Anonym bruker Skrevet 19. mai 2020 #1 Skrevet 19. mai 2020 Hva synes dere om en far som gir av egne reseptbelagte smertestillende ( tramadol) til sin datter når hun føler hun trenger det ? Anonymkode: 02b20...054
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2020 #2 Skrevet 19. mai 2020 Det er selvsagt ikke greit, og bør faktisk meldes til barnevernet. Enkelt og greit. Anonymkode: 90664...743
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2020 #3 Skrevet 19. mai 2020 Er det en grunn til at du må ha hjelp til å svare på dette? Anonymkode: f09b3...77a
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2020 #4 Skrevet 19. mai 2020 Datteren er over 18 og bor hjemme hos foreldrene plasert der midlertidig av barnevernet på grunn av barnebarnet, bør dette nevnes til barnevernet då? Anonymkode: 02b20...054
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2020 #5 Skrevet 19. mai 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Datteren er over 18 og bor hjemme hos foreldrene plasert der midlertidig av barnevernet på grunn av barnebarnet, bør dette nevnes til barnevernet då? Anonymkode: 02b20...054 Ja Anonymkode: f09b3...77a
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2020 #7 Skrevet 19. mai 2020 Hvordan gjøre det uten at det kommer frem at det er jeg? Tror ikke det er så mange flere en meg som vet dette. Anonymkode: 02b20...054
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2020 #8 Skrevet 19. mai 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hvordan gjøre det uten at det kommer frem at det er jeg? Tror ikke det er så mange flere en meg som vet dette. Anonymkode: 02b20...054 Det er viktigere at barnet ivaretas av kompetente voksne enn at du blir gjenkjent som en "tyster"... Anonymkode: 629a4...e3c
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2020 #9 Skrevet 19. mai 2020 Egentlig burde du ringe bv. Eneste grunnen til å la dette være er om du ser en medisinsk årsak, til at far i en unntakssitivasjon gav henne det. Om hun har migrene 1 kveld og får tramafol er det ok. Er deg 4 kvelder i uka, absolutt ikke. Anonymkode: 8acec...f65
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2020 #10 Skrevet 19. mai 2020 Det er for en skade som er leget nå. Hun sa kun at hun får ved behov. Jeg tenker at har hun behov, kan hun jo få av sin egen lege. Anonymkode: 02b20...054
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2020 #11 Skrevet 20. mai 2020 Kommer jo helt an på hvorfor frem velger å gi henne Tramadol og hvor mye det egentlig er snakk om. Har hun sterke smerter Innimellom og faren gir henne 50 mg Tramadol en gang blant, ser jeg ingen grunn til bekymring. Tramadol er jo ikke en farlig medisin og sjeldent noe man kan ruse seg på om det er det som mistenkes her. Datteren bør uansett motiveres til å ta opp problematikken sin med legen sin, for å utelukke sykdom, enten somatisk eller psykisk. Anonymkode: 88806...2f3
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2020 #12 Skrevet 20. mai 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Datteren er over 18 og bor hjemme hos foreldrene plasert der midlertidig av barnevernet på grunn av barnebarnet, bør dette nevnes til barnevernet då? Anonymkode: 02b20...054 NEI! Jeg har hatt endometriose så lenge jeg kan huske og fikk paralgin forte av mamma på de værste dagene. Å bli meldt til barnevernet hadde jo vært helt bak mål. Hadde datteren vært 12 år, ja - men over 18 år - nei! Anonymkode: 66e48...4ae
Superdolly Skrevet 20. mai 2020 #14 Skrevet 20. mai 2020 4 minutter siden, KellyTaylor skrev: BV for en myndig person? Antagelig barnevern for barnet til 18-åringen. Eller, "over 18 år", var hun vel.
KellyTaylor Skrevet 20. mai 2020 #15 Skrevet 20. mai 2020 Åh da leste jeg feil, beklager Da synes jeg det høres ut som hele familien burde ha veiledning. Må innrømme selv at jeg har gitt de eldste barna mine tabletter i en nødsituasjon men da sørget for et legebesøk i etterkant slik at de får riktig og forsvarlig medikamentell behandling. ( Nå jobber jeg med tabletter, doseing m.m hver dag og vet farene ved å gi feil)
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2020 #16 Skrevet 20. mai 2020 Det et uansett ikke greit å dele på reseptbelagte smertestillende. Anonymkode: 5e857...780
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2020 #17 Skrevet 20. mai 2020 1 minutt siden, KellyTaylor skrev: Åh da leste jeg feil, beklager Nei, det stod ingenting i HI om at datteren var over 18 og mor til et barn. Men tydeligvis har folk gått ut fra det likevel, siden man snakket om barnevernet helt fra start. 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: NEI! Jeg har hatt endometriose så lenge jeg kan huske og fikk paralgin forte av mamma på de værste dagene. Å bli meldt til barnevernet hadde jo vært helt bak mål. Hadde datteren vært 12 år, ja - men over 18 år - nei! Anonymkode: 66e48...4ae Jeg er helt enig. Jeg er en av de som har lav terskel for når man skal ringe barnevernet, men i dette tilfellet så er det så syltynt grunnlag å ringe for, at det fremstår mer som et ønske om å sverte noen, enn som reell bekymring. Det man må se på er naturligvis hvordan barnet har det. Har det en mor med rusproblemer, så må man jo melde fra. Men at mor av og til får en reseptbelagt medisin fra sin far, betyr ikke at hun sliter med rus. Anonymkode: ae2c8...484
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2020 #18 Skrevet 20. mai 2020 Før legene fant ut hvor hodepinen min kom fra da jeg var 14-15 år, og de begynte å gi meg noe for den, hadde jeg ikke overlevd uten paralgin forten til mamma. Hadde ivertfall ikke greid meg gjennom skolen. Om mamma hadde blitt meldt til barnevernet på grunn av det hadde jeg ALDRI tilgitt den personen som hadde meldt oss. Stakkars mamma ❤ Datteren din er over 18 år og kan høres ut som om hun burde slutte å betro seg til mamman sin, trist. Anonymkode: 18796...440
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2020 #19 Skrevet 20. mai 2020 Det er absolutt ikke greit, av mange forskjellige grunner!!! Jenta kan få bivirkninger av å bruke andres reseptbelagte medisiner, han lærer henne dårlige holdninger, hun kan ha plager eller vansker som kamufleres av denne medisineringen hjemme, det er ulovlig å gi/selge reseptbelagt medisin, det kan skape avhengighet og rusproblematikk! Ta det opp med fastlegen til jenta og få hjelp til å håndtere dette videre og gi beskjed om hva som skjer til mannen din sin fastlege også slik at han kan bli forklart hvorfor dette ikke er greit av en som er profesjonell! Anonymkode: cc664...f4d
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2020 #20 Skrevet 20. mai 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ta det opp med fastlegen til jenta og få hjelp til å håndtere dette videre og gi beskjed om hva som skjer til mannen din sin fastlege også slik at han kan bli forklart hvorfor dette ikke er greit av en som er profesjonell! Anonymkode: cc664...f4d Tuller du?! Hvis du mener at HI er moren til denne datteren, så bor hun sammen med sin mann (HI refererer til foreldrene), og da tar man naturligvis dette opp med mannen sin først og fremst, og ikke med fastlegen til mannen eller datteren. Man har ingen rett, verken som kone eller mor til et myndig barn, å skulle snakke med deres fastlege og diskutere deres helse. Det er som om mor skal ringe sjefen til sønnen på 32, og be han om å følge med på at sønnen spiser grønnsaker til lunsj. Anonymkode: ae2c8...484
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2020 #21 Skrevet 20. mai 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvordan gjøre det uten at det kommer frem at det er jeg? Tror ikke det er så mange flere en meg som vet dette. Anonymkode: 02b20...054 Du er voksen, stå for dine handlinger. Litt vanskelig å hjelpe et barn, hvis ikke de som faktisk vet noe, ikke gjør noe. Anonymkode: ee50b...60f
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2020 #22 Skrevet 20. mai 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Du er voksen, stå for dine handlinger. Litt vanskelig å hjelpe et barn, hvis ikke de som faktisk vet noe, ikke gjør noe. Anonymkode: ee50b...60f Nå virker det jo ikke akkurat som om det er det som er saken her. Det står ingenting om at et barn har det vondt, og behøver hjelp, noe sted. Eller at HI er bekymret for hvordan et barn har det. Det eneste som står er at hun mener at en voksen kvinne burde få medisiner av egen lege og ikke av sin far. Og det er jo greit nok at hun mener. Men det er altså ikke noe hun styrer. Anonymkode: ae2c8...484
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2020 #23 Skrevet 20. mai 2020 46 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, det stod ingenting i HI om at datteren var over 18 og mor til et barn. Men tydeligvis har folk gått ut fra det likevel, siden man snakket om barnevernet helt fra start. Jeg er helt enig. Jeg er en av de som har lav terskel for når man skal ringe barnevernet, men i dette tilfellet så er det så syltynt grunnlag å ringe for, at det fremstår mer som et ønske om å sverte noen, enn som reell bekymring. Det man må se på er naturligvis hvordan barnet har det. Har det en mor med rusproblemer, så må man jo melde fra. Men at mor av og til får en reseptbelagt medisin fra sin far, betyr ikke at hun sliter med rus. Anonymkode: ae2c8...484 Stod lenger ned, at datter er over 18 år og plassert hos foreldrene pga barnebarnet. Altså at datteren har et barn. Anonymkode: 39141...3dc
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2020 #24 Skrevet 20. mai 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Stod lenger ned, at datter er over 18 år og plassert hos foreldrene pga barnebarnet. Altså at datteren har et barn. Anonymkode: 39141...3dc Ja? Barnevernet ble foreslått FØR dette kom frem. Les øverst på siden, så ser du dette. Anonymkode: ae2c8...484
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2020 #25 Skrevet 20. mai 2020 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tuller du?! Hvis du mener at HI er moren til denne datteren, så bor hun sammen med sin mann (HI refererer til foreldrene), og da tar man naturligvis dette opp med mannen sin først og fremst, og ikke med fastlegen til mannen eller datteren. Man har ingen rett, verken som kone eller mor til et myndig barn, å skulle snakke med deres fastlege og diskutere deres helse. Det er som om mor skal ringe sjefen til sønnen på 32, og be han om å følge med på at sønnen spiser grønnsaker til lunsj. Anonymkode: ae2c8...484 Jo, man kan ringe fastlegen til folk og da hvert fall sine nærmeste, om man har en bekymring om noe. Det er faktisk viktig i mange tilfeller, hvor f.eks pasienten ikke er ærlig med legen. Det legen ikke vet, kan den heller ikke hjelpe til med. Opp til legen om de tas inn til samtale osv. Anonymkode: 39141...3dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå