Gå til innhold

Spikeren i kisten for sydenferie.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Så greit det er avklart. Da kan alle som allerede har vært smarte å planlegge ferie her hjemme være glad de har bestilt for nå blir det nok pågang 🙂

Anonymkode: 62c48...b51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da slipper vi kanskje det evindelige maset om utenlandsferie her inne da

Anonymkode: eecbe...f36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da slipper vi kanskje det evindelige maset om utenlandsferie her inne da

Anonymkode: eecbe...f36

Helt enig. Folk er helt hysteriske 

Anonymkode: c2e7e...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helt enig. Folk er helt hysteriske 

Anonymkode: c2e7e...b6a

Hysteriske for hva?

Anonymkode: 54f00...d74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hysteriske for hva?

Anonymkode: 54f00...d74

At de ikke kommer seg til utlandet i sommer..helt utrolig.

Anonymkode: 2d90a...fd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt med en avklaring og sikkert det beste mtp begrensning av spredning, men veldig trist for alle som har bestillt og gledet seg til tur. 

Jeg satt og sjekket turer akkurat da det ‘smalt’ og er glad for at jeg ikke rakk å bestille. Så jeg skjønner at de som har betalt turen og har flere tusen utestående hos reiseselskap er litt frustrerte nå. 

Jeg syns det er svært ukledelig å godte seg over andres frustrasjon. Dere er ikke bedre mennesker fordi dere ikke reiser utenlands om sommerene. 

Anonymkode: 5ee68...6f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

At de ikke kommer seg til utlandet i sommer..helt utrolig.

Anonymkode: 2d90a...fd5

Hvorfor er det urolig? Mange har tradisjoner, ønsker, feriesteder, familie i utlandet.

Jeg for min del har hele familien min i et annet land. Ja, jeg er lei meg...

Anonymkode: 54f00...d74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var vel ingen bombe eller overraskelse, skjønner ikke helt at folk ikke har greid å se dette komme?

Anonymkode: 8ee7f...285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skulle reise hjem til mine foreldre i Danmark. Gledet meg masse, men skjønte etterhvert at slik blir det vel ikke i år. Pappa blir 70 år og det er leit å ikke kunne være der med dem.

Men fint at du er fornøyd 😊

Anonymkode: 27536...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Godt med en avklaring og sikkert det beste mtp begrensning av spredning, men veldig trist for alle som har bestillt og gledet seg til tur. 

Jeg satt og sjekket turer akkurat da det ‘smalt’ og er glad for at jeg ikke rakk å bestille. Så jeg skjønner at de som har betalt turen og har flere tusen utestående hos reiseselskap er litt frustrerte nå. 

Jeg syns det er svært ukledelig å godte seg over andres frustrasjon. Dere er ikke bedre mennesker fordi dere ikke reiser utenlands om sommerene. 

Anonymkode: 5ee68...6f4

Ja, det er klart det er trist.. men vi står midt i en pandemi, så det kan jo sette det i perspektiv.. 

Anonymkode: 769ea...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er det urolig? Mange har tradisjoner, ønsker, feriesteder, familie i utlandet.

Jeg for min del har hele familien min i et annet land. Ja, jeg er lei meg...

Anonymkode: 54f00...d74

Herregud, det er en pandemi..folk dør, mister jobbene sine osv.. det går sikkert helt fint å ikke dra til utlandet en sommer altså.

Anonymkode: 2d90a...fd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da røk Hellas ja. Sånn det er bare det. Trist men vi overlever 💙🇬🇷. Nå får vi håpe på Danmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er ikke hysterisk selvom man håpet i der lengste at det skulle ordne seg da. Mange av oss som bestilte før pandemien har vært spent fordi dette har mye å si for om vi får pengene tilbake eller ikke. For noen er det "bare en sydentur" som like gjerne kan tas neste år, for andre er det så mye mer. Vi har familie der vi skulle reist, som vi stort sett bare møter disse ukene i året og som vi så gjerne skulle sett. Det stabile klimaet og varmen gjør underverk for min atrose og barnas astma. Vi har vært veldig opptatt av om det åpnes for reising eller ikke, men det betyr ikke at vi ikke aksepterer og forstår at det ikke blir slik i år. Vi skal nok finne på noe hyggelig uansett, men det er helt ok å være litt lei seg for at det man har gledet seg til, spart til, planlagt og savnet ikke skal skje. 

Anonymkode: 13f72...493

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så greit det er avklart. Da kan alle som allerede har vært smarte å planlegge ferie her hjemme være glad de har bestilt for nå blir det nok pågang 🙂

Anonymkode: 62c48...b51

Det blir mye ledig pga turistene som nå får kansellert opphold.. men man bør nok ikke satse på å «ta det som det kommer»

Anonymkode: 769ea...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi skulle reise hjem til mine foreldre i Danmark. Gledet meg masse, men skjønte etterhvert at slik blir det vel ikke i år. Pappa blir 70 år og det er leit å ikke kunne være der med dem.

Men fint at du er fornøyd 😊

Anonymkode: 27536...6a9

Det skulle vi også - bortsett fra at mamma blir 80. Skulle også ha vært "hjemme" i påsken, men det er jo fortsatt håp.

Anonymkode: 738a8...21c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge suger. Dårlig vær og dyr mat ! Så det blir ikke noe gøy med ferie i år. Men en kjip ferie tåler vi alle når verden sliter! Men gleder meg til vi kan reise 

Anonymkode: 18dd1...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Et helt land, fra nord til sør, fra øst til vest, med fjell, fjord, vidder og skjærgård, klatreparker, dyreparker, tivoli og badeland er kjedelig? Alt, alltid? 

Du tror ikke det er holdningen din som er kjedelig da?

Anonymkode: 5ee68...6f4

Jeg bare liker følelsen av å se helt andre steder! Men Norge er stort sett helt likt. Same språk alle steder. Samme kultur. Dårlig kollektivtransport mange steder. Kaldt!! 
Jeg liker å se helt nye steder. Å holde seg innafor Norge er litt....»er dette alt liksom?».

MEN JEG LURER PÅ EN TING. NÅR MAN LESER HER SÅ SKULLE MAN TRO AT NORDMENN IKKE LIKER UTDLANDET. Eller føler dere som bra mennesker som «nei vi er så jordnære at vi holder oss i Norge vi. Det er landet alle drømmer om».  Så holdt dere i Norge! Drit i hva vi andre gjør. 

Anonymkode: 8b034...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg bare liker følelsen av å se helt andre steder! Men Norge er stort sett helt likt. Same språk alle steder. Samme kultur. Dårlig kollektivtransport mange steder. Kaldt!! 
Jeg liker å se helt nye steder. Å holde seg innafor Norge er litt....»er dette alt liksom?».

MEN JEG LURER PÅ EN TING. NÅR MAN LESER HER SÅ SKULLE MAN TRO AT NORDMENN IKKE LIKER UTDLANDET. Eller føler dere som bra mennesker som «nei vi er så jordnære at vi holder oss i Norge vi. Det er landet alle drømmer om».  Så holdt dere i Norge! Drit i hva vi andre gjør. 

Anonymkode: 8b034...28f

Samme* ikke same

Anonymkode: 8b034...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bare liker følelsen av å se helt andre steder! Men Norge er stort sett helt likt. Same språk alle steder. Samme kultur. Dårlig kollektivtransport mange steder. Kaldt!! 
Jeg liker å se helt nye steder. Å holde seg innafor Norge er litt....»er dette alt liksom?».

MEN JEG LURER PÅ EN TING. NÅR MAN LESER HER SÅ SKULLE MAN TRO AT NORDMENN IKKE LIKER UTDLANDET. Eller føler dere som bra mennesker som «nei vi er så jordnære at vi holder oss i Norge vi. Det er landet alle drømmer om».  Så holdt dere i Norge! Drit i hva vi andre gjør. 

Anonymkode: 8b034...28f

Norge er stort sett likt? Så Jæren er likt Lofoten? 

Samme språk? Ja, det er som regel, med noen unntak, samme språk i ett land. 

Jeg tror godt at du med fordel kunne reist litt rundt i eget land. Det virker ikke som du kan så mye om det?

Anonymkode: 5ee68...6f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker i grunn at man bør ta innover seg at vi alle ønsker oss forskjellige ting og at det er helt ok. Så lenge folk overholder reiseråd så er det lov å reise. Noen drømmer om Norges ferie og andre drømmer om å se noe helt annet enn Norge . Det er lov 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Norge suger. Dårlig vær og dyr mat ! Så det blir ikke noe gøy med ferie i år. Men en kjip ferie tåler vi alle når verden sliter! Men gleder meg til vi kan reise 

Anonymkode: 18dd1...2df

Er ikke en veldig stor del av gleden ved ferie at man kan være sammen med barna?

Hvis du går inn i ferien med den innstillingen der vil du forsure det for alle.. 

Anonymkode: 769ea...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bare liker følelsen av å se helt andre steder! Men Norge er stort sett helt likt. Same språk alle steder. Samme kultur. Dårlig kollektivtransport mange steder. Kaldt!! 
Jeg liker å se helt nye steder. Å holde seg innafor Norge er litt....»er dette alt liksom?».

MEN JEG LURER PÅ EN TING. NÅR MAN LESER HER SÅ SKULLE MAN TRO AT NORDMENN IKKE LIKER UTDLANDET. Eller føler dere som bra mennesker som «nei vi er så jordnære at vi holder oss i Norge vi. Det er landet alle drømmer om».  Så holdt dere i Norge! Drit i hva vi andre gjør. 

Anonymkode: 8b034...28f

Det er bare det at de som skriver her klarer å sette ting i perspektiv.
 

Vi står midt i en krise. Hvor ferien går er ikke viktig. Det å kunne være sammen med dem man er glad i, det burde gi glede i seg selv. Det er ikke noe vi kan ta for gitt - det forundrer meg at folk ikke har skjønt det etter de siste månedene.

Anonymkode: 769ea...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Norge er stort sett likt? Så Jæren er likt Lofoten? 

Samme språk? Ja, det er som regel, med noen unntak, samme språk i ett land. 

Jeg tror godt at du med fordel kunne reist litt rundt i eget land. Det virker ikke som du kan så mye om det?

Anonymkode: 5ee68...6f4

Ingen unnskyldninger for å synes Norge er kjedelig tydeligvis! Jeg fatter ikke at jeg ikke har blitt drept?!?!!! Norge er kjedelig! Dyrt alt, dårlig vær. Lange avstander. Folk er stort sett like. Flokkmentaliteten altså. Alle sier det som jeg kjenner. Isåfal mange. Norge har ikke noe å by på. Bra økonomi ja. Fin natur. Men noen av oss finner dette grusomt kjedelig! Hvorfor prøver dere å overtale oss å bare være i Norge? Jeg synes ikke Norge er stygt. Men skal være brutalt ærlig. Økonomien er det beste med landet. Og at vi ikke er så veldig korrupte. Men, det er kjedelig! 

Anonymkode: 8b034...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...