Gå til innhold

Hadde du gitt beskjed til foreldrene dersom en venn av barnet ditt hadde spist opp en pakke gulost og en pose rundstykker?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Haha, dagens underholdning 😂

Men jeg husker en gang når jeg var 12 år, jeg og en kamerat spiste opp en helt ny pakke med dansk salami og nesten et helt brød. 

Anonymkode: 8ffee...813

Jeg og ei venninne gjorde kål på et kneippbrød og en kaviartube husker jeg. Men mine 5 skiver bleikna mot hennes 8.

Anonymkode: e84d9...823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke begripe at en unge klarer å få i seg 8 rundstykker på en gang???Dvs en hel hel pose med rundstykker.!!

Anonymkode: 09f62...121

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var 17 kunne jeg og en venninne fint spise 7 brødskiver hver med gulost en kveld. Vi var slanke, men satt på kjøkkenet og fråtset i brødskiver i blant.

Anonymkode: 92d9a...2f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på. Er det snakk om en liten 6 åring så hadde jeg kanskje reagert og syntes det var uvanlig mye. Er det  pubertetsgutter på 16 som hiver innpå etter trening så er det ikke noe rart. Hadde nok ikke sagt noe til foreldrene om det var et engangstilfelle, med mindre ungen spiser så mye at han blir dårlig. Men om det skjer ofte ville jeg vurdert å snakke med foreldrene. Det kan være alt fra stoffskiftesykdom som gjør forbrenningen skyhøy, at han ikke spiser matpakka si og er skrubbsulten på ettermiddagen til omsorgssvikt som at han ikke får frokost og matpakke.

Anonymkode: c6735...9cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

En sånn pakke med skivet gulost, hele pakken. Pluss en pose med lyse rundstykker, ca 8 stk. Hadde du gitt beskjed til ungen og foreldrene? 

Anonymkode: 3c203...543

Altså, har ungen spist opp 8 rundstykker og en pakke gulost på 123? Hvordan er det mulig?

Anonymkode: 3b6d0...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så ditt barn spiste ingenting? 

Ingen rundstykker av den pakken? 

Anonymkode: cf474...041

Han spiste ett rundstykke 🥰

Anonymkode: 3c203...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da jeg var 17 kunne jeg og en venninne fint spise 7 brødskiver hver med gulost en kveld. Vi var slanke, men satt på kjøkkenet og fråtset i brødskiver i blant.

Anonymkode: 92d9a...2f6

Dette er jo en 8 åring som spiste 8 rundstykker. 

Litt forskjell. 

Anonymkode: 839b2...3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette var fine rundstykker så er det helt normalt å kunne spise 8 stk. Husker selv jeg spiste 6 loffskiver med leverpostei en gang uten å bli mett og da var jeg på samme alder.

Anonymkode: e9050...e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så din mann spør om ungene (eget barn og 1 gjest) har lyst på rundstykker. Ungene sier ja. Din sønn og mann går da og setter seg i et annet rom mens gjesten steker 8 rundskykker. Gjesten kommer da inn i stuen med 8 påsmurte rundstykker. Er dette forstått korrekt?

I så tilfelle så er dette jo koko og absolut ikke noe du bør fortelle foreldrene. Om din mann stekte alle rundstykkene for barna og ikke delt ut eller ga beskjed om hvor mange de kunne ta da må han lære av dette og gi bedre instruksjoner neste gang.

Uansett har dere budt på mat så å klage over at ungen spiste opp alle rundstykkene og osten det blir helt feil.

Anonymkode: 6091e...c99

😂😂

Anonymkode: 976bc...e6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er den desidert morsomste tråden på lenge! En stor takk til HI for initiativet! 
Høsten 2022 kommer skrekkfilmen «gutten og de åtte rundstykkene» - basert på en «sann» historie.

Anonymkode: 9f510...f2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn helt konkret - var det mengden som gjorde at mannen din ble redd? At det var tomt for gulost?

Jeg kan nok skrike opp (inni meg) og tenke at nå går ting til helvete dersom noen har spist opp resten av osten, men å ringe folk og be dem om å holde ungene unna osten min, så gal er jeg ikke.

Jeg forstår forsåvidt at det kan være en skremmende opplevelse dersom en åtteåring klarer å steke, smøre på og spise opp åtte rundstykker rett før nesen på deg uten at du merker noe, men det er noe dere bør ta opp med mannens fastlege eller psykolog (muligens også nevne denne frykten for sultne åtteåringer - kan det være at mannen ble redd for at han kom til å bli spist, han også?)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Dette er den desidert morsomste tråden på lenge! En stor takk til HI for initiativet! 
Høsten 2022 kommer skrekkfilmen «gutten og de åtte rundstykkene» - basert på en «sann» historie.

Anonymkode: 9f510...f2d

Åtte rundstykker...  Og han er fortsatt sulten!!! Mohahaha... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, the amazing spidermamma skrev:

Åtte rundstykker...  Og han er fortsatt sulten!!! Mohahaha... 

Fantastisk😂 En skikkelig drittdag på jobb, men denne tråden løftet dagen min med en skikkelig god latter. 

Anonymkode: 9f510...f2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg mener det må være mannen først her. For kort oppsummert er det slik:

En mann steker 3 rundstykker. Et til seg selv, et til sønnen sin på 8 år og et til vennen til sønnen- også 8 år. Mens far og sønn spiser, går vennen til sønnen ubemerket inn på kjøkkenet, setter på stekeovnen og steker seg 7 rundstykker. Far og sønn spiser fortsatt. Etter ca 20 min har vennen til sønnen stekt 7 perfekte rundstykker, brukt brødkniven og smurt de alle. Han går forbi far og sønn (som fortsatt spiser) med et stort fat med rundstykker (14 halve rundstykker får ikke plass på en vanlig tallerken og mulig ikke på et lite brett, men på et stort smørbrødbrett kan det får plass. Far og sønn ser dette, men er i sjokk og får ikke frem et ord. Vennen til sønnen spiser og spiser. Far får sjokk igjen og ser på at gutten dytter det ene rundstykket etter det andre inn i munnen. Far går inn på kjøkkenet, ser at det er stekt opp 7 rundstykker og at en pakke ost er tom. Nok et sjokk. Sønnens venn reiser hjem, far er i sjokk og klarer ikke si et ord. Siden dette var til kveldsmat, er det innafor å anta at det er litt sent på kvelden slik at sønnens venn ble hentet. Far er fortsatt i sjokk, og klarer ikke kommunisere med engen sønn, dennes venn, eller med Vennens foreldre. Kone kommer hjem, ser at mann er sjokkert, får ut av han hvordan traume på traume har rammet han denne kvelden og med det bestemmer hun seg for å skaffe mannen den trøst og hjelp han trenger, men først må hun ringe foreldrene til sønnens venn og si fra at han spiste for mye og hun vil ha en pakke rundstykker og en pakke norveiga levert på døren asap, samt at fakturaer for DPS blir dekket av foreldrene til sønnens venn.

Jeg, for min del, synes det er mer bekymringsfullt at en gutt på 8 år har satt på ovnen, stekt rundstykker, tatt de ut av varm ovn, brukt skarp kniv, lett frem et stort brett å ha rundstykkene på og spist 7 rundstykker uten at noen har merket det.

Anonymkode: e0746...a62

😂Takk, dagens latter😂😂

Anonymkode: 976bc...e6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså.... Etter at din mann, sønn og kompisen hadde spist ett rundstykke hver, går kompisen på kjøkkenet og steker 7 rundstykker til!!!? Hvem gjør sånt hos noen man er på besøk hos? (8-år eller 30 år - sånt gjør man bare ikke!) Og greier en 8-åring det? Og merket ikke mannen din at han gjorde dette? Det tar da litt tid alt dette!!

Anonymkode: 4a708...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en trolletråd så har hvertfall hi klart å lage en morsom trolletråd som engasjerer da :)

Anonymkode: 43824...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/26/2020 at 3:58 PM, Anonym bruker said:

En sånn pakke med skivet gulost, hele pakken. Pluss en pose med lyse rundstykker, ca 8 stk. Hadde du gitt beskjed til ungen og foreldrene? 

Anonymkode: 3c203...543

Nei, herregud da, han må jo få mat

Anonymkode: 76063...493

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, satt og spiste rundstykke med ost, så kom jeg til å tenke på denne 🤣😂

Anonymkode: 8ffee...813

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitt beskjed? SEFFERN. Hadde møtt opp uttafor huset dems med balltre å en hel MC gjeng

Anonymkode: 83241...1ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.5.2020 den 18.03, Anonym bruker skrev:

Ja jeg synes det og jeg forstår han litt. Jeg hadde også sikkert blitt redd om jeg hadde vært vitne til det samme 

Anonymkode: 3c203...543

😳 

Atte...hæ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.5.2020 den 16.04, Anonym bruker skrev:

Nei?

Hvis ungen var avmagret ville jeg muligens gitt beskjed til barnevernet, men hvis alt ellers var ok, så ville jeg oppdatert meg selv på at unger (og mannfolk) ikke alltid har de samme sperrene for hva de spiser, som hva voksne damer på evig slankekur har. 

Anonymkode: 1636a...863

Eh...

Jeg har 2 avmagrede barn som spiser som hester til alle måltider. De slipper en fis etter hvert måltid og så er de sultne igjen! De er så tynne at jeg ble meldt til barnevernstjenesten. Mine barn har "heldigvis" slitt med voksesmerter en periode før dette og har derfor vært til vektkontroll 6 mnd før anmeldelsen og jeg har selvfølgelig fortsatt med det. Mine barn hadde en skikkelig strekk periode. De ble lengre men mistet ikke kroppsvekt. 

Så man bør heller kontakte foreldrene å si at "kanskje Ola/Kari får vondt i magen i kveld fordi.." Om man ikke ønsker å kontakte foreldrene, så kan man ta det med helsesøster på skolen. 

Siden det ikke bare var å bevise at barna bare strakk seg så måtte vi igjen en utredning på 3 mnd. Det er de verste mnd i mitt liv! Barna har mistet all tillitt til andre mennesker. De føler seg iaktta. 

"Hvorfor er jeg så tynn mamma?" "Hvorfor er jeg ikke litt tjukkere som deg og pappa?" 

- "Jeg og faren var beinrangler som barn selv. Du vil gro inn i kroppen din med årene. Du er din, akkurat som du er! "

Alt jeg sier er at barnevernstjenesten er instansen man kontakter når man er skikkelig sikker, og helst før andre personer /instanser er involvert. 

Vi er så klart" fri funnet", og saken er henlagt. Men jeg ser mødrene hvisker på møtet og gir oss lange blikk. Lyster på å flytte, men ikke faen om de skal få mer å sladre om! Barna har venner her, det er det som teller. 

 

Anonymkode: 757a1...312

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje personen som så at barnet skuffet innpå burde satt en stopper? 8 fine rundstykker kan nok gi skikkelig mageknip! I stedet for å vir det til at det er noe galt med barnet, og barnets foreldre.. Hvor er den voksnes ansvar oppi dette som bare sto å så på? 

Anonymkode: 757a1...312

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...