Gå til innhold

10-åringen vil ikke bruke deo...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

10- åringen vil ikke bruke deo, sier det er klissete og ekkelt.

Han har begynt å lukte svette, så daglig vask og deo er nødvendig. Men han selv merker det ikke...

Tips til hvordan vi kan få deobruken til å bli positiv? (Han har fått være med å plukke ut egen deo).

Anonymkode: 59b40...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud, la ham slippe! Litt fersk svettelukt er det virkelig ingen som plages med med mindre man er særdeles fisefin. Vi er blitt så vant til å lukte kjemikalier at vi reagerer på helt vanlig kroppslukt.

Anonymkode: 51e85...87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deo er skikkelig ekkelt, har aldri brukt det og kommer aldri til å bruke det. I tillegg er det fullt av tvilsomme stoffer, så det er virkelig ikke rart at han ikke ønsker dette. 

Usj 😩

Anonymkode: 25d35...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Herregud, la ham slippe! Litt fersk svettelukt er det virkelig ingen som plages med med mindre man er særdeles fisefin. Vi er blitt så vant til å lukte kjemikalier at vi reagerer på helt vanlig kroppslukt.

Anonymkode: 51e85...87d

Ja, akkurat!

Hvilken kvinne vil ha en mann som lukter parfyme i stedet for mann?

Anonymkode: 25d35...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Herregud, la ham slippe! Litt fersk svettelukt er det virkelig ingen som plages med med mindre man er særdeles fisefin. Vi er blitt så vant til å lukte kjemikalier at vi reagerer på helt vanlig kroppslukt.

Anonymkode: 51e85...87d

Tro meg, den lukta er ikke fersk svettelukt. Den er skikkelig stram.

Anonymkode: 59b40...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Tro meg, den lukta er ikke fersk svettelukt. Den er skikkelig stram.

Anonymkode: 59b40...824

Da har han ikke vasket seg godt nok, og det hjelper uansett ALDRI å forsøke å maskere dårlig lukt med parfyme. 

Dette er jo en klassiker når det kommer til kollegiale problemer på en arbeidsplass, at man har denne ene kollegaen som dynker seg med godlukt og som er til pest og plage for alle. Ikke la gutten bli en av disse. Send han heller inn i dusjen et par ganger daglig gjennom puberteten, dersom han lukter for vondt. 

Anonymkode: 25d35...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp en deo som ikke klisser. Sånn stick. Mye bedre. 

Anonymkode: b4bb7...365

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har de ikke hatt noe valg når det kommer til dette altså. Og tenåringssvette lukter ganske stramt selv om de vasker seg godt.

Anonymkode: 0e081...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deo er æsj. Trodde folk hadde sluttet med sånt parfymekliss? I tillegg inneholder deo aluminium og andre stoffer barn ikke bør smøre inn i kroppen sin, så jeg synes du skal slutte å mase på den stakkars gutten din. 

Anonymkode: b8f3c...0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da har han ikke vasket seg godt nok, og det hjelper uansett ALDRI å forsøke å maskere dårlig lukt med parfyme. 

Dette er jo en klassiker når det kommer til kollegiale problemer på en arbeidsplass, at man har denne ene kollegaen som dynker seg med godlukt og som er til pest og plage for alle. Ikke la gutten bli en av disse. Send han heller inn i dusjen et par ganger daglig gjennom puberteten, dersom han lukter for vondt. 

Anonymkode: 25d35...983

Han lukter da ikke svette rett etter at han vasket seg. Deo er til for å forhindre stram svettelukt utover dagen. Og det er ikke snakk om en sterk parfymert deo.

Anonymkode: 59b40...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Deo er æsj. Trodde folk hadde sluttet med sånt parfymekliss? I tillegg inneholder deo aluminium og andre stoffer barn ikke bør smøre inn i kroppen sin, så jeg synes du skal slutte å mase på den stakkars gutten din. 

Anonymkode: b8f3c...0f9

Heldigvis bruker de fleste jeg kjenner deo. Har jobbet sammen med to stk som ikke brukte deo, en mann og en dame. Utover dagen ble det ganske påtrengende til tross for at vi jobbet i åpent landskap...

Anonymkode: 59b40...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Heldigvis bruker de fleste jeg kjenner deo. Har jobbet sammen med to stk som ikke brukte deo, en mann og en dame. Utover dagen ble det ganske påtrengende til tross for at vi jobbet i åpent landskap...

Anonymkode: 59b40...824

Hvordan vet du om folk bruker deo eller ei?

Anonymkode: c8bd7...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da har han ikke vasket seg godt nok, og det hjelper uansett ALDRI å forsøke å maskere dårlig lukt med parfyme. 

Dette er jo en klassiker når det kommer til kollegiale problemer på en arbeidsplass, at man har denne ene kollegaen som dynker seg med godlukt og som er til pest og plage for alle. Ikke la gutten bli en av disse. Send han heller inn i dusjen et par ganger daglig gjennom puberteten, dersom han lukter for vondt. 

Anonymkode: 25d35...983

De som stinker parfyme er jo fordi de dynker seg ned med parfyme eller aftershave, ikke på grunn av deodorant.

Anonymkode: 59b40...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp sånn stick, sånn som man vrir bunnen på. Det finnes parfymeri deodorant 😊 

Anonymkode: 322d5...c3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar i mot skileklsser i jobben min og frå tredje trinn stinker det om det er litt utpå dagen.

 

Jeg gjorde ganke omfattenden research med tanke på skadelige stoffer da min eldste trengte deo. Hun bruker derfor en ganske dyr deo fra Le roche possay.
 

Hun begynte å lukke sterkt før hun var åtte år, klær ble ødelagt Fordi lukten satt igjen etc. 
 

Selv hadde jeg overproduksjon av svette fra jeg var 14 til jeg var 20. At deo ikke har noe for seg er helt usant, det er ikke fett å gå rundt med store svetteringer under armene.

Anonymkode: 78f60...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt må barna bruke deo. Man lukter ikke parfyme av deo, men det hindrer stram svettelukt utover dagen. Det finnes mange allergivennlige deodoranter som egner seg for barn.

Jeg husker en gutt i klassen min på barneskolen som luktet svette. Ingen av jentene ville sitte ved siden av ham. Tenk på det dere som ikke passer på at barna deres bruker deo.

Anonymkode: 5bef0...63b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig å begynne med deo som 10 åring? Min eldste er 10 år og jeg har ikke tenkt tanken enda. 

Anonymkode: 1aa60...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Er det vanlig å begynne med deo som 10 åring? Min eldste er 10 år og jeg har ikke tenkt tanken enda. 

Anonymkode: 1aa60...c8d

Det er jo ikke alders som bestemmer, men når de begynner å lukte svette. Min eldste jente var  ikke åtte år en gang. Lillebroren er ni og trenger det ikke enda.

Anonymkode: 78f60...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt må barna bruke deo. Man lukter ikke parfyme av deo, men det hindrer stram svettelukt utover dagen. Det finnes mange allergivennlige deodoranter som egner seg for barn.

Jeg husker en gutt i klassen min på barneskolen som luktet svette. Ingen av jentene ville sitte ved siden av ham. Tenk på det dere som ikke passer på at barna deres bruker deo.

Anonymkode: 5bef0...63b

Vi hadde en i klassen på ungdomsskolen som luktet veldig svett, han blir enda, 20 år senere, husket for det... 

Anonymkode: 322d5...c3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Deo er æsj. Trodde folk hadde sluttet med sånt parfymekliss? I tillegg inneholder deo aluminium og andre stoffer barn ikke bør smøre inn i kroppen sin, så jeg synes du skal slutte å mase på den stakkars gutten din. 

Anonymkode: b8f3c...0f9

Seriøst? Alle bruker deo! Uten deo stinker man. Hvordan gjør du det da? Vasker deg flere ganger om dagen?

Anonymkode: b4bb7...365

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det vanlig å begynne med deo som 10 åring? Min eldste er 10 år og jeg har ikke tenkt tanken enda. 

Anonymkode: 1aa60...c8d

Ja, jeg synes 10 år er tidlig. Selv begynte jeg ikke med deo før på ungdomsskolen, men jeg var seint ute med puberteten generelt. 
Men den lukta som 10-åringen min har etter en dag med aktiv lek levner ingen tvil, det stinker ekstremt stramt. 

Anonymkode: 59b40...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Deo er æsj. Trodde folk hadde sluttet med sånt parfymekliss? I tillegg inneholder deo aluminium og andre stoffer barn ikke bør smøre inn i kroppen sin, så jeg synes du skal slutte å mase på den stakkars gutten din. 

Anonymkode: b8f3c...0f9

Akkurat!

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han lukter da ikke svette rett etter at han vasket seg. Deo er til for å forhindre stram svettelukt utover dagen. Og det er ikke snakk om en sterk parfymert deo.

Anonymkode: 59b40...824

Det var poenget mitt! Man lukter ikke rett etter en dusj. Dermed er det bedre å dusje og få bort den stramme lukten, enn å maskere den stramme lukten med parfyme og deo og andre kjemikalier. 

Anonymkode: 25d35...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel her synes 7åring dette er kjempe stas, han har sett bestefaren sin og synes det er fint og bruke, tenker dette er veldig positivt for da blir han vant til det når han virkelig må det, han lukter ikke ennå.

Men hvis 10åring virkelig lukter så kanskje du kan forslå at dere kan gjøre noe koslig eller han kan få noe han har ønsket lenge

Anonymkode: ae30c...654

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg synes 10 år er tidlig. Selv begynte jeg ikke med deo før på ungdomsskolen, men jeg var seint ute med puberteten generelt. 
Men den lukta som 10-åringen min har etter en dag med aktiv lek levner ingen tvil, det stinker ekstremt stramt. 

Anonymkode: 59b40...824

Da er det på tide å lære å dusje, ikke å kline seg inn med kjemikalier. 

Anonymkode: 25d35...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Akkurat!

Det var poenget mitt! Man lukter ikke rett etter en dusj. Dermed er det bedre å dusje og få bort den stramme lukten, enn å maskere den stramme lukten med parfyme og deo og andre kjemikalier. 

Anonymkode: 25d35...983

Han kan da ikke dusje flere ganger for dagen! 
Hvis han vasker seg på morgenen, lukter han stramt etter fire-fem timer (aktiv i alle friminutt med fotballspill etc). 
 

 

Anonymkode: 59b40...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...