Anonym bruker Skrevet 23. mai 2020 #26 Skrevet 23. mai 2020 Hvis det bare er flørting og kyssing en gang eller to, så hadde det ikke utgjort noen forskjell om jeg visste det eller ikke. Vi kan alle bli revet med i et øyeblikk, hva vi gjør med det senere har mer å si. Og om vi stopper det Anonymkode: 5dbeb...6ee
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2020 #27 Skrevet 23. mai 2020 46 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis det bare er flørting og kyssing en gang eller to, så hadde det ikke utgjort noen forskjell om jeg visste det eller ikke. Vi kan alle bli revet med i et øyeblikk, hva vi gjør med det senere har mer å si. Og om vi stopper det Anonymkode: 5dbeb...6ee Det stemmer jo ikke da. Det er omtrent som en røyker som slutter, som gir etter og tar seg en blås. En som aldri har røkt, vil ikke plutselig ta seg en sigarett. En som er vant med at folk prøver seg, eller som hele livet har avvist andre, vil heller ikke plutselig havne i en situasjon hvor de plutselig lar seg rive med. Ergo kan ikke alle bli revet med på sånne ting, det betinger at de synes det er noe fristende over situasjonen, og langt fra alle gjør det. Anonymkode: 96775...190
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2020 #28 Skrevet 23. mai 2020 On 5/22/2020 at 12:25 AM, Anonym bruker said: Hvis partner var notorisk utro er det vel egentlig ikke et spørsmål, men hva hvis det har vært litt flørting på meldinger eller litt klining èn gang uten noe videre? Anonymkode: 0aaea...b9a ville funnet ut dette selv, eller at kjæresten min forteller det, føler det samme motsatt vei. Jeg ble fortalt at ex dama var utro , slo opp og fant ut et par uker etter på at de som sladret hadde sett henne og søsteren på spa, de er nære og koser, kysser hverandre på kinnet og slik, heldigvis ordet det seg Anonymkode: 13e52...577
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2020 #29 Skrevet 23. mai 2020 Nei, det er ikke min sak. Jeg bruker heller ikke uttrykk som «utro» i min dagligtale. Et forhold består kun av voksne og frivillige mennesker; og det er ikke min oppgave å definere hans atferd eller legge restriksjoner på ham. (Og NEI, det heter ikke «åpent forhold» likevel. Det er noe annet.) Anonymkode: 58130...228
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2020 #30 Skrevet 24. mai 2020 På 23.5.2020 den 7.46, Anonym bruker skrev: Hvis ikke du vet det, så vet ikke ungene det, og da sender du ingen signaler. Anonymkode: 56dbd...1c2 Unnskyld meg, men du høres helt blåst ut! Du har virkelig noe å lære ang barn. Anonymkode: 09498...3f2
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2020 #31 Skrevet 24. mai 2020 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Unnskyld meg, men du høres helt blåst ut! Du har virkelig noe å lære ang barn. Anonymkode: 09498...3f2 Så ungene vet at far er utro? Mine unger er ikke synske og er svært lite opptatt av forholdet mellom oss foreldre. Så lenge vi er gode venner og holder en god tone i heimen er de superfornøyde. Vårt kjæresteforhold er virkelig ikke noe de ofrer en tanke. Anonymkode: 56dbd...1c2
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2020 #32 Skrevet 25. mai 2020 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Unnskyld meg, men du høres helt blåst ut! Du har virkelig noe å lære ang barn. Anonymkode: 09498...3f2 Du har nok mer å lære.... Anonymkode: 58130...228
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2020 #33 Skrevet 25. mai 2020 På 23.5.2020 den 10.44, Anonym bruker skrev: Det stemmer jo ikke da. Det er omtrent som en røyker som slutter, som gir etter og tar seg en blås. En som aldri har røkt, vil ikke plutselig ta seg en sigarett. En som er vant med at folk prøver seg, eller som hele livet har avvist andre, vil heller ikke plutselig havne i en situasjon hvor de plutselig lar seg rive med. Ergo kan ikke alle bli revet med på sånne ting, det betinger at de synes det er noe fristende over situasjonen, og langt fra alle gjør det. Anonymkode: 96775...190 Ikke-røykere og fromhet.....altså, dette er jo det samme som at man lever isolert som to Robinson cruise på en øde øy og ikke møter NOEN andre....for da KAN man jo ikke bli fristet? Et overveldende flertall av oss blir forelsket opptil flere ganger i livet. I løpet av et laaaangt samliv vil man sannsynligvis treffe andre enn partneren sin man finner fascinerende og blir betatt av. Jeg tror at alle har et "iboende" potensiale for utroskap, og at noen har det sterkere enn andre, helt klart. Det kan være fordi man har forskjellig forventning, skam eller frykt for konsekvenser av utroskap? Hvordan man har det - dvs -hvordan er forholdet man er i, omliggende livssituasjon etc tror jeg er avgjørende til om man er utro. Jeg tror faktisk ikke det finnes et menneske som - under de "rette" omstendigheter ville klart å holde tilbake. Å innbille seg at fromheten skal redde en... det er naivt altså!. Anonymkode: 48361...294
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2020 #34 Skrevet 25. mai 2020 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Så ungene vet at far er utro? Mine unger er ikke synske og er svært lite opptatt av forholdet mellom oss foreldre. Så lenge vi er gode venner og holder en god tone i heimen er de superfornøyde. Vårt kjæresteforhold er virkelig ikke noe de ofrer en tanke. Anonymkode: 56dbd...1c2 Det er selvfølgelig en mulighet for at akkurat deres unger er helt eksepsjonelt trege og tungnemme. Men de fleste unger fanger altså opp slike ting fryktelig lett, uten at de dermed sagt reagerer på dette. For hvordan skal et barn egentlig reagere når mor og far har en konflikt? Dette er jo normalen i deres liv. Mange innser ikke før de er voksne, hvor mye galt det var mellom foreldrene. I tillegg er foreldrene også ofte oppslukt av egen konflikt og ser ikke hvor synlig dette er fra utsiden. Til sammen gjør disse faktorene at alt for mange foreldre undervurderer derfor hva deres egne barn får med seg. Anonymkode: 96775...190
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2020 #36 Skrevet 25. mai 2020 På 23.5.2020 den 10.44, Anonym bruker skrev: Det stemmer jo ikke da. Det er omtrent som en røyker som slutter, som gir etter og tar seg en blås. En som aldri har røkt, vil ikke plutselig ta seg en sigarett. En som er vant med at folk prøver seg, eller som hele livet har avvist andre, vil heller ikke plutselig havne i en situasjon hvor de plutselig lar seg rive med. Ergo kan ikke alle bli revet med på sånne ting, det betinger at de synes det er noe fristende over situasjonen, og langt fra alle gjør det. Anonymkode: 96775...190 Jo, det stemmer. Alle KAN la seg rive med i et øyeblikk. Ingen er immune når det kommer til å la seg friste til en liten flørt eller litt klining. Anonymkode: 5dbeb...6ee
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2020 #37 Skrevet 25. mai 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jo, det stemmer. Alle KAN la seg rive med i et øyeblikk. Ingen er immune når det kommer til å la seg friste til en liten flørt eller litt klining. Anonymkode: 5dbeb...6ee ? Forsøkte du i det hele tatt å sette deg inn i det jeg skrev? Hvorfor skal en ikke-røyker, som aldri har røkt, og som synes sigaretter er ekkelt og kvalmt, plutselig bli fristet til å ta seg en sigarett? Hvorfor skal en kvinne, som i hele sitt liv, har avvist menn som prøver seg, plutselig få lyst til å kline litt med en mann? Det er ikke alle som får lyst til å kline litt eller ha sex, dersom de ikke er forelsket i vedkommende, og som ikke blir forelsket i fremmede. Det er like lite fristende som å gnage på en stein, liksom. Så når man ikke blir fristet, hvordan kan man da gi etter for en fristelse som ikke finnes? Anonymkode: 96775...190
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2020 #38 Skrevet 25. mai 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: ? Forsøkte du i det hele tatt å sette deg inn i det jeg skrev? Hvorfor skal en ikke-røyker, som aldri har røkt, og som synes sigaretter er ekkelt og kvalmt, plutselig bli fristet til å ta seg en sigarett? Hvorfor skal en kvinne, som i hele sitt liv, har avvist menn som prøver seg, plutselig få lyst til å kline litt med en mann? Det er ikke alle som får lyst til å kline litt eller ha sex, dersom de ikke er forelsket i vedkommende, og som ikke blir forelsket i fremmede. Det er like lite fristende som å gnage på en stein, liksom. Så når man ikke blir fristet, hvordan kan man da gi etter for en fristelse som ikke finnes? Anonymkode: 96775...190 Det å si at alle kan bli fristet og gi etter for fristelsen til å kline litt med andre, er omtrent som å si at alle er litt homofile innerst inne og at alle lar seg nok friste til å ha sex med noen av samme kjønn. Nei, det stemmer bare ikke. Anonymkode: 96775...190
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2020 #39 Skrevet 25. mai 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: ? Forsøkte du i det hele tatt å sette deg inn i det jeg skrev? Hvorfor skal en ikke-røyker, som aldri har røkt, og som synes sigaretter er ekkelt og kvalmt, plutselig bli fristet til å ta seg en sigarett? Hvorfor skal en kvinne, som i hele sitt liv, har avvist menn som prøver seg, plutselig få lyst til å kline litt med en mann? Det er ikke alle som får lyst til å kline litt eller ha sex, dersom de ikke er forelsket i vedkommende, og som ikke blir forelsket i fremmede. Det er like lite fristende som å gnage på en stein, liksom. Så når man ikke blir fristet, hvordan kan man da gi etter for en fristelse som ikke finnes? Anonymkode: 96775...190 De aller fleste mennesker har sex for første gang en eller annen gang. Vi lever ikke i sølibat. Gifte/samboende kvinner, eller de som kun har en kjæreste, som avviser de fleste menn, har en eller annen gang blitt fristet nok av den mannen hun lever med nå, og de hun evt har levd med før og evt skal leve med i fremtiden.Det samme gjelder menn. Jeg avviser de aller fleste menn, men mannen jeg var gift med ble ikke avvist, så jeg har jo latt meg rive med i alle fall en gang. Anonymkode: 5dbeb...6ee
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2020 #40 Skrevet 25. mai 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: De aller fleste mennesker har sex for første gang en eller annen gang. Vi lever ikke i sølibat. Gifte/samboende kvinner, eller de som kun har en kjæreste, som avviser de fleste menn, har en eller annen gang blitt fristet nok av den mannen hun lever med nå, og de hun evt har levd med før og evt skal leve med i fremtiden.Det samme gjelder menn. Jeg avviser de aller fleste menn, men mannen jeg var gift med ble ikke avvist, så jeg har jo latt meg rive med i alle fall en gang. Anonymkode: 5dbeb...6ee Du er tydeligvis ikke i stand til å forstå at folk er ulike, så du får bare leve videre i villfarelsen om at alle ditt, alle datt. Anonymkode: 96775...190
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2020 #41 Skrevet 25. mai 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du er tydeligvis ikke i stand til å forstå at folk er ulike, så du får bare leve videre i villfarelsen om at alle ditt, alle datt. Anonymkode: 96775...190 Joda. Alle er ulike, men alle kan falle for fristelser, og sånn er det bare. Mennesker er ikke en monogam rase heller. Anonymkode: 5dbeb...6ee
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2020 #42 Skrevet 25. mai 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Joda. Alle er ulike, men alle kan falle for fristelser, og sånn er det bare. Mennesker er ikke en monogam rase heller. Anonymkode: 5dbeb...6ee Jeg har aldri sagt at mennesker ikke kan falle for fristelser, jeg har kun sagt at det som er fristende for deg, ikke er fristende for meg. Og ut i fra din logikk vil jo alle kunne la seg rive med at fristelsen til å stjele også; Jeg har en jakke, som jeg ærlig og redelig har kjøpt for mine egne penger. Dermed vet du at jeg liker jakker og behøver jakker. Ut fra dette, slutter du at jeg i stand til å falle for fristelsen til å stjele jakken, dersom det skulle by seg en mulighet. Det å være singel og kline med noen, eller å være opptatt og kline med den man er kjæreste med, er jo vesensforskjellig fra det å kline med noen andre, mens man har kjæreste. På samme måte som at det å kjøpe noe, er vesensforskjellig fra det å stjele noe. For mange vil denne sperren veie mer enn gleden ved å kline med en ny. Så nei, det er ikke alle som er fristet til å kline med noen de ikke er kjæreste med, selv om de liker å kline. Anonymkode: 96775...190
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2020 #43 Skrevet 25. mai 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg har aldri sagt at mennesker ikke kan falle for fristelser, jeg har kun sagt at det som er fristende for deg, ikke er fristende for meg. Og ut i fra din logikk vil jo alle kunne la seg rive med at fristelsen til å stjele også; Jeg har en jakke, som jeg ærlig og redelig har kjøpt for mine egne penger. Dermed vet du at jeg liker jakker og behøver jakker. Ut fra dette, slutter du at jeg i stand til å falle for fristelsen til å stjele jakken, dersom det skulle by seg en mulighet. Det å være singel og kline med noen, eller å være opptatt og kline med den man er kjæreste med, er jo vesensforskjellig fra det å kline med noen andre, mens man har kjæreste. På samme måte som at det å kjøpe noe, er vesensforskjellig fra det å stjele noe. For mange vil denne sperren veie mer enn gleden ved å kline med en ny. Så nei, det er ikke alle som er fristet til å kline med noen de ikke er kjæreste med, selv om de liker å kline. Anonymkode: 96775...190 Jeg sier ikke at alle lar seg friste, men at alle KAN bli fristet. Jeg har vært fristet til mange ting, det er ikke med det sagt at jeg gjør det. Men i noen øyeblikk KAN man bli fristet nok til å gjennomføre Anonymkode: 5dbeb...6ee
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2020 #44 Skrevet 25. mai 2020 Vel, han har ikke merket noe. Jeg har vært utro i flere år med en god del menn, han stoler på meg fortsatt... Anonymkode: 61e7c...e5e
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2020 #45 Skrevet 25. mai 2020 49 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg sier ikke at alle lar seg friste, men at alle KAN bli fristet. Jeg har vært fristet til mange ting, det er ikke med det sagt at jeg gjør det. Men i noen øyeblikk KAN man bli fristet nok til å gjennomføre Anonymkode: 5dbeb...6ee Igjen, du får bare tro det. Tyven tror at alle stjeler, osv. Det er jo mye lettere å døyve sin egen samvittighet hvis man tenker seg at alle mennesker kunne ha gjort det. Det stemmer selvfølgelig ikke, men jeg ser heller ikke for meg at du vil klare å forstå det. Anonymkode: 96775...190
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2020 #46 Skrevet 25. mai 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Igjen, du får bare tro det. Tyven tror at alle stjeler, osv. Det er jo mye lettere å døyve sin egen samvittighet hvis man tenker seg at alle mennesker kunne ha gjort det. Det stemmer selvfølgelig ikke, men jeg ser heller ikke for meg at du vil klare å forstå det. Anonymkode: 96775...190 Døyve egen samvittighet? Jeg har aldri vært utro mot noen. Jeg tror det aldri ville falle meg inn å være heller, men man skal aldri si aldri. Anonymkode: 5dbeb...6ee
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2020 #47 Skrevet 25. mai 2020 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Døyve egen samvittighet? Jeg har aldri vært utro mot noen. Jeg tror det aldri ville falle meg inn å være heller, men man skal aldri si aldri. Anonymkode: 5dbeb...6ee Så bra da, at jeg ikke påstod at du hadde det. Anonymkode: 96775...190
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2020 #48 Skrevet 25. mai 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det å si at alle kan bli fristet og gi etter for fristelsen til å kline litt med andre, er omtrent som å si at alle er litt homofile innerst inne og at alle lar seg nok friste til å ha sex med noen av samme kjønn. Nei, det stemmer bare ikke. Anonymkode: 96775...190 Alle kan føle seg fristet, det kan man ikke bestemme seg for å unngå så lenge man samhandler med andre mennesker. Å klare å stå i mot fristelsen er jo et valg svært mange tar. Om man skal følge din sammenligning med røyk og betatthet må man gå ut fra at man aldri har følt begjær eller ømhet for andre. Anonymkode: 56dbd...1c2
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2020 #49 Skrevet 25. mai 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Alle kan føle seg fristet, det kan man ikke bestemme seg for å unngå så lenge man samhandler med andre mennesker. Å klare å stå i mot fristelsen er jo et valg svært mange tar. Om man skal følge din sammenligning med røyk og betatthet må man gå ut fra at man aldri har følt begjær eller ømhet for andre. Anonymkode: 56dbd...1c2 Nei. Det holder om man aldri har opplevd ømhet og begjær for noen andre enn den partneren man har. Det blir litt som med jakken. Enkelte har kun lyst på de tingene de kan betale for, mens andre har lyst på det, selv de gangene de ikke betaler. Anonymkode: 96775...190
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2020 #50 Skrevet 25. mai 2020 Ja, det ville jeg visst. Uansett om det var en gang eller flere. Edru eller full. Men han hadde ikke trengt å fortelle meg at han kikker litt ekstra på ei på jobben, så lenge det kun er et uskyldig crush. Det er først når han gjør noe med det at jeg ville visst det. Trenger ikke være sex heller, men flørting og dype samtaler over lang tid er dealbreaker for meg. Anonymkode: e228b...ba9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå