Gå til innhold

Besteforeldre som ikke vil sitte barnevakt.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

her har jo far til barnet selv valgt å trekke seg så er jo ingen støtte der heller eller avlastning.. Og ja jeg elsker barnet mitt mer en alt! Men av og til hadde det føles ganske deilig med en liten barne fri dag fra 1,8 åringen min, Der jeg kan slappe av og ha en sosial dag med bare venner og meg, for når jeg tar med barnet mitt så blir det mye fokus bare på henne en å nyte tiden med vennene mine.

Mens Søstra mi får nyte med bare vennene sine alene og til og med Helge kos med de.. At de drar i hytta mens foreldrene mine passer på barnet hennes.. Som er sykt uretferdig, De er glad i barnet mitt uten tvil. Men søstra mi sitt barn var den fyste barnebarnet  så han er den de på en måte (mest vil ha) siden han er større (6 år)

Anonymkode: 5a8b5...9ab

Hvorfor fortsetter du å nekte farmora og farfaren å ha det barnet, da? Det ER jo gjenkjennelig at samme person skriver alle disse trådene, ikke lat som noe annet. 
(Og hvor mye er egentlig 1,8 år? Er det ett år og åtte måneder du mener?)

Anonymkode: 931c5...7b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og søstera di har kanskje livet litt mer på stell? Jeg tipper at du er veldig ung og antakelig ikke hadde verdens beste utgangspunkt for å ta deg av et barn, og at foreldrene dine er veldig opptatt av å ansvarliggjøre deg. De er antakelig redde for at det hele skal skli ut dersom de passer barnet ditt mens du fester. 

I tillegg: Det er forskjell på å passe et barn på ett og et barn på seks. Kanskje foreldrene dine ikke orker å ta seg av et lite barn?

Anonymkode: d8524...a9d

Hva vet du om omsorgen jeg gir barnet mitt? Hva er dette? en dømme side? Jeg kom her for og lufte det litt ut ikke for og krangle med anonymer.. Om det ligger en historie bak eller ikke så er det heller ikke deres plass og få vite uansett om det ikke er noe, Er jeg ung vis jeg er 23? Jeg festet veldig VELDIG sjelden før jeg fikk barnet mitt. hvorfor skal folk være så utrolig dømmende? 

Anonymkode: 5a8b5...9ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor fortsetter du å nekte farmora og farfaren å ha det barnet, da? Det ER jo gjenkjennelig at samme person skriver alle disse trådene, ikke lat som noe annet. 
(Og hvor mye er egentlig 1,8 år? Er det ett år og åtte måneder du mener?)

Anonymkode: 931c5...7b3

Å herre jesus.. Farmor til barnet døde for lenge siden.. og farfaren har jeg ikke peiling på. Snakk om utrolig uhøflige folk her inne.. Bare kranglete folk her nesten

Anonymkode: 5a8b5...9ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva vet du om omsorgen jeg gir barnet mitt? Hva er dette? en dømme side? Jeg kom her for og lufte det litt ut ikke for og krangle med anonymer.. Om det ligger en historie bak eller ikke så er det heller ikke deres plass og få vite uansett om det ikke er noe, Er jeg ung vis jeg er 23? Jeg festet veldig VELDIG sjelden før jeg fikk barnet mitt. hvorfor skal folk være så utrolig dømmende? 

Anonymkode: 5a8b5...9ab

Fordi det er ikke en menneskerett å ha barnepike! Du bør flytte unna og la være å tenke på det. Det hjelper ikke på din situasjon å sitte og sutre over det her. Finn andre som kan være barnepike, det er det vi andre gjør.

Anonymkode: a8020...48c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en veldig stor forskjell på å passe en på 1-2 år og å passe en på 6! Seksåringen er mye mer selvstendig, er ferdig med bleiestadiet, og man trenger ikke ha øynene på hele tiden, på samme måte som et yngre barn. Jeg kan skjønne at det føles uretferdig, men jeg kan også skjønne besteforeldre som har energi til å passe en seksåring men ikke til å passe en på 1-2 år. Det trenger ikke bety at de er mer glad i seksåringen enn i din, eller i søstra di enn i deg. Det kan rett og slett bety at de makter å ta ansvaret for en 6 åring, men ikke orker arbeidet med en som er så liten som din.

Anonymkode: 8c564...95d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at du synes det er sårt å oppleve forskjellsbehandling. Det er kjempesårt!

Men det er ikke til å komme fra at du høres litt sutrete ut når du snakker om "nattmamma", "dagmamma" og " barnefengsel". Det er jo bare sånn at dette er konsekvensen av det valget du tok i sin tid da du hadde sex og ble gravid. Så enkelt er det. Og så vanskelig. Det er tøft, det er klart det er det! Men det må du stå i. Uten at du lar ungen din merke et snev av at du selv synes du er i fengsel som du sier. Det er én person i dette som er helt uten ansvar og skyld, og det er barnet. Ikke glem det.

Jeg er ikke helt sikker på hvor gammelt barnet ditt er, men jeg forstår det som at det er lite. Og du er ikke så gammel selv, så du har gjerne foreldre i full jobb. Da er det faktisk stor forskjell på å passe din søsters 6-åring og å passe ditt lille barn. Sånn er det bare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis barnet er over et år gammelt bør du nok ringe rundt til barnehager for å skaffe plass og så søke på alt du kan av jobber. Du trenger tydlig vis å komme deg ut og da er jobb den beste måten, uansett om du trenger pengene eller ikke.

Anonymkode: 0b6fe...001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva vet du om omsorgen jeg gir barnet mitt? Hva er dette? en dømme side? Jeg kom her for og lufte det litt ut ikke for og krangle med anonymer.. Om det ligger en historie bak eller ikke så er det heller ikke deres plass og få vite uansett om det ikke er noe, Er jeg ung vis jeg er 23? Jeg festet veldig VELDIG sjelden før jeg fikk barnet mitt. hvorfor skal folk være så utrolig dømmende? 

Anonymkode: 5a8b5...9ab

Denne reaksjonen underbygde bare mistanken min. Du virker fryktelig umoden, og dessuten mistenkelig hårsår. Tror jeg traff blink, jeg. 

Anonymkode: d8524...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antakelig er barnet ditt mer slitsomt enn barna hennes? Du bor i samme hus som foreldrene dine og dere ses oftere? Du er mer krevende og forlange de enn din søster? 
Jeg har to barn som er rolige og greie og en som er veldig aktiv. Den aktive er vanskeligere å få plassert enn de to andre. Som regel ender han opp hos broren min som er omtrent like aktiv.

Anonymkode: 0cd94...7bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det tenkes at barnet ditt er en prøvelse? Men at din søsters barn, som de ikke bor i samme hus som og hører hele tiden også når de ikke passer, er litt enklere å ha med å gjøre? 
 

Anonymkode: 54ee1...f61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Denne reaksjonen underbygde bare mistanken min. Du virker fryktelig umoden, og dessuten mistenkelig hårsår. Tror jeg traff blink, jeg. 

Anonymkode: d8524...a9d

Okei så bra for deg da, trenger du diplom?

Anonymkode: 5a8b5...9ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Okei så bra for deg da, trenger du diplom?

Anonymkode: 5a8b5...9ab

Ja, du er nok en moden mor!

Anonymkode: d8524...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns dere er litt vel stygg til trådstarter her jeg. Dere både dømmer og lager deres egne oppfatninger om ståa. Hva så om hun er ung og muligens ikke har alt på stell som noen sa, hun får uansett forskjellsbehandling når det gjelder barnepass av besteforeldrene. Hun sier jo at de passer søsterens barn og det har de vel gjort da den ungen var like liten som hi's. Det ER urettferdig at de alltid sier nei. Så typisk av dibdamer å snakke om alt rundt istedet for å holde seg til fakta. Opplevde dette fenomenet selv en gang jeg skrev en tråd om noe. Helt utrolig 🙄 

Kjære trådstarter. Jeg støtter deg i at dette er forskjellsbehandling. Er det mulig å snakke med foreldrene dine om hvordan du føler det? 

Anonymkode: 9feec...f17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Syns dere er litt vel stygg til trådstarter her jeg. Dere både dømmer og lager deres egne oppfatninger om ståa. Hva så om hun er ung og muligens ikke har alt på stell som noen sa, hun får uansett forskjellsbehandling når det gjelder barnepass av besteforeldrene. Hun sier jo at de passer søsterens barn og det har de vel gjort da den ungen var like liten som hi's. Det ER urettferdig at de alltid sier nei. Så typisk av dibdamer å snakke om alt rundt istedet for å holde seg til fakta. Opplevde dette fenomenet selv en gang jeg skrev en tråd om noe. Helt utrolig 🙄 

Kjære trådstarter. Jeg støtter deg i at dette er forskjellsbehandling. Er det mulig å snakke med foreldrene dine om hvordan du føler det? 

Anonymkode: 9feec...f17

De var yngre da søsterens barn var yngre. Kanskje de orket mer da? Kanskje søsterens barn var lettere å ha med å gjøre enn HIs barn? 
HI virker ekstremt umoden, og foreldrene forstår muligens at de ikke bidrar med noe positivt ved å la henne slippe unna ansvaret sitt? Foreldre som snakker om «barnefengsel» og «sykt urettferdig» er neppe av de mest oppegående.

Anonymkode: d8524...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor er du "mamma 24/7"? 

Barnet ditt er snart 2 år og burde være i barnehage og du burde jobbe. Da ville du kunnet betale en barnevakt i ny og ne og fått litt venninnetid. 

Anonymkode: dfbe3...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Syns dere er litt vel stygg til trådstarter her jeg. Dere både dømmer og lager deres egne oppfatninger om ståa. Hva så om hun er ung og muligens ikke har alt på stell som noen sa, hun får uansett forskjellsbehandling når det gjelder barnepass av besteforeldrene. Hun sier jo at de passer søsterens barn og det har de vel gjort da den ungen var like liten som hi's. Det ER urettferdig at de alltid sier nei. Så typisk av dibdamer å snakke om alt rundt istedet for å holde seg til fakta. Opplevde dette fenomenet selv en gang jeg skrev en tråd om noe. Helt utrolig 🙄 

Kjære trådstarter. Jeg støtter deg i at dette er forskjellsbehandling. Er det mulig å snakke med foreldrene dine om hvordan du føler det? 

Anonymkode: 9feec...f17

Takk for at du forstår :) jeg mener dette er jo et forum for og spør og lufte det ut men folk skal vell bestemme seg for og være kranglete isteden for en hjelpsom eller svare på det «teamet i tråden»,  Jeg har jo følelser jeg kan ikke være glad og fornøyd 24/7 alle mammaer har sine dager, må jo være lovt det uansett om man har barn. Isteden  for forum burde de kalle dette dømme.forum.no (fakta) 😂

Ja det er forskjells  behandling.. og for de fleste som skrev her at mitt barn  er mer «vanskelig» Nei.. Hun er roligere en tantebarnet mitt Egentlig, siden han kan være ganske krevende. Det sier jeg siden jeg bor opperst  og jeg er med de av og til. 

 

Anonymkode: 5a8b5...9ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

her har jo far til barnet selv valgt å trekke seg så er jo ingen støtte der heller eller avlastning.. Og ja jeg elsker barnet mitt mer en alt! Men av og til hadde det føles ganske deilig med en liten barne fri dag fra 1,8 åringen min, Der jeg kan slappe av og ha en sosial dag med bare venner og meg, for når jeg tar med barnet mitt så blir det mye fokus bare på henne en å nyte tiden med vennene mine.

Mens Søstra mi får nyte med bare vennene sine alene og til og med Helge kos med de.. At de drar i hytta mens foreldrene mine passer på barnet hennes.. Som er sykt uretferdig, De er glad i barnet mitt uten tvil. Men søstra mi sitt barn var den fyste barnebarnet  så han er den de på en måte (mest vil ha) siden han er større (6 år)

Anonymkode: 5a8b5...9ab

Ikke overraskende at det var deg. 
 

 

Anonymkode: 61a25...08f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for at du forstår :) jeg mener dette er jo et forum for og spør og lufte det ut men folk skal vell bestemme seg for og være kranglete isteden for en hjelpsom eller svare på det «teamet i tråden»,  Jeg har jo følelser jeg kan ikke være glad og fornøyd 24/7 alle mammaer har sine dager, må jo være lovt det uansett om man har barn. Isteden  for forum burde de kalle dette dømme.forum.no (fakta) 😂

Ja det er forskjells  behandling.. og for de fleste som skrev her at mitt barn  er mer «vanskelig» Nei.. Hun er roligere en tantebarnet mitt Egentlig, siden han kan være ganske krevende. Det sier jeg siden jeg bor opperst  og jeg er med de av og til. 

 

Anonymkode: 5a8b5...9ab

Det er ikke å være kranglete å ikke bare snakke deg etter munnen. Det er heller ikke å være dømmende å stille noen kritiske spørsmål. 

Saken koker ned til: Du har ansvaret for barnet ditt. Foreldrene dine har ingen plikt til å passe ditt barn. Vær voksen, ta ansvar. Skaff barnet barnehageplass og gjør noe fornuftig med livet ditt. 

Anonymkode: d8524...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.5.2020 den 19.08, Anonym bruker skrev:

Denne reaksjonen underbygde bare mistanken min. Du virker fryktelig umoden, og dessuten mistenkelig hårsår. Tror jeg traff blink, jeg. 

Anonymkode: d8524...a9d

Fy f.... gjør det deg godt å komme med nevneverdige kommentarer? Får du en god følelse inni deg av å tro, anta og spekulere i negativitet om hi?

 

Alle dere som kommenterer negativt her, dere ANTAR bare. Skjerp dere. 

Anonymkode: 540c3...191

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.5.2020 den 21.45, Anonym bruker skrev:

Det er ikke å være kranglete å ikke bare snakke deg etter munnen. Det er heller ikke å være dømmende å stille noen kritiske spørsmål. 

Saken koker ned til: Du har ansvaret for barnet ditt. Foreldrene dine har ingen plikt til å passe ditt barn. Vær voksen, ta ansvar. Skaff barnet barnehageplass og gjør noe fornuftig med livet ditt. 

Anonymkode: d8524...a9d

Hvordan kan du si "vær voksen, ta ansvar" når hi ikke gjør annet? Hvem tror du er med barnet når hun ikke får barnepass?

Tullete. 

Anonymkode: 540c3...191

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi. Jeg tror det er best å bare la denne tråden dø ut. De som svarer her, har bestemt seg for at du er umoden og ikke tar ansvar. Du har et vanskelig barn osv. Det hjelper ikke hva enn du sier nå. 

Jeg har ikke oppfattet deg som umoden. Men en som er såret, og ikke forstår hvorfor foreldrene dine forskjellsbehandler deg og søstra di. Eneste rådet jeg har, er å spørre, prate med dem. Har du pratet med søstra di om dette? 

Anonymkode: 540c3...191

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi. Jeg tror det er best å bare la denne tråden dø ut. De som svarer her, har bestemt seg for at du er umoden og ikke tar ansvar. Du har et vanskelig barn osv. Det hjelper ikke hva enn du sier nå. 

Jeg har ikke oppfattet deg som umoden. Men en som er såret, og ikke forstår hvorfor foreldrene dine forskjellsbehandler deg og søstra di. Eneste rådet jeg har, er å spørre, prate med dem. Har du pratet med søstra di om dette? 

Anonymkode: 540c3...191

Er du seriøs? Ingen har skrevet på over et døgn, så lager du TRE innlegg og avslutter med å formane HI om å la tråden fade ut? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, amandine skrev:

Er du seriøs? Ingen har skrevet på over et døgn, så lager du TRE innlegg og avslutter med å formane HI om å la tråden fade ut? 

Ja, jeg er seriøs. Sjekker du hver lille detalj i alle innlegg du følger? Jeg så ikke på datoene, jeg hadde en påminnelse om at folk har svart på dette innlegge jeg har svart på. 

TA DEG EN BOLLE A.

Fader så mye dritt det er her inne. Folk med nesa i sky, som tror de er så forbanna mye bedre enn hi og alle andre folk i verden. Og tror de har all rett til å tråkke mennesker ned i søla. 

Og ja, her kom alt. Hva er det med dere som tror dere kan være frekke og bare antar ting.

Anonymkode: 540c3...191

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg er seriøs. Sjekker du hver lille detalj i alle innlegg du følger? Jeg så ikke på datoene, jeg hadde en påminnelse om at folk har svart på dette innlegge jeg har svart på. 

TA DEG EN BOLLE A.

Fader så mye dritt det er her inne. Folk med nesa i sky, som tror de er så forbanna mye bedre enn hi og alle andre folk i verden. Og tror de har all rett til å tråkke mennesker ned i søla. 

Og ja, her kom alt. Hva er det med dere som tror dere kan være frekke og bare antar ting.

Anonymkode: 540c3...191

Du er jo nok HI, men med en annen konto. Samme umodne reaksjonsmønsteret 

Anonymkode: 61a25...08f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg er seriøs. Sjekker du hver lille detalj i alle innlegg du følger? Jeg så ikke på datoene, jeg hadde en påminnelse om at folk har svart på dette innlegge jeg har svart på. 

TA DEG EN BOLLE A.

Fader så mye dritt det er her inne. Folk med nesa i sky, som tror de er så forbanna mye bedre enn hi og alle andre folk i verden. Og tror de har all rett til å tråkke mennesker ned i søla. 

Og ja, her kom alt. Hva er det med dere som tror dere kan være frekke og bare antar ting.

Anonymkode: 540c3...191

Skal ikke påberope meg å alltid sjekke alle detaljer, men det var relativt åpenbart denne gangen med tre like anonymkoder på de tre siste innleggene. Og kommentaren minang tidsperspektivet ditt var jo ikke en antakelse, den var ikke engang særlig frekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...