b25b6...5f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fordi hun har en kronisk lungesykdom, tenkte du på? Godt gjort å se strålende og energisk ut med dårlige lunger. 

Anonymkode: 42112...db2

Hun har jo aldri jobbet før det heller. Å klippe litt snorer og spise litt middager rundt om i verden kan ikke kalles jobb. 

Anonymkode: 5c0c7...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uten at jeg har så fryktelig sterke meninger om MM, og ikke vet hva myrsnipesyndrom er, så må jeg vel si at dine meninger er de som treffer mine egne best.

Ser ikke helt hva MM har gjort som er så vanvittig mye å rope opp om. 

Anonymkode: b25b6...5f1

Myrsnipesyndromet (etter den greske myten om Orion og myrsnipa) er når man mister gangsynet litt når det gjelder egne barn. Synes MMs kritikk av pressen når det gjelder hennes svært så mediekåte sønn har vært heller uheldig. 

 

Anonymkode: 67dad...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun har jo aldri jobbet før det heller. Å klippe litt snorer og spise litt middager rundt om i verden kan ikke kalles jobb. 

Anonymkode: 5c0c7...974

Det har hun jo. Kanskje ikke like mye som mannen i gata men hun har da vært servitør og studert ved BI. 

Anonymkode: 02ddc...071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen og enhver er pen og blir penere av åpen tilgang på stylist, frisør, garderobe med skreddersydde designerplagg, helse prioritert i alle køer i helsevesenet, sekretær og stab tilgjengelig. og så videre. 

MM er litt for satt og fruete i kroppen etter min smak. Har mange ganger tenkt at stylisten burde hjulpet med en god BH - undertøy er viktig for at resten skal sitte pent. 

Men det er bare min smak, da. 

Anonymkode: a4997...352

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så måtte forumets bedreviter komme inn og ødelegge denne tråden også 😡

Mette Marit er en flott kvinne i sin beste alder. Det at man liksom ikke har anerkjent henne før hun får skjønnhetsfeil (!) er vel kanskje det mest latterlige denne personen har litt av seg, og det sier ikke lite 🥴

Anonymkode: 48452...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av mangel på noe annet å gjøre, og en skadet ben som gjorde at jeg ikke beveget meg noe særlig, satt jeg stort sett i go'stolen på 17. mai og så på NRK. Og jeg må si at jeg ble imponert og glad av å se Kronprinsfamilien på Asker-tur. Ble rørt og glad da Mette Marit satte seg ned på huk for å snakke med den gamle mannen som brukte så mye krefter på å reise seg av respekt for Kongefamilien. Jeg synes at MM fremstår som flott, trygg, respektfull og omsorgsfull. Og det utstråler noe fint. Jeg tenker sjelden på utseende til folk, for i mitt hode følger utseende gjerne oppførsel / utstråling - med noen veldig få unntak. Så jeg vet ikke om det var unntaket som dukket opp rett etterpå da vår kommende Kronprinsesse satte seg ned ved siden av moren og også begynte å snakke med mannen. Da tenkte jeg at "Fy flate hvor vakker den jenta er" - men det var også kanskje en følge av måten hun opptrådte på. Det rette er nok heller at utseende forandrer seg med utstrålingen, og utstråling får man som følge at det man gjør og det man er og hvordan man opptrer overfor andre, inkl det og av og til si og gjøre litt dumme ting. 

Anonymkode: 45c1e...d76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ble rørt og glad da Mette Marit satte seg ned på huk for å snakke med den gamle mannen som brukte så mye krefter på å reise seg av respekt for Kongefamilien. 

Anonymkode: 45c1e...d76

Det la jeg også merke til. Utrolig rørende, og det vitner om en empatisk og respektfullt person.

Anonymkode: 0ea41...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...