Gå til innhold

Stakkars nabodama - walk of shame on a sunday morning


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Søndag morgen i gata. Naboene møtes for en uformell prat mens ungene leker rundt. 

Og der stopper det en taxi borti krysset og bort veien kommer nabodama trippende i høye hæler og et antrekk som skiller seg litt ut fra de andre sitt fritidstøy. 

Hun er singel og barnefri annenhver helg, så hva hun bedriver lørdagsnatten med er det ingen som har noe med. Men så er det gatas selverklærte ‘skøyer’ da, som bare MÅ! Vi andre hadde vel sagt god morgen og smilt litt bredt til henne, men han må rope ut ‘morsomheter’ som jammen tidlig på’an, litt upraktisk turtøy du har i dag osv. Med høy stemme slik at absolutt alle som er ute denne fine søndagen i mai får det med seg. 

Jeg syns det er så tacky og flaut, på hans vegne! Jeg fikk meg ikke til å si noe, men himlet med øynene til han og snudde meg og gikk. Sikkert barnslig det også, men jeg ville jo ikke lage noen større sak enn det alt var blitt. 

Dama smilte fint, men var ganske rød på ørene da hun lukket døren etter seg. 

Hva er det med voksne folk som elsker å drite ut andre? Dårlig selvtillit? Behov for å hevde seg? 

Anonymkode: db0ee...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvem er det du kritiserer egentlig? Nabodama har ingenting å skamme seg over og det at hun kommer hjem fra «fest» på dette tidspunktet har mange potensielle forklaringer som ikke er at hun  ligger rundt.

Anonymkode: 483e4...fd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvem er det du kritiserer egentlig? Nabodama har ingenting å skamme seg over og det at hun kommer hjem fra «fest» på dette tidspunktet har mange potensielle forklaringer som ikke er at hun  ligger rundt.

Anonymkode: 483e4...fd7

Har du tatt vrangbrillene på i dag? Det er jo hele poenget med innlegget mitt? 

 

Hi

Anonymkode: db0ee...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke nabodama det er synd på. Hun har sikkert hatt det moro på fest! Kanskje fått seg noe også?

Kommentaren til naboen var da heller ikke noe å bli flau for. Han tuller litt med henne fordi hun kommer sent hjem fra fest, hva gjør vel det? Det er jo ikke å drite ut noen det? Folk er så hårsåre.

Anonymkode: 05c96...d8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du tatt vrangbrillene på i dag? Det er jo hele poenget med innlegget mitt? 

 

Hi

Anonymkode: db0ee...349

Da skulle du ikke kalt det walk of shame

Anonymkode: d34e0...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er jo ikke nabodama det er synd på. Hun har sikkert hatt det moro på fest! Kanskje fått seg noe også?

Kommentaren til naboen var da heller ikke noe å bli flau for. Han tuller litt med henne fordi hun kommer sent hjem fra fest, hva gjør vel det? Det er jo ikke å drite ut noen det? Folk er så hårsåre.

Anonymkode: 05c96...d8d

Enig.

Ser ikke helt hva som er så ille med kommentarene hans, hadde det vært meg så hadde jeg bare blunket tilbake, og svart at «noen av oss har det fortsatt i oss».

Det er ikke det som er problemet da, HI?

At du er litt sjalu på nabodama?

Anonymkode: 1a78d...d9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo det typiske plottet i en film at den nevrotiske dama som er opptatt av at alt skal gå riktig for seg, egentlig er bare sultefôret på sex og nærhet og glede ;) 

Anonymkode: 1a78d...d9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enig.

Ser ikke helt hva som er så ille med kommentarene hans, hadde det vært meg så hadde jeg bare blunket tilbake, og svart at «noen av oss har det fortsatt i oss».

Det er ikke det som er problemet da, HI?

At du er litt sjalu på nabodama?

Anonymkode: 1a78d...d9c

Ja, du har nok rett. Det er sikkert det. Jeg er misunnelig på nabodama.

Kjære 🙈

Anonymkode: db0ee...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikkje noko gale i verken det mannen sa eller at ho kom heim etter ein kveld ute ? Alt folk skal tenke på 🤷‍♂️

Var bare ein morsom kommentar 😉

Anonymkode: 08b53...a1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ser ikkje noko gale i verken det mannen sa eller at ho kom heim etter ein kveld ute ? Alt folk skal tenke på 🤷‍♂️

Var bare ein morsom kommentar 😉

Anonymkode: 08b53...a1c

Jeg reagerte vel siden jeg selv ikke liker så mye oppmerksomhet og at jeg derfor syns det ble så teit med roping og plystring. 

Dama tåler det sikker, selv om jeg såg at hun følte seg ille til mote. 

Jeg liker bare ikke folk som gjør seg morsomme på andres bekostning  

Hi

Anonymkode: db0ee...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, du har nok rett. Det er sikkert det. Jeg er misunnelig på nabodama.

Kjære 🙈

Anonymkode: db0ee...349

Ikke vet jeg, men det er jo tilsynelatende bare du som blir brydd av dette. Da har det vel en årsak?

Anonymkode: 1a78d...d9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da skulle du ikke kalt det walk of shame

Anonymkode: d34e0...8a4

Det heter jo walk of shame. På samme måte som det heter pulesveis.

Anonymkode: e64b0...ad6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg reagerte vel siden jeg selv ikke liker så mye oppmerksomhet og at jeg derfor syns det ble så teit med roping og plystring. 

Dama tåler det sikker, selv om jeg såg at hun følte seg ille til mote. 

Jeg liker bare ikke folk som gjør seg morsomme på andres bekostning  

Hi

Anonymkode: db0ee...349

Enig. Smakløs fyr. Å drite ut andre er slemt.

Anonymkode: e64b0...ad6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det heter jo walk of shame. På samme måte som det heter pulesveis.

Anonymkode: e64b0...ad6

Ja, det vet jeg. Men jeg mente at det er en motsetning til det hun skriver i hovedinnlegget. I hovedinnlegget "forsvarer" hun dama, men i overskriften er hun nedlatende etter min mening.

Anonymkode: d34e0...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke vet jeg, men det er jo tilsynelatende bare du som blir brydd av dette. Da har det vel en årsak?

Anonymkode: 1a78d...d9c

Jeg blir alltid så imponert over slike som deg som klarer å trekke konklusjoner på syyyyltynt grunnlag. Jeg sa ingenting om hvordan andre reagerte, men det var visst flere enn meg som syns det var unødvendig av han å rope så høyt ut når han så henne. Var det virkelig nødvendig å gjøre hele nabolaget oppmerksom på at hun kom? 

Misunnelseskortet trodde jeg hørte til hos rosabloggerene, men det finnes visst dem som tror at alle kommentarer bunner i at man selv ikke er fornøyd med egen tilværelse. Du er sikker på at du ikke vil betegne meg som en hater i samme slengen?

hi

Anonymkode: db0ee...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det vet jeg. Men jeg mente at det er en motsetning til det hun skriver i hovedinnlegget. I hovedinnlegget "forsvarer" hun dama, men i overskriften er hun nedlatende etter min mening.

Anonymkode: d34e0...8a4

Men det er ikke nedlatende. Det er et fast uttrykk som betyr eksakt dette: å bli observert dagen derpå bakfull i festtøy på vei hjem. 

Anonymkode: e64b0...ad6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det vet jeg. Men jeg mente at det er en motsetning til det hun skriver i hovedinnlegget. I hovedinnlegget "forsvarer" hun dama, men i overskriften er hun nedlatende etter min mening.

Anonymkode: d34e0...8a4

Det er ikke like enkelt å få frem nyansene i det skrevne ord, alltid. Overskriften var ment ironisk. Jeg mener ikke at hun har noe å skamme seg over i det hele tatt, men jeg liker ikke folk som tar seg frihet til å drite ut andre - for det var det som var hensikten hans. 

hi

Anonymkode: db0ee...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg blir alltid så imponert over slike som deg som klarer å trekke konklusjoner på syyyyltynt grunnlag. Jeg sa ingenting om hvordan andre reagerte, men det var visst flere enn meg som syns det var unødvendig av han å rope så høyt ut når han så henne. Var det virkelig nødvendig å gjøre hele nabolaget oppmerksom på at hun kom? 

Misunnelseskortet trodde jeg hørte til hos rosabloggerene, men det finnes visst dem som tror at alle kommentarer bunner i at man selv ikke er fornøyd med egen tilværelse. Du er sikker på at du ikke vil betegne meg som en hater i samme slengen?

hi

Anonymkode: db0ee...349

:sjokkbla: 

OMG.

Nei.

Hater er ikke riktige ordet....

Anonymkode: 1a78d...d9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

:sjokkbla: 

OMG.

Nei.

Hater er ikke riktige ordet....

Anonymkode: 1a78d...d9c

OMG asså! Nei, da får du fortelle meg hva som er det riktige ordet da? Hvorfor skulle jeg være misunnelig på nabodamen? Man tar vel alle sine egne valg her i verden? 

Anonymkode: db0ee...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke like enkelt å få frem nyansene i det skrevne ord, alltid. Overskriften var ment ironisk. Jeg mener ikke at hun har noe å skamme seg over i det hele tatt, men jeg liker ikke folk som tar seg frihet til å drite ut andre - for det var det som var hensikten hans. 

hi

Anonymkode: db0ee...349

Nå kjenner ikke vi naboen din, og aner ikke hva slags intensjoner han hadde 

Men det er sjelden moroklumper har til intensjon å drite ut altså, som regel ser de bare noe å le av og tar med seg flere i latteren. 

Selvfølgelig følte hun seg litt ille til mote der og da, i pemhøyet søndag morgen, men de fleste av oss er istand til å le ohdp av oss selv etterpå

 

Anonymkode: 1f00b...8ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

:sjokkbla: 

OMG.

Nei.

Hater er ikke riktige ordet....

Anonymkode: 1a78d...d9c

På deg selv i så fall...

Anonymkode: e64b0...ad6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nå kjenner ikke vi naboen din, og aner ikke hva slags intensjoner han hadde 

Men det er sjelden moroklumper har til intensjon å drite ut altså, som regel ser de bare noe å le av og tar med seg flere i latteren. 

Selvfølgelig følte hun seg litt ille til mote der og da, i pemhøyet søndag morgen, men de fleste av oss er istand til å le ohdp av oss selv etterpå

 

Anonymkode: 1f00b...8ec

Liten tvil om at dette var å drite ut; jo. Og SÆRLIG når de gjør et poeng av å «ta med seg flere i latteren». Dette er en typisk kommentar som kommer fordi han har et publikum! 

Anonymkode: e64b0...ad6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nå kjenner ikke vi naboen din, og aner ikke hva slags intensjoner han hadde 

Men det er sjelden moroklumper har til intensjon å drite ut altså, som regel ser de bare noe å le av og tar med seg flere i latteren. 

Selvfølgelig følte hun seg litt ille til mote der og da, i pemhøyet søndag morgen, men de fleste av oss er istand til å le ohdp av oss selv etterpå

 

Anonymkode: 1f00b...8ec

Men jeg syns virkelig ikke noe om å gjøre seg morsom på andres bekostning, uansett. Voksne folk bør ha nok sosiale antenner til å tenke at ikke alle syns det er kjempekult å få fokus på at man har gjort noe som er litt "utenfor normalen". 

Naboen liker å høre sin egen stemme og liker godt å få andre til å føle seg utilpass. Han er av typen som roper høyt om noen rødmer osv "se på Kari,  nå ble hun jammen rød. Ble du flau nå, hæ hæ?" Tåpelige mannfolk 😛 

Anonymkode: db0ee...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Liten tvil om at dette var å drite ut; jo. Og SÆRLIG når de gjør et poeng av å «ta med seg flere i latteren». Dette er en typisk kommentar som kommer fordi han har et publikum! 

Anonymkode: e64b0...ad6

Presist!👍

Anonymkode: db0ee...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...