Gå til innhold

Hadde du gitt beskjed til foreldrene dersom en venn av barnet ditt hadde spist opp en pakke gulost og en pose rundstykker?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja jeg synes det og jeg forstår han litt. Jeg hadde også sikkert blitt redd om jeg hadde vært vitne til det samme 

Anonymkode: 3c203...543

Redd? Ble mannen din redd en åtte år gammel gutt som spiste rundstykker med gulost??? 

Anonymkode: 26275...00f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja jeg synes det og jeg forstår han litt. Jeg hadde også sikkert blitt redd om jeg hadde vært vitne til det samme 

Anonymkode: 3c203...543

OK.

Er denne gutten avmagret? Tror du han er sulten?

Anonymkode: 1636a...863

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja jeg synes det og jeg forstår han litt. Jeg hadde også sikkert blitt redd om jeg hadde vært vitne til det samme 

Anonymkode: 3c203...543

Redd for hva da? Vitne til`? Høres ut som om mannen din er blitt traumatisert av å ha vært vitne til noe forferdelig

Anonymkode: 36338...675

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

OK.

Er denne gutten avmagret? Tror du han er sulten?

Anonymkode: 1636a...863

 På tide å slutte å trolle nå hi

Anonymkode: 36338...675

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

 På tide å slutte å trolle nå hi

Anonymkode: 36338...675

Unnskyld, det gikk litt fort, siterte feil person

Anonymkode: 36338...675

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

 På tide å slutte å trolle nå hi

Anonymkode: 36338...675

Jeg er ikke HI, og jeg begynner nå å forstå mer av hva hun mener.

Anonymkode: 1636a...863

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Unnskyld, det gikk litt fort, siterte feil person

Anonymkode: 36338...675

Herrejemini, dette var altså til anonym 863

Anonymkode: 36338...675

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så din mann spør om ungene (eget barn og 1 gjest) har lyst på rundstykker. Ungene sier ja. Din sønn og mann går da og setter seg i et annet rom mens gjesten steker 8 rundskykker. Gjesten kommer da inn i stuen med 8 påsmurte rundstykker. Er dette forstått korrekt?

I så tilfelle så er dette jo koko og absolut ikke noe du bør fortelle foreldrene. Om din mann stekte alle rundstykkene for barna og ikke delt ut eller ga beskjed om hvor mange de kunne ta da må han lære av dette og gi bedre instruksjoner neste gang.

Uansett har dere budt på mat så å klage over at ungen spiste opp alle rundstykkene og osten det blir helt feil.

Anonymkode: 6091e...c99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så han ble tilbudt mat, men dere synes han spiste for mye. Nei, det hadde jeg ikke sagt noe om.

Anonymkode: 36338...675

Dette. Hvis man blir tilbudt mat, kan man ta det som blir budt. Hvis det er begrensninger på, f eks at man planlegger å bruke en andel seinere eller dele på flere, må det sies høyt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, denne tråden blir bare morsommere og morsommere 😂

Anonymkode: 6581d...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingen er perfekte :) 

 

De er 8 år

Anonymkode: 3c203...543

Og unnskyld at jeg spør, men hvor gammel er mannen?

Anonymkode: 098c8...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hahaha, denne tråden blir bare morsommere og morsommere 😂

Anonymkode: 6581d...22c

Jeg vet. Den stakkars mannen må være traumatisert for livet. Tenk å være vitne til et barn som spiser rundstykker med gulost😶 Godt han har en handlekraftig kone som kan ta dette opp med foreldrene til barnet. Kanskje varsle barnevernet? Først ville jeg sikret hjelp til mannen så han ikke utvikler ptsd. 

Anonymkode: 098c8...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet. Den stakkars mannen må være traumatisert for livet. Tenk å være vitne til et barn som spiser rundstykker med gulost😶 Godt han har en handlekraftig kone som kan ta dette opp med foreldrene til barnet. Kanskje varsle barnevernet? Først ville jeg sikret hjelp til mannen så han ikke utvikler ptsd. 

Anonymkode: 098c8...347

Jeg mener det må være mannen først her. For kort oppsummert er det slik:

En mann steker 3 rundstykker. Et til seg selv, et til sønnen sin på 8 år og et til vennen til sønnen- også 8 år. Mens far og sønn spiser, går vennen til sønnen ubemerket inn på kjøkkenet, setter på stekeovnen og steker seg 7 rundstykker. Far og sønn spiser fortsatt. Etter ca 20 min har vennen til sønnen stekt 7 perfekte rundstykker, brukt brødkniven og smurt de alle. Han går forbi far og sønn (som fortsatt spiser) med et stort fat med rundstykker (14 halve rundstykker får ikke plass på en vanlig tallerken og mulig ikke på et lite brett, men på et stort smørbrødbrett kan det får plass. Far og sønn ser dette, men er i sjokk og får ikke frem et ord. Vennen til sønnen spiser og spiser. Far får sjokk igjen og ser på at gutten dytter det ene rundstykket etter det andre inn i munnen. Far går inn på kjøkkenet, ser at det er stekt opp 7 rundstykker og at en pakke ost er tom. Nok et sjokk. Sønnens venn reiser hjem, far er i sjokk og klarer ikke si et ord. Siden dette var til kveldsmat, er det innafor å anta at det er litt sent på kvelden slik at sønnens venn ble hentet. Far er fortsatt i sjokk, og klarer ikke kommunisere med engen sønn, dennes venn, eller med Vennens foreldre. Kone kommer hjem, ser at mann er sjokkert, får ut av han hvordan traume på traume har rammet han denne kvelden og med det bestemmer hun seg for å skaffe mannen den trøst og hjelp han trenger, men først må hun ringe foreldrene til sønnens venn og si fra at han spiste for mye og hun vil ha en pakke rundstykker og en pakke norveiga levert på døren asap, samt at fakturaer for DPS blir dekket av foreldrene til sønnens venn.

Jeg, for min del, synes det er mer bekymringsfullt at en gutt på 8 år har satt på ovnen, stekt rundstykker, tatt de ut av varm ovn, brukt skarp kniv, lett frem et stort brett å ha rundstykkene på og spist 7 rundstykker uten at noen har merket det.

Anonymkode: e0746...a62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det var nok ment som en liten kvelds før han skulle dra hjem til seg selv. Middag hadde han spist 

Anonymkode: 3c203...543

Men ble det kommunisert? At nå er det ett rundstykke til hver? 

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ingen er perfekte :) 

 

De er 8 år

Anonymkode: 3c203...543

Følger dere ikke med når dere har små gjester på besøk? Å la en åtteåring styre på kjøkkenet så lenge uten å sjekke er jo direkte uansvarlig. 

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja jeg synes det og jeg forstår han litt. Jeg hadde også sikkert blitt redd om jeg hadde vært vitne til det samme 

Anonymkode: 3c203...543

Redd? Vitne? 

Anonymkode: 8599b...ec2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg mener det må være mannen først her. For kort oppsummert er det slik:

En mann steker 3 rundstykker. Et til seg selv, et til sønnen sin på 8 år og et til vennen til sønnen- også 8 år. Mens far og sønn spiser, går vennen til sønnen ubemerket inn på kjøkkenet, setter på stekeovnen og steker seg 7 rundstykker. Far og sønn spiser fortsatt. Etter ca 20 min har vennen til sønnen stekt 7 perfekte rundstykker, brukt brødkniven og smurt de alle. Han går forbi far og sønn (som fortsatt spiser) med et stort fat med rundstykker (14 halve rundstykker får ikke plass på en vanlig tallerken og mulig ikke på et lite brett, men på et stort smørbrødbrett kan det får plass. Far og sønn ser dette, men er i sjokk og får ikke frem et ord. Vennen til sønnen spiser og spiser. Far får sjokk igjen og ser på at gutten dytter det ene rundstykket etter det andre inn i munnen. Far går inn på kjøkkenet, ser at det er stekt opp 7 rundstykker og at en pakke ost er tom. Nok et sjokk. Sønnens venn reiser hjem, far er i sjokk og klarer ikke si et ord. Siden dette var til kveldsmat, er det innafor å anta at det er litt sent på kvelden slik at sønnens venn ble hentet. Far er fortsatt i sjokk, og klarer ikke kommunisere med engen sønn, dennes venn, eller med Vennens foreldre. Kone kommer hjem, ser at mann er sjokkert, får ut av han hvordan traume på traume har rammet han denne kvelden og med det bestemmer hun seg for å skaffe mannen den trøst og hjelp han trenger, men først må hun ringe foreldrene til sønnens venn og si fra at han spiste for mye og hun vil ha en pakke rundstykker og en pakke norveiga levert på døren asap, samt at fakturaer for DPS blir dekket av foreldrene til sønnens venn.

Jeg, for min del, synes det er mer bekymringsfullt at en gutt på 8 år har satt på ovnen, stekt rundstykker, tatt de ut av varm ovn, brukt skarp kniv, lett frem et stort brett å ha rundstykkene på og spist 7 rundstykker uten at noen har merket det.

Anonymkode: e0746...a62

Helt enig. Det bekymringsfulle her, er mannen som er så uoppmerksom at han ikke oppdager at en åtteåring steker 7 rundstykker selv, og tydeligvis tar dem av et varmt stekebrett. Kanskje deler dem med kniv, slenger på en pakke gulost, og spiser dem alle sammen. Alt dette tar liksom litt lenger tid enn man ville brukt på feks å gå på toalettet. Forstår at mannen til ts er i sjokk. Må jo føle seg som verdens mest elendige menneske. Tenker vel på alt som kunne gått galt her. Brannskade, kuttskade, magevondt osv. Tror også dette er troll, ingen kan la alt dette skje uten å oppdage det leeeeeenge før rundstykkene er fortært. Når det er sagt, så er det nok litt uoppdragent å ta seg til rette og steke rundstykker når man er på besøk hos noen. Men det er mannen som er den store fiaskoen her, virkelig bekymringsfult.

Anonymkode: 5466b...aa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojojoj, denne tråden kan fort bli like legendarisk som sametrusa, hyllebærsaften og bilen som havna i feil garasje! 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet. Den stakkars mannen må være traumatisert for livet. Tenk å være vitne til et barn som spiser rundstykker med gulost😶 Godt han har en handlekraftig kone som kan ta dette opp med foreldrene til barnet. Kanskje varsle barnevernet? Først ville jeg sikret hjelp til mannen så han ikke utvikler ptsd. 

Anonymkode: 098c8...347

🧀🤣🤣🤣

Anonymkode: 839b2...3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, dagens underholdning 😂

Men jeg husker en gang når jeg var 12 år, jeg og en kamerat spiste opp en helt ny pakke med dansk salami og nesten et helt brød. 

Anonymkode: 8ffee...813

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ditt barn spiste ingenting? 

Ingen rundstykker av den pakken? 

Anonymkode: cf474...041

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Haha, dagens underholdning 😂

Men jeg husker en gang når jeg var 12 år, jeg og en kamerat spiste opp en helt ny pakke med dansk salami og nesten et helt brød. 

Anonymkode: 8ffee...813

Fikk dere kjeft?

Anonymkode: 43824...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Haha, dagens underholdning 😂

Men jeg husker en gang når jeg var 12 år, jeg og en kamerat spiste opp en helt ny pakke med dansk salami og nesten et helt brød. 

Anonymkode: 8ffee...813

I den alderen spiste jeg ofte et brød til kvelds. Fuglene vet hvor mye pålegg jeg da spiste. Min mor var litt frustrert en periode og forsøkte å sette begrensinger. Men jeg var jo skrubbsulten etter trening. Samtidig ble jeg av folk som ikke kjente meg beskyldt for å ha anoreksia fordi jeg var så tynn. Jeg må ha hatt en sinnsyk forbrenning den gangen.

Anonymkode: 76176...85e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...