Anonym bruker Skrevet 21. mai 2020 #1 Skrevet 21. mai 2020 Hvis partner var notorisk utro er det vel egentlig ikke et spørsmål, men hva hvis det har vært litt flørting på meldinger eller litt klining èn gang uten noe videre? Anonymkode: 0aaea...b9a
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2020 #2 Skrevet 21. mai 2020 Ja. Jeg vil kunne ta bevisste valg i mitt eget liv. Den jeg er sammen med, har egentlig frihet til å gjøre hva han vil - men jeg har friheten til å reagere slik jeg vil. Jeg ville ikke forlatt ham på grunn av flørting og småklining, men jeg ville forlatt ham dersom han ikke fortalte meg det og jeg fant det ut likevel. Han har ingen ting med å avgjøre hva som er viktig for meg. Anonymkode: 2c01d...809
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2020 #4 Skrevet 22. mai 2020 Vet ikke helt jeg... altså, det er jo et faktum at alle mennesker blir betatt av noen andre enn partneren en eller flere ganger i løpet av livet. Så det vil eller har allerede mannen opplevd antagelig. Vet ikke om det gjør noe godt at han skulle fortalt meg det liksom... vi har det fint sammen og jeg er trygg på han. Anonymkode: 10b78...219
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2020 #5 Skrevet 22. mai 2020 Nei, det ville jeg ikke. Hva godt skulle kommet ut av det? Jeg bryter ikke opp familien for litt klining i krokene, så hvorfor skulle jeg visst noe som bare hadde gjort meg lei meg? Ting skjer gjennom et langt samliv, og så lenge det ikke er utroskap gjennom en lang periode med de løgner og bedrag så vil jeg ikke vite om eventuelle feilskjær mannen tar. Anonymkode: 56dbd...1c2
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2020 #7 Skrevet 22. mai 2020 Selvfølgelig! Jeg bruker ikke mitt liv på en bedrager. Anonymkode: 10d98...e21
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2020 #8 Skrevet 22. mai 2020 Hvis han hadde vært skikkelig full på en fest og kysset en annen og aldri noe mer, hadde jeg ikke trengt å vite det. Men seksuelt utro eller blitt forelsket i en annen ville jeg visst om. Anonymkode: aa69b...b96
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2020 #9 Skrevet 22. mai 2020 Jeg har opplevd at mannen har flørtet med andre, jeg oppdaget det, han lovet å aldri gjøre det igjen. Gang på gang på gang på gang. Da handler det ikke lenger om hva han har gjort, men at han konsekvent går inn for å bryte en tillitt han i utgangspunktet lovet å bygge opp. En ons på byen i fylla hadde vært så langt enklere å tilgi enn 14 år med flørting og sexting med andre. Anonymkode: 643d2...e25
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2020 #10 Skrevet 22. mai 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har opplevd at mannen har flørtet med andre, jeg oppdaget det, han lovet å aldri gjøre det igjen. Gang på gang på gang på gang. Da handler det ikke lenger om hva han har gjort, men at han konsekvent går inn for å bryte en tillitt han i utgangspunktet lovet å bygge opp. En ons på byen i fylla hadde vært så langt enklere å tilgi enn 14 år med flørting og sexting med andre. Anonymkode: 643d2...e25 Ramla ut en vesentlig setning; Hadde jeg ikke visst om dette ville vi kanskje vært gift enda og sluppet å splitte familien Anonymkode: 643d2...e25
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2020 #11 Skrevet 22. mai 2020 Nei, i grunnen ikke. Jeg tror min mann var litt småforelsket i en han jobbet med for mange år siden, og som også var gift, med en vann av ham som også jobbet samme bransje og miljø. Jeg merket det pga måten han snakket om henne på, og at han snakket om henne ganske ofte. Husker han fortalte at mannen hennes hadde sagt at han mistenkte at det var noe mellom dem. Så vi snakket jo litt om det. De har også på jobbreiser sammen (men med flere andre), så det KAN hende de også hadde noe kokkelimonke. Men selv hadde jeg aldri konkrete mistanker og ingen konkret grunn til mistanke. Man kan ikke stenge folk inne og man kan ikke tvinge noen til å elske en, og heller ikke tvinge noen til å aldri forlate en eller å aldri bli betatt av andre mennesker. Derfor valgte jeg å bare stole på ham - at han nok syntes hun var veldig OK - men at han til syvende og sist holdt seg i skinnet. Om han gjorde det, vet jeg altså ikke, men senere jobbet de ikke sammen og jeg hørte da ikke mer om henne noen gang. Hvis han var utro den gangen, er det like greit for meg å ikke få vite det. Bryr meg ikke. Vi er mennesker, ting skjer, det er lenge siden, vi elsker hverandre. Anonymkode: 091e9...dbe
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2020 #12 Skrevet 22. mai 2020 klining en gang på fylla nei, ligging med noen ja. Anonymkode: d2f15...b54
Mia_73 Skrevet 22. mai 2020 #14 Skrevet 22. mai 2020 Hvis han hadde klint i fylla på byen ville jeg levd lykkelig uvitende. Hvis han hadde et forhold på si der han søker spenning ved å sende meldinger daglig, lyver om hvor og med hvem han tilbringer fritid, der mange vet at han er utro - da håper jeg noen ville fortalt meg, enten han selv eller noen som vet. Uhell kan skje, bedrag over tid et et bevisst valg.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2020 #15 Skrevet 22. mai 2020 Absolutt! Å være utro er, etter min mening, ikke «bare» å ha pikken inni ei annen kvinnen. Det å gå bak ryggen min med andre kvinner på noen som helst måte er utroskap i seg selv. Om han virkelig klarer å flørte og kline med andre uten å ha meg i tankene og ha i bakhodet at han gjør noe galt, så elsker han meg faktisk ikke. Jeg godtar heller ikke at han skal sette meg ned og ydmyke meg overfor folk som vet at han er i et forhold med meg. Det ville vært ekstremt respektløst overfor meg og vårt forhold. Og til forskjell fra flere av disse kvinnene som svarer her at de ikke ville visst fordi de ikke vil splitte familien; som foreldre så er jeg et forbilde for mine barn og jeg ville aldri lært dem at det er greit å ha det slik i et forhold. Om han faktisk klarer å ta det steget så vil det neppe bli med det. Han kommer garantert til å gjøre det igjen. Anonymkode: 09498...3f2
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2020 #16 Skrevet 22. mai 2020 JA, det ville jeg absolutt visst!! Den jeg skal være sammen med, skal bare være sammen med MEG!! Anonymkode: a0614...397
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2020 #17 Skrevet 22. mai 2020 Nei, det ville eg faktisk ikkje. Anonymkode: dca28...c71
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2020 #18 Skrevet 23. mai 2020 Ville nok ha visst det ja, jeg er jo verken blind eller apatisk. Anonymkode: 96775...190
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2020 #19 Skrevet 23. mai 2020 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Absolutt! Å være utro er, etter min mening, ikke «bare» å ha pikken inni ei annen kvinnen. Det å gå bak ryggen min med andre kvinner på noen som helst måte er utroskap i seg selv. Om han virkelig klarer å flørte og kline med andre uten å ha meg i tankene og ha i bakhodet at han gjør noe galt, så elsker han meg faktisk ikke. Jeg godtar heller ikke at han skal sette meg ned og ydmyke meg overfor folk som vet at han er i et forhold med meg. Det ville vært ekstremt respektløst overfor meg og vårt forhold. Og til forskjell fra flere av disse kvinnene som svarer her at de ikke ville visst fordi de ikke vil splitte familien; som foreldre så er jeg et forbilde for mine barn og jeg ville aldri lært dem at det er greit å ha det slik i et forhold. Om han faktisk klarer å ta det steget så vil det neppe bli med det. Han kommer garantert til å gjøre det igjen. Anonymkode: 09498...3f2 Hvis ikke du vet det, så vet ikke ungene det, og da sender du ingen signaler. Anonymkode: 56dbd...1c2
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2020 #20 Skrevet 23. mai 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis ikke du vet det, så vet ikke ungene det, og da sender du ingen signaler. Anonymkode: 56dbd...1c2 Selvfølgelig gjør man det! Det er ikke sånn at ungene ikke får med seg ting bare fordi mor ikke får med seg ting. Det at den ene går bak ryggen på den andre er ikke en isolert hendelse, det sier mye om hvor nært forholdet mellom de to er, og hvor mye respekt de to har for hverandre. Det at mor forholder seg apatisk, ignorant, så lite betydningsfull i forhold til sin partner, sender sterke signaler til barn om at slik er det å være mann og slik er det å være kvinne. Anonymkode: 96775...190
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2020 #21 Skrevet 23. mai 2020 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Selvfølgelig gjør man det! Det er ikke sånn at ungene ikke får med seg ting bare fordi mor ikke får med seg ting. Det at den ene går bak ryggen på den andre er ikke en isolert hendelse, det sier mye om hvor nært forholdet mellom de to er, og hvor mye respekt de to har for hverandre. Det at mor forholder seg apatisk, ignorant, så lite betydningsfull i forhold til sin partner, sender sterke signaler til barn om at slik er det å være mann og slik er det å være kvinne. Anonymkode: 96775...190 Herre🤦🏼♀️ Anonymkode: 56dbd...1c2
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2020 #22 Skrevet 23. mai 2020 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Herre🤦🏼♀️ Anonymkode: 56dbd...1c2 Er det noe som er Herre🤦🏼♀️ her, så er det vel nettopp det å tro at unger ikke får med seg ting. Hvorfor ellers skulle enkelte kvinner og menn velge seg dårlige partnere, om de ikke var vant med at slik skal det være, slik var det da de vokste opp, slik så de at mor og far oppførte seg, at det var normalen deres? Ingen som vokser opp i hjem med sunne og friske voksne og gode relasjoner, ville jo ha funnet seg i å bli overkjørt og tråkket på. Anonymkode: 96775...190
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2020 #23 Skrevet 23. mai 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det noe som er Herre🤦🏼♀️ her, så er det vel nettopp det å tro at unger ikke får med seg ting. Hvorfor ellers skulle enkelte kvinner og menn velge seg dårlige partnere, om de ikke var vant med at slik skal det være, slik var det da de vokste opp, slik så de at mor og far oppførte seg, at det var normalen deres? Ingen som vokser opp i hjem med sunne og friske voksne og gode relasjoner, ville jo ha funnet seg i å bli overkjørt og tråkket på. Anonymkode: 96775...190 Det er så mye feil med argumentasjonen din at jeg faktisk ikke vet hvor jeg skal begynne. Derfor gir jeg meg, du er neppe mottakelig for innspill uansett. Noen mennesker lever i en svart/hvit verden, og funker det så er jo det bra. Anonymkode: 56dbd...1c2
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2020 #24 Skrevet 23. mai 2020 På 22.5.2020 den 8.06, Anonym bruker skrev: Vet ikke helt jeg... altså, det er jo et faktum at alle mennesker blir betatt av noen andre enn partneren en eller flere ganger i løpet av livet. Så det vil eller har allerede mannen opplevd antagelig. Vet ikke om det gjør noe godt at han skulle fortalt meg det liksom... vi har det fint sammen og jeg er trygg på han. Anonymkode: 10b78...219 Det tenker jeg også. Men om partneren drar den videre og er utro, så mener jeg det er en annen sak. Men om jeg ville vite om det? Ikke om det skjedde en gang eller to som resultat av en flørt kanskje, men når min partner dro til Thailand og hadde seg med ei (el fler?) thaidame, og i tillegg holdt kontakten med henne etterpå.... DA var det nok. Mistanken gjorde at jeg snoket på hans tlf, og nå to år etter er jeg singel og storfornøyd med tilværelsen. (Mens han stadig chatter med nye thaidamer, og drømmer seg bort 😂). Anonymkode: 2e93f...b3f
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2020 #25 Skrevet 23. mai 2020 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er så mye feil med argumentasjonen din at jeg faktisk ikke vet hvor jeg skal begynne. Derfor gir jeg meg, du er neppe mottakelig for innspill uansett. Noen mennesker lever i en svart/hvit verden, og funker det så er jo det bra. Anonymkode: 56dbd...1c2 Kutt nå ut å gi meg skylden for at du mangler reelle motargumenter! Jeg er alltid åpen for argumenter, men de bør virkelig være bedre enn panneklask, sukk og stønn. Anonymkode: 96775...190
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå