Gå til innhold

Spikeren i kisten for sydenferie.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er bare det at de som skriver her klarer å sette ting i perspektiv.
 

Vi står midt i en krise. Hvor ferien går er ikke viktig. Det å kunne være sammen med dem man er glad i, det burde gi glede i seg selv. Det er ikke noe vi kan ta for gitt - det forundrer meg at folk ikke har skjønt det etter de siste månedene.

Anonymkode: 769ea...2d5

Jeg vet vi er i krise

Anonymkode: 8b034...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingen unnskyldninger for å synes Norge er kjedelig tydeligvis! Jeg fatter ikke at jeg ikke har blitt drept?!?!!! Norge er kjedelig! Dyrt alt, dårlig vær. Lange avstander. Folk er stort sett like. Flokkmentaliteten altså. Alle sier det som jeg kjenner. Isåfal mange. Norge har ikke noe å by på. Bra økonomi ja. Fin natur. Men noen av oss finner dette grusomt kjedelig! Hvorfor prøver dere å overtale oss å bare være i Norge? Jeg synes ikke Norge er stygt. Men skal være brutalt ærlig. Økonomien er det beste med landet. Og at vi ikke er så veldig korrupte. Men, det er kjedelig! 

Anonymkode: 8b034...28f

Du står jo fritt til å flytte til et annet land, men det er du for kjedelig til

Anonymkode: eecbe...f36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi skulle reise hjem til mine foreldre i Danmark. Gledet meg masse, men skjønte etterhvert at slik blir det vel ikke i år. Pappa blir 70 år og det er leit å ikke kunne være der med dem.

Men fint at du er fornøyd 😊

Anonymkode: 27536...6a9

Det kan vel godt være at man kan dra til Danmark i løpet av sommeren. 

Anonymkode: 45673...c85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du står jo fritt til å flytte til et annet land, men det er du for kjedelig til

Anonymkode: eecbe...f36

Vil ikke bo i fast sted

Anonymkode: 8b034...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker først og fremst at dette er en kjærkommen (og høyst nødvendig) pause for miljøet. Klimaendringene er en langt større fare for menneskeheten enn koronaviruset. Vi kan dessuten ha godt av å finne verdien av det nære. Nordmenn er utrolig bortskjemte, og lever langt over evne bærekraftmessig sett. 

Anonymkode: 60ace...a2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er bare det at de som skriver her klarer å sette ting i perspektiv.
 

Vi står midt i en krise. Hvor ferien går er ikke viktig. Det å kunne være sammen med dem man er glad i, det burde gi glede i seg selv. Det er ikke noe vi kan ta for gitt - det forundrer meg at folk ikke har skjønt det etter de siste månedene.

Anonymkode: 769ea...2d5

Nå er det jo nettopp det de fleste i denne tråden som er lei seg skriver: at de ikke får møtt de de er glad i..

Jeg har all min familie i Norge, så klarer meg helt fint med Norgesferie. Bare ber om at vi får en varm sommer med mye fint vær!🤞🤞

Anonymkode: d1da2...f98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå er det jo nettopp det de fleste i denne tråden som er lei seg skriver: at de ikke får møtt de de er glad i..

Jeg har all min familie i Norge, så klarer meg helt fint med Norgesferie. Bare ber om at vi får en varm sommer med mye fint vær!🤞🤞

Anonymkode: d1da2...f98

Nettopp! Vi vil gjerne besøke farmor i Danmark . Det er lenge siden vi har sett henne og siden hun har stor plass så er vi alle sammen mer enn velkomne . Helt enig med deg i at vi krysser fingrene for vamt vær med masse sol😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Nettopp! Vi vil gjerne besøke farmor i Danmark . Det er lenge siden vi har sett henne og siden hun har stor plass så er vi alle sammen mer enn velkomne . Helt enig med deg i at vi krysser fingrene for vamt vær med masse sol😊

Jaja da ble det hytteferie i år,  og Cava neste år🍾 Håper vi får ferdes i norden om litt og får en fin sommer alle som en. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå er det jo nettopp det de fleste i denne tråden som er lei seg skriver: at de ikke får møtt de de er glad i..

Jeg har all min familie i Norge, så klarer meg helt fint med Norgesferie. Bare ber om at vi får en varm sommer med mye fint vær!🤞🤞

Anonymkode: d1da2...f98

Mine foreldre nor i Norge, men jeg får likevel ikke møtt dem pga korona... surver jeg støtt og stadig pga det...?

Anonymkode: 8ee7f...285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, KellyTaylor skrev:

Jaja da ble det hytteferie i år,  og Cava neste år🍾 Håper vi får ferdes i norden om litt og får en fin sommer alle som en. 

Absolutt 😊😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Mine foreldre nor i Norge, men jeg får likevel ikke møtt dem pga korona... surver jeg støtt og stadig pga det...?

Anonymkode: 8ee7f...285

Jeg forstår at det er leit å ikke få sett nær familie og håper du får lov å se dine snart. Det er lov å være lei seg fordi korona gjør samvær besværlig og det er også lov å « sutre « over dette. Det gjør deg dog ikke til ett bedre menneske at du ikke sutrer støtt og stadig som du sier. Vi reagerer alle forskjellig og du sitter ikke på noe fasit . Vi har alle godt av litt takhøyde nå❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, KellyTaylor skrev:

Jaja da ble det hytteferie i år,  og Cava neste år🍾 Håper vi får ferdes i norden om litt og får en fin sommer alle som en. 

Her blir det gresk aften i morgen med stifado og iskald Mythos🇬🇷

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hysteriske for hva?

Anonymkode: 54f00...d74

Hysteriske for at vi vil til utlandet 😛 nervevrak som liker seg hjemme i sofaen i sitt norske hjem.

Anonymkode: 8b034...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke at folk hadde turd å reiste uansett om det er lov,er jo mye mer smitte i Spania enn i Norge. 

Anonymkode: 33ef5...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner ikke at folk hadde turd å reiste uansett om det er lov,er jo mye mer smitte i Spania enn i Norge. 

Anonymkode: 33ef5...a9b

Er Spania eneste landet?? Der får man 14 dagers karantene ved innreise,  så tror ikke folk hadde dratt dit nei.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, KellyTaylor skrev:

Er Spania eneste landet?? Der får man 14 dagers karantene ved innreise,  så tror ikke folk hadde dratt dit nei.  

Var jo sydentur som ble nevnt i hovedinnlegget så da svarer jeg på det!

Anonymkode: 33ef5...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Var jo sydentur som ble nevnt i hovedinnlegget så da svarer jeg på det!

Anonymkode: 33ef5...a9b

Syden og palmer er mer enn Spania da😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Var jo sydentur som ble nevnt i hovedinnlegget så da svarer jeg på det!

Anonymkode: 33ef5...a9b

Det irriterer meg at de fleste tror ar Spania er eneste " sydenland" og grisefester ala 70 tallet. 

Spania har også mer å by på enn fyll og spetakkel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, KellyTaylor skrev:

Det irriterer meg at de fleste tror ar Spania er eneste " sydenland" og grisefester ala 70 tallet. 

Spania har også mer å by på enn fyll og spetakkel. 

Innlands Spania er helt nydelig. Noe helt annet enn tivoli-kysten 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mine foreldre nor i Norge, men jeg får likevel ikke møtt dem pga korona... surver jeg støtt og stadig pga det...?

Anonymkode: 8ee7f...285

Nå vet ikke jeg hvorfor du ikke møter foreldrene dine, men det er jo gitt klarsignal for at man møter besteforeldre nå? Jeg tror personlig at det er ganske katastrofalt for psyken til gamle og syke å ikke treffe de man er glad i. 
 

Så er det også en vesentlig forskjell på å ikke treffe foreldrene sine i tre-fire måneder pga corona, og at det var kanskje ett år siden sist man kunne møtes pga lange avstander, og nå blir det kanskje ikke før neste sommer?

Blir for øvrig litt flau over folk som spyr eder og galle over alle de som gir uttrykk for sorg og savn grunnet corona. Det er ikke bare å overleve som er meningen med livet. 

Anonymkode: d1da2...f98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner ikke at folk hadde turd å reiste uansett om det er lov,er jo mye mer smitte i Spania enn i Norge. 

Anonymkode: 33ef5...a9b

Nå er det vel flere land enn Spania som går under betegnelsen syden.

Vi har tur til Hellas i slutten av august og håpet i det lengste siden de har veldig få smittede og døde.

Men nå blir det hjemmeferie istedet.

Gidder ikke booke noe i Norge til en liten formue og kanskje ende opp med 14 dager regn.

Anonymkode: b28d1...d43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Her blir det gresk aften i morgen med stifado og iskald Mythos🇬🇷

Har også noen Mythos igjen en en tur på polet i Sverige før alt stengte.

De skal spares til en varm sommerdag (hvis man er så heldig at den kommer) og nytes

til en gyros.

 

Anonymkode: b28d1...d43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Har også noen Mythos igjen en en tur på polet i Sverige før alt stengte.

De skal spares til en varm sommerdag (hvis man er så heldig at den kommer) og nytes

til en gyros.

 

Anonymkode: b28d1...d43

Vann i munnen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Vann i munnen 😊

Eller en liten Ouzo etter maten🤯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, KellyTaylor skrev:

Eller en liten Ouzo etter maten🤯

OOO .... det er ikke min greie altså .. ikke etter ett ublidt møte med en honningmelon skylt ned med ouzo i ungdommen 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...