Gå til innhold

Stakkars nabodama - walk of shame on a sunday morning


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jaggu lett å trå feil når man har med damer hvis innstilling er «alle menn vil meg vondt!» å gjøre. ALT blir tolket i absolutt verste mening.

Anonymkode: 05c96...d8d

Tror du må se an hvilke kvinner du begir deg ut med, ja :) 

Anonymkode: 1a78d...d9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo.

Anonymkode: 05c96...d8d

I «Skikk og bruk» står det «man skal ALDRI si noe som én i rommet ville ha ønsket var usagt». Det tror jeg er treffende her. Dama ble pinlig berørt, HI ble lei seg på hennes vegne, og de andre som sto rundt forsto sikkert også at han ikke sa det for å glede henne; siden han la opp til at de skulle le av tøyet hennes. Hva er så vanskelig med dette, egentlig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo?

Men det handler jo om flere ting!

Det handler om hvordan den enkelte kvinne reagerer på ting. Det er ikke alle som er livredd for menn, eller sint på menn. 

Det kan godt hende at denne kvinnen ville ha reagert mer positivt på hans tilrop, dersom hun ikke instinktivt visste at dette ville plage de mer trauste nabodamene som ikke pynter seg og går på fest (noe hun i så fall ville hatt helt rett i!) og at det vil føre til problemer siden.

Vet i alle fall selv at dersom jeg får positiv oppmerksomhet fra menn, så er det ofte ikke det i seg selv som er problemet, men at det vekker harme i en del andre kvinner, ofte forkledd i en slags rettferdighetsfølelse på mine vegne.

Stakkars henne som får oppmerksomhet fra menn, liksom.

Metoo, altså!

Fæle menn!

Mens det som er det egentlige problemet er at menn oppfører seg så upåklagelig mot disse kvinnene, at de må finne noen andre de kan kjempe for. Og hva passer vel bedre da enn å være harm på mine, eller andre populære kvinners, vegne? 

Det i seg selv er mer plagsomt for meg, i alle fall, enn noen utrop fra menn i ny og ne. 

Anonymkode: 1a78d...d9c

Det er ikke slik at all oppmerksomhet fra menn er positivt eller misunnelsesverdig. Jeg kan love deg at ingen av oss som hørte på oppfattet kommentarene som et kompliment til hi. De kom for å drite henne ut. Hvorfor er det så vanskelig for deg å tro? Er du mann (jeg ser at dette spørsmålet kan oppfattes som hersketeknikk, det er det ikke, det er et genuint spørsmål)? 

Hi

Anonymkode: db0ee...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for en tråd! 😂 Koronaen har jammen tært på for en del folk... Støtter deg fullt og helt, HI. Selverklærte moroklumper som lirer av seg morsomheter på andres bekostning bare fordi de ikke takler å ha publikum er DE VERSTE. 

Endret av Bjæk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Pashla skrev:

I «Skikk og bruk» står det «man skal ALDRI si noe som én i rommet ville ha ønsket var usagt». Det tror jeg er treffende her. Dama ble pinlig berørt, HI ble lei seg på hennes vegne, og de andre som sto rundt forsto sikkert også at han ikke sa det for å glede henne; siden han la opp til at de skulle le av tøyet hennes. Hva er så vanskelig med dette, egentlig??

Du, jeg synes ikke dette er «vanskelig» bare fordi jeg er uenig med deg i at dette var en sexistisk kommentar. Han kunne like gjerne sagt «hø hø, litt av en tid å komme hjem på gitt!» eller «høhø, du kommer hjem til frokosten ja!». Det var jo ikke klærne hennes i seg selv han lo av, men at hun kom sent hjem! Jeg har da ledd av og erta venninner for ikke å ha klart å komme seg hjem fra fest flere ganger uten at de føler seg krenka av den grunn. 
Og at nabokona ble pinlig berørt er his tolkning. Det er da ikke noe å bli flau over at noen påpeker at festen ble litt vel lang. Hva er så vanskelig med dette, egentlig?

Anonymkode: 05c96...d8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke slik at all oppmerksomhet fra menn er positivt eller misunnelsesverdig. Jeg kan love deg at ingen av oss som hørte på oppfattet kommentarene som et kompliment til hi. De kom for å drite henne ut. Hvorfor er det så vanskelig for deg å tro? Er du mann (jeg ser at dette spørsmålet kan oppfattes som hersketeknikk, det er det ikke, det er et genuint spørsmål)? 

Hi

Anonymkode: db0ee...349

Nei, jeg er kvinne.

Er meget godt kjent med ulike typer oppmerksomhet fra menn, både ansikt til ansikt, foran menn og foran kvinner, både av den positive sorten (hvor man snakker til meg som et hvilket som helst menneske man har respekt for og deler humor med), den fårete og kleine sorten (som her), og den beint ut plagsomme sorten (som gjentatte kommentarer, uten evne til å fange opp responsen og tilpasse seg den). 

Min erfaring er at kun den siste typen er plagsom når det er snakk om kun menn tilstede, eller sammen med kvinner som har den samme innstillingen som meg selv. Mens all form for oppmerksomhet er plagsom med usikre kvinner tilstede. Det smeller ofte vanvittig hardt tilbake, varer gjerne i årevis, og jeg har tidvis vurdert å be menn tie stille foran damer, bare for å unngå at de skal reise bust. 

Menn kan være plagsomme nok de. Men ingenting er å ligne med kvinner som føler underlegenhet når menn viser noen som helst interesse for, eller oppmerksomhet overfor, meg. 

Det eneste «herskete» jeg opplever fra din kant, er dette med at jeg skal «tro deg», at du belærer meg hvordan opplevelsen må ha vært for nabodama, basert på din opplevelse av den, når jeg er den av oss som antakeligvis har mye mer sammenfallende livserfaring med nabodama, enn hva du har. 

Anonymkode: 1a78d...d9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og at nabokona ble pinlig berørt er his tolkning.

Ja, det er AKKURAT det den er!

Anonymkode: 1a78d...d9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har da ledd av og erta venninner for ikke å ha klart å komme seg hjem fra fest flere ganger uten at de føler seg krenka av den grunn. 

Bare pass på hvem som hører dette, så er du trygg.

De færreste damer (eller menn) som drar på fest, og blir borte til neste formiddag, er typen til å ta seg nær av noe sånt. 

Anonymkode: 1a78d...d9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg er kvinne.

Er meget godt kjent med ulike typer oppmerksomhet fra menn, både ansikt til ansikt, foran menn og foran kvinner, både av den positive sorten (hvor man snakker til meg som et hvilket som helst menneske man har respekt for og deler humor med), den fårete og kleine sorten (som her), og den beint ut plagsomme sorten (som gjentatte kommentarer, uten evne til å fange opp responsen og tilpasse seg den). 

Min erfaring er at kun den siste typen er plagsom når det er snakk om kun menn tilstede, eller sammen med kvinner som har den samme innstillingen som meg selv. Mens all form for oppmerksomhet er plagsom med usikre kvinner tilstede. Det smeller ofte vanvittig hardt tilbake, varer gjerne i årevis, og jeg har tidvis vurdert å be menn tie stille foran damer, bare for å unngå at de skal reise bust. 

Menn kan være plagsomme nok de. Men ingenting er å ligne med kvinner som føler underlegenhet når menn viser noen som helst interesse for, eller oppmerksomhet overfor, meg. Det eneste «herskete» jeg opplever fra din kant, er dette med at jeg skal «tro deg», at du belærer meg hvordan opplevelse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg er kvinne.

Er meget godt kjent med ulike typer oppmerksomhet fra menn, både ansikt til ansikt, foran menn og foran kvinner, både av den positive sorten (hvor man snakker til meg som et hvilket som helst menneske man har respekt for og deler humor med), den fårete og kleine sorten (som her), og den beint ut plagsomme sorten (som gjentatte kommentarer, uten evne til å fange opp responsen og tilpasse seg den). 

Min erfaring er at kun den siste typen er plagsom når det er snakk om kun menn tilstede, eller sammen med kvinner som har den samme innstillingen som meg selv. Mens all form for oppmerksomhet er plagsom med usikre kvinner tilstede. Det smeller ofte vanvittig hardt tilbake, varer gjerne i årevis, og jeg har tidvis vurdert å be menn tie stille foran damer, bare for å unngå at de skal reise bust. 

Menn kan være plagsomme nok de. Men ingenting er å ligne med kvinner som føler underlegenhet når menn viser noen som helst interesse for, eller oppmerksomhet overfor, meg. 

Det eneste «herskete» jeg opplever fra din kant, er dette med at jeg skal «tro deg», at du belærer meg hvordan opplevelsen må ha vært for nabodama, basert på din opplevelse av den, når jeg er den av oss som antakeligvis har mye mer sammenfallende livserfaring med nabodama, enn hva du har. 

Anonymkode: 1a78d...d9c

 

Du er ikke snau! Hva vet du om nabodamen min sin livserfaring? Eller min, for den saks skyld?

Du skjønner mer av denne situasjonen enn meg? Denne situasjonen som kun jeg overvar? 

Fordi du har fått så mye oppmerksomhet fra menn? Unnskyld meg, men nå lo jeg faktisk godt. 

Hi

Anonymkode: db0ee...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er AKKURAT det den er!

Anonymkode: 1a78d...d9c

Selvsagt er det min tolkning.

Basert på hva jeg såg. Basert på hva jeg hørte. Basert på mitt kjennskap til nabodamen. Basert på mitt kjennskap til nabomannen. Rett og slett basert på min tilstedeværelse i situasjonen. 

Av meg og deg, hvem har best forutsetning for å tolke denne situasjonen korrekt? 

Hi

Anonymkode: db0ee...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du er ikke snau! Hva vet du om nabodamen min sin livserfaring? Eller min, for den saks skyld?

Du skjønner mer av denne situasjonen enn meg? Denne situasjonen som kun jeg overvar? 

Fordi du har fått så mye oppmerksomhet fra menn? Unnskyld meg, men nå lo jeg faktisk godt. 

Hi

Anonymkode: db0ee...349

Fordi du reagerer omtrent sånn som disse damene jeg helst vil unngå å få kommentarer fra menn foran. Du gir deg liksom ikke. Du bare fortsetter og fortsetter å påstå at din opplevelse er den rette og riktige, og fremstår som svært lite åpen for å ta til deg alternative tolkninger. 

Det virker som om du aldri en gang har tenkt på de mest åpenbare grunnene til at dama så ubekvem ut;

1. At hun nettopp hadde vært på fest en hel natt og sikkert var både trøtt og bakfull og kanskje kvalm og frysen, og at senga var den eneste hun egentlig ville møte. 

2. At det var god stemning på festen, og så kom hun plutselig på at nå var hun tilbake hos de nylig våknede barnefamiliene, som er en temmelig brå påminnelse om at nå er festen veldig over. 

Som nevnt opplever jeg ikke at du er åpen for å vri fokuset, selv ikke noen millimeter. Jeg ser derfor ikke helt vitsen med å fortsette å krangle om dette.

Håper nabodama får sove godt, og så håper jeg du får andre ting som kan ta oppmerksomheten din bort fra dette fryktelige problemet med den grusomme nabomannen og den stakkars nabodama.

Anonymkode: 1a78d...d9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi du reagerer omtrent sånn som disse damene jeg helst vil unngå å få kommentarer fra menn foran. Du gir deg liksom ikke. Du bare fortsetter og fortsetter å påstå at din opplevelse er den rette og riktige, og fremstår som svært lite åpen for å ta til deg alternative tolkninger. 

Det virker som om du aldri en gang har tenkt på de mest åpenbare grunnene til at dama så ubekvem ut;

1. At hun nettopp hadde vært på fest en hel natt og sikkert var både trøtt og bakfull og kanskje kvalm og frysen, og at senga var den eneste hun egentlig ville møte. 

2. At det var god stemning på festen, og så kom hun plutselig på at nå var hun tilbake hos de nylig våknede barnefamiliene, som er en temmelig brå påminnelse om at nå er festen veldig over. 

Som nevnt opplever jeg ikke at du er åpen for å vri fokuset, selv ikke noen millimeter. Jeg ser derfor ikke helt vitsen med å fortsette å krangle om dette.

Håper nabodama får sove godt, og så håper jeg du får andre ting som kan ta oppmerksomheten din bort fra dette fryktelige problemet med den grusomme nabomannen og den stakkars nabodama.

Anonymkode: 1a78d...d9c

Mannen var hånlig og ufin. Det vet jeg. Du vet ingenting om denne hendelsen. Absolutt ingening. Ingen av dine erfaringer er relevant for denne historien. 

Anonymkode: db0ee...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor sa ikke DU noe da? Om du synes han var stor i kjeften, kunne du vel det isteden for å himle med øynene.. 

Anonymkode: 35eaf...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor sa ikke DU noe da? Om du synes han var stor i kjeften, kunne du vel det isteden for å himle med øynene.. 

Anonymkode: 35eaf...7fc

Ja, det burde jeg gjort. 

Hi

Anonymkode: db0ee...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har da ledd av og erta venninner for ikke å ha klart å komme seg hjem fra fest flere ganger uten at de føler seg krenka av den grunn. 

Han er ikke hennes venninne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

 

Det eneste «herskete» jeg opplever fra din kant, er dette med at jeg skal «tro deg», at du belærer meg hvordan opplevelsen må ha vært for nabodama, basert på din opplevelse av den, når jeg er den av oss som antakeligvis har mye mer sammenfallende livserfaring med nabodama, enn hva du har. 

Anonymkode: 1a78d...d9c

Jeg har også vaklet hjem masser av ganger på morgenkvisten. Og jeg har også fått masser av både behagelige og ubehagelige kommentarer av menn på de merkeligste ting. Og der er ingenting som er greit med å peke og le, uansett om det skyldes beundring eller mobbing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...