Gå til innhold

Synes dere jeg er stor?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

48 er nok din egentlige. Nå er ikke jeg ernæringsfysiolog eller noe slik. Mulig dette varierer fra høyde også. Men du skal veie 10 kg under de to siste sifrene i høyden din. Jeg på 182 skal egentlig veie 72.

men så har muskler også noe å si da.. 

Anonymkode: f58f5...161

Det der med å trekke fra 10 på de siste to tallene på høyden for å få vekten er en gammel "myte" altså. 

Mange trodde det tilbake på 50-60 tallet og det henger litt igjen, men det er ikke riktig. 

Anonymkode: 9ec1b...9b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elsker når folk sier: BMI er et alt for generelt verktøy (notmalvektspennet i BMI -skalaen er på 15-20 kg), det riktige er at alle skal veie høyden sin minus 110.... et spenn på 15 kg er altså for generelt, men ar alle på 1.70 cm skal veie 60 kg er ikke for generelt...

 

HI: du er ikke spesielt stor, det er fullt mulig å ha din vekt og være sunn. Her inne er det mange som er ganske skrudd i sitt syn på vekt så jeg ville ikke latt meg påvirke.

Anonymkode: 1e69e...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 162cm og 57 kg, er slank. Skulle gjerne gått ned 2-3 kg, men er altfor glad i snop og Pepsi max 🙈

Anonymkode: b690d...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

I dine øyne kanskje. 

Anonymkode: 4def7...969

Jeg er ikke stor. Har heller ikke sagt jeg er liten. 

Jeg er akkurat passe. 

Anonymkode: 8b71c...bf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig individuelt. Jeg er 168 og 75 kg. Er normal, har endel muskler. Tipper nok 72 hadde vært ideelt for meg. Selv om mange med denne vekten på min gøyde ville sett overvektige ut. Jeg er fornøyd. Bruker s/m i klær. Eller 27 i livvidde, og 36/38 i topper.

Anonymkode: af2c5...abc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er 169 og 64 kg, anses som tynn/slank, skjønner ikke at 5 kg til gjør deg gigantisk? Hvilke strl bruker du? Jeg bruker xs/s i topper og M i bukser.

Anonymkode: 940e5...7e6

Jeg er 169 og 63 kg, bruker L i overdeler og M i bukser. Vi bærer vekt veldig forskjellig 😊

Anonymkode: 3dd23...16a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

48 er nok din egentlige. Nå er ikke jeg ernæringsfysiolog eller noe slik. Mulig dette varierer fra høyde også. Men du skal veie 10 kg under de to siste sifrene i høyden din. Jeg på 182 skal egentlig veie 72.

men så har muskler også noe å si da.. 

Anonymkode: f58f5...161

48 kg veide jeg i 20- årene !! Jeg passet ikke XX S engang .. alt gang Og slang og jeg var sykelig tynn... spesielt i overkroppen . Men har alltid hatt litt kraftigere bein , så mulig om jeg hadde hatt slankere bein så hadde 48 vært ideelt 😉😉 Husker jeg strevde for å legge på meg. Men kg kommer med alderen ... men nå som 44 år er jeg veldug fornøyd med vekten i fht høyden min. Som sagt kanskje et par kg ned. 
 

Anonymkode: 2e91b...ab1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

48 kg veide jeg i 20- årene !! Jeg passet ikke XX S engang .. alt gang Og slang og jeg var sykelig tynn... spesielt i overkroppen . Men har alltid hatt litt kraftigere bein , så mulig om jeg hadde hatt slankere bein så hadde 48 vært ideelt 😉😉 Husker jeg strevde for å legge på meg. Men kg kommer med alderen ... men nå som 44 år er jeg veldug fornøyd med vekten i fht høyden min. Som sagt kanskje et par kg ned. 
 

Anonymkode: 2e91b...ab1

* hang og slang 😜

Anonymkode: 2e91b...ab1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er 170 og 62 kg

Anonymkode: a0154...dbf

Da er du perfekt i mine øyne 🤩

Anonymkode: c08f4...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

157 og 64 kg. 

Må tilføye at det er ikke muskler for trener ikke.

Anonymkode: 221a1...57b

Jeg er 177 og 62 kg så, ja. 

Anonymkode: 876fe...c96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er 182 og 58 kg? Anser meg som normalt slank. Men litt stor også.... 

idealvekteb er 10kg lettere enn høyden. Altså er du 170 bør du veie 60

Anonymkode: f58f5...161

Da burde du vert 70 kg....og du synes du er stor når du er 58 kg? Du har jo et forvrengt kroppsbilde.

Anonymkode: 531f7...e49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 6.5.2020 den 23.32, Anonym bruker skrev:

Jeg er 182 og 58 kg? Anser meg som normalt slank. Men litt stor også.... 

idealvekteb er 10kg lettere enn høyden. Altså er du 170 bør du veie 60

Anonymkode: f58f5...161

Men eg er 175 og heilt perfekt når eg er 75 kg. Så det der er berre tull faktisk. Hi, du er iallefall ikkje stor uansett korleis ein snur og vender på det. 

Anonymkode: daa32...235

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

48 er nok din egentlige. Nå er ikke jeg ernæringsfysiolog eller noe slik. Mulig dette varierer fra høyde også. Men du skal veie 10 kg under de to siste sifrene i høyden din. Jeg på 182 skal egentlig veie 72.

men så har muskler også noe å si da.. 

Anonymkode: f58f5...161

Slutt å seie slikt!! Det der er berre gammalt oppgulp! Folk er så forskjellige, og har forskjellige kroppar med ulik mengde musklar osb. 

Anonymkode: daa32...235

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 157, og var 63 kg når jeg bestemte meg for å gå ned i vekt, da mesteparten av vekta blir liggende på magen min 😒 er nå 56 kg, og fornøyd. 

Kan også tilføre at etter siste fødsel for 8år siden, veide jeg 69kg, å ser tilbake på bilder at jeg var ganske så tykk. Men klart når man er så lav vises noen kg mye bedre enn på en på 170 eks. 

Anonymkode: 0bf64...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det der med å trekke fra 10 på de siste to tallene på høyden for å få vekten er en gammel "myte" altså. 

Mange trodde det tilbake på 50-60 tallet og det henger litt igjen, men det er ikke riktig. 

Anonymkode: 9ec1b...9b3

Eller kan det være at folk har blitt større og at derfor skal det mindre til før man er sykelig tynn? 
Jeg husker så tydelig at jeg var på idealvekt når jeg gikk opp til 70 kg når jeg var 18. Da drakk jeg alkohol nesten hver dag, gatekjøkkenmat, grilling og snacks til festninga. Nattmat. Masse godteri. Spiste selv om jeg var stappmett så ikke rart selv jeg la på meg da. Da syntes jeg at jeg så slank men formfull ut. Plaget meg at buksene ble trange da.

Dette raste vekk så fort jeg la vekk alkoholen. 
men med andre ord bør jeg altså overspise?

Anonymkode: f58f5...161

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 169 og 61kg og er lubben! Mye lår, legger og rumpe, men normal på overkroppen. Veldig rart at man bærer vekt så forskjellig at det er så stor variabler på om man er slank, lubben eller tykk selv med ganske like mål. 

Anonymkode: e3caf...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eller kan det være at folk har blitt større og at derfor skal det mindre til før man er sykelig tynn? 

Folk har ikke blitt større, nei. Tykkere muligens, men ikke større. 

Anonymkode: 92397...e7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Folk har ikke blitt større, nei. Tykkere muligens, men ikke større. 

Anonymkode: 92397...e7d

Holder du på med det der enda

Anonymkode: c2355...2dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 159 cm og veier 52 kg. Idealvekt er 48kg. Nå ligger det alt for mye fett rundt midjen. Jeg syntes ikke du er stor, men ville nok tenkt at du har en usunn kropp. 

Anonymkode: 7da1e...1e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Eller kan det være at folk har blitt større og at derfor skal det mindre til før man er sykelig tynn? 
Jeg husker så tydelig at jeg var på idealvekt når jeg gikk opp til 70 kg når jeg var 18. Da drakk jeg alkohol nesten hver dag, gatekjøkkenmat, grilling og snacks til festninga. Nattmat. Masse godteri. Spiste selv om jeg var stappmett så ikke rart selv jeg la på meg da. Da syntes jeg at jeg så slank men formfull ut. Plaget meg at buksene ble trange da.

Dette raste vekk så fort jeg la vekk alkoholen. 
men med andre ord bør jeg altså overspise?

Anonymkode: f58f5...161

Det er vel helst det at folk er forskjellige. Og på 50-60 talet var vel folk endå mindre tilbøyeleg til å innsjå det enn no. Det kan godt vere at du har ein kropp som har ei idealvekt som ligg ti kilo under dei to siste siffera i vekta di. Eg har det ikkje. Bør eg då etterstrebe å vere ti kilo for tynn pga denne "regelen"? 

Anonymkode: daa32...235

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er 169 og 63 kg, bruker L i overdeler og M i bukser. Vi bærer vekt veldig forskjellig 😊

Anonymkode: 3dd23...16a

Veldig.
Er 168 og 70 kg.
Bruker 27/32 i bukser, eventuelt str 38, og S eller 38 i overdeler.
Trener en del da....

Anonymkode: 11f49...f45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke tynn men heller ikke tykk. Samtidig kommer det an på hvordan vekten er fordelt. Ligger alt fettet på magen har du trolig en god kosemage. 
 

Jeg er 178cm og 65kg ca. Jeg er syltynn på armer og ben, men har magefettet. Jeg er nesten 100cm rundt livet. Over 80cm er for mye i følge ekspertene. Mitt fett derimot legger seg på midjen. For å gå ned til 80cm må jeg sikkert ned 10kg😅. Den gangen jeg var 18år og veide 52 kg var jeg modelltynn og helsestasjon trodde jeg hadde spiseforstyrrelser. Jeg var derimot frisk. Vi hadde dårlig råd så jeg spiste lite godteri og brus, i motsetning til nå 😅.

Anonymkode: fd3b2...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er 177 og 62 kg så, ja. 

Anonymkode: 876fe...c96

Og du er standarden alle bør måles opp mot fordi...?

 

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Eller kan det være at folk har blitt større og at derfor skal det mindre til før man er sykelig tynn? 
Jeg husker så tydelig at jeg var på idealvekt når jeg gikk opp til 70 kg når jeg var 18. Da drakk jeg alkohol nesten hver dag, gatekjøkkenmat, grilling og snacks til festninga. Nattmat. Masse godteri. Spiste selv om jeg var stappmett så ikke rart selv jeg la på meg da. Da syntes jeg at jeg så slank men formfull ut. Plaget meg at buksene ble trange da.

Dette raste vekk så fort jeg la vekk alkoholen. 
men med andre ord bør jeg altså overspise?

Anonymkode: f58f5...161

Nei. I likhet med alle andre bør du ikke strebe etter et visst tall som et ideal. Du er sikkert flott, det betyr ikke at andre må se akkurat ut som deg for å være sunne og flotte. 
 

«thin privilege» er et reelt problem, at slanke mennesker tar det som en fornærmelse at noen sier at det er greit, kanskje til og med fint å være tyngre enn de er selv, er egentlig helt hinsides og viser veldig svak innsikt i andre situasjoner enn ens egen. 
 

Selv har jeg aldri kunnet leve slik beskriver og være normalvektig. På et strengt kosthold og treningsregime klarte jeg å opperttholde en bmi på 22-23 i noen år i Tenårene og 20-årene. Jeg spiste lite og sunt, jeg syklet alle steder jeg skulle og jeg trente minst fire ganger i uken. Hva det ville krevd av meg i dag, tør jeg ikke tenke på en gang. Jeg har venninner på samme høyde som alltid har vært tynnere enn jeg var da, men som aldri har oftet kosthold og trening en tanke. For dem er tynnhet en selvfølge og  Retten til å klage over to julekilo som har gjort dem «smellfeite» føles like selvfølgelig, selv om de renner av før en har nådd slutten av januar. Mitt liv har i stor grad handlet om vekten min fra jeg var sju år, men jeg har to fungerende bein og kan gå dit jeg vil. Jeg klager ikke til min venninne som fortsatt har nedsatt førlighet på grunn av bekkenløsning om jeg vrikker foten. Folk har ulike forutsetninger Og utgangspunkt, for de som er heldigst er det ofte veldig vanskelig å forstå, enten det er vekt eller f.eks sosioøkonomiske forhold det er dbakk opp.

Anonymkode: 1e69e...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...