Gå til innhold

Jeg er så forferdelig tjukk.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har gått ned fra 95 til 75 kilo det siste året. Jeg har skrevet opp det jeg spiser og trent kondisjon 3 ganger i uka. Jeg gikk ned til 73 kilo, men nå har jeg startet med mer trening og da stoppet det opp. Men jeg har aldri vært i så god form før og jeg ser resultater av styrketrening. Det er faktisk viktig å komme ut av en vektnedgang med muskler som fungerer. Det hjelper jo ikke å være tynn og svak. Da går man jo rett opp igjen. Skal  man slanke seg mange kilo, så må det skje over lang tid og da er det veldig dumt å ikke trene. Moderat trening hindrer ikke vektnedgang, det er bare sunt! 

Anonymkode: 67948...af9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fedme er den eneste sykdommen som helsevesenet primært behandler med en behandling som kun virker for 3% av pasientene.

Anonymkode: 3a602...5f5

Men er det ikke nettopp derfor man bør oppsøke lege, slik at legen kan forklare dette?

Du ser jo hvordan man reagerer her inne, man tror at behandling av fedme er det samme som slanking, som er enkelt å gjøre, og dermed går man i gang på egenhånd, uten å se hva konsekvensene blir på sikt. Og hvis noen reagerer, så får man bare høre at man vet ikke hva man snakker om, for vektnedgangen fungerer, der og da.

Nå kjenner ikke jeg til dette i detalj, men jeg ville tro at hvis man først har skrudd ned forbrenningen, og deretter går opp igjen, så vil man kanskje tilmed gå mer opp enn man var i første omgang.

Jeg ser uansett for meg at en lege ville hatt større potensiale til å nå gjennom med dette budskapet. 

Anonymkode: 4f7af...156

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har gått ned fra 95 til 75 kilo det siste året. Jeg har skrevet opp det jeg spiser og trent kondisjon 3 ganger i uka. Jeg gikk ned til 73 kilo, men nå har jeg startet med mer trening og da stoppet det opp. Men jeg har aldri vært i så god form før og jeg ser resultater av styrketrening. Det er faktisk viktig å komme ut av en vektnedgang med muskler som fungerer. Det hjelper jo ikke å være tynn og svak. Da går man jo rett opp igjen. Skal  man slanke seg mange kilo, så må det skje over lang tid og da er det veldig dumt å ikke trene. Moderat trening hindrer ikke vektnedgang, det er bare sunt! 

Anonymkode: 67948...af9

Hvor har du alt dette her fra?

Har du lest dette noe sted, eller har du erfaring med å beholde ny lav vekt, over flere år?

Anonymkode: 4f7af...156

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke orket å lese alle svarene dine, Ts. Men ville bare sende en haug med medfølelse 😘🥰 Du er god nok som du er!!! Størrelse er bare en kroppsform! Det er hele deg som er mennesket deg! Som helt sikkert er fantastisk. Ikke hat kroppen din. 
Skulle ønske vi hadde en medisin mot selvforakt.. 

Husk! Du er mamma, kone, datter, alle disse tingene gjør deg til den du er. Vekten er så utrolig ubetydelig, egentlig. 
 

håper du får hjelp til å føle deg bedre ❤️

Anonymkode: f5a4d...cd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvor har du alt dette her fra?

Har du lest dette noe sted, eller har du erfaring med å beholde ny lav vekt, over flere år?

Anonymkode: 4f7af...156

Det her var et råd til HI, basert på min erfaring og sunn fornuft. Regner med at HI heller vil ha slike tips enn å lese dine angrep og tirader på alle som ikke er enige med deg.

Anonymkode: 67948...af9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det her var et råd til HI, basert på min erfaring og sunn fornuft. Regner med at HI heller vil ha slike tips enn å lese dine angrep og tirader på alle som ikke er enige med deg.

Anonymkode: 67948...af9

OK.

Jeg tenker det motsatte.

At alle disse halleluja-ropene fra de som går ned for aller første gang, og som synes det er sååå lett, og som ikke forstår hvor fortvilende det er når man har gått rett opp igjen, fungerer mer som et hån, i møte med noen som er fortvilet. 

Vi får se da, hva HI synes.

Er i alle fall godt fornøyd med at det kom minst en person med reell erfaring, som kunne bekrefte det spesialistene sier.

 

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke orket å lese alle svarene dine, Ts. Men ville bare sende en haug med medfølelse 😘🥰 Du er god nok som du er!!! Størrelse er bare en kroppsform! Det er hele deg som er mennesket deg! Som helt sikkert er fantastisk. Ikke hat kroppen din. 
Skulle ønske vi hadde en medisin mot selvforakt.. 

Husk! Du er mamma, kone, datter, alle disse tingene gjør deg til den du er. Vekten er så utrolig ubetydelig, egentlig. 
 

håper du får hjelp til å føle deg bedre ❤️

Anonymkode: f5a4d...cd9

💛

Den medisinen skulle jeg også ønske at fantes! 

Anonymkode: 4f7af...156

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

OK.

Jeg tenker det motsatte.

At alle disse halleluja-ropene fra de som går ned for aller første gang, og som synes det er sååå lett, og som ikke forstår hvor fortvilende det er når man har gått rett opp igjen, fungerer mer som et hån, i møte med noen som er fortvilet. 

Vi får se da, hva HI synes.

Er i alle fall godt fornøyd med at det kom minst en person med reell erfaring, som kunne bekrefte det spesialistene sier.

 

💛

Den medisinen skulle jeg også ønske at fantes! 

Anonymkode: 4f7af...156

Det du driver med er korstog, du har sikkert halvparten av innleggene i tråden her.

Anonymkode: 500c5...8d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det du driver med er korstog, du har sikkert halvparten av innleggene i tråden her.

Anonymkode: 500c5...8d2

OK :) 

For bare noen få uker siden trodde jeg det samme som flertallet i denne tråden. Jeg trodde det var enkelt å gå ned i vekt, noe jeg forøvrig tror den dag i dag, i alle fall den første gangen man går ned. Men så var det en som innvendte at nei, selv om det er enkelt nok å gå ned i vekt, for mennesker som er overvektige, så er det en helt annen sak for de som allerede har gått kraftig ned, en gang før, og som deretter har gått opp igjen.

Jaha, tenkte jeg. Stemmer dette virkelig?

Og så undersøkte jeg saken. Og dermed fant jeg ut at jaggu hadde den personen helt rett. 

Det å stoppe opp i blant, stoppe opp og undersøke fakta, stoppe opp og sjekke at de fremdeles er hold i det man påstår, fremfor å dundre videre med det man trodde først, er noe som hvem som helst kan - og bør - gjøre, i blant. 

Kall det gjerne et korstog du, det er sikkert det det er. Et korstog for å få folk til å stoppe opp, sjekke fakta, ikke bare svømme rett frem, uten evne til å snu.

Vi er tross alt mennesker, ikke haier. Da bør det også komme til syne i måten vi oppfører oss på. 

Jeg har flere ganger ønsket «ny og oppdatert» forskning velkommen. Det gjør jeg naturligvis enda. Kun det beste er godt nok når man skal hjelpe noen som strever. Har du noe du mener er bedre enn det jeg har kommet med, så kom frem med det!

Alt det personfokuset ditt, derimot, det kan du kaste på bålet. Det hjelper verken deg, meg, HI eller noen andre. 

Anonymkode: 4f7af...156

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...