Gå til innhold

Søstra mi liker ikke å ha besøk av oss..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har 2 gutter en på 4 og eldste på 6. Søsteren min har alltid likt og ha privatliv hun bor aleina nå, Men hun klager alltid på at guttene mine roter og tar på alt de gangene vi har vært på besøk hos henne.. 

Hun hatet og å ha besøk av oss (guttene mine) da hun var hjemme boende med foreldrene mine, våres) At snopet, og badebombene og andre utstyr av henne ble gitt av foreldrene  våres til guttene mine da de var på besøk. Jeg mener jeg hun burde da ha slike ting inne på rommet hennes? siden besteforeldre liker jo og skjemme vekk barnebarna sine :) Eller er det jeg som tar feil? 

Anonymkode: f7c01...332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har 2 gutter en på 4 og eldste på 6. Søsteren min har alltid likt og ha privatliv hun bor aleina nå, Men hun klager alltid på at guttene mine roter og tar på alt de gangene vi har vært på besøk hos henne.. 

Hun hatet og å ha besøk av oss (guttene mine) da hun var hjemme boende med foreldrene mine, våres) At snopet, og badebombene og andre utstyr av henne ble gitt av foreldrene  våres til guttene mine da de var på besøk. Jeg mener jeg hun burde da ha slike ting inne på rommet hennes? siden besteforeldre liker jo og skjemme vekk barnebarna sine :) Eller er det jeg som tar feil? 

Anonymkode: f7c01...332

Ja, det er du som tar feil. Du og foreldrene dine. 

Foreldrene dine har jo ikke lov å gi hennes ting til dine barn, bare fordi de ikke ligger på hennes rom. De har åpenbart skapt et dårlig forhold mellom din søster og dine barn. Og du burde være voksen nok til å klare å se dette. 

Anonymkode: ef10e...e21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da forståelig at hun vil ha privatliv? Ikke alle er glad i unger. 

Anonymkode: 6f6d2...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dere tar feil. Man gir da ikke bort andre sine ting!!

 

Anonymkode: 74b1f...4b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har 2 gutter en på 4 og eldste på 6. Søsteren min har alltid likt og ha privatliv hun bor aleina nå, Men hun klager alltid på at guttene mine roter og tar på alt de gangene vi har vært på besøk hos henne.. 

Hun hatet og å ha besøk av oss (guttene mine) da hun var hjemme boende med foreldrene mine, våres) At snopet, og badebombene og andre utstyr av henne ble gitt av foreldrene  våres til guttene mine da de var på besøk. Jeg mener jeg hun burde da ha slike ting inne på rommet hennes? siden besteforeldre liker jo og skjemme vekk barnebarna sine :) Eller er det jeg som tar feil? 

Anonymkode: f7c01...332

Ikke rart at hun ikke liker å ha besøk av dere. Man gir jo ikke bort andre sine ting, bare fordi det ikke ligger på rommet hennes. Jøss, hvilken verden lever du og foreldrene dine i lurer jeg på

Anonymkode: f65c2...443

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns besteforeldra kan gje vekk ting søstera di fekk av dei då ho var lita. Det er veldig hårsårt å reagere på det altså, særleg når ho framleis bur heime.

 

Men at ho ikkje likar å ha besøk av bråkete born som rotar er jo ei ærleg sak. Eg sa ikkje at dine bråkar meir eller mindre enn andre born, men folk som ikkje likar ungar syns alle bråkar og rotar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke rart at hun ikke liker å ha besøk av dere. Man gir jo ikke bort andre sine ting, bare fordi det ikke ligger på rommet hennes. Jøss, hvilken verden lever du og foreldrene dine i lurer jeg på

Anonymkode: f65c2...443

Jeg forstår at jeg tar feil her.. men hun har f.eks masse badebomber og heil haug med snop, er det gale at en av guttene mine får  låne en badebombe til kveldsbad hos mormor og morfar? uansett om det kanskje blir feil at de bare tar i fra henne og ikke får ha tingene sine i fred 

Anonymkode: f7c01...332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

er det gale at en av guttene mine får  låne en badebombe til kveldsbad hos mormor og morfar?

Du ser jo konsekvensene av dette nå, når dette har medført at hun ikke liker barna dine.

Spør deg selv om det var galt gjort.

Anonymkode: ef10e...e21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg forstår at jeg tar feil her.. men hun har f.eks masse badebomber og heil haug med snop, er det gale at en av guttene mine får  låne en badebombe til kveldsbad hos mormor og morfar? uansett om det kanskje blir feil at de bare tar i fra henne og ikke får ha tingene sine i fred 

Anonymkode: f7c01...332

Ja, det er galt.

Anonymkode: f65c2...443

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Syngensang skrev:

Syns besteforeldra kan gje vekk ting søstera di fekk av dei då ho var lita. Det er veldig hårsårt å reagere på det altså, særleg når ho framleis bur heime.

 

Men at ho ikkje likar å ha besøk av bråkete born som rotar er jo ei ærleg sak. Eg sa ikkje at dine bråkar meir eller mindre enn andre born, men folk som ikkje likar ungar syns alle bråkar og rotar. 

Ting fra hun var liten?

Anonymkode: f65c2...443

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg forstår at jeg tar feil her.. men hun har f.eks masse badebomber og heil haug med snop, er det gale at en av guttene mine får  låne en badebombe til kveldsbad hos mormor og morfar? uansett om det kanskje blir feil at de bare tar i fra henne og ikke får ha tingene sine i fred 

Anonymkode: f7c01...332

De må jo spørre henne først, ikke bare ta. Barna dine lærer at det er helt greit å ta andres ting, så lenge det ligger fremme. Blir ikke mange som vil like å ha de på besøk etter hvert da.. Slike barn hadde blitt fort sendt hjem fra oss. 

Anonymkode: add90...e66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel egentlig omvendt? Du er søsteren som ikke liker at ting blir tatt fra deg? Jeg er enig. Andre kan ikke gi bort dine ting bare fordi du ikke har låst dem inne på rommet ditt. 

Anonymkode: 89532...7a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man spør først om det er greit, og så erstatter man ev. det man har fått lov å ta etterpå, hvis eier ikke sier at ungene kan få det. Å bare forsyne seg uten å si noe eller uten å erstatte er respektløst, etter min mening.

Men å terpe på det som skjedde mens din søster fremdeles bodde hjemme hos deres foreldre, det har ingen hensikt, Hi, virkelig ikke.

Du bør kunne se at dette ble en irritasjon for henne den gangen.

Du sier din søster bor alene nå, og at hun nå reagerer fordi dine barn roter når dere er på besøk hos henne og tar på alt. Det er ditt ansvar. Ditt ansvar å oppdra egne unger slik at de oppfører seg når de er på besøk hos andre, og slik at de ikke tar på absolutt alt. Tar ikke du ansvar for ungene dine når du er på besøk hos henne, da må du også forvente at hun blir irritert over det.

Anonymkode: fafa4...8c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutes ago, Anonym bruker said:

Dette er vel egentlig omvendt? Du er søsteren som ikke liker at ting blir tatt fra deg? Jeg er enig. Andre kan ikke gi bort dine ting bare fordi du ikke har låst dem inne på rommet ditt. 

Anonymkode: 89532...7a1

Dette tror jeg også.. 

Og da er det på tide at hi tar med seg sine ting til egen bolig.

Anonymkode: b3d47...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man spør først om det er greit, og så erstatter man ev. det man har fått lov å ta etterpå, hvis eier ikke sier at ungene kan få det. Å bare forsyne seg uten å si noe eller uten å erstatte er respektløst, etter min mening.

Men å terpe på det som skjedde mens din søster fremdeles bodde hjemme hos deres foreldre, det har ingen hensikt, Hi, virkelig ikke.

Du bør kunne se at dette ble en irritasjon for henne den gangen.

Du sier din søster bor alene nå, og at hun nå reagerer fordi dine barn roter når dere er på besøk hos henne og tar på alt. Det er ditt ansvar. Ditt ansvar å oppdra egne unger slik at de oppfører seg når de er på besøk hos andre, og slik at de ikke tar på absolutt alt. Tar ikke du ansvar for ungene dine når du er på besøk hos henne, da må du også forvente at hun blir irritert over det.

Anonymkode: fafa4...8c4

Hun er mer med på og komme på besøk hos meg enn at vi drar hos henne.  Det jeg har glemt og skrive ned  tidligere er at hun ikke er så glad i barn heller. Og vil heller ikke passe på ungene mine heller..

Anonymkode: f7c01...332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De andre har beskrevet akkurat det jeg tenker om at hun fikk opparbeidet en sterk irritasjon og følelse av urettferdighet når hun bodde hjemme og de tok fra henne. Selv om det "bare" er en badrbombe. Hadde selv blitt irritert, kjenner jeg. 

Nå beskriver du at hun ikke liker at de tar på alt og roter når de er på besøk... Kan det være at det er dine barn som må lære seg at de ikke skal rote hos andre, eller ikke skal ta på ting uten å spørre først? De er 4 og 6år, altså gamle nok til å forstå. Men hvis de ikke har blitt lært å respektere andres ting, så ligger jo det på deg og ikke de. 

Høres på meg ut som dere tar dere litt vel mye til rette? Selv om dere er søstre så er dere fortsatt på besøk. Mine får ikke "herje fritt", selv hos besteforeldre eller mine søsken før de sier det er greit selv (altså verten). 

Anonymkode: 70add...c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun er mer med på og komme på besøk hos meg enn at vi drar hos henne.  Det jeg har glemt og skrive ned  tidligere er at hun ikke er så glad i barn heller. Og vil heller ikke passe på ungene mine heller..

Anonymkode: f7c01...332

Men helt ærlig - synes du det er veldig rart at hun ikke er så begeistret for at dere kommer på besøk til henne når dine unger roter hos henne og tar på alt hun har? Hvor er din oppdragelse av egne unger oppi dette?

Når hun opplevde i eget hjem (som det tross alt var mens hun fremdeles bodde hjemme hos foreldrene deres) at hun og hennes ting ikke ble respektert, at dine unger på et vis fikk forrang foran henne og hennes personlige eiendeler, så kan du ikke være så overrasket over at hun i dag kanskje ikke er superbegeistret for dine unger.

Vil du ha en endring - fortell din søster at du nå forstår at foreldrene deres godt kunne gjort ting på en klokere måte slik at det ikke ble et så stort irritasjonsnivå for henne at de forsynte seg av hennes ting uten å spørre. Og så kan du jo også si til henne at du ser at ungene dine trenger å lære å oppføre seg bedre når de er på besøk hos andre, og at du vil gjøre noe med det - kanskje kan dere til og med jobbe sammen om dette i besøkssituasjoner.

Hun vil jo tydeligvis ha kontakt med deg og ungene siden hun kommer på besøk hos dere.

Om du lærer ungene dine å oppføre seg bedre så kan det hende hun vil passe dem også etterhvert.

Anonymkode: fafa4...8c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun er mer med på og komme på besøk hos meg enn at vi drar hos henne.  Det jeg har glemt og skrive ned  tidligere er at hun ikke er så glad i barn heller. Og vil heller ikke passe på ungene mine heller..

Anonymkode: f7c01...332

Men det er jo ikke så rart at hun heller vil komme til dere enn omvendt. Det er helt naturlig at hvis man bor alene eller uten små barn, så har man ikke lyst til å ha små barn på besøk. Man holder gjerne en annen standard, med ting som kan gå i stykker eller som man ikke vil ha søl og kliss på. Mens det blir noe annet å komme til dere. 

Det er mye enklere å skulle passe barn hvis de er i sitt naturlige miljø, for å si det sånn. 

Anonymkode: ef10e...e21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg forstår at jeg tar feil her.. men hun har f.eks masse badebomber og heil haug med snop, er det gale at en av guttene mine får  låne en badebombe til kveldsbad hos mormor og morfar? uansett om det kanskje blir feil at de bare tar i fra henne og ikke får ha tingene sine i fred 

Anonymkode: f7c01...332

Hvis de spør om å få låne en badebpmbe og hun sier ja er jo det helt greit. Da forutsetter jeg at du kjøper ny til henne så fort som mulig. Å "låne" uten å spmrre først og uten å gi det tilbake er selvfølgelig ikke greit.

Anonymkode: ddc97...851

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun er mer med på og komme på besøk hos meg enn at vi drar hos henne.  Det jeg har glemt og skrive ned  tidligere er at hun ikke er så glad i barn heller. Og vil heller ikke passe på ungene mine heller..

Anonymkode: f7c01...332

Det skjønner jeg godt.

Anonymkode: f65c2...443

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun er mer med på og komme på besøk hos meg enn at vi drar hos henne.  Det jeg har glemt og skrive ned  tidligere er at hun ikke er så glad i barn heller. Og vil heller ikke passe på ungene mine heller..

Anonymkode: f7c01...332

Ingen som vil passe unger som ikke eier respekt for andres ting. Hun opplever vel at de ikke tar nei for et nei. Du må nok ta mye av skylden selv, for å ha oppdratt respektløse barn. 

Anonymkode: add90...e66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er galt å ta hennes ting.

Ja, det er normalt at en barnløs jente som bor alene ikke ønsker å bli "invadert" av barn hun egentlig ikke liker så godt.

Ja, det er normalt at hun ikke ønsker å passe disse barna.

Ja, det er veldig rart at du tar med deg ungene og drar til henne når du vet dere ikke er så velkommen der.

Kan godt hende søsteren din er litt spesiell, det vet ikke jeg, men du er enda mer spesiell som nekter å ta hensyn til henne og hennes behov for privatliv. At hun føler seg overkjørt og invadert i forholdet både til sine foreldre og til deg skjønner jeg godt, og at hun har et anstrengt forhold til barna dine skjønner jeg også godt.

Anonymkode: f5678...a52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er galt å ta hennes ting.

Ja, det er normalt at en barnløs jente som bor alene ikke ønsker å bli "invadert" av barn hun egentlig ikke liker så godt.

Ja, det er normalt at hun ikke ønsker å passe disse barna.

Ja, det er veldig rart at du tar med deg ungene og drar til henne når du vet dere ikke er så velkommen der.

Kan godt hende søsteren din er litt spesiell, det vet ikke jeg, men du er enda mer spesiell som nekter å ta hensyn til henne og hennes behov for privatliv. At hun føler seg overkjørt og invadert i forholdet både til sine foreldre og til deg skjønner jeg godt, og at hun har et anstrengt forhold til barna dine skjønner jeg også godt.

Anonymkode: f5678...a52

Jeg vet jeg burde være litt strengere med barna mine men hun sa heller ikke noe da vi var på besøk. Men plutselig så klagde hun både til meg og foreldrene mine at hun ville ha maten og hennes utstyr i fred. Jeg vet at vis mine gutter ser noe de liker f.eks kjeks eller brus så får de det uansett om det var søsteren min sine. Uansett om jeg synes det var litt dumt da hun begynte og legge snop og mat i sitt eget rom.. Hun var heller ikke så begreistet når foreldrene mine sa til henne at nå kommer (barna mine) på besøk. Så hørte jeg bare et «århhh» på bakgrunnen  :(

Anonymkode: f7c01...332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg vet jeg burde være litt strengere med barna mine men hun sa heller ikke noe da vi var på besøk. Men plutselig så klagde hun både til meg og foreldrene mine at hun ville ha maten og hennes utstyr i fred. Jeg vet at vis mine gutter ser noe de liker f.eks kjeks eller brus så får de det uansett om det var søsteren min sine. Uansett om jeg synes det var litt dumt da hun begynte og legge snop og mat i sitt eget rom.. Hun var heller ikke så begreistet når foreldrene mine sa til henne at nå kommer (barna mine) på besøk. Så hørte jeg bare et «århhh» på bakgrunnen  :(

Anonymkode: f7c01...332

Jeg håper virkelig at dette er trolling, for du oppdrar vel ikke ungene dine med viten og vilje til å bli noen ufordragelige små monstre

Anonymkode: f65c2...443

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet jeg burde være litt strengere med barna mine men hun sa heller ikke noe da vi var på besøk. Men plutselig så klagde hun både til meg og foreldrene mine at hun ville ha maten og hennes utstyr i fred. Jeg vet at vis mine gutter ser noe de liker f.eks kjeks eller brus så får de det uansett om det var søsteren min sine. Uansett om jeg synes det var litt dumt da hun begynte og legge snop og mat i sitt eget rom.. Hun var heller ikke så begreistet når foreldrene mine sa til henne at nå kommer (barna mine) på besøk. Så hørte jeg bare et «århhh» på bakgrunnen  :(

Anonymkode: f7c01...332

Du kan ikke endre din søster, det er gode grunner til at hun har fått de holdningene hun nå har - fordi foreldrene deres og du/dine barn ikke har respektert henne og hennes eiendeler.

Det jeg har uthevet er imidlertid noe du kan gjøre noe med - hva har du tenkt å gjøre med det?

Om du begynner å oppdra ungene dine bedre så vil de slippe å bli sett på som de ufordragelige og slitsomme ungene som gjør at andre også kan forsøke å unngå å ha besøk av dem, det kan rett og slett bli sosialt hemmende for dem på sikt om du nå ikke lærer dem å oppføre seg. Slik sett gjør din søster deg og ungene dine faktisk en tjeneste ved å påpeke at du må oppdra ungene dine bedre, for da kan du skape en bedre fremtid for dere alle.

Anonymkode: fafa4...8c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...