Gå til innhold

Synes dere jeg er stor?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er bittelitt høyere enn deg og veier 48 kg. Ja jeg er slank, men ikke syltynn. 

Anonymkode: 284fc...5a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 166 og veier 66 kg og jeg er feit! Magen buler over bukselinningen når jeg sitter. Føler meg forferdelig, for jeg veide 52 for et år siden. Pga sykdom, operasjon og div har jeg ikke fått trent så mye det siste året. Men nå er jeg igang igjen heldigvis. 

Anonymkode: e8457...fbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er 166 og veier 66 kg og jeg er feit! Magen buler over bukselinningen når jeg sitter. Føler meg forferdelig, for jeg veide 52 for et år siden. Pga sykdom, operasjon og div har jeg ikke fått trent så mye det siste året. Men nå er jeg igang igjen heldigvis. 

Anonymkode: e8457...fbe

Du er ikke feit.. du har bare bukser som passer bedre for folk som er tynnere enn deg.

Anonymkode: 1e69e...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Eller kan det være at folk har blitt større og at derfor skal det mindre til før man er sykelig tynn? 
Jeg husker så tydelig at jeg var på idealvekt når jeg gikk opp til 70 kg når jeg var 18. Da drakk jeg alkohol nesten hver dag, gatekjøkkenmat, grilling og snacks til festninga. Nattmat. Masse godteri. Spiste selv om jeg var stappmett så ikke rart selv jeg la på meg da. Da syntes jeg at jeg så slank men formfull ut. Plaget meg at buksene ble trange da.

Dette raste vekk så fort jeg la vekk alkoholen. 
men med andre ord bør jeg altså overspise?

Anonymkode: f58f5...161

Jeg synes helt ærlig at du bør la være å skrive særlig om både kosthold og vekt, da du ved flere anledninger her inne har skrevet noe om ditt eget nåværende kosthold som har innebært at du mer eller mindre har levd på bananer eller bare minimalt med mat fordi du var redd for å bruke penger på mat og fordi du var redd for å legge på deg, selv om du er undervektig.

Så et godt råd - la være å kommentere kosthold og vekt inntil du har fått et normalt forhold til kosthold og vekt selv.

Anonymkode: 1eb60...48e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dere har et skrudd forhold til vekt her inne! 

Anonymkode: 8506b...66e

Husk at vekt er forskjellig fra hvordan kroppstype man har. Så sitte på et forum og bedømme vekten til andre blir feil uansett. 

Jeg har lav vekt. Men passe for meg. Har former, og ikke syltynn. Har og spinkel kroppsbygning. For andre hadde det vært for lite igjen. 

Anonymkode: 284fc...5a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som andre sier, det kommer jo an på kroppsfasong, men du har en BMI på 26, hvilket indikerer overvekt. Så jeg ville passet litt på vekta. 
 

Jeg er 168 og veier 60 kg. Synes selv jeg er helt passe, så tenker at skulle jeg veid 15 kg mer så hadde jeg sett usunn ut.

Anonymkode: d391f...4dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes helt ærlig at du bør la være å skrive særlig om både kosthold og vekt, da du ved flere anledninger her inne har skrevet noe om ditt eget nåværende kosthold som har innebært at du mer eller mindre har levd på bananer eller bare minimalt med mat fordi du var redd for å bruke penger på mat og fordi du var redd for å legge på deg, selv om du er undervektig.

Så et godt råd - la være å kommentere kosthold og vekt inntil du har fått et normalt forhold til kosthold og vekt selv.

Anonymkode: 1eb60...48e

Du må ha forvekslet meg med noen. Jeg er ikke redd for å legge på meg! Men ja, matlysten er grusomt dårlig i perioder. Men jeg har skaffet næringsdrikker så det ikke skal ta så lang tid å få spist. Næringsdrikker er et tillegg til vanlig mat så jeg går ikke på slankediett. 
 

Anonymkode: f58f5...161

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Jeg veier det samme som deg og er 20 cm høyere. Og jeg er litt lubben. 

Anonymkode: d8e7b...99e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.5.2020 den 23.20, Anonym bruker skrev:

Nei. Men ikke liten heller. 
Jeg er 170 og 70 kg og anser meg som en gigantisk kvinne. Føler jeg er høyere, og i alle fall bredere, enn alle andre. 

Anonymkode: c08f4...a05

Hva snakker du om og hvor i all verden bor du? 170 er da helt vanlig høyde for en kvinne i Norge og i tillegg har du normal BMI.

Blir så sinnsykt provosert av slike som deg. Håper du ikke har en datter du overfører slike dumheter til.

Huff!

Anonymkode: 6ead6...be5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.5.2020 den 17.19, Anonym bruker skrev:

Veldig individuelt. Jeg er 168 og 75 kg. Er normal, har endel muskler. Tipper nok 72 hadde vært ideelt for meg. Selv om mange med denne vekten på min gøyde ville sett overvektige ut. Jeg er fornøyd. Bruker s/m i klær. Eller 27 i livvidde, og 36/38 i topper.

Anonymkode: af2c5...abc

Jeg er 168 og 73 kg. 28 el 29 i livvidde, 40 i bukser og M i topper. Kan aldri ha noe i Small.

Så ja vi er forskjellige i kroppen😊

 

Anonymkode: 6ead6...be5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 170 cm og 76 kilo og er fornøyd med kroppen. Bruker str. 38-40. Altså helt normal.

Anonymkode: e558f...d40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi spør om hun er stor, og mange av dere svarer hvor høye dere er og hva dere veier 🙄

Anonymkode: c2355...2dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Jeg veier det samme som deg og er 20 cm høyere. Og jeg er litt lubben. 

Anonymkode: d8e7b...99e

Da må du ha en merkelig kropsfasong, stakars deg.

Anonymkode: 1e69e...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.5.2020 den 9.09, Anonym bruker skrev:

Og du er standarden alle bør måles opp mot fordi...?

 

Nei. I likhet med alle andre bør du ikke strebe etter et visst tall som et ideal. Du er sikkert flott, det betyr ikke at andre må se akkurat ut som deg for å være sunne og flotte. 
 

«thin privilege» er et reelt problem, at slanke mennesker tar det som en fornærmelse at noen sier at det er greit, kanskje til og med fint å være tyngre enn de er selv, er egentlig helt hinsides og viser veldig svak innsikt i andre situasjoner enn ens egen. 
 

Selv har jeg aldri kunnet leve slik beskriver og være normalvektig. På et strengt kosthold og treningsregime klarte jeg å opperttholde en bmi på 22-23 i noen år i Tenårene og 20-årene. Jeg spiste lite og sunt, jeg syklet alle steder jeg skulle og jeg trente minst fire ganger i uken. Hva det ville krevd av meg i dag, tør jeg ikke tenke på en gang. Jeg har venninner på samme høyde som alltid har vært tynnere enn jeg var da, men som aldri har oftet kosthold og trening en tanke. For dem er tynnhet en selvfølge og  Retten til å klage over to julekilo som har gjort dem «smellfeite» føles like selvfølgelig, selv om de renner av før en har nådd slutten av januar. Mitt liv har i stor grad handlet om vekten min fra jeg var sju år, men jeg har to fungerende bein og kan gå dit jeg vil. Jeg klager ikke til min venninne som fortsatt har nedsatt førlighet på grunn av bekkenløsning om jeg vrikker foten. Folk har ulike forutsetninger Og utgangspunkt, for de som er heldigst er det ofte veldig vanskelig å forstå, enten det er vekt eller f.eks sosioøkonomiske forhold det er dbakk opp.

Anonymkode: 1e69e...2da

Nå var jo spørsmålet om jeg (og andre) syns hun var stor, og siden vi veier det samme men jeg er 20 cm høyere så svarte jeg JA. Det syns JEG. 

Anonymkode: 876fe...c96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.5.2020 den 12.38, Anonym bruker skrev:

48 er nok din egentlige. Nå er ikke jeg ernæringsfysiolog eller noe slik. Mulig dette varierer fra høyde også. Men du skal veie 10 kg under de to siste sifrene i høyden din. Jeg på 182 skal egentlig veie 72.

men så har muskler også noe å si da.. 

Anonymkode: f58f5...161

Øh. Du er ikke ernæringsfysiolog, lege eller noe tilsvarende. La vær å komme med sånne idiotiske påstander, da. Jeg er 158 cm og har veid 49 kg etter å ha vært døden nær av svineinfluensa. Da var jeg radmager! Nå er jeg 65 kg og er slank med flat mage. Du skjønner vel at alle kroppen er forskjellige, og dermed bærer vekt forskjellig!

Anonymkode: 2ece6...3bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.5.2020 den 21.01, Anonym bruker skrev:

Øh. Du er ikke ernæringsfysiolog, lege eller noe tilsvarende. La vær å komme med sånne idiotiske påstander, da. Jeg er 158 cm og har veid 49 kg etter å ha vært døden nær av svineinfluensa. Da var jeg radmager! Nå er jeg 65 kg og er slank med flat mage. Du skjønner vel at alle kroppen er forskjellige, og dermed bærer vekt forskjellig!

Anonymkode: 2ece6...3bd

Ja nettopp. Jeg er like høy, veier 47-48 til vanlig. Og jeg er ikke syltynn. Har veid 55 etter fødsel, og da var jeg litt lubben. Men dette gjelder jo ikke alle. Folk er rett og slett forskjellige. 

Anonymkode: 284fc...5a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.5.2020 den 21.01, Anonym bruker skrev:

Øh. Du er ikke ernæringsfysiolog, lege eller noe tilsvarende. La vær å komme med sånne idiotiske påstander, da. Jeg er 158 cm og har veid 49 kg etter å ha vært døden nær av svineinfluensa. Da var jeg radmager! Nå er jeg 65 kg og er slank med flat mage. Du skjønner vel at alle kroppen er forskjellige, og dermed bærer vekt forskjellig!

Anonymkode: 2ece6...3bd

Hvorfor repeterer du min første setning? Herregud, noe så treigt. Jeg skrev det samme som du, som betyr at Ts ikke kan ta det jeg skriver så veldig seriøst. Les en gang ting treigis. 
Jeg skriver «nå er ikke jeg ernæringsfysiolog eller noe slik» så kommer du «du er ikke ernæringsfysiolog eller lege eller den dur..» herregud så treig! 

Anonymkode: f58f5...161

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...