Gå til innhold

Hadde du gitt beskjed til foreldrene dersom en venn av barnet ditt hadde spist opp en pakke gulost og en pose rundstykker?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ungen har forsynt seg selv. Noen har sett han ja

Anonymkode: 3c203...543

 

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg var ikke hjemme, mannen og sønnen min var. Mannen hadde spurt om de ville ha rundstykke og regnet med de skulle spise et hver. 

Anonymkode: 3c203...543

Så altså... Ungene fikk tilbud om mat, og trodde det var ok å spise seg mette. Mannen din tenkte at et rundstykke hver var nok, og barnet klarte ikke lese tankene hans. 

Du bør vel heller fortelle mannen din at han får øve seg på å gi tydelige beskjeder, eventuelt være sammen med ungene gjennom måltidet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg var ikke hjemme, mannen og sønnen min var. Mannen hadde spurt om de ville ha rundstykke og regnet med de skulle spise et hver. 

Anonymkode: 3c203...543

Da er jo dette mannens sak, ikke din. Så hvorfor tar du over denne situasjonen her?

Anonymkode: 1636a...863

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Superdolly skrev:

Du bør vel heller fortelle mannen din at han får øve seg på å gi tydelige beskjeder, eventuelt være sammen med ungene gjennom måltidet.

Eller hun kan la være å overta mannens situasjoner og heller øve seg på å slippe kontrollen. 

Anonymkode: 1636a...863

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Superdolly skrev:

 

Så altså... Ungene fikk tilbud om mat, og trodde det var ok å spise seg mette. Mannen din tenkte at et rundstykke hver var nok, og barnet klarte ikke lese tankene hans. 

Du bør vel heller fortelle mannen din at han får øve seg på å gi tydelige beskjeder, eventuelt være sammen med ungene gjennom måltidet.

Han burde på en måte det? Mannen hadde stekt tre rundstykker. Han gikk selv ut for å steke ytterligere syv stykker.. 

Anonymkode: 3c203...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undrer på hvor gammel barnet er? Er stor forskjell på en 6 åring og en 14 åing

Anonymkode: 3719c...e08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ungen var vel sulten da. Om det var meningen at de skulle bare få 1 hver, så måtte mannen ha sagt det da vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi, hvorfor er du så tilbakeholden med opplysninger?

Ikke forteller du hvor gamle barna er, og hva som har skjedd kommer du bare med informasjon om stykkevis og delt og ufullstendig, ikke forteller du om noe rundt denne gutten heller, om det er andre ting som spiller inn.

I en pakke på 250 gr er det vel ca. 16 skiver, om han da spiste en skive ost pr. halve rundstykke så har han egentlig ikke fråtset i pålegg.

Hva mener du selv, Hi?

Anonymkode: 76176...85e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det var meningen at barna skulle bli mett så hadde 1 rundstykke vært for lite selv til min 4 åring.

I disse coronatider er det veldig merkelig å ikke følge opp barna når de skal spise,med tanke på hygiene å sånt.

Anonymkode: 43824...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis det var meningen at barna skulle bli mett så hadde 1 rundstykke vært for lite selv til min 4 åring.

I disse coronatider er det veldig merkelig å ikke følge opp barna når de skal spise,med tanke på hygiene å sånt.

Anonymkode: 43824...66c

Og enda merkeligere at far ikke merket noe siden gutten måtte steke de syv neste rundstykkene også før han spiste dem...

Anonymkode: 76176...85e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I disse coronatider er det veldig merkelig å ikke følge opp barna når de skal spise,med tanke på hygiene å sånt.

Anonymkode: 43824...66c

Å ja?

Passe på at de smører med høyre hånd og spiser med venstre?

Ingen vits å ha egne rutiner for bespisning innad i en husstand og blant de som allerede er inne i huset. 

Anonymkode: 1636a...863

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Og enda merkeligere at far ikke merket noe siden gutten måtte steke de syv neste rundstykkene også før han spiste dem...

Anonymkode: 76176...85e

Ja det var mye merkelig i denne historien. Far steikte 7 rundstykker til å barnet spiste opp alle disse før han oppdaget det.Det tar litt tid om ett barn skal spise så mange rundstykker,så merkelig at han ikke merket noe før alle var spist opp.

Anonymkode: 43824...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde virkelig ikke kommet på at det skulle være noe å nevne for noen. 

Om barnet eller voksen eller hvem som helst under mitt tak var tilbudt mat og rensket hele serveringen, ville jeg stort sett tenkt jeg fikk planlegge bedre til neste gang. 

Har en hyggelig, ung mann i beste voksealderen innom dørene tidvis. Han kommer fra et totalt glutenfritt hjem. Ingen glutenallergikere selv. Han er helt uthungret på lyst brød og rundstykker. Det vet jeg om, så da har jeg rikelig. :)

Anonymkode: 06260...a01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja det var mye merkelig i denne historien. Far steikte 7 rundstykker til å barnet spiste opp alle disse før han oppdaget det.Det tar litt tid om ett barn skal spise så mange rundstykker,så merkelig at han ikke merket noe før alle var spist opp.

Anonymkode: 43824...66c

Far stekte jo ikke disse. Jeg skriver jo nettopp dette. 

Anonymkode: 3c203...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis det var meningen at barna skulle bli mett så hadde 1 rundstykke vært for lite selv til min 4 åring.

I disse coronatider er det veldig merkelig å ikke følge opp barna når de skal spise,med tanke på hygiene å sånt.

Anonymkode: 43824...66c

Det var nok ment som en liten kvelds før han skulle dra hjem til seg selv. Middag hadde han spist 

Anonymkode: 3c203...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var nok ment som en liten kvelds før han skulle dra hjem til seg selv. Middag hadde han spist 

Anonymkode: 3c203...543

Igjen, hvorfor er dette plutselig din sak, og ikke din manns?

Anonymkode: 1636a...863

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En så liten kvelds at barnet må spise kvelds hjemme også for å bli mett altså. Noe så merkelig! Har vi besøk av barn som spiser kvelds her så får de selvsagt spise til de er mett,ellers er jo poenget med kvelds borte!

Anonymkode: 43824...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han burde på en måte det? Mannen hadde stekt tre rundstykker. Han gikk selv ut for å steke ytterligere syv stykker.. 

Anonymkode: 3c203...543

Han alene eller han og sønnen din? For hvis mannen din hadde sett at han kastet seg over, så hadde han vel sagt noe, og har han ikke sett det, så kan guttene ha delt de siste syv? 

Anonymkode: e0746...a62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Igjen, hvorfor er dette plutselig din sak, og ikke din manns?

Anonymkode: 1636a...863

Fordi han ville prate med meg om dette såklart 

Anonymkode: 3c203...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Han alene eller han og sønnen din? For hvis mannen din hadde sett at han kastet seg over, så hadde han vel sagt noe, og har han ikke sett det, så kan guttene ha delt de siste syv? 

Anonymkode: e0746...a62

Han alene 

 

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En så liten kvelds at barnet må spise kvelds hjemme også for å bli mett altså. Noe så merkelig! Har vi besøk av barn som spiser kvelds her så får de selvsagt spise til de er mett,ellers er jo poenget med kvelds borte!

Anonymkode: 43824...66c

Det var store rundstykker og han fikk tilbud om banan og knekkebrød også 

Anonymkode: 3c203...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor svarer du ikke på spørsmål, HI? Og hvorfor forklarer du ikke hele situasjonen i sammenheng?

Troller du?

Anonymkode: 76176...85e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Han alene 

 

Det var store rundstykker og han fikk tilbud om banan og knekkebrød også 

Anonymkode: 3c203...543

Hvordan vet du at det var han alene? 

Anonymkode: e0746...a62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne historien blir bare rarere og rarere, og nå tror jeg du troller. Det er noe med måten du skriver på, hvordan du porsjonerer ut informasjon bittelitt om gangen, og stadig endrer og vrir litt på historien. Eller kanskje du bare uttrykker deg uklart med eller uten vilje. Det er uansett vanskelig å forstå hva du egentlig prøver å fortelle.

Slik jeg har forstått det er du sur for at et besøkende barn spiste åtte rundstykker med gulost. Barnet hadde forsynt seg selv uten lov, men ble observert. Mannen din hadde tilbudt det besøkende barnet og deres barn rundstykker, men tenkte at et var nok. Og det kunne han selvsagt ikke si fra om, så barna måtte egentlig forstå det av seg selv. Og det besøkende barnet gikk og stekte seg flere rundstykker, uten at noen oppdaget det, men det ble observert, men den som så det kunne ikke si fra. Og mannen din hadde tenkt at rundstykket dette barnet fikk skulle være en kveldsmat men ikke så mye kveldsmat at han (hun?) ble mett av det. 

Min anbefaling (igjen!) er at både du og mannen din øver dere på kommunikasjon og gode beskjeder. Hinting og forsøk på tankeoverføring fungerer veldig sjelden i den virkelige verden. Bare se på denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvordan vet du at det var han alene? 

Anonymkode: e0746...a62

Fordi mannen min så jo at sønnen vår satt sammen med han hele tiden 

Anonymkode: 3c203...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...