Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #1 Skrevet 3. mai 2020 har dere nabo unger som ringer på døra? vi har jo trampoline ute i hagen, Men barna våres er for små til og leke sammen med disse 7-8 årene, De er sammen 4-5 barn som henger sammen (nabo ungene) Men de ringer på døra når de vil hoppe i trampoline eller vær i bassenget, vi hjemme sier klart nei til barna, fordi vi ønsker ikke skrikete unger i hagen eller om en av de skader seg så er jo det vårt ansvar. Vår hage og ute utstyrene er ikke andres. Anonymkode: f4feb...364
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #2 Skrevet 3. mai 2020 Stakkars unger som har grusomme deg til nabo! Anonymkode: fde67...e56
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #3 Skrevet 3. mai 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Stakkars unger som har grusomme deg til nabo! Anonymkode: fde67...e56 Nei, vet du hva! Det må faktisk være lov til å ønske å ha hagen sin i fred fra andres barn uten at det gjør en til en grusom nabo! Hadde hun klaget over at ungene til andre leker og lager lyder i egne hager, hadde det vært noe annet, men å ikke ville ha andres unger på trampolinen eller i bassenget sitt (der man er ansvarlig for sikkerheten), er da helt innafor! Og normalt! Anonymkode: 697ee...ab0
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #4 Skrevet 3. mai 2020 Hadde sagt nei selv, er faktisk ditt ansvar viss barna skader seg eller i verste fall drukner! Har selv sagt til barn at de ikke bare får komme å hoppe på trampolinen pga dette, og viss det er så krise , ville jeg forklart grunnen til foreldrene og. Anonymkode: e18bc...156
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #5 Skrevet 3. mai 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Stakkars unger som har grusomme deg til nabo! Anonymkode: fde67...e56 Grusom fordi man ikke vil ha unger som ikke er venner av barna rennendes i hagen? Stakkars de ungene som har foreldre som mener at det er normalt at de renner rundt i fremmede folk sine hager, de vil få det tøft når de skjønner at verden ikke dreier seg rundt deres akse og at sånn oppførsel ikke er ønskelig hos de fleste. Anonymkode: 9e241...beb
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #6 Skrevet 3. mai 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Stakkars unger som har grusomme deg til nabo! Anonymkode: fde67...e56 Er det å være en grusom nabo om man ønsker hagen sin i fred? Synes det er herligt og ha hagen i fred uten masse bråkete unger som krangler og skriker Anonymkode: f4feb...364
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #7 Skrevet 3. mai 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Grusom fordi man ikke vil ha unger som ikke er venner av barna rennendes i hagen? Stakkars de ungene som har foreldre som mener at det er normalt at de renner rundt i fremmede folk sine hager, de vil få det tøft når de skjønner at verden ikke dreier seg rundt deres akse og at sånn oppførsel ikke er ønskelig hos de fleste. Anonymkode: 9e241...beb Her er det en nabo som ikke kjøper noe til ungene sine i hagen siden de ser at andre har trampoline og basseng ute i hagen.. Anonymkode: f4feb...364
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #8 Skrevet 3. mai 2020 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Stakkars unger som har grusomme deg til nabo! Anonymkode: fde67...e56 Stakkars dine naboer som har en som deg som tror alt deres er ditt. SEVSAGT skal man ikke ha unger på besøk som kommer pga fasilitetene og ikke barna som bor der. Anonymkode: 64817...d90
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #9 Skrevet 3. mai 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Her er det en nabo som ikke kjøper noe til ungene sine i hagen siden de ser at andre har trampoline og basseng ute i hagen.. Anonymkode: f4feb...364 Det er derimot min definisjon på, om ikke grusomme, så i hvert fall kjipe naboer. En ting er at venner av barna må få lov til å leke på/med deres ting, men man skal faktisk ikke forvente at naboer låner ut sine trampoliner, basseng og uteleker generelt. Anonymkode: 697ee...ab0
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #10 Skrevet 3. mai 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her er det en nabo som ikke kjøper noe til ungene sine i hagen siden de ser at andre har trampoline og basseng ute i hagen.. Anonymkode: f4feb...364 Vi har også en sånn familie.. Ble litt bedre når de skjønte at alle bare kalte dem "familien Dele-stjele". (Var flere grunner til det, altså). Anonymkode: 0f239...511
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #11 Skrevet 3. mai 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Stakkars dine naboer som har en som deg som tror alt deres er ditt. SEVSAGT skal man ikke ha unger på besøk som kommer pga fasilitetene og ikke barna som bor der. Anonymkode: 64817...d90 Her er det vi som har trampoline å naboene har det ikke. Selvsagt er det fritt frem for nabobarna også å hoppe på trampolinen vår. Vi har faktisk lært å dele å ikke være egoist! Anonymkode: fde67...e56
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #12 Skrevet 3. mai 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her er det vi som har trampoline å naboene har det ikke. Selvsagt er det fritt frem for nabobarna også å hoppe på trampolinen vår. Vi har faktisk lært å dele å ikke være egoist! Anonymkode: fde67...e56 Men sikkerhet har dere ikke lært mye om kanskje? Anonymkode: 9e241...beb
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #13 Skrevet 3. mai 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her er det vi som har trampoline å naboene har det ikke. Selvsagt er det fritt frem for nabobarna også å hoppe på trampolinen vår. Vi har faktisk lært å dele å ikke være egoist! Anonymkode: fde67...e56 Det er ikke egoisitsk om man ønsker og ha hagen sin i fred. Jeg forventer ikke at mine egne barn skal gå rundt i andres hager og spør om og låne ting som ikke er deres. Dele på trampoline betyr og være ansvarlig for om et barn knekker et arm/bein eller skader seg. Anonymkode: f4feb...364
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #14 Skrevet 3. mai 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her er det vi som har trampoline å naboene har det ikke. Selvsagt er det fritt frem for nabobarna også å hoppe på trampolinen vår. Vi har faktisk lært å dele å ikke være egoist! Anonymkode: fde67...e56 Er heller ikke ønskeligt med masse barn i hagen som ikke er en gang ens barns venner. Anonymkode: f4feb...364
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #15 Skrevet 3. mai 2020 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men sikkerhet har dere ikke lært mye om kanskje? Anonymkode: 9e241...beb vi har sikkerhetsnett så jo. Anonymkode: fde67...e56
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #16 Skrevet 3. mai 2020 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er heller ikke ønskeligt med masse barn i hagen som ikke er en gang ens barns venner. Anonymkode: f4feb...364 Ja uff det er forferdelig å være innkluderende mot andre barn som ikke er venner med dine unger.. Anonymkode: fde67...e56
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #17 Skrevet 3. mai 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: vi har sikkerhetsnett så jo. Anonymkode: fde67...e56 Så dere lar unger hoppe der uten noe tilsyn? Anonymkode: 9e241...beb
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #18 Skrevet 3. mai 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Så dere lar unger hoppe der uten noe tilsyn? Anonymkode: 9e241...beb Er da ikke min jobb å passe på andre sine barn! Anonymkode: fde67...e56
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #19 Skrevet 3. mai 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Er da ikke min jobb å passe på andre sine barn! Anonymkode: fde67...e56 Så du har ikke lært noe om sikkerhet altså....smart Anonymkode: 9e241...beb
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #20 Skrevet 3. mai 2020 Nå har ungene blitt tenåringer, men det ringes stadig på døra selvom det er lite i disse tider. Ungene er vokst oppmed å leke medeldre og yngre barn, så her ringer barni alle aldere på døra. Jeg lot mine to barn bli med de eldre ut og leke når de var små og latt mine leke med yngre barn når de ble større. De store passet på de små og de tilpasset leken etter hvem som var med. Jeg er vokst opp med ett slikt nabolag og syns det er kjempekoselig at mine unger har fått vokse oppi ett slikt også. Selv om 17åringen nå ikke har mye tilfelles med nabojenta på 5 år, er de ute og gjør ting innimellom. Som mitt barn sier: selv om det ikke er mitt første valg, så er det veldig koselig å finne på noe med henne. Jeg blir faktisk sliten av å leke med henne, ofte mer sliten enn når jeg har vært på treningstudio for å trene. Anonymkode: 2f136...465
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #21 Skrevet 3. mai 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så du har ikke lært noe om sikkerhet altså....smart Anonymkode: 9e241...beb Det er da virkelig ikke vanlig at 8-9 åringer har tilsyn når de hopper! Vil barnet mitt hoppe på trampolinen så går han ut alene,jeg har mere nok av andre ting inne jeg må få gjort.Nabobarna er på samme alder så nei de trenger absolutt ikke noe tilsyn! Anonymkode: fde67...e56
Gjest Skrevet 3. mai 2020 #22 Skrevet 3. mai 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: har dere nabo unger som ringer på døra? vi har jo trampoline ute i hagen, Men barna våres er for små til og leke sammen med disse 7-8 årene, De er sammen 4-5 barn som henger sammen (nabo ungene) Men de ringer på døra når de vil hoppe i trampoline eller vær i bassenget, vi hjemme sier klart nei til barna, fordi vi ønsker ikke skrikete unger i hagen eller om en av de skader seg så er jo det vårt ansvar. Vår hage og ute utstyrene er ikke andres. Anonymkode: f4feb...364 Hoppe i trampolina vår får de lov til hos meg. Vi har sikkerhetsnett. Men å la andre bruke bassenget hadde jeg ikke turt.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #23 Skrevet 3. mai 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Er da ikke min jobb å passe på andre sine barn! Anonymkode: fde67...e56 Jo, dersom de er på din trampoline eller i ditt basseng, er det faktisk ditt ansvar. DU er ansvarlig hvis de skader seg, drukner de kan du bli tiltalt for uaktsomt drap. Du burde faktisk vite dette, du som er voksen. Det er jo en god grunn til at andre ikke ønsker at andres barn bruker deres trampoliner og basseng. Anonymkode: 697ee...ab0
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #24 Skrevet 3. mai 2020 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jo, dersom de er på din trampoline eller i ditt basseng, er det faktisk ditt ansvar. DU er ansvarlig hvis de skader seg, drukner de kan du bli tiltalt for uaktsomt drap. Du burde faktisk vite dette, du som er voksen. Det er jo en god grunn til at andre ikke ønsker at andres barn bruker deres trampoliner og basseng. Anonymkode: 697ee...ab0 Vi har som sagt trampoline ikke basseng. Barn på 8-9 år trenger overhodet ikke tilsyn når de hopper på trampoline! For da være måte på hysteri!! Anonymkode: fde67...e56
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #25 Skrevet 3. mai 2020 Jeg er helt enig med HI. ikke greit. Ikke greit å la andre leke i deres hage. Anonymkode: a7243...125
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå