Gå til innhold

10-åringen vil ikke bruke deo...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Igjen, så er dettte noe helt annet enn den andre påstanden din ja

Anonymkode: c8bd7...da4

Javel?

Men da kan du kanskje forholde deg til den nyeste, hvor jeg forsøker å forklare ting på alternative måter, i stedet for å holde fast på at jeg tidligere har skrevet noe du mener at ikke er riktig. 

Jeg har ment det samme hele veien og ser heller ikke den store forskjellen mellom mine påstander, som du tydeligvis ser. 

Anonymkode: 25d35...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja vel, det er din mening. Kan informere om at det gjør de altså ikke, da jeg både er ren, pen og har en velfungerende kropp og hjerne :) 

Anonymkode: 25d35...983

Men lukte godt gjør du ikke!

Du minner meg veldig om en kollega som var hellig overbevist om at å bruke deodorant var djevelens verk, og at alle andre luftet grusomt mens hennes kroppsduft var nydelig. Der tok hun veldig feil, men vi andre som måtte omgås henne på jobb hadde såpass forståelse av at dama hadde store problemer i forhold til å høre på skrekkpropaganda så vi lot henne lukte vondt, var hyggelige, men prøve å holde oss unna henne så godt som mulig.

Anonymkode: c2c5e...62b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo som regel sånn at jo mer alternativ man er jo vondere lukter man.

Sorry, men det er fakta. 

Anonymkode: d6dd5...56d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men lukte godt gjør du ikke!

Du minner meg veldig om en kollega som var hellig overbevist om at å bruke deodorant var djevelens verk, og at alle andre luftet grusomt mens hennes kroppsduft var nydelig. Der tok hun veldig feil, men vi andre som måtte omgås henne på jobb hadde såpass forståelse av at dama hadde store problemer i forhold til å høre på skrekkpropaganda så vi lot henne lukte vondt, var hyggelige, men prøve å holde oss unna henne så godt som mulig.

Anonymkode: c2c5e...62b

Neivel, da vet ikke jeg hva det er som tiltrekker andre. Jeg er minst like populær som de fleste i alle fall, kanskje enda mer enn snittet. Det samme gjelder jo for et par av de jeg har nevnt som fikk høre at de lukter godt, enda de ikke bruker stort med produkter. 

Og hos oss er det de parfymerte menneskene som folk tar avstand til, og jeg tror faktisk at noen hos oss har fått beskjed om å dempe bruken, siden dette hyppig klages inn.

Legg merke til dette med kosthold. Trening har også en del å si. Mennesker som spiser usunt, lever usunt, vil ikke lukte godt, verken med eller uten bruk av produkter. Det er som kremer mot rynker. Man kan ikke smøre eller sminke bort verken alder eller livsstil. 

Anonymkode: 25d35...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå er det jo som regel sånn at jo mer alternativ man er jo vondere lukter man.

Sorry, men det er fakta. 

Anonymkode: d6dd5...56d

Haha, ja, i møte med flertallet, så lukter nok de alternative verst. Men i møte med de alternative så lukter typisk flertallet verst. 

For eksempel så vil kjøttetere og røykere og melkedrikkere lukte vondt blant vegetarianere, ikke-røykere, og ikke-melkedrikkere.

Forskjellen er at flertallet merker denne sure stanken selv! 

Hvorfor ellers skulle de være så desperate etter å spraye på ting i håp om å lukte bedre?

Anonymkode: 25d35...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Neivel, da vet ikke jeg hva det er som tiltrekker andre. Jeg er minst like populær som de fleste i alle fall, kanskje enda mer enn snittet. Det samme gjelder jo for et par av de jeg har nevnt som fikk høre at de lukter godt, enda de ikke bruker stort med produkter. 

Og hos oss er det de parfymerte menneskene som folk tar avstand til, og jeg tror faktisk at noen hos oss har fått beskjed om å dempe bruken, siden dette hyppig klages inn.

Legg merke til dette med kosthold. Trening har også en del å si. Mennesker som spiser usunt, lever usunt, vil ikke lukte godt, verken med eller uten bruk av produkter. Det er som kremer mot rynker. Man kan ikke smøre eller sminke bort verken alder eller livsstil. 

Anonymkode: 25d35...983

Jeg jobber på en arbeidsplass med 150 ansatte og i tett kontakt med personalansvarlig. Jeg har aldri, verken på denne arbeidsplassen eller andre, opplevd at noen har luktet for mye parfyme, og i hvert fall aldri at det har blitt noen sak av det. Jeg har opplevd at pers.ansvarlig har måtte ta opp manglende hygiene og sterk kroppslukt hos ansatte. 

Anonymkode: d6dd5...56d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jobber på en arbeidsplass med 150 ansatte og i tett kontakt med personalansvarlig. Jeg har aldri, verken på denne arbeidsplassen eller andre, opplevd at noen har luktet for mye parfyme, og i hvert fall aldri at det har blitt noen sak av det. Jeg har opplevd at pers.ansvarlig har måtte ta opp manglende hygiene og sterk kroppslukt hos ansatte. 

Anonymkode: d6dd5...56d

OK, da jobber vi på helt ulike steder :) 

Anonymkode: 25d35...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå er det jo som regel sånn at jo mer alternativ man er jo vondere lukter man.

Sorry, men det er fakta. 

Anonymkode: d6dd5...56d

Og du vet hva andre bruker eller ikke? Skal vedde for at du har folk rundt deg som sjelden eller aldri bruker deodorant, uten at du har noen som helst anelse om det

Anonymkode: c8bd7...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Og du vet hva andre bruker eller ikke? Skal vedde for at du har folk rundt deg som sjelden eller aldri bruker deodorant, uten at du har noen som helst anelse om det

Anonymkode: c8bd7...da4

Haha, ja, det er et godt poeng!

Tror tvilsomt noen tenker på meg som såkalt alternativ, tilbakemeldingene jeg får er i grunn i motsatt ende av skalaen. Jeg forholder meg til det vi vet om produktene, ikke til hva som er populært og nytt på markedet, og som spiller bevisst på menneskers usikkerhet og lave selvfølelse. 

Dette i seg selv regnes nok som «alternativ livsstil» her inne, men ikke på min arbeidsplass eller mitt miljø, hvor folk har relativt høy utdannelse, og tror mer på det vi vet om verden, enn på hva populærkultur og reklame forteller oss. 

Anonymkode: 25d35...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og du vet hva andre bruker eller ikke? Skal vedde for at du har folk rundt deg som sjelden eller aldri bruker deodorant, uten at du har noen som helst anelse om det

Anonymkode: c8bd7...da4

Det var ikke det jeg skrev. 

Les en gang til, du, litt saktere, så får du sikkert med deg essensen i det. 

Anonymkode: d6dd5...56d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det var ikke det jeg skrev. 

Les en gang til, du, litt saktere, så får du sikkert med deg essensen i det. 

Anonymkode: d6dd5...56d

Jeg har virkelig ingen problemer med å skjønne hva du mener, det tror jeg ingen har.

Anonymkode: c8bd7...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har virkelig ingen problemer med å skjønne hva du mener, det tror jeg ingen har.

Anonymkode: c8bd7...da4

Jeg nevnte ingenting ang deo. Jeg vet jo ikke hva de ‘alternative’ bruker, jeg vet bare at mange av dem ikke lukter godt. 

Anonymkode: d6dd5...56d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har virkelig ingen problemer med å skjønne hva du mener, det tror jeg ingen har.

Anonymkode: c8bd7...da4

:fnise:

Anonymkode: 25d35...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

10- åringen vil ikke bruke deo, sier det er klissete og ekkelt.

Han har begynt å lukte svette, så daglig vask og deo er nødvendig. Men han selv merker det ikke...

Tips til hvordan vi kan få deobruken til å bli positiv? (Han har fått være med å plukke ut egen deo).

Anonymkode: 59b40...824

Talkum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...