Gå til innhold

10-åringen vil ikke bruke deo...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, tante grusom master of law skrev:

Hahahaha, deo et sosialt hinder. Nei vet du hva!

Jeg husker fortsatt de som stinket av svette i ungdommen. Da snakker vi sosialt hinder. 

Vi hadde « Svettis-Rolf « på skolen. Han går nå kun under « Svettis». Han har nok aldri likt det men siden det var flere Rolf på skolen så har navnet blitt stående. Lurer på om han hadde vært takknemlig for en deo i tenårene . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, selvfølgelig kan man dusje flere ganger om dagen! Herregud! 

Anonymkode: 25d35...983

Det er på ingen måter bra å dusje flere ganger hver dag, hverken for huden eller miljøet. Og det finnes forøvrig deodoranter som lukter helt nøytralt og ikke har parfyme. 

Anonymkode: db8b6...ee6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sier ikke at svette er så mye bedre, men minst like mange er beryktet, utstøtt og for evig husket, fordi de forsøkte å maskere svettelukt. 

Svette skal vaskes og dusjes bort. 

Anonymkode: 25d35...983

Man maskerer ikke svettelukt hvis man vasker seg, for deretter ta på seg deo.

De som tar på deo uten å vaske seg maskerer svettelukten, uten hell, fordi da lukter det jo bare svette likevel.

Stram tenåringssvette er virkelig vondt. Spør hvilken som helst lærer om lukta i et klasserom etter storefri fra og med 4. klasse...

Anonymkode: 59b40...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En som har gode forbilder. 

Anonymkode: 25d35...983

Nei, vet du! Å dusje tre ganger daglig er langt fra forbilledlig. Og, jo, jeg har faktisk peiling på både hud og hygiene. 

Anonymkode: 11ec8...71f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det vel et år tids siden min 10-åring selv begynte å klage på at han kjente seg svett og vi kjente lukt etter en dag, spesielt etter aktiviteter. Han fikk en egen deo, natural uten parfyme. Vi snakket om hva som skjer når man vokser og nærmer seg tenårene, og jeg legger generelt vekt på at man skal ta seg ordentlig ut når man går ut av huset. Altså normal hygiene som at man må dusje, pusse tenner, ta på deodorant, bytte undertøy og sokker hver dag, ha på seg rene klær, og se skikkelig ut. 

Har du lært barnet å ta på deo mens han har bar overkropp og la den tørke før han tar på seg klær? Jeg har sett mange som tar på seg deo med Tskjorte eller genser på og det er virkelig klissete og ekkelt. Det takler jeg ikke selv, jeg må alltid la deoen tørke før jeg tar på klær. Ta på deo som det første man gjør på badet og la den tørke mens man pusser tenner, går på do og vasker seg i fjes. 

Og å bruke deo er viktig - spesielt når man begynner å nærme seg tenårene. Vi har vel alle hatt noen i klassen på ungdomsskolen som stinket verre enn fy? Det er noe alle i klassen snakker om og ikke på en positiv måte.. 

Anonymkode: 8e88a...662

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du skriver hele tiden maskere svettelukt. Du vet altså ikke hvordan en deo virker. Den maskerer ikke svettelukt. Den hindrer oppblomstring av bakterier som gir svettelukt. 

Anonymkode: 5bef0...63b

De ingrediensene som gjør det, er skadelige. Resten av ingrediensene er sosialt uakseptable.

Med andre ord, en dusj er det aller beste for en selv og for de rundt. 

Anonymkode: 25d35...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er på ingen måter bra å dusje flere ganger hver dag, hverken for huden eller miljøet. Og det finnes forøvrig deodoranter som lukter helt nøytralt og ikke har parfyme. 

Anonymkode: db8b6...ee6

Tøys! Dette er noe man har innbilt folk for å tjene mer på produktene.

Anonymkode: 25d35...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Vi hadde « Svettis-Rolf « på skolen. Han går nå kun under « Svettis». Han har nok aldri likt det men siden det var flere Rolf på skolen så har navnet blitt stående. Lurer på om han hadde vært takknemlig for en deo i tenårene . 

Flott med voksne som mobber

Anonymkode: c8bd7...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Flott med voksne som mobber

Anonymkode: c8bd7...da4

Sånn går det vel, når hjernen er full av parabener og aluminium ;) 

Anonymkode: 25d35...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Flott med voksne som mobber

Anonymkode: c8bd7...da4

Det er på ingen måte greit at barn eller voksne mobber. Mannen jeg snakker om kaller seg selv Svettis og har blitt en original . Hadde jeg møtt han i dag så hadde jeg selvsagt brukt navnet hans 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Det er på ingen måte greit at barn eller voksne mobber. Mannen jeg snakker om kaller seg selv Svettis og har blitt en original . Hadde jeg møtt han i dag så hadde jeg selvsagt brukt navnet hans 

Du skrev dette:

33 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Han har nok aldri likt det men siden det var flere Rolf på skolen så har navnet blitt stående.

Du vet altså selv at han ikke likte det og ikke liker det. 

Anonymkode: 25d35...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du skrev dette:

Du vet altså selv at han ikke likte det og ikke liker det. 

Anonymkode: 25d35...983

Jeg antar at han ikke likte det ja. Han tok selv navnet til seg. Jeg kan ikke svare på hvorfor annet enn at han ble en slags original og det etterhvert ikke lå noe vondt i navnet . Det var bare han liksom. Han har sine som er glad i han .,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du skriver hele tiden maskere svettelukt. Du vet altså ikke hvordan en deo virker. Den maskerer ikke svettelukt. Den hindrer oppblomstring av bakterier som gir svettelukt. 

Anonymkode: 5bef0...63b

Nemlig!!

Virker som om det er mange som ikke vet dette her. 

Og dere som skriver at man bare kan ta seg en dusj så snart man er svett? Hvem i all verden har mulighet til det? Stikker dere bare av fra jobb for å ta en dusj? 

Anonymkode: bf313...ed4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De ingrediensene som gjør det, er skadelige. Resten av ingrediensene er sosialt uakseptable.

Med andre ord, en dusj er det aller beste for en selv og for de rundt. 

Anonymkode: 25d35...983

Sosialt uakseptable ingredienser? Du er faktisk bare sprø...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, men du er voksen, ferdig med puberteten, og spiller kanskje ikke fotball i friminuttene? 

Og som du sier, så dusjer du en ekstra gang etter trening. Det er på tide å lære ungene samme hygieniske standard. 

Deo er derfor ikke nødvendig. Det er for det første ekkelt og skadelig. For det andre er det ofte et sosialt hinder. 

Anonymkode: 25d35...983

Tull. Bare ... tull. 🙄

Anonymkode: b4bb7...365

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Jeg antar at han ikke likte det ja. Han tok selv navnet til seg. Jeg kan ikke svare på hvorfor annet enn at han ble en slags original og det etterhvert ikke lå noe vondt i navnet . Det var bare han liksom. Han har sine som er glad i han .,

Ja, men da er jo alt i skjønneste orden! Så lenge han godtok navnet andre satte på han, så er det jo bare å fortsette mobbingen, av hjertens lyst! 🙄

Nei. Sånne holdninger er nedsnødde, og, tør jeg legge til, stekt parfymert.

Anonymkode: 25d35...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tøys! Dette er noe man har innbilt folk for å tjene mer på produktene.

Anonymkode: 25d35...983

Er du dum? 
Kjenner jeg blir provosert.


Å dusje flere ganger om dagen forbruker vann, såpe og energi. Selvsagt er det skadelig både for hud og miljø. Det er ikke alt man trenger å forstå. Bare godta det. 

Anonymkode: b4bb7...365

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, tante grusom master of law skrev:

Sosialt uakseptable ingredienser? Du er faktisk bare sprø...

Legg gjerne merke til sammenhengen mellom deodorantbruk og lav terskel for bruk av skjellsord, som demonstreres i denne tråden ;) 

Anonymkode: 25d35...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Er du dum? 
Kjenner jeg blir provosert.

He he. Keep it coming! 

Anonymkode: 25d35...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å dusje flere ganger om dagen forbruker vann, såpe og energi. Selvsagt er det skadelig både for hud og miljø. Det er ikke alt man trenger å forstå. Bare godta det. 

Anonymkode: b4bb7...365

Vann har vi nok av. Og hvis du seriøst tror at man bruker mer energi, og forurenser mer, på å dusje, enn på å fremstille og frakte og avfallshåndtere kosmetiske produkter, så er det du som ikke følger med i timen. For ikke å snakke om den helsemessige påkjenningen, av å kline seg full av dritt på kroppen til en hver tid. 

Anonymkode: 25d35...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, du mener det. Men se ikke bort fra at andre tar avstand. 

Anonymkode: 25d35...983

Du, det er nok større sjanse for at de tar avstand fra deg. 
Noen kommer tidlig i hudpuberteten, som det heter, og da må ofte deo til. Man dytter virkelig ikke et barn i dusjen flere ganger daglig, som du skriver. Du er på viddene.

Anonymkode: b9a1f...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du, det er nok større sjanse for at de tar avstand fra deg. 
Noen kommer tidlig i hudpuberteten, som det heter, og da må ofte deo til. Man dytter virkelig ikke et barn i dusjen flere ganger daglig, som du skriver. Du er på viddene.

Anonymkode: b9a1f...e76

Ja vel, det er din mening. Kan informere om at det gjør de altså ikke, da jeg både er ren, pen og har en velfungerende kropp og hjerne :) 

Anonymkode: 25d35...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg signerer det en her over skrev: la deo tørke før han tar på klær. Bruk en nøytral uten parfyme fra apotek. Jeg hadde svetteproblemer i ungdommen, det bedret seg da jeg byttet til en litt dyrere deo. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi hadde en i klassen på ungdomsskolen som luktet veldig svett, han blir enda, 20 år senere, husket for det... 

Anonymkode: 322d5...c3d

Jeg gikk faktisk på skolen (rett etter videregående, så rundt 19), med en gutt som luktet så godt at folk spurte hva han brukte. Han brukte ikke såpe en gang, han skylte kroppen etter trening.

Har senere vært borti menn med så vakkert hår at alle lurte hva de brukte, og de brukte ikke sjampo. 

Anonymkode: 25d35...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...