Gå til innhold

nabo unger som ringer på døra?

Anbefalte innlegg

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har som sagt trampoline ikke basseng. Barn på 8-9 år trenger overhodet ikke tilsyn når de hopper på trampoline! For da være måte på hysteri!!

Anonymkode: fde67...e56

Men det er fortsatt ditt ansvar om de skader seg. 

Anonymkode: f4feb...364

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her er det vi som har trampoline å naboene har det ikke. Selvsagt er det fritt frem for nabobarna også å hoppe på trampolinen vår. Vi har faktisk lært å dele å ikke være egoist!

Da antar jeg at det er greit at jeg som ikke har grill og hagemøbler ennå kunne fritt brukt ditt iom at det skal deles og man skal ikke være egoistisk? 

Anonymkode: cc1cd...b4d

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Da antar jeg at det er greit at jeg som ikke har grill og hagemøbler ennå kunne fritt brukt ditt iom at det skal deles og man skal ikke være egoistisk? 

En må selvsagt spørre først. Men hvorfor si nei bare for å være jævlig??

Skrevet

Det er det samme og, jeg ser at naboene har alle ungene i hagen når de lager grill så då må nesten gi de andre barna noe og så gå inn og spise, Pluss en trampoline koster heller ikke så mye penger.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvem har sagt de svarer nei bare for å være jævlig? De aller fleste svarer nei fordi de ikke ønsker å ha det ansvaret.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har en veldig merkelig forståelse av hva jævlig er

Anonymkode: 9e241...beb

Skrevet

Hvem har sagt de svarer nei bare for å være jævlig? De aller fleste svarer nei fordi de ikke ønsker å ha det ansvaret.

Hehe ja det er kjempe stort ansvar å låne bort grillen sin eller noe hagemøbler..

Skrevet

Det er det samme og, jeg ser at naboene har alle ungene i hagen når de lager grill så då må nesten gi de andre barna noe og så gå inn og spise, Pluss en trampoline koster heller ikke så mye penger.

Tror du må omformulere denne litt. Skjønte ikke helt hva du mener. Absolutt ikke vondt ment. Jeg skjønner bare ikke hva du mener. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hehe ja det er kjempe stort ansvar å låne bort grillen sin eller noe hagemøbler..

Da misforsto jeg svaret ditt. Trodde du mente at det var unødvendig å nei til å la nabolagets barn bruke trampolinen og bassenget bare for å være jævlig. 

Men, kjenner jeg gjerne skulle ha vist hvor du bodde så jeg og familien kunne kommet å benyttet oss av terrassen din. Barna hadde satt stor pris på å fått blitt igjen etterpå for å bruke trampolinen din også. (Så kan vi foreldra få litt fred 😉) Elsker slike mennesker som deg 🥰

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er man jævlig når man ønsker å ha tingene sine i fred og litt privatliv. Jeg jobber ikke ekstra og sparer for at andre skal komme og utnytte meg og ødelegge det jeg har spart til. Og det er virkelig ikke normalt å la andre barn leke i sin hage om ikke ens eget barn er med. 

Anonymkode: 1c2cf...aed

Skrevet

Så du har ikke lært noe om sikkerhet altså....smart

Anonymkode: 9e241...beb

Det du snakker om, er ikke sikkerhet, men ansvar.

Anonymkode: 80192...630

Skrevet
4 hours ago, Anonym bruker said:

har dere nabo unger som ringer på døra? vi har jo trampoline ute i hagen, Men barna våres er for små til og leke sammen med disse 7-8 årene, De er sammen 4-5 barn som henger sammen (nabo ungene) Men de ringer på døra når de vil hoppe i trampoline eller vær i bassenget, vi hjemme sier klart nei til barna, fordi vi ønsker ikke skrikete unger i hagen eller om en av de skader seg så er jo det vårt ansvar. Vår hage og ute utstyrene er ikke andres.

Mine 2 er ganske små, og vi har 2 nabo gutter som er 10 og 12 de får lov til og låne den når de sover, og de har også lekt med barna våre på trampolina når de er våkne, de tar veldig hensyn til de små og er veldig flink og være rolig på kveldstid, selvom ikke 5 åring og 3 åring vår reagerer så veldig på lyd når de før sover

Anonymkode: 698f8...2ed

Skrevet

Er det ikke like greit å lære barn forskjell på mitt og ditt når de er små? Naboen min har jacuzzi, det har ikke vi. Jeg spør ikke om lov til å bruke det, selv om jeg selvfølgelig ville likt å bade i det. Ønsker man seg noe må man spare til det.

Anonymkode: 5d671...54b

Skrevet

Helt greit å si nei. 

Anonymkode: f79a4...4bb

Skrevet

Er jo mer foreldrenes feil som ikke lærer ungene sine. Pluss nabo ungene kommer bare bort når de ser at vi griller eller har satt opp bassenget. Så det er veldig plagsom og ha barn som roper om og få is,  og pølser og mat eller  om de kan få være i bassenget når vi har sagt nei før.. Så det er ikke hyggelig for oss og nyte maten vår ute i hagen når nabo ungene skal komme i porten og inn i hagen og spør om og få. Synes er svært dårlig folkeskikk og plage naboene på den måten..

Skrevet

Er jo mer foreldrenes feil som ikke lærer ungene sine. Pluss nabo ungene kommer bare bort når de ser at vi griller eller har satt opp bassenget. Så det er veldig plagsom og ha barn som roper om og få is,  og pølser og mat eller  om de kan få være i bassenget når vi har sagt nei før.. Så det er ikke hyggelig for oss og nyte maten vår ute i hagen når nabo ungene skal komme i porten og inn i hagen og spør om og få. Synes er svært dårlig folkeskikk og plage naboene på den måten..

Jammen glad jeg ikke bor på ett sted med så kalde naboer som deg! Her griller vi sammen med hverandre,ungene får låne leker av hverandre,vi deler selvsagt trampolinen med naboer,å får en is ute så deler vi is med resten av ungene som er ute. Så dyrt er det ikke med saftis at vi går konkurs om noen ekstra barn får is!

Skrevet

Jammen glad jeg ikke bor på ett sted med så kalde naboer som deg! Her griller vi sammen med hverandre,ungene får låne leker av hverandre,vi deler selvsagt trampolinen med naboer,å får en is ute så deler vi is med resten av ungene som er ute. Så dyrt er det ikke med saftis at vi går konkurs om noen ekstra barn får is!

Gjelder dette også når det er kun dere voksne hjemme? 

Skrevet

Her får du det til og høres ut som om man ikke får nyte en herlig dag ute i hagen med familien utenom at man er ondskapsfulle for man ikke vil gi andre ens unger mat eller ha de i hagen. Og hvorfor skal jeg bruke penger på naboenes barn? jeg har ikke økonomi til og fore andres barn hver dag og hele sommeren.. Men tror det er annerledes hos deg siden det høres ut som barna dine er venner med nabo barna men her er det ikke slik. Jeg får bare være den kjipe naboen men alle står fritt for og kjøpe barna sine ute leker og  is osv. Uten at det skal gå utover andre naboer

Skrevet (endret)

Man er da virkelig ikke vanskelig om man sier nei til nabobarn som kommer for å bruke trampoline og basseng (!!) i ens egen hage?? Store unger som ikke engang har interesse av å leke med dine egne barn. Har aldri hørt om sånt engang. 

Hvor går grensen hvis man først har sagt ja? Hvor mange får de ta med seg? Ber dere de rydde opp etter seg? Et basseng trenger jo jevnlig vedlikehold, og vannet blir jo ekkelt etter mye bruk. Spesielt om det blir mye gress og smuss i det. Hvorfor er det en selvfølge at man skal dele med hele nabolaget, bare fordi man har ting alle de andre barna vil bruke?

Kjekt å være snill og grei nabo, men man kan fort bli brukt og når man til slutt har fått nok, så er det ikke så lett å si nei. 

Endret av Sommerkroppen 2029
Skrevet
3 timer siden, Sommerkroppen 2029 skrev:

Man er da virkelig ikke vanskelig om man sier nei til nabobarn som kommer for å bruke trampoline og basseng (!!) i ens egen hage?? Store unger som ikke engang har interesse av å leke med dine egne barn. Har aldri hørt om sånt engang. 

Hvor går grensen hvis man først har sagt ja? Hvor mange får de ta med seg? Ber dere de rydde opp etter seg? Et basseng trenger jo jevnlig vedlikehold, og vannet blir jo ekkelt etter mye bruk. Spesielt om det blir mye gress og smuss i det. Hvorfor er det en selvfølge at man skal dele med hele nabolaget, bare fordi man har ting alle de andre barna vil bruke?

Kjekt å være snill og grei nabo, men man kan fort bli brukt og når man til slutt har fått nok, så er det ikke så lett å si nei. 

ikke at det koster så mye som en pakke is eller pølser men vi vil heller ikke bli sett som en «gratis kiosk» for nabo ungene, Og det verste er at foreldrene til disse ungene sier ingenting, Og hagen min er heller ikke andres lekeplass som fleste for det til og høres ut her. Pluss unger er ganske destruktive i tillegg

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

ikke at det koster så mye som en pakke is eller pølser men vi vil heller ikke bli sett som en «gratis kiosk» for nabo ungene, Og det verste er at foreldrene til disse ungene sier ingenting, Og hagen min er heller ikke andres lekeplass som fleste for det til og høres ut her. Pluss unger er ganske destruktive i tillegg

Min erfaring er at man gjerne ønsker å være snill. Men det blir fryktelig fort utnyttet i slike tilfeller. Jeg snakker av erfaring. Jeg har selv bodd i byggefelt, der unger alltid var hjertelig velkomne hos oss. Etter hvert sluttet foreldre å spørre om det var ok at barna deres kom og lekte, de slapp dem heller bare av ved veien og så kjørte de igjen. Og da var barna så små at de trengte tilsyn. 

Dette var jo jevngamle venner til mine barn, så det kom jo mine egne unger også til gode. Men i HI sitt tilfelle er dette snakk om store barn som ikke har noe med hennes barn å gjøre til vanlig. De vil bare leke i hagen deres. Det er jo rimelig spesielt. Foreldrene bør jo virkelig gå og spørre naboen om dette er greit, og ikke sende bort ungene selv. 

Skrevet
23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er da ikke min jobb å passe på andre sine barn!

Du er klar over at dersom det skjer en ulykke i din hage, så er det faktisk ditt ansvar? Lik det eller ikke, men det er nå engang sånn det er...….

Skrevet
1 time siden, Sommerkroppen 2029 skrev:

Du er klar over at dersom det skjer en ulykke i din hage, så er det faktisk ditt ansvar? Lik det eller ikke, men det er nå engang sånn det er...….

Ja.. og hva står man ansvarlig for ? Vi bor ikke i USA hvor man blir saksøkt over en lav sko. Har man basseng må dette sikres selvfølgelig, men om store barn går inn på privat eiendom og fjerner sikringen, eller havner under som også kan skje, så har man som eier gjort sitt. Lær barna deres folkeskikk. Hadde skammet meg hvis mine barn hadde gått inn til andre og bedt om å få låne ditt og datt, spurt om mat/is osv. Bor i et boligfelt med mange unger, og aldri har vi opplevd at unger oppfører seg sånn.

Anonymkode: 51a62...324

Skrevet
16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja.. og hva står man ansvarlig for ? Vi bor ikke i USA hvor man blir saksøkt over en lav sko. Har man basseng må dette sikres selvfølgelig, men om store barn går inn på privat eiendom og fjerner sikringen, eller havner under som også kan skje, så har man som eier gjort sitt. Lær barna deres folkeskikk. Hadde skammet meg hvis mine barn hadde gått inn til andre og bedt om å få låne ditt og datt, spurt om mat/is osv. Bor i et boligfelt med mange unger, og aldri har vi opplevd at unger oppfører seg sånn.

Anonymkode: 51a62...324

Man står ansvarlig for eventuell skade som blir påført et barn hvis det skjer et uhell på en trampoline eller i et basseng. Jeg er for øvrig helt enig med deg. Man går ikke bort til andre naboer og ber om å få leke i deres hage, bare fordi de  har kule ting der. Det er en uting. 

Skrevet
23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men her går det jo begge veier. En dag får ungene is her,en annen dag får de is hos en annen nabo osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...