Gå til innhold

Spikeren i kisten for sydenferie.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Her blir det gresk aften i morgen med stifado og iskald Mythos🇬🇷

Åh stifado er elsk! Og med hjemmelaget tzatsiki 😍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Jordbærblomst skrev:

Åh stifado er elsk! Og med hjemmelaget tzatsiki 😍 

Det er obligatorisk !! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, KellyTaylor skrev:

Jaja da ble det hytteferie i år,  og Cava neste år🍾 Håper vi får ferdes i norden om litt og får en fin sommer alle som en. 

Med alle pengene jeg sparer på å feriere hjemme kan jeg dra på med både cava, prosecco og champagne! Samtidig som vi bestiller mye take away fra lokale sjapper med goooood samvittighet! Dette blir en knallsommer😀

Anonymkode: 479d4...254

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vil ikke bo i fast sted

Anonymkode: 8b034...28f

Du vil bare klage på hvor kjedelig Norge er, hvor dyrt det er, hvor like og kjedelige folk er i Norge, at det er kun økonomien som er bra med landet. Vet du, slike folk som deg trenger vi ikke, gjør deg selv og alle oss andre en tjeneste og flytt til ett annet land!

Anonymkode: e602a...1ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du vil bare klage på hvor kjedelig Norge er, hvor dyrt det er, hvor like og kjedelige folk er i Norge, at det er kun økonomien som er bra med landet. Vet du, slike folk som deg trenger vi ikke, gjør deg selv og alle oss andre en tjeneste og flytt til ett annet land!

Anonymkode: e602a...1ab

Fordi jeg er brutalt ærlig? Hva er denne greia med at folk blir så sure for ærligheten? Det er liksom ikke lov å like et annet land bedre enn Norge....du er liksom landssviker. 

Anonymkode: 8b034...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er SIKKELIG dritt,men samtidlig var man jo forbredt på det, vi avbestilte i mai, så da blir det Hellas tur neste sommer i steden og USA i Påsken

Anonymkode: 47d80...fae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Er SIKKELIG dritt,men samtidlig var man jo forbredt på det, vi avbestilte i mai, så da blir det Hellas tur neste sommer i steden og USA i Påsken

Anonymkode: 47d80...fae

Ikke sant. Dumt men Hellas er der heldigvis til neste år. Vurderer ekstra lang Hellas tur neste år. Minst 6 uker. Leie ett hus . Nå håper vi på Danmark 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.5.2020 den 0.36, Anonym bruker skrev:

Fordi jeg er brutalt ærlig? Hva er denne greia med at folk blir så sure for ærligheten? Det er liksom ikke lov å like et annet land bedre enn Norge....du er liksom landssviker. 

Anonymkode: 8b034...28f

Men hvorfor gidder du bo her om det er så dritt? Eier du ikke initiativ og evner til å flytte til et land der du trives?

Vi bor og ferierer i Norge hvert år. Ikke fordi vi må, men fordi vi vil.

Anonymkode: 479d4...254

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.5.2020 den 20.09, KellyTaylor skrev:

Jaja da ble det hytteferie i år,  og Cava neste år🍾 Håper vi får ferdes i norden om litt og får en fin sommer alle som en. 

De selger Cava på polet og den er bærbar. Kan fint fraktes til hytter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor gidder du bo her om det er så dritt? Eier du ikke initiativ og evner til å flytte til et land der du trives?

Vi bor og ferierer i Norge hvert år. Ikke fordi vi må, men fordi vi vil.

Anonymkode: 479d4...254

Du forstår at det ikke trenger å være en sammenheng mellom det landet man bor i og det landet man foretrekker å feriere i? Jobb, utdanning , familie etc? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også er det flere enn meg som har diverse kroniske sykdommer som opplever kraftig forbedring/blir symptomfri om man kan oppholde seg der det er stabilt høytrykk/varmt over lengre perioder...Alt fra allergier til auto immune sykdommer...

 

Har alltid følt meg bedre i "syden" ,men knyttet det opp til feriemodus og at jeg er "solmenneske";- men fikk påvist kronisk sykdom som man mener blir forverret eller forbedret av klima (som jeg meget sannsynlig har hatt store deler av mitt voksne liv,- har bare "bortforklart alle plager som normale ting, man har jo vondt/ubehag for å kjenne at man lever liksom). Og etter diagnosen ble satt har jeg blitt mer og mer plaget,- men har opplevd en "reversering" av plager etter opphold i varmere strøk. Er rimelig sikker på at det har holdt meg unna medisiner for symptomene (Finnes ikke medisiner for å bli frisk),- og er nå redd for at jeg uten denne restarten vil måtte begynne med noen av disse i løpet av året som kommer. Av andre med denne lidelsen så virker det som at har man først begynt med medisiner blir man ikke kvitt de,- og det kommer gjerne flere bivirkninger med disse,- samt mye prøving og feiling,- og veldig mange blir helt eller delvis ufør i løpet av noen år etter at de måtte begynne med medisiner nettopp pga hele tiden prøv og feil og vurdering av  hvilke bivirkninger man kan leve med og hvilke som er verre enn symtpom fra diagnosen...

 

Men kjære vene,- jeg er mildt angrepet foreløpig,- og jeg overlever sikkert,- selv om livskvaliteten min fremover kommer til å bli forringet grunnet plagene. Men man må jo ta en for laget,- og jeg gjør det, som de aller, aller fleste av oss faktisk gjør, enig eller ikke med restriksjoner satt. . Jeg gjør det bare med et grin av smerte/ubehag og ikke med et smil av glede. Og jeg stoler på at de som styrer landet og bestemmer disse restriksjon helt sikkert vil ALLE vårt beste og tar de riktige valg ut fra den informasjon de sitter med. Men ikke kall meg, eller andre,- egoistisk fordi jeg/vi drømmer om syden, og er skikkelig lei meg/oss for at det ikke blir noe av i sommer. Jeg kommer ikke til å bryte noen restriksjoner eller ta en "karantenestraff" bare for å "bli frisk";- for det er ikke for min egen brunfarge eller billig alkohol,- for å si det sånn,- jeg elsker og ønsker meg til syden. Jeg har jo et håp og ønske om å fungere 100% som mamma,- arbeidstaker, kjæreste, datter, søster, tante, og venninne i noen år til da....

Anonymkode: f9024...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor gidder du bo her om det er så dritt? Eier du ikke initiativ og evner til å flytte til et land der du trives?

Vi bor og ferierer i Norge hvert år. Ikke fordi vi må, men fordi vi vil.

Anonymkode: 479d4...254

Og vi bor i Norge og tar oss en tur til varmen og garantert sol ☀ 

Ikke fordi vi må, men fordi vi vil. 

Anonymkode: b28d1...d43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor blir dere så sure for at jeg ikke synes Norge er så stas? Har dere en ekstrem trang til å være bedre enn alle andre? Rart ikke alle i alle andre land tar livet av seg siden de bor i så jævlige land? 
 

Jeg synes ikke Norge er JÆVLIG. Bare ekstremt kjedelig. Jeg har behov for forandringer. Er kanskje litt over snittet eventyrlysten? Jeg vil ikke dra på ferie til Hellas eller Gran Canaria. Jeg vil oppleve landet og kulturen der. Naturlig nok er jeg i Norge fordi jeg er oppvokst her. Det er her jeg kan språket best og kan reglene best. Vi tjener vel også en del bedre enn i mange andre land så det er jo lønnsomt slik sett. 
 

Jeg må finne en vei for å flytte til et annet land. Men man må få seg en jobb. 
 

 

Anonymkode: 8b034...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor blir dere så sure for at jeg ikke synes Norge er så stas? Har dere en ekstrem trang til å være bedre enn alle andre? Rart ikke alle i alle andre land tar livet av seg siden de bor i så jævlige land? 
 

Jeg synes ikke Norge er JÆVLIG. Bare ekstremt kjedelig. Jeg har behov for forandringer. Er kanskje litt over snittet eventyrlysten? Jeg vil ikke dra på ferie til Hellas eller Gran Canaria. Jeg vil oppleve landet og kulturen der. Naturlig nok er jeg i Norge fordi jeg er oppvokst her. Det er her jeg kan språket best og kan reglene best. Vi tjener vel også en del bedre enn i mange andre land så det er jo lønnsomt slik sett. 
 

Jeg må finne en vei for å flytte til et annet land. Men man må få seg en jobb. 
 

 

Anonymkode: 8b034...28f

DU ER EKSTREMT KJEDELIG

Anonymkode: eecbe...f36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

DU ER EKSTREMT KJEDELIG

Anonymkode: eecbe...f36

Seriøst? Svarer du folk rundt deg også på denne måten? 

Anonymkode: c31a9...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.5.2020 den 0.36, Anonym bruker skrev:

Fordi jeg er brutalt ærlig? Hva er denne greia med at folk blir så sure for ærligheten? Det er liksom ikke lov å like et annet land bedre enn Norge....du er liksom landssviker. 

Anonymkode: 8b034...28f

Jepp. Ta det til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Seriøst? Svarer du folk rundt deg også på denne måten? 

Anonymkode: c31a9...068

Nei, bare til de som spammer forumet

Anonymkode: eecbe...f36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, bare til de som spammer forumet

Anonymkode: eecbe...f36

Hva ønsker du å oppnå med det da? Tenker du at du da fremstår som en reflektert og oppegående person når du svarer noen slik? 

Anonymkode: c31a9...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så har Norge egentlig veldig lite å by på. Eneste er er at lønnen er bedre her enn i mange land om man ikke har høy utdannelse. 
Vi ligger ekstremt usentralt til. 

Anonymkode: 8b034...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som virkelig synes Norge er så fælt, og må ha ferie her kun 1 år, hvorfor flytter dere ikke da?

Vi overlever 1 år, er vanlig neste år igjen, ikke verdens undergang at det ikke blir spania, hellas eller andre steder i år.

Vi skulle til Hellas og Usa,men tar det heller i Påskeferien og neste sommer

Anonymkode: 47d80...fae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere som virkelig synes Norge er så fælt, og må ha ferie her kun 1 år, hvorfor flytter dere ikke da?

Vi overlever 1 år, er vanlig neste år igjen, ikke verdens undergang at det ikke blir spania, hellas eller andre steder i år.

Vi skulle til Hellas og Usa,men tar det heller i Påskeferien og neste sommer

Anonymkode: 47d80...fae

De aller færreste synes at det å bo i Norge er fælt altså . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, mamma til adhd gutt<3 said:

De aller færreste synes at det å bo i Norge er fælt altså . 

Mulig,men ser flere klager :)

Anonymkode: 47d80...fae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Mulig,men ser flere klager :)

Anonymkode: 47d80...fae

Det er helt sikkert sånn at man kan klage på NOE i ethvert land. Poenget er uansett at det ikke bare er å flytte til utlandet . De aller fleste ønsker heller ikke å bosette seg akkurat der de vil feriere 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...