Gå til innhold

Stakkars nabodama - walk of shame on a sunday morning


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skinner ganske gjennom at du føler deg bedre enn begge. 

Anonymkode: 2c257...026

Ja, det gjør det sikkert 😂 Jeg føler meg litt mer sosialt kompetent enn den gubben, det skal jeg innrømme. Jeg har ikke høye tanker om folk som må sette fokus på andre for å føle seg morsomme. 

Nabodama er veldig koselig og kjekk, hun har jeg bare positivt å si om. Jeg fikk vondt av henne i dag, men det er ikke sikkert at hun opplevde det på samme måte som meg selv om hun så ganske så utilpass ut. Jeg har ikke snakket med henne enda, det kan godt være at hun ler godt av det. 

hi

Anonymkode: db0ee...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette hørtes ut som et slitsomt nabolag..

Familiene som møtes tidlig søndags formiddag, med turtøyet på.. alle godt innafor A4 formen..

Også har man den ene som man i fellesskap kan snakke litt lavt om, himle med øynene over.
 

Det ble bare litt vulgært når en av dere sa det høyt.. ble det ikke? Dere snakker jo ikke stygt om folk FORAN dem 😱

Anonymkode: 83e82...589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men jeg syns virkelig ikke noe om å gjøre seg morsom på andres bekostning, uansett. Voksne folk bør ha nok sosiale antenner til å tenke at ikke alle syns det er kjempekult å få fokus på at man har gjort noe som er litt "utenfor normalen". 

Naboen liker å høre sin egen stemme og liker godt å få andre til å føle seg utilpass. Han er av typen som roper høyt om noen rødmer osv "se på Kari,  nå ble hun jammen rød. Ble du flau nå, hæ hæ?" Tåpelige mannfolk 😛 

Anonymkode: db0ee...349

Sånne folk som han der, som må kommentere sånt som for eksempel om noen rødmer, er noen av de verste typene jeg vet om!!!

Anonymkode: 5f31a...5d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette hørtes ut som et slitsomt nabolag..

Familiene som møtes tidlig søndags formiddag, med turtøyet på.. alle godt innafor A4 formen..

Også har man den ene som man i fellesskap kan snakke litt lavt om, himle med øynene over.
 

Det ble bare litt vulgært når en av dere sa det høyt.. ble det ikke? Dere snakker jo ikke stygt om folk FORAN dem 😱

Anonymkode: 83e82...589

Er du seriøs? Her tenker jeg ordtaket ‘på seg selv kjenner man andre’ passer perfekt!

Det er et fint og inkluderende nabolag hvor mange snakkes ofte ‘over hekken’. Nabodama pleier også å være en del av oss som møtes til en prat og kanskje en kaffekopp. Det er kanskje derfor jeg reagerer og syns det var så unødvendig og smakløst å kommentere på at hun tydligvis hadde gjort noe annet i går/natt. 

Og så skrev jeg ‘turtøy’ for enkelhets skyld, jeg regnet faktisk med at oppegående folk skjønte hva jeg mente. Men altså, noen har på turtøy, noen har på arbeidstøy, noen har på slappe-av-hjemmetøy osv. Poenget var at andre ikke var kledd til fest denne søndagsmorgenen. Det var liksom litt av poenget i historien, skjønner du.

Jeg tror at vi begge er glade for at vi ikke tilhører samme nabolag. 

Hi

Anonymkode: db0ee...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er du seriøs? Her tenker jeg ordtaket ‘på seg selv kjenner man andre’ passer perfekt!

Det er et fint og inkluderende nabolag hvor mange snakkes ofte ‘over hekken’. Nabodama pleier også å være en del av oss som møtes til en prat og kanskje en kaffekopp. Det er kanskje derfor jeg reagerer og syns det var så unødvendig og smakløst å kommentere på at hun tydligvis hadde gjort noe annet i går/natt. 

Og så skrev jeg ‘turtøy’ for enkelhets skyld, jeg regnet faktisk med at oppegående folk skjønte hva jeg mente. Men altså, noen har på turtøy, noen har på arbeidstøy, noen har på slappe-av-hjemmetøy osv. Poenget var at andre ikke var kledd til fest denne søndagsmorgenen. Det var liksom litt av poenget i historien, skjønner du.

Jeg tror at vi begge er glade for at vi ikke tilhører samme nabolag. 

Hi

Anonymkode: db0ee...349

Ditt innlegg ga meg assosiasjoner. Da tok jeg feil. Bra at du viste at du tok avstand ved å gå derfra.

 

Anonymkode: 83e82...589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

OMG asså! Nei, da får du fortelle meg hva som er det riktige ordet da? Hvorfor skulle jeg være misunnelig på nabodamen? Man tar vel alle sine egne valg her i verden? 

Anonymkode: db0ee...349

Ja, jeg kan forklare hvorfor du eventuelt skulle være misunnelig på nabodama;

1. Jeg tror at hvis du hadde vært godt fornøyd med ditt eget liv, så tror jeg ikke du ville ha laget en så stor sak om en så liten ting. Og et menneske som ikke er spesielt fornøyd med eget liv, har større sjanse for å være sjalu på andre. 

2. Nabodama fikk anerkjennende oppmerksomhet av en av mannfolkene i nabolaget, som du ikke fikk. Det er en jevnt over en enorm konkurranse mellom kvinner som man merker med en gang menn er tilstede. Samtidig er sjalusi tabu. For å plassere denne følelsen er det nærliggende å tenke at det må være noe annet, f.eks. medlidenhet overfor dama, eller irritasjon mot mannen. Og når man først har kommet dit at man tenker det er dette det skyldes, så er det vanskelig å tenke at det kan være andre ting. Måten du går i forsvar når jeg nevner sjalusi, tyder også på at du ikke er helt overbevist selv. 

3. Det finnes ingen reell grunn til andre følelser her. Nabodama har vært på fest og koset seg, det er ikke synd på henne. Hun fikk en anerkjennende kommentar fra en mann, som ikke var upassende, det er ikke synd på henne. Det er mer synd på deg som ikke tør å slå ut håret i frykt for å stikke deg ut og få kommentarer.

Anonymkode: 1a78d...d9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ditt innlegg ga meg assosiasjoner. Da tok jeg feil. Bra at du viste at du tok avstand ved å gå derfra.

 

Anonymkode: 83e82...589

Jeg tror du bør ta en titt på dine egne holdninger før du så lett setter deg til doms over andre! Det er ingenting i mine innlegg som tilsier at noen snakker negativt om andre bak deres rygg.

Hi

Anonymkode: db0ee...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg kan forklare hvorfor du eventuelt skulle være misunnelig på nabodama;

1. Jeg tror at hvis du hadde vært godt fornøyd med ditt eget liv, så tror jeg ikke du ville ha laget en så stor sak om en så liten ting. Og et menneske som ikke er spesielt fornøyd med eget liv, har større sjanse for å være sjalu på andre. 

2. Nabodama fikk anerkjennende oppmerksomhet av en av mannfolkene i nabolaget, som du ikke fikk. Det er en jevnt over en enorm konkurranse mellom kvinner som man merker med en gang menn er tilstede. Samtidig er sjalusi tabu. For å plassere denne følelsen er det nærliggende å tenke at det må være noe annet, f.eks. medlidenhet overfor dama, eller irritasjon mot mannen. Og når man først har kommet dit at man tenker det er dette det skyldes, så er det vanskelig å tenke at det kan være andre ting. Måten du går i forsvar når jeg nevner sjalusi, tyder også på at du ikke er helt overbevist selv. 

3. Det finnes ingen reell grunn til andre følelser her. Nabodama har vært på fest og koset seg, det er ikke synd på henne. Hun fikk en anerkjennende kommentar fra en mann, som ikke var upassende, det er ikke synd på henne. Det er mer synd på deg som ikke tør å slå ut håret i frykt for å stikke deg ut og få kommentarer.

Anonymkode: 1a78d...d9c

Anerkjennende kommentar? 

Nei. Det var flere kommentarer som hadde som mål å få henne til å føle seg utilpass. 

Jeg trives godt i eget liv og det tror jeg nabodama gjør også. Jeg unner henne å ha hatt en fin opplevelse, jeg unner henne ikke å bli uthengt når hun kom hjem. 

Teorien din feilet. 

Hi

Anonymkode: db0ee...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette hørtes ut som et slitsomt nabolag..

Familiene som møtes tidlig søndags formiddag, med turtøyet på.. alle godt innafor A4 formen..

Også har man den ene som man i fellesskap kan snakke litt lavt om, himle med øynene over.
 

Det ble bare litt vulgært når en av dere sa det høyt.. ble det ikke? Dere snakker jo ikke stygt om folk FORAN dem 😱

Anonymkode: 83e82...589

Ikke bak dem heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

2. Nabodama fikk anerkjennende oppmerksomhet av en av mannfolkene i nabolaget, som du ikke fikk. Det er en jevnt over en enorm konkurranse mellom kvinner som man merker med en gang menn er tilstede.

Det er ikke «anerkjennende» å være sexistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Anerkjennende kommentar? 

Nei. Det var flere kommentarer som hadde som mål å få henne til å føle seg utilpass. 

Jeg trives godt i eget liv og det tror jeg nabodama gjør også. Jeg unner henne å ha hatt en fin opplevelse, jeg unner henne ikke å bli uthengt når hun kom hjem. 

Teorien din feilet. 

Hi

Anonymkode: db0ee...349

Nei, det gjorde den ikke.

Det er ingen tvil om at dette er noe han ropte fordi han finner dama og/eller situasjonen attraktiv. Særskilt stilt opp mot et nabolag av trauste, kjedelige og korrekte folk i turtøy. 

Men jeg forstår jo at det ikke nytter å prøve å overbevise deg om det.

Anonymkode: 1a78d...d9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det gjorde den ikke.

Det er ingen tvil om at dette er noe han ropte fordi han finner dama og/eller situasjonen attraktiv. Særskilt stilt opp mot et nabolag av trauste, kjedelige og korrekte folk i turtøy. 

Men jeg forstår jo at det ikke nytter å prøve å overbevise deg om det.

Anonymkode: 1a78d...d9c

Hvis man finner en person attraktiv, klarer man å uttrykke det i ordelag som ikke framstår som pinlige. Det bør man ha lært seg hvis man er voksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det gjorde den ikke.

Det er ingen tvil om at dette er noe han ropte fordi han finner dama og/eller situasjonen attraktiv. Særskilt stilt opp mot et nabolag av trauste, kjedelige og korrekte folk i turtøy. 

Men jeg forstår jo at det ikke nytter å prøve å overbevise deg om det.

Anonymkode: 1a78d...d9c

Så en mann evner ikke å gi positiv oppmerksomhet til en kvinne uten å gjøre henne utilpass? 

Mener du at all kvinner setter pris på all oppmerksomhet fra menn? Uansett vinkling? 

Her er der du som ikke klarer å se nyansene. Du tar rett og slett feil. 

Hi

Anonymkode: db0ee...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror du bør ta en titt på dine egne holdninger før du så lett setter deg til doms over andre! Det er ingenting i mine innlegg som tilsier at noen snakker negativt om andre bak deres rygg.

Hi

Anonymkode: db0ee...349

Jeg fikk assosiasjoner til nabolaget. Og ja.. det er basert på erfaringer fra eget nabolag, og hva det kan koste å stikke seg ut på den ene eller andre måten. 
 

Måten du hisser deg opp på når folk «tenker sitt» om den episoden du har lagt frem her gir meg også assosiasjoner. Men jeg tror jeg skal la det ligge.. 

Anonymkode: 83e82...589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så en mann evner ikke å gi positiv oppmerksomhet til en kvinne uten å gjøre henne utilpass? 

Mener du at all kvinner setter pris på all oppmerksomhet fra menn? Uansett vinkling? 

Her er der du som ikke klarer å se nyansene. Du tar rett og slett feil. 

Hi

Anonymkode: db0ee...349

Jo?

Men det handler jo om flere ting!

Det handler om hvordan den enkelte kvinne reagerer på ting. Det er ikke alle som er livredd for menn, eller sint på menn. 

Det kan godt hende at denne kvinnen ville ha reagert mer positivt på hans tilrop, dersom hun ikke instinktivt visste at dette ville plage de mer trauste nabodamene som ikke pynter seg og går på fest (noe hun i så fall ville hatt helt rett i!) og at det vil føre til problemer siden.

Vet i alle fall selv at dersom jeg får positiv oppmerksomhet fra menn, så er det ofte ikke det i seg selv som er problemet, men at det vekker harme i en del andre kvinner, ofte forkledd i en slags rettferdighetsfølelse på mine vegne.

Stakkars henne som får oppmerksomhet fra menn, liksom.

Metoo, altså!

Fæle menn!

Mens det som er det egentlige problemet er at menn oppfører seg så upåklagelig mot disse kvinnene, at de må finne noen andre de kan kjempe for. Og hva passer vel bedre da enn å være harm på mine, eller andre populære kvinners, vegne? 

Det i seg selv er mer plagsomt for meg, i alle fall, enn noen utrop fra menn i ny og ne. 

Anonymkode: 1a78d...d9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Måten du hisser deg opp på når folk «tenker sitt» om den episoden du har lagt frem her gir meg også assosiasjoner. Men jeg tror jeg skal la det ligge.. 

Anonymkode: 83e82...589

:laugh: ja, det var ganske så voldsomme reaksjoner her!

Anonymkode: 1a78d...d9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo?

Men det handler jo om flere ting!

Det handler om hvordan den enkelte kvinne reagerer på ting. Det er ikke alle som er livredd for menn, eller sint på menn. 

Det kan godt hende at denne kvinnen ville ha reagert mer positivt på hans tilrop, dersom hun ikke instinktivt visste at dette ville plage de mer trauste nabodamene som ikke pynter seg og går på fest (noe hun i så fall ville hatt helt rett i!) og at det vil føre til problemer siden.

Vet i alle fall selv at dersom jeg får positiv oppmerksomhet fra menn, så er det ofte ikke det i seg selv som er problemet, men at det vekker harme i en del andre kvinner, ofte forkledd i en slags rettferdighetsfølelse på mine vegne.

Stakkars henne som får oppmerksomhet fra menn, liksom.

Metoo, altså!

Fæle menn!

Mens det som er det egentlige problemet er at menn oppfører seg så upåklagelig mot disse kvinnene, at de må finne noen andre de kan kjempe for. Og hva passer vel bedre da enn å være harm på mine, eller andre populære kvinners, vegne? 

Det i seg selv er mer plagsomt for meg, i alle fall, enn noen utrop fra menn i ny og ne. 

Anonymkode: 1a78d...d9c

Man er ikke «populær» selv om man blir gjenstand for utrop, altså. Det er ikke noe å misunne, for det har ingen positiv undertone. Det er ikke komplimenter, det er manifestasjon av makt. 
Merkelig at noen fortsatt tror på den gammeldagse ideen om at jenter må utholde at gutter plager dem, «for han mener sikkert bare at du er fin». I visse land ser man til og med på voldtekt som en slags anerkjennelse av kvinnen, for det er jo mannens blikk som avgjør hennes verdi, ikke sant?

https://www.nrk.no/urix/justisministeren-krever-gransking-av-_for-stygg-for-voldtekt_-dom-1.14472458

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo?

Men det handler jo om flere ting!

Det handler om hvordan den enkelte kvinne reagerer på ting. Det er ikke alle som er livredd for menn, eller sint på menn. 

Det kan godt hende at denne kvinnen ville ha reagert mer positivt på hans tilrop, dersom hun ikke instinktivt visste at dette ville plage de mer trauste nabodamene som ikke pynter seg og går på fest (noe hun i så fall ville hatt helt rett i!) og at det vil føre til problemer siden.

Vet i alle fall selv at dersom jeg får positiv oppmerksomhet fra menn, så er det ofte ikke det i seg selv som er problemet, men at det vekker harme i en del andre kvinner, ofte forkledd i en slags rettferdighetsfølelse på mine vegne.

Stakkars henne som får oppmerksomhet fra menn, liksom.

Metoo, altså!

Fæle menn!

Mens det som er det egentlige problemet er at menn oppfører seg så upåklagelig mot disse kvinnene, at de må finne noen andre de kan kjempe for. Og hva passer vel bedre da enn å være harm på mine, eller andre populære kvinners, vegne? 

Det i seg selv er mer plagsomt for meg, i alle fall, enn noen utrop fra menn i ny og ne. 

Anonymkode: 1a78d...d9c

La meg også legge til, at i tillegg til denne greia med å «synes synd på kvinner fordi de mottar oppmerksomhet fra menn», så er dette med å «synes synd på kvinner som er single» eller «synes synd på kvinner som er barnløse» helt i samme gata. 

Det er gjerne en grunn til at de har valgt dette. Det er ikke nødvendigvis noe de tar til takke med, fordi de ikke fikser livet.

Men det er gruelig lett at dette blir noe man synes synd på, over, rett og slett fordi man ikke vet hvor man skal gjøre av de følelsene som oppstår i møte med noe så skummelt, fremmed og truende, som en singel og barnløs - og, gud bevare, pen - kvinne. 

Anonymkode: 1a78d...d9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Pashla skrev:

Det er ikke «anerkjennende» å være sexistisk.

«jammen tidlig på’an, litt upraktisk turtøy du har i dag»

Er dette sexistisk?

 

Anonymkode: 05c96...d8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

«jammen tidlig på’an, litt upraktisk turtøy du har i dag»

Er dette sexistisk?

 

Anonymkode: 05c96...d8d

Ikke meg du spør, men nei, det er selvfølgelig ikke sexistisk.

Det kunne de like godt ha sagt til en mann, i samme situasjon.

Tror riktignok ikke det ville vakt så mye harme hos damene i nabolaget, at en mann hadde ropt til en annen mann.

Men hvis en kvinne hadde ropt dette til en singel mann, da hadde hun sikker brutt de samme uskrevne reglene. 

Det ville fremdeles ikke vært sexistisk. Kun snakk om uskrevne regler og innbyrdes konkurranse. 

(Det er kanskje like gjerne disse uskrevne reglene som er sexistiske.)

Anonymkode: 1a78d...d9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

«jammen tidlig på’an, litt upraktisk turtøy du har i dag»

Er dette sexistisk?

 

Anonymkode: 05c96...d8d

Ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke meg du spør, men nei, det er selvfølgelig ikke sexistisk.

Det kunne de like godt ha sagt til en mann, i samme situasjon.

Tror riktignok ikke det ville vakt så mye harme hos damene i nabolaget, at en mann hadde ropt til en annen mann.

Men hvis en kvinne hadde ropt dette til en singel mann, da hadde hun sikker brutt de samme uskrevne reglene. 

Det ville fremdeles ikke vært sexistisk. Kun snakk om uskrevne regler og innbyrdes konkurranse. 

(Det er kanskje like gjerne disse uskrevne reglene som er sexistiske.)

Anonymkode: 1a78d...d9c

Å kommentere at han ser hvorfor hun fortsatt er i festantrekk er selvsagt sexistisk. Han kunne like godt sagt «hø hø, fikk du hatt deg i natt!»

Å kommentere på kvinners antrekk gjør man bare når man har noe greit å si, som ikke kan misforstås, på et tidspunkt da det passer å gjøre det. 
 

De uskrevne reglene er selvsagt sexistiske. Og han er en eksponent for dem, og perpetuerer dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

Men det er gruelig lett at dette blir noe man synes synd på, over, rett og slett fordi man ikke vet hvor man skal gjøre av de følelsene som oppstår i møte med noe så skummelt, fremmed og truende, som en singel og barnløs - og, gud bevare, pen - kvinne. 

Anonymkode: 1a78d...d9c

Det er vel ikke akkurat følelsen av å bli truet som er størst, når HI uttrykker at hun skulle ønske denne dama fikk slippe å bli driti ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Pashla skrev:

Ja. 

Det er jaggu lett å trå feil når man har med damer hvis innstilling er «alle menn vil meg vondt!» å gjøre. ALT blir tolket i absolutt verste mening.

Anonymkode: 05c96...d8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jaggu lett å trå feil når man har med damer hvis innstilling er «alle menn vil meg vondt!» å gjøre. ALT blir tolket i absolutt verste mening.

Anonymkode: 05c96...d8d

Nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...