Gå til innhold

Tanker om NIPT-test


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (På 30.6.2020 den 18.14):

Jeg bestilte dette settet via Gendia i Belgia og sendte prøvene avgårde 13:30 i går - de var fremme 10:00 i dag. Rask levering! Nå er jeg bare spent på hvor mange dager det tar før vi får testresultatet. 

Jeg kan virkelig anbefale de. Prosessen var fin. Jeg fikk et privat lab til å ta testen for meg da legen ikke kunne. Jeg sa jeg hadde egne glass og håndterte prøvene selv, men trengte å få blodet tappet. De stilte ingen spørsmålstegn ved dette. 

Lykke til! :D 

Anonymkode: 64a13...42c

Hvor finner man en privat lab til dette?

Anonymkode: 213f2...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Fortsetter under...

Hei.

Jeg får dekket nipt test nå da jeg er 35.

Fastlegen min sier hun henviste meg til sykehuset for nipt og tidlig UL i uke 10.

Men jeg får innkalling nå, og da skal jeg dit i uke 14?

Ringte inn og sykehuset sier dette stemmer, men da må jeg eventuelt søke til abortnemd om å fjerne hvis det er noe galt med fosteret?

Her hjemme tar det vel også en ukes tid før man får svar..

Får man også vite kjønn her i Norge på nipt test?

Hilsen ei usikker førstegangsfødende🙏😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får uansett ikke noe svar før 12 uker. Man skal ikke bestemme abort utifra NIPT. Hvis den viser at der er et problem skal man ta fostervannsprøve for å bekrefte. Grunnen er at NIPT tester cellene i morkaken, ikke fosterets celler, og den er dermed ikke nøyaktig nok til at man kan ta en beslutning om abort eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 6.6.2021 den 12.51):

Hvor finner man en privat lab til dette?

Anonymkode: 213f2...499

Bare send meg en pm, så kan jeg henvise deg videre til en klinikk i Norge jeg samarbeider med. Du betaler kun 3999,- for Nipt test. Kan tas fra uke 10+0. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Mit tip er at tage til Gøteborg i Sverige og tage NIPT. Det er billigere end i Danmark og kortere afstand at rejse. Jeg gik til Babyscreen og fik fremragende behandling. De testede for trisomi 13,18 og 21 og du kan selv vælge om du vil vide kønnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (På 6.6.2021 den 12.51):

Hvor finner man en privat lab til dette?

Anonymkode: 213f2...499

Mit tip er at tage til Gøteborg i Sverige og tage NIPT. Det er billigere end i Danmark og kortere afstand at rejse. Jeg gik til Babyscreen og fik fremragende behandling. De testede for trisomi 13,18 og 21 og du kan selv vælge om du vil vide kønnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...