Gå til innhold

Søstra mi liker ikke å ha besøk av oss..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg håper virkelig at dette er trolling, for du oppdrar vel ikke ungene dine med viten og vilje til å bli noen ufordragelige små monstre

Anonymkode: f65c2...443

Aldri hørt om Entitled Karen du da. Dette er jo klassisk eksempel på hvordan man oppdrar uspiselige Entitled People.
Grøss og Gru når disse blir sluppet løs i samfunnet med oss andre uten oppdragelse på hvordan man skal oppføre seg og viten mellom rett og galt. 

Anonymkode: 1ca10...c2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har 2 gutter en på 4 og eldste på 6. Søsteren min har alltid likt og ha privatliv hun bor aleina nå, Men hun klager alltid på at guttene mine roter og tar på alt de gangene vi har vært på besøk hos henne.. 

Hun hatet og å ha besøk av oss (guttene mine) da hun var hjemme boende med foreldrene mine, våres) At snopet, og badebombene og andre utstyr av henne ble gitt av foreldrene  våres til guttene mine da de var på besøk. Jeg mener jeg hun burde da ha slike ting inne på rommet hennes? siden besteforeldre liker jo og skjemme vekk barnebarna sine :) Eller er det jeg som tar feil? 

Anonymkode: f7c01...332

Du tar feil. Veldig feil. 

Anonymkode: da345...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror søsteren din er her også. For noen uker siden var det en som var veldig opprørt over at foreldrene hennes gå vekk hennes gamle leker til barnebarn. 

Dere er gærne begge to 😆

Anonymkode: b3d47...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet jeg burde være litt strengere med barna mine men hun sa heller ikke noe da vi var på besøk. Men plutselig så klagde hun både til meg og foreldrene mine at hun ville ha maten og hennes utstyr i fred. Jeg vet at vis mine gutter ser noe de liker f.eks kjeks eller brus så får de det uansett om det var søsteren min sine. Uansett om jeg synes det var litt dumt da hun begynte og legge snop og mat i sitt eget rom.. Hun var heller ikke så begreistet når foreldrene mine sa til henne at nå kommer (barna mine) på besøk. Så hørte jeg bare et «århhh» på bakgrunnen  :(

Anonymkode: f7c01...332

Altså... hvor gammel er du? Du skriver og argumenterer som en 12-åring?! 


Hvorfor skal guttene dine få alt de har lyst på? Får de alt de har lyst på om det tilhører noen andre enn søsteren din også? 

Du oppdrar (vel, det gjør du tydeligvis ikke, men...) noen skikkelige møkkaunger. 
Dette er i mine øyne ekstremt svake foreldreferdigheter, noe som kvalifiserer for bekymringsmelding til barnevernstjenesten. Ungene dine er/kommer til å bli fullstendig grenseløse uten respekt for andres eiendom. Gratulerer. 
 

Anonymkode: e7070...c30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Altså... hvor gammel er du? Du skriver og argumenterer som en 12-åring?! 


Hvorfor skal guttene dine få alt de har lyst på? Får de alt de har lyst på om det tilhører noen andre enn søsteren din også? 

Du oppdrar (vel, det gjør du tydeligvis ikke, men...) noen skikkelige møkkaunger. 
Dette er i mine øyne ekstremt svake foreldreferdigheter, noe som kvalifiserer for bekymringsmelding til barnevernstjenesten. Ungene dine er/kommer til å bli fullstendig grenseløse uten respekt for andres eiendom. Gratulerer. 
 

Anonymkode: e7070...c30

Sorry, skulle ikke være anonym. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skal guttene dine få alt de har lyst på?

Du har jo lest hvordan hun selv er blitt oppdradd?

Anonymkode: ef10e...e21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner henne godt, og både du og ungene dine høres bortskjemte ut

Anonymkode: 9b11e...df7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet jeg burde være litt strengere med barna mine men hun sa heller ikke noe da vi var på besøk. Men plutselig så klagde hun både til meg og foreldrene mine at hun ville ha maten og hennes utstyr i fred. Jeg vet at vis mine gutter ser noe de liker f.eks kjeks eller brus så får de det uansett om det var søsteren min sine. Uansett om jeg synes det var litt dumt da hun begynte og legge snop og mat i sitt eget rom.. Hun var heller ikke så begreistet når foreldrene mine sa til henne at nå kommer (barna mine) på besøk. Så hørte jeg bare et «århhh» på bakgrunnen  :(

Anonymkode: f7c01...332

Er det besteforeldra som gjev dei snopet til søstera di? Eller lar du dei ta det? Eg skreiv i stad at eg syns det ikkje var så rart om ungane dine fekk ting som hadde vore søstera di sine når de var små, i mitt hovud var det leiker og liknande. Du nemner "badebomber" det er no verkeleg ikkje noko å furte over om ein er vaksne sjølv. Men om søstera di då var tenåring, og ungane dine tek hennar mat og snop, osb heller eg til at eg held med søstera di. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror søsteren din er her også. For noen uker siden var det en som var veldig opprørt over at foreldrene hennes gå vekk hennes gamle leker til barnebarn. 

Dere er gærne begge to 😆

Anonymkode: b3d47...c8a

Tenkte på det same! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg forstår at jeg tar feil her.. men hun har f.eks masse badebomber og heil haug med snop, er det gale at en av guttene mine får  låne en badebombe til kveldsbad hos mormor og morfar? uansett om det kanskje blir feil at de bare tar i fra henne og ikke får ha tingene sine i fred 

Anonymkode: f7c01...332

Jeg ville ikke ha reagert på det, men sånne ting betyr lite for meg. Men andre har det annerledes. Og husk, det heter bare "låne" hvis man gir det tilbake...

Alle mennesker syns at deres egne barn er søtest og finest. Men det betyr ikke at slektninger og kjenninger syns det. Det må du akseptere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Uansett om jeg synes det var litt dumt da hun begynte og legge snop og mat i sitt eget rom.

Syns du det var dumt at hun la sitt eget snop på rommet? Det er jo fordi foreldrene dine tar hennes snop og gir det videre, jo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når barna er 4 og 6 år burde de ha lært at man ikke går og klår på absolutt alt i andre sine hus når de er på besøk. Selvfølgelig liker ikke folk besøk av uoppdragne barn. Og man skal heller ikke måtte legge alt utenfor rekkevidde for å unngå å miste det når det er folk på besøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir helt matt av kommentarer her.

Vet vi om barna våre tar? Vet vi om HI lar barna styre, og tar det de vil ha over alt?

Det står at foreldrene dems tar, og lar barnebarna får og ta. 

Utfra det jeg leser, lar søstra foreldrenes handlinger gå utover barna. Vi vet jo ikke hvor "klåfingra" barna er, om hi må bli strengere (selv om hun sier det), om søstra er dust og altfor nazi på det eller om det faktisk er en mellom ting. 

Hvor mange ganger har du vært på besøk hos søstra di med barn? Om det er flere enn 1-2 ganger blir det jo litt dumt, når du vet hun ikke liker det. Lett å respektere. Hun får komme til dere.  

Anonymkode: 57c31...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Blir helt matt av kommentarer her.

Vet vi om barna våre tar? Vet vi om HI lar barna styre, og tar det de vil ha over alt?

Det står at foreldrene dems tar, og lar barnebarna får og ta. 

Utfra det jeg leser, lar søstra foreldrenes handlinger gå utover barna. Vi vet jo ikke hvor "klåfingra" barna er, om hi må bli strengere (selv om hun sier det), om søstra er dust og altfor nazi på det eller om det faktisk er en mellom ting. 

Hvor mange ganger har du vært på besøk hos søstra di med barn? Om det er flere enn 1-2 ganger blir det jo litt dumt, når du vet hun ikke liker det. Lett å respektere. Hun får komme til dere.  

Anonymkode: 57c31...d11

Har du lest en annen tråd enn meg?

- , er det gale at en av guttene mine får  låne en badebombe til kveldsbad hos mormor og morfar? uansett om det kanskje blir feil at de bare tar i fra henne og ikke får ha tingene sine i fred 

- Jeg vet at vis mine gutter ser noe de liker f.eks kjeks eller brus så får de det uansett om det var søsteren min sine

 

Anonymkode: f65c2...443

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HERRERGUD FOR NOEN HØNSESVAR DU FÅR HI!! 

ord som omsorgssvikt, og drittunger blir brukt av dere voksne damer når småunger forsyner seg av godter og gøye ting som ligger fremme....SKAMMELIG!

Jeg synes søstra di høres utrolig barnslig ut. Hvilken voksen er det som henger seg opp i om tantungene (PÅ 4 og 6 ÅR!!) tar en badebombe og leker med den? Å lage aaaarrrgg lyder i bakgrunnen når besteforeldre bekrefter at barnebarn skal komme på besøk er også så udannet, frekt og ufint at jeg har ikke ord. Jeg håper virkelig at søstra di er type 15 år, for hadde mitt søsken oppført seg sånn hadde passet blitt påskrevet for å si det slik! At hun må ha "sin egen mat i fred" og gjemmer mat på rommet - its beyond me at voksne mennesker kan oppføre seg slik. Kan hun ikke bare kjøpe nye kjeks om de blir spist opp?

Barna dine er sannsynligvis helt normale småunger, og at de forsyner seg av kjeks ol eller forventer at de kan få noe godt om det står fremme er helt naturlig. At de bråker og herjer litt er også å forvente :) At ditt søsken er så lite interessert kan du ikke gjøre noe med. Min respons til det ville nok vært å ha mindre med henne å gjøre - og det hadde jeg gitt henne klar beskjed på hva som var årsaken til. Jeg tror også at jeg ville nevnt at forventning til interesse fra deg når hun trøkker ut sitt eget lille mirakel -  bør kanskje ses ut ifra hvilken innsats hun legger inn for dine unger....

Jeg har også små tantunger som er hylete og bråkete i leken sin, men det kan man FINT tåle når man har små gjester. Jeg tar mine tantunger ofte med ut, og så blåser vi såpebobler, hopper på trampoline etc. når lyd- og rampenivå blir for slitsomt ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har du lest en annen tråd enn meg?

- , er det gale at en av guttene mine får  låne en badebombe til kveldsbad hos mormor og morfar? uansett om det kanskje blir feil at de bare tar i fra henne og ikke får ha tingene sine i fred 

- Jeg vet at vis mine gutter ser noe de liker f.eks kjeks eller brus så får de det uansett om det var søsteren min sine

 

Anonymkode: f65c2...443

Ja, har lest det. Men sånn jeg har forstått det er det jo besteforeldrene som har lagt opp til dette. Mulig jeg har misforstått. 

Men når det er besteforeldrene som gjør dette er det ikke barna sin skyld. De sier ikke, nei takk. Jeg vil ikke ta den fra tante. De hører jo på de voksene.

Anonymkode: 57c31...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, har lest det. Men sånn jeg har forstått det er det jo besteforeldrene som har lagt opp til dette. Mulig jeg har misforstått. 

Men når det er besteforeldrene som gjør dette er det ikke barna sin skyld. De sier ikke, nei takk. Jeg vil ikke ta den fra tante. De hører jo på de voksene.

Anonymkode: 57c31...d11

Selvfølgelig er det ikke ungene sin skyld, det er jo ingen som sier det heller.

Anonymkode: f65c2...443

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, nerdybirdy skrev:

HERRERGUD FOR NOEN HØNSESVAR DU FÅR HI!! 

ord som omsorgssvikt, og drittunger blir brukt av dere voksne damer når småunger forsyner seg av godter og gøye ting som ligger fremme....SKAMMELIG!

Jeg synes søstra di høres utrolig barnslig ut. Hvilken voksen er det som henger seg opp i om tantungene (PÅ 4 og 6 ÅR!!) tar en badebombe og leker med den? Å lage aaaarrrgg lyder i bakgrunnen når besteforeldre bekrefter at barnebarn skal komme på besøk er også så udannet, frekt og ufint at jeg har ikke ord. Jeg håper virkelig at søstra di er type 15 år, for hadde mitt søsken oppført seg sånn hadde passet blitt påskrevet for å si det slik! At hun må ha "sin egen mat i fred" og gjemmer mat på rommet - its beyond me at voksne mennesker kan oppføre seg slik. Kan hun ikke bare kjøpe nye kjeks om de blir spist opp?

Barna dine er sannsynligvis helt normale småunger, og at de forsyner seg av kjeks ol eller forventer at de kan få noe godt om det står fremme er helt naturlig. At de bråker og herjer litt er også å forvente :) At ditt søsken er så lite interessert kan du ikke gjøre noe med. Min respons til det ville nok vært å ha mindre med henne å gjøre - og det hadde jeg gitt henne klar beskjed på hva som var årsaken til. Jeg tror også at jeg ville nevnt at forventning til interesse fra deg når hun trøkker ut sitt eget lille mirakel -  bør kanskje ses ut ifra hvilken innsats hun legger inn for dine unger....

Jeg har også små tantunger som er hylete og bråkete i leken sin, men det kan man FINT tåle når man har små gjester. Jeg tar mine tantunger ofte med ut, og så blåser vi såpebobler, hopper på trampoline etc. når lyd- og rampenivå blir for slitsomt ;) 

Nei, det er ikke naturlig. Det er frekt. Jeg har alltid en skål med snop på bordet (med lokk), mine barn går ikke og bare tar. Hos oss kan ting stå fremme i flere dager uten at det røres og jeg forventer at barn på besøk spør om de kan få, i stede for å bare forsyne seg. 

Men jeg har oppdratt barna mine til å ikke forvente at alt er til for dem og de spør om lov før de forsyner seg av andres ting når de er borte på besøk. 

Anonymkode: add90...e66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg forstår at jeg tar feil her.. men hun har f.eks masse badebomber og heil haug med snop, er det gale at en av guttene mine får  låne en badebombe til kveldsbad hos mormor og morfar? uansett om det kanskje blir feil at de bare tar i fra henne og ikke får ha tingene sine i fred 

Anonymkode: f7c01...332

Låne? Hvordan leverer man tilbake en badebombe etter bruk??

Og hvis dine barn er så bortskjemt at de må ha slik hele tiden får du eller dine foreldre kjøpe til dem. Ikke gi andre sine ting vekk. 
Skjønner din søster veldig godt!

Anonymkode: 7de57...9ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er ikke naturlig. Det er frekt. Jeg har alltid en skål med snop på bordet (med lokk), mine barn går ikke og bare tar. Hos oss kan ting stå fremme i flere dager uten at det røres og jeg forventer at barn på besøk spør om de kan få, i stede for å bare forsyne seg. 

Men jeg har oppdratt barna mine til å ikke forvente at alt er til for dem og de spør om lov før de forsyner seg av andres ting når de er borte på besøk. 

Anonymkode: add90...e66

Her er det jo ikke sikkert at mor og far har skylden. Men besteforeldrene som har barnebarna på besøk. 

Anonymkode: 57c31...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er ikke naturlig. Det er frekt. Jeg har alltid en skål med snop på bordet (med lokk), mine barn går ikke og bare tar. Hos oss kan ting stå fremme i flere dager uten at det røres og jeg forventer at barn på besøk spør om de kan få, i stede for å bare forsyne seg. 

Men jeg har oppdratt barna mine til å ikke forvente at alt er til for dem og de spør om lov før de forsyner seg av andres ting når de er borte på besøk. 

Anonymkode: add90...e66

Alle skåler som er satt fram på bordet, er til å ta fra; hos meg i alle fall. Det betyr at f eks fruktskåla som alltid står framme, kan spises fra til enhver tid og av alle gjester. Godteri setter jeg fram når jeg vil det skal spises. Ligger det i skapet, er det no-go.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er ikke naturlig. Det er frekt. Jeg har alltid en skål med snop på bordet (med lokk), mine barn går ikke og bare tar. Hos oss kan ting stå fremme i flere dager uten at det røres og jeg forventer at barn på besøk spør om de kan få, i stede for å bare forsyne seg. 

Men jeg har oppdratt barna mine til å ikke forvente at alt er til for dem og de spør om lov før de forsyner seg av andres ting når de er borte på besøk. 

Anonymkode: add90...e66

I samtlige hjem jeg har besøkt (og det er mange, på tvers av sikkert 25 nasjonaliteter), er det naturlig at det som står fremme på bordet kan man forsyne seg fra. Så det er du som er utenfor konsensus her. Jeg bruker å spørre vertskapet om jeg kan forsyne meg om de ikke byr....(som jeg tenker er mangel på rolleforståelse som vert....), men at småunger glemmer det, synes jeg ikke gjør dem til "uoppdragne drittunger" som "mangler sosialisering", for å bruke noen av karakteristikkene i denne tråden.

Her er også barna på besøk hos sine besteforeldre, noen de sannsynligvis er tryggere på og er oftere hos. At de er mer løsslupne her, er også å forvente. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, nerdybirdy skrev:

I samtlige hjem jeg har besøkt (og det er mange, på tvers av sikkert 25 nasjonaliteter), er det naturlig at det som står fremme på bordet kan man forsyne seg fra. Så det er du som er utenfor konsensus her. Jeg bruker å spørre vertskapet om jeg kan forsyne meg om de ikke byr....(som jeg tenker er mangel på rolleforståelse som vert....), men at småunger glemmer det, synes jeg ikke gjør dem til "uoppdragne drittunger" som "mangler sosialisering", for å bruke noen av karakteristikkene i denne tråden.

Her er også barna på besøk hos sine besteforeldre, noen de sannsynligvis er tryggere på og er oftere hos. At de er mer løsslupne her, er også å forvente. 

Men det er jo akkurat det de gjør, når hi sier at hun lar ungene ta det de vil ha, uansett om det er søsteren sine ting. Hun oppdrar de til små drittunger, det er ikke ungene sin feil, men hi sin.

Anonymkode: f65c2...443

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men det er jo akkurat det de gjør, når hi sier at hun lar ungene ta det de vil ha, uansett om det er søsteren sine ting. Hun oppdrar de til små drittunger, det er ikke ungene sin feil, men hi sin.

Anonymkode: f65c2...443

om det står fremme på bordet i en skål spiller det INGEN rolle om det er søsterens eller jesus sitt godteri - da er det til alle. En voksen som har den "MITT MITT MITT" tankegangen rundt noe så lite som mat/forbruksvarer er smålig og umoden. Det er ikke barna som er frekke drittunger. 

Utover det synes jeg du bør legge av deg å betegne unger som "små drittunger". Det er unødvendig og nedlatende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...